Hebat..Penemuan Baru Seorang Ibu Membantu Anak Cacatnya Berjalan

on 01 April 2014

Betapa sedihnya ketika anak yang dilahirkan ternyata memiliki kekurangan. Tetapi yang diperlukan bukan penyesalan atau rasa sedih yang terus menerus membungkam kehidupan. Lakukan sesuatu agar hidup lebih bererti, mungkin inilah yang juga dilakukan oleh Debby Elnatan, seorang ibu dari anak penderita cerebal Palsy.
Dilansir dari huffingtonpost.com, Elnatan mengatakan ideanya tersebut keluar dari rasa sakit dan keputus asaan melihat Rotem anaknya tidak boleh menikmati hari-hari selayaknya anak seusianya. Bangkit dari keadaan terpuruk ibu ini memiliki idea untuk membuat pakaian yang boleh membantu anaknya lebih mudah bergerak. Elnatan merancang agar anaknya boleh berjalan seperti dirinya sendiri melangkah. Lebih lanjut inspirasi ini mirip seperti ketika seorang ibu mengajari anaknya menari dan membimbingnya dari belakang.
Bahagian kaki dirancang dengan khusus agar anak boleh berdiri menghadap ke depan. Dan baju tersebut kemudian disabukkan ke pinggang orang dewasa, akhirnya ibu ini bisa membawa sang anak berjalan-jalan kemanapun, selain itu jika anaknya ingin bermain bola atau permainan lainnya, Elnatan boleh menemani dan sekaligus ikut bermain. Betapa bahagia hati Elnatan ketika melihat Rotem ceria dan tertawa riang ketika dia membawanya bermain bersama. Elnatan merasa haru bercampur bahagia ketika melihat anaknya boleh bermain bola untuk pertama kalinya dengan ayah dan saudaranya. Senyum Rotem kini menjadi mentari untuk Elnatan terus mengembangkan peralatan yang boleh membantu penyandang cacat lainnya.
Simak video berikut ini yuk Ladies.

Tubuh Hancur Tergiling Mesin Penggiling Tebu (foto)

Tidak tahu kecelakaan ini terjadi dimana, namun dari foto-foto yang saya terima dapat disimpulkan bahwa kecelakaan ini terjadi di sebuah kilang gula. Anda dapat melihat beberapa potongan batang tebu hasil sisa-sisa penggilingan yang belum hancur bersamaan dengan potongan-potongan tubuh korban.

Hanya dapat menyimpulkan insiden ini terjadi kurangnya fasilitI keamanan dan keselamatan kerja yang ada di kilang tersebut.

Foto sangat mengerikan, tidak SESUAI untuk orang-orang yang sensitif terhadap kecelakaaan.





Cara jitu nak kenakan orang atau teman anda

Anda sedang cari cara untuk kenakan orang atau teman anda, cara ini boleh jadi cukup jitu untuk menciptakan gelak tawa bagi anda dan teman-teman. Anda akan menghabiskan waktu yang sangat panjang untuk mentertawakan tingkah laku orang  kerana perbuatan anda.

Bahannya hanya wang syiling, paku dan tukul besi, anda akan melihat orang sibuk mengambil syiling namun tidak akan berhasil, bahkan dari pengalaman pembuat trik ini sampai ada orang mencungkil-cungkil wang syiling di jalanan menggunakan kayu namun tidak berhasil, hasilnya dia tertawa-tertawa sendiri dari kejauhan sambil menonton aksi lucu korban.

Cara membuatnya  lihat foto-foto ini, kalau sudah selesai silahkan nikmati pertunjukannya sambil minum kopi di teras rumah anda...













Laporan palsu dakwa dikurung bekas suami

Kuala Lumpur: Seorang wanita membuat laporan polis palsu mendakwa dikurung dan tidak dibenarkan menjamah makanan oleh bekas suaminya sepanjang dia menumpang di rumah lelaki itu di Pantai Dalam, di sini, sejak beberapa bulan lalu.
Polis yang melakukan siasatan mendapati wanita berusia 28 tahun itu berbuat demikian selepas tidak berpuas hati dengan bekas suaminya enggan memberikannya wang.
Sumber polis berkata, pasangan terbabit sudah bercerai, namun si lelaki simpati kerana bekas isterinya tidak bekerja membenarkan wanita itu tinggal sementara di kediamannya.
“Walaupun sudah bercerai, namun keperluan wanita terbabit tetap ditunaikan menyebabkan bekas isterinya terus menetap selama beberapa bulan dan enggan bekerja.
“Namun, dalam kejadian terbaru Rabu lalu, wanita terbabit datang ke tempat kerja suaminya dan meminta sejumlah wang, namun apabila lelaki itu enggan berlaku pertengkaran di antara mereka sebelum wanita itu membuat laporan polis Rabu lalu,” katanya.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Brickfields Asisten Komisioner Muhammad Azlee Abdullah berkata, siasatan pihaknya mendapati wanita terbabit tidak pernah dikurung atau dipukul sebaliknya dia dibenarkan tinggal di rumah bekas suaminya.
sumber : mymetro

Sungguh kurang sopan kakak ni duduk,jangan ditiru


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved