Kurantai Anakku Dalam Kamar Kerana Tak Boleh Berhenti Mencuri

on 03 April 2014

Perilaku anak di masa depan kerap kali dipengaruhi oleh bagaimana orang tua dan lingkungan tempat dia dibesarkan. Namun kali ini, sepasang orang tua dari China tak sanggup lagi mengatasi kelakuan putranya yang sudah berusia 24 tahun.
Seorang ayah bernama Wen Yuan, terpaksa membelenggu dan merantai anaknya di dalam kamar, setelah ia dan istrinya tak sanggup lagi menangani perilaku sang anak. Chuang, anaknya yang berusia 24 tahun, sering mencuri barang orang lain. Kebiasaan tersebut sudah dilakukan Chuang bertahun-tahun.

Chuang dirantai di leher agar mengerti arti kebebasan yang bertanggung jawab | photo copyright Dailymail.co.uk
Chuang dirantai di leher agar mengerti erti kebebasan yang bertanggung jawab | photo copyright Dailymail.co.uk
Awalnya, Wen Yuan dan istrinya masih boleh menanggung kerugian yang harus mereka bayar pada tetangga di sana. Namun di sisi lain, mereka harus sering meminta maaf dan menanggung malu karena sifat anaknya yang suka mengambil barang orang lain ini. Apalagi mereka tinggal di lingkungan kecil yang tak banyak penduduk.
Saat ada barang orang yang dicuri, mereka seperti sudah bisa menduga siapa yang mengambilnya. "Aku selalu mengganti kerugian pada tetangga dan meminta maaf bila memang aku tak boleh mengembalikannya," kata Wen Yuan.

Bila tak juga berubah, sang ayah tak segan menyerahkannya pada polisi | Photo copyright Dailymail.co.uk
Bila tak juga berubah, sang ayah tak segan menyerahkannya pada polis | Photo copyright Dailymail.co.uk
Ketika Wen Yuan tak sanggup lagi membayar dan mengatasi perbuatan anaknya, ia memutuskan untuk merantai Chuang di kamarnya. Rantai tersebut diikatkan pada lehernya dengan peringatan, kalau Chuang masih saja mengambil barang orang, maka sang ayah tak akan segan menyerahkannya ke penjara.
Lelaki47 tahun ini sendiri agak tidak yakin pabila anaknya akan berubah meski ia sudah ditangkap polis. Namun dengan cara merantai anaknya ini, ia ingin mengajarkan nikmatnya kebebasan andai Chuang mau bersikap lebih baik. Pasalanya selama beberapa tahun ini sang ayah sudah memberinya teguran, nasihat dan peringatan. Namun tak juga boleh mengubah kebiasaan sang anak.
Wen Yuan sepertinya juga memerluhkan sesi kaunseling dengan psikolog keluarga. Kerana ia sendiri kesulitan membantu anaknya keluar dari sifat buruknya ini. Lagipula, merantai anak di dalam kamar bukanlah solusi yang bijaksana.

China Fashion Week: Model Pamer Punggung dan Jatuh dengan Dramatik

 High heels dan busana yang kurang nyaman dipakai sudah jadi risiko pekerjaan para model. Maka tak hairan dalam beberapa show, Anda mungkin melihat satu atau dua model tersandung bahkan sampai jatuh. Tapi di show hari Minggu China Fashion Week, empat model berjatuhan sampai beberapa kali di show desainer Seccry Hu Sheguang. Entah kerana kurang fokus atau memang sepatu yang terlalu menyakitkan...











AWEK INI BERANI sangat....(FOTO)

AWEK INI BERANI sangat...!!!

1 Messing with a Tiger (3 pics)


2 Messing with a Tiger (3 pics)


0
#3Messing with a Tiger (3 pics)




Gergaji rantai tusuk leher

Pittsburgh: Seorang tukang kebun bernasib baik kerana masih hidup selepas dia dikejarkan ke hospital dengan gergaji berantai tertusuk ke lehernya akibat satu kemalangan.
James Valentine, 21, sedang memotong dahan di atas pokok di Ross Township Isnin lalu apabila kejadian berlaku.

Pekerja lain terpaksa memanjat pokok berkenaan untuk menurunkan Valentine selepas dia cedera. Mereka bagaimanapun tidak berani menarik gergaji pada leher leher Valentine bagi mengelak pendarahan lebih teruk.
Menurut laporan, polis berjaya memisahkan gergaji itu daripada motornya dan doktor yang tiba beberapa minit kemudian dapat menstabilkan keadaan mangsa sebelum ambulans membawanya ke hospital.

Valentine menjalani pembedahan serta-merta di Hospital Allegheny dan doktor berkata, dia bernasib baik kerana gergaji itu tidak mengena saraf utamanya.

Majikannya, Dominic Migliozzi menyifatkan usaha menyelamat pekerjanya itu sebagai “menakjubkan”.
Menurut Valentine, kejadian berlaku ketika dua cuba mengelak menyentuh kabel elektrik yang melalui celah pokok itu, menyebabkan dia gagal mengawal gergaji berantai itu sebelum ia menembusi leher dan bahunya.

“Kesakitannya tak tergambar. Darah memancut keluar. Ia sangat menakutkan,” kata Valentine. - AP
sumber : mymetro

Rolex dalam kemaluan

Las Vegas: Seorang tukang urut didakwa mencuri jam tangan jenama Rolex seorang pelanggan lelaki dan menyembunyikannya di dalam kemaluannya.
Christina Lafave, 25, dituduh mencuri jam milik Kenneth Herold pada 15 Januari lalu ketika mengurutnya di sebuah kamar di Hotel Wynn Las Vegas.

Kes itu menjadi perhatian apabila peguam Christina percaya yang jam itu ditemui melalui pemeriksaan yang tidak sah dan tidak sepatutnya dibawa ke mahkamah.
Herold, 66, memberitahu polis dia menemui suspek di bar hotel berkenaan dan wanita itu memberitahunya yang dia menyediakan khidmat “urutan peribadi” dengan harga yang ditetapkan.

Selepas bayaran dibuat, mereka berdua menuju ke bilik Herold dan Christina meminta lelaki itu menanggalkan jam tangannya supaya dia dapat mengurut lengannya.

Tidak lama kemudian Herold mendapati jamnya yang berharga AS$35,000 (RM114,362) hilang.
Christina menafi mengambilnya.

Wanita itu ditahan pihak keselamatan hotel sebelum diserahkan kepada polis dan selepas disoal siasat dia mengaku menyembunyikan jam berkenaan di dalam kemaluannya. Ujian X-ray yang dijalankan di hospital berhampiran membuktikan jam tangan itu berada dalam kemaluan Christina. - Agensi
sumber : mymetro

Mayat disangka gimik iklan

Zhejiang: Satu mayat tergantung pada sebuah papan iklan selama bertahun-tahun di sini kerana orang ramai menyangka ia hanya gimik iklan.
Orang ramai yang memandu melintas papan iklan berkenaan saban hari tidak mempedulikannya sehinggalah pekerja penyelenggaraan menemuinya ketika ingin membaiki papan iklan gergasi itu di bandar Dongyang, timur China.

Menurut polis, papan iklan itu didirikan di situ kerana ia lokasi yang strategik.
Polis percaya ramai yang melihat mayat itu, namun tidak melaporkannya kerana menyangka ia sebahagian daripada iklan yang dipaparkan.

Jurucakap polis, Lei Hsing berkata: “Ia pasti dapat dilihat mereka yang melalui jalan itu lebih-lebih lagi mayat berkenaan berada dalam keadaan baik.

“Kami hanya beranggapan orang ramai menyangka mayat itu sebahagian daripada iklan,” katanya.
Foto
ANGGOTA polis menurunkan mayat mangsa dari papan iklan.
Polis berkata, mereka sukar mengenal pasti punca kematian kerana tidak terdapat tanda pengenalan diri.

Mereka juga belum dapat mengenal pasti jantina mayat itu kerana sebahagiannya sudah dimakan burung. - Agensi
sumber : mymetro

Inilah Ferrari juara kickboxing dunia yang disalut emas





 

AWEK CANTIK ini BIKIN HEBOH GP Malaysia

Formula One (F1) kini memiliki WAGs baru. Dia adalah Petra Silander yang merupakan kekasih pelumba Toro Rosso, Jean-Eric Vergne.



Petra yang berprofesi sebagai model Disc Jockey (DJ) dan model itu hadir di GP Malaysia yang berlangsung di  Sepang, 28-30 March 2014. Awalnya,  tidak ada yang mengenal sosok Petra. Namun, jurnalis televisyen Sepanyol Antonio Lobato membongkar indentiti Petra.

Dalam sebuah wawancara di paddock Toro Rosso, Lobato menyatakan bahwa Petra adalah kekasih baru Vergne. 

Petra sendiri hadir di Malaysia untuk mengisi program acara "pole position" yang biasa digelar satu hari sebelum perlumbaan. Seperti dilansir El Popular, model 22 tahun itu mendapat tugas memperkenalkan pelumba Mercedes, Lewis Hamilton, yang meraih pole position.

Kehadiran Petra menambah daftar wanita-wanita cantik yang menjadi kekasih pembalap F1. Sebelumnya sudah ada Dasha Kasputina dan Jessica Michibata.


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved