Artis Cantik Ini Dibully Kerana Punya Anak Perempuan Tidak Cantik

on 24 Ogos 2014

Pasangan artis Hong Kong Angela Tong dan Chin Ka Lok di-bully para netizen kerana mempunyai anak perempuan yang tidak cantik. Pasangan ini dikurniakan satu anak perempuan yang baru berusia satu tahun, Alyssa Chin. Aktris cantik yang di Hongkong terkenal kerana payudaranya yang besar ini sering membawa anaknya dalam berbagai acara. Foto keluarga mereka pun banyak beredar di dunia maya.

Namun, para netizen di Hongkong dan China mengolok-olok Alyssa kerana wajahnya seperti anak laki-laki. Bahkan ada yang menyebut anak lucu ini berwajah sangat jelek. Hal ini membuat Angela merasa sedih, tertekan dan kerap menangis.

Angela Tong-Chin Ka Lok
Foto pernikahan romantis Angela Tong dan Chin Ka Lok

Tapi sang suami, Chin Ka Lok, malah menertawakan bully-an netizen dan harusnya memikirkan karena mereka akan punya anak di suatu waktu. Ka Lok juga meminta isterinya agar tidak mendengarkan komen para netizen, yang penting adalah putri mereka dalam keadaan sihat.

Alyssa Chin
Alyssa Chin, putri Angela Tong dan Chin Ka Lok yang dianggap tidak cantik dan mirip lelaki

Sebelumnya insiden ini, aktor gaek Hong Kong Eric Tsang sempat menggoda Alyssa. Dia menyebut kalau sebuah tragedi kerana wajah Alyssa mirip ayahnya. Namun Chin hanya menanggapinya dengan tertawa.
(MSN, Lolipop, Weibo)

Ini dia ratu selfie Thailand yang buat Kim Kardashian bagaikan amatur

Kim Kardashian tidak ada apa-apanya dibandingkan Mortao Maotor, wanita asal Thailand berusia 40 tahunan yang jugaistri dari pemilik galeri seni, Room of Art, yang berlokasi di Bangkok, Thailand. Wanita ini telah membuat buku selfie Kim Kardashian tampak seperti karya amatur dan tidak ada apa-apanya.

Dalam buku Kim tersebut, terdapat 1.200 selfie. Namun, semua itu, langsung tak berarti jika dibandingkan dengan jumlah selfie di akaun Instagram Maotor yang mencapai 12.000 foto. Dan sekarang ia menjadi sensasi di internet kerana para netter menobatkannya sebagai Ratu selfie.

Ia bukan selebriti, melainkan surirumah tangga biasa. Namun ia amat popular dengan foto-fotonya yang menggoda

Setiap minggunya, Mortao Maotor (bukan nama asli), mengup load 200 selfie. Ia menyangkal bahwa dirinya adalah wanita kurang kerjaan yang gemar pamer foto di media sosial. Sebab, menurutnya, tidak semua foto dalam akaun Instagramnya berupa selfie.

Mortao kerap memposting foto-foto yang menonjolkan kemolekan tubuhnya dan ini salah satunya (foto dicrop demi kesantunan)

Mortao Maotor selfie
tubuhnya yang mulus kerap mengundang pujian sekaligus cacian para followersnya

Selain itu, banyak follower Maotor yang mencapai 20.000 sering memberikan komen negatif, menuduh dirinya telah menyebarkan pornografi kerana kerap berfoto sensual. Namun, Maotor selalu membalasnya dengan kata-kata sopan dan tidak ofensif.
(Time, Instagram, Gulfnews)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved