Jangan ditiru cara kakak ini berselfie

on 20 Mei 2014




berselfie-berselfie jugak tapi kehormatan hendaklah di jaga

Lawak trangender ini pasang iklan untuk "bermain" dengan kuda jantan



Seorang perempuan transgender ditangkap pihak berkuasa. Penangkapan ini ketika Donald Waelde memposting iklan yang berkaitan dengan seks di salah satu forum jual beli Craiglist.

Parahnya lagi, Donald ternyata tidak mencari laki-laki untuk memuaskan nafsunya. Dalam iklannya tersebut, dia mencari kuda jantan.

"Saya berusia 22 tahun saya ingin 'bermain' dengan kuda jantan. bila Anda mempunyai informasi tentang itu, silakan hubungi saya," sebut Donald dalam iklannya di Craiglist, seperti dikutip dari Standard..

Penyimpangan seks dari Donald akhirnya tercium oleh pihak berkuasa di Phoenix. Dirinya pun ditangkap demi proses investigasi.

Di Phoenix, Amerika Syarikat, sejak 2006 melakukan seks dengan binatang merupakan perbuatan melanggar hukum. Hukuman ini disahkan setelah kempen anti penyiksaan binatang ramai disuarakan oleh aktivis haiwan.

Gila..lelaki ini makan plasenta isterinya



SEORANG lelaki memakan plasenta isterinya dengan mencampurnya ke dalam taco. Nick Baines, memakan plasenta untuk membantu menghilangkan depresi yang dialami isterinya setelah melahirkan.

Aksi aneh yang dilakukan Nick telah menarik perhatian seorang wartawan dari media di Inggris, The Guardian. Wartawan yang tidak disebutkan namanya ini mengabadikan aksi Nick saat memakan plasenta milik isterinya.

Aksi yang dilakukan Nick ini biasa disebut Placentophagy, di mana seseorang memakan plasenta manusia dengan cara dimasak ataupun masih mentah.

Nick memakan plasenta isterinya dengan cara mencampurkan dengan taco. Dia menganggap plasenta isterinya itu seperti daging lembu seperti biasanya.

Sebelum mencampur plasenta dengan taco, lelaki bertubuh agak tambun ini sempat mencari beberapa resepi untuk memasak plasenta tersebut hingga rasanya enak.

Nick mencampur plasenta tersebut dengan air kelapa dan pisang selama 10 minit dan akhirnya menemukan cara yang baik dengan mencampurnya ke dalam taco.

"Rasanya sangat lembut dan seperti daging lembu panggang. Rasanya tidak berbeza dengan daging Texas BBQ," ujar Nick. Demikian dilansir Metro.bkosong

Wow! Cantiknya Foto Selfie Pramugari Emirates Dan Etihad

Selfie di tempat pelancungan sedang booming di kalangan traveler. Namun siapa sangka, pramugari juga sibuk selfie. Para pramugari Etihad dan Emirates misalnya, punya banyak penggemar kerana berpose selfie di Instagram.






Ingin bantu warga miskin, lelaki Saudi buat peti sejuk di depan rumah



Seorang lelaki tinggal di Kota Ha'il, sebelah barat laut Arab Saudi, datang dengan idea cemerlang untuk memberi makan warga miskin di lingkungannya dan menghindari mereka dari 'rasa malu' dengan cara meminta-minta.


Lelaki enggan disebutkan identitinya itu memasang sebuah peti sejuk di jalan di depan rumahnya dan mengundang para tetangganya untuk menyumbangkan makanan lebih mereka, sehingga orang-orang yang kelaparan boleh datang dan mengambil makanan itu, seperti dilansir situs the Huffington Post, Jumaat (9/5), mengutip laporan surat kabar Gulf News.


Gagasannya itu telah menarik perhatian internasional, setelah Ulama Shaikh Mohammad al-Araifi memuji tindakan beramalnya itu di akaun Twitter miliknya dengan sebuah gambar peti sejuk amal itu.


"Saya selalu mengatakan warga dari Kota Ha'il murah hati. Seorang lelaki menempatkan sebuah kulkas di luar rumahnya untuk mendapatkan makanan, sebuah tindakan amal secara langsung bagi warga miskin," kata dia, dalam terjemahan dilansir oleh BBC. "Oh betapa saya mencintai Anda, Ha'il!"


Para pengguna Twitter juga memuji tindakan sederhana dilakukan lelaki itu.


"Itulah apa yang kita perlukan: Sebuah tindakan sederhana, tapi idea cemerlang yang jauh dalam membantu orang," tulis seorang pengguna dengan nama akaun Sniper, menurut Gulf News. "Idea itu sekarang harus dapat diadopsi dan semua masjid-masjid besar di negara ini harus menempatkan peti sejuk untuk mengambil dan mendistribusikan makanan."


Seorang warga negara kebangsaan Baharain, Salah, mengatakan kepada Gulf News bahwa konsep peti sejuk amal itu harus diadopsi di Bahrain selama bulan suci Ramadan yang akan dimulai pada akhir Jun nanti.


"Ini adalah sebuah tindakan amal yang besar yang dapat membuat banyak orang bahagia dan puas, ucap dia. "Ada faktor makanan, tapi ada juga dimensi rohani, terutama selama bulan suci ketika orang sangat terlibat dalam tindakan beramal.borakkosong.com

So Sweet, Bayi Kembar Ini Lahir dengan Berpegangan Tangan

img
 Cerita-cerita keajaiban kerap terjadi di ruang persalinan. Kali ini datang dari seorang ibu asal Ohio yang melahirkan bayi kembar perempuan. Ajaibnya, bayi kembar tersebut lahir dengan keadaan saling berpegangan tangan.

Ibu yang melahirkan bayi kembar itu bernama Sarah Thistlewaite. Sarah melahirkan sepasang kembar perempuan pada Jumaat (9/5/2014) di Akron General Medical Center, Ohio. Pihak rumah sakit yang diwakili Dr. Justin Lavin mengatakan, bayi kembar tersebut lahir dalam keadaan yang sangat langka.

Seperti dikutip dari WCPO yang merupakan situs afiliasi CNN, Dr. Justin mengatakan kehamilan Sarah dalam istilah medis disebut monoamniotic atau kembar "mono mono". Pada keadaan tersebut, ibu mengandung bayi kembar yang saling berbagi plasenta dan kantung ketuban. Kehamilan monoamniotic ini sangat langka dan hanya terjadi satu dari 10 ribu kelahiran.

Sarah mengetahui dirinya mengalami kehamilan monoamniotic saat kandungannya berusia 19 minggu. Keadaan kehamilan yang langka itu membuatnya harus menghabiskan waktu lama dirawat di rumah sakit.

Setelah 58 hari dirawat di rumah sakit dan diawasi penuh oleh doktor, Sarah melahirkan putrinya pada pukul 14.41 melalui proses caesar. Doktor harus melakukan operasi caesar kerana jika si kembar berkembang menjadi lebih besar, berisiko mengalami terbelit satu sama lain.

Bayi kembarnya lahir dengan berat di bawah 2,3 kg. Bayi-bayi mungil yang menjadi anak keduanya itu dinamai Jenna dan Jillian. Sarah sempat tak percaya bayinya lahir dalam keadaan berpegangan tangan. Kini dia pun sangat bahagia dengan kelahiran dua putrinya tersebut.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved