Fenomena gadis remaja di China mempamerkan fotonya dengan pembalut wanita

on 15 April 2014

Fenomena gadis remaja di China mempamerkan fotonya dengan pembalut wanita.

cabe-cabean di china
Mereka tidak malu-malu berpose seperti ini

Mungkin mereka sedang bermaksud menunjukkan bahwa diri mereka sudah dewasa karena sudah mendapatkan menstruasi. Faktor inilah yang menjadi benang merah munculnya fenomena cabe-cabean, karena begitu seorang gadis sudah mendapatkan menstruasi, maka saat itu pula ia sudah mempunyai hasrat terhadap lawan jenis.

Cabe-cabean di China
sungguh mengkhawatirkan tingkah laku remaja putri zaman sekarang

Pada era tahun 1980-an, seorang gadis baru mendapatkan menstruasi pertamanya ketika berusia 16-18 tahun, kini gadis yang duduk di Sekolah Dasar pun sudah mendapatkan menstruasi.

cabe-cabean di China
Gambar-gambar remaja putri seperti ini banyak beredar di China dan memicu keprihatinan moral masyarakat sana

Dan gambar-gambar yang diup load di jejaring sosial Weibo ini menjadi pemberitaan hangat di China. Topik ini memicu keprihatinan dan kecaman di  China dan membuat resah para orangtua. Sungguh bahaya!
(Weibo/istimewa)

Seorang Wanita Terakam Membawa Seorang Lelaki Seperti Anjingnya

Seorang wanita Inggris nampak berjalan dengan seorang lelaki di Farringdon. Yang membuatnya kelihatan aneh adalah, lelaki itu berjalan meringkuk seperti anjing dan di lehernya terlilit tali yang dibawa oleh sang wanita. Tak banyak yang tahu siapa lelaki dan wanita  itu.
Tak ada pula penjelasan apakah itu untuk pembuatan iklan atau memang benar-benar terjadi. Hal ini menjadi tontonan yang membuat orang lain tercengang saat berpapasan dengan kedua orang ini. meski begitu, foto dan video mereka sudah tersebar luas di dunia maya.
Ada yang menduga mungkin lelaki ini kalah taruhan. Ada juga Youtubers yang meneka kalau dia ketahuan selingkuh dan tengah dihukum. Kejelasannya masih menjadi misteri. Namun tentu saja pemandangan tersebut menimbulkan keresahan bagi beberapa orang, kerana perlakuan yang kurang layak dilihat di depan umum ini.




asiantown

Pemandu lori tertusuk dahan

Henan: Seorang pemandu lori terselamat dalam kemalangan walaupun badannya tertusuk pokok menyebabkan dirinya ‘melekat’ pada tempat duduknya.
Doktor di Hospital Universiti Huaihe mengambil masa lebih kurang empat jam setengah untuk mengeluarkan dahan sepanjang enam meter itu daripada mangsa bernama Li, 40. 
Dia kini masih mendapat rawatan di hospital dan berada dalam keadaan stabil walaupun mengalami kecederaan serius terhadap organ dalaman dan tisu. 

Li dipercayai memandu di belakang sebuah lagi lori yang membawa bahan landskap dan pokok sebelum merempuh kenderaan terbabit.
sumber : mymetro

Dah tolong dapat talak

Kuala Lumpur: “Saya sendiri terkedu diceraikan talak tiga sekali gus hanya kerana dia (bekas suami) sakit mata,” kata seorang ibu tunggal yang hanya mahu dikenali sebagai Nora ketika menceritakan rumah tangganya musnah berpunca daripada sebab yang tidak masuk akal.
Nora, 27, berkata, dalam kejadian pada 2006 itu, bekas suaminya mengalami sakit mata lalu meminta pertolongannya menyapu ubat diambil di sebuah klinik.
“Dia menyuruh saya menggunakan putik kapas untuk menyapu ubat mata. Pada mulanya saya teragak-agak, tetapi tetap patuh.

“Tiba-tiba dia menjerit sakit dan kami bertengkar sebelum dia melafazkan cerai talak tiga sekali gus,” katanya yang ditemui semalam.
Foto

Sebaik cerai dilafazkan, kata Nora, dia yang tinggal di rumah lelaki itu di Kedah segera membawa dua anaknya yang masih kecil ketika itu ke rumah ibu bapa di Perak.
sumber : mymetro

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved