Ini Ratu Kecantikan yang Jadi Isteri Penjenayah Narkoba Paling Dicari di Dunia

on 27 Februari 2014

 Penjenayah narkoba paling dicari di dunia, Joaquin 'El Chapo' Guzman, berhasil ditangkap akhir minggu kelmarin di Mexico. Lelaki yang kerap disapa 'El Chapo' itu ditangkap bersama isterinya yang dikenal sebagai ratu kecantikan, Emma Coronel. Kala itu, El Chapo sedang sarapan bersama sang isteri di rumah mereka di Mazatlan, Amerika.

El Chapo melarikan diri dari penjara sejak 2001lalu kemudian bersembunyi. Sejak saat itu ia menjadi buruan. Emma menikah dengan El Chapo saat masih 18 tahun. Seperti apa sosok Emma yang merupakan isteri muda El Chapo? 



Kaya tiba-tiba

California: Satu pasangan yang membawa anjing mereka bersiar-siar terjumpa ‘harta karun’ yang dianggarkan bernilai AS$10 juta (RM 32.7 juta) dalam bentuk wang emas yang kelihatan seperti baru tertanam berhampiran sebatang pokok.
Hampir semua 1,427 syiling emas dari tahun 1874 hingga 1894 berada dalam keadaan baik dan kelihatan seperti baru, kata pengasas bersama Professional Coin Grading Service of Santa Ana, David Hall. 
Walaupun nilai sekeping syiling emas itu hanya sekitar RM88,519, ada di antaranya sangat jarang ditemui dan pakar menyatakan nilainya mungkin mencecah RM3.3 juta sekeping. - AP
Foto

Mangga mulut anak

Lagos (Nigeria): Seorang lelaki ditahan semalam selepas didakwa mengunci mulut anaknya dengan kunci mangga semata-mata untuk memaksa budak itu berhenti menjerit ketika dia memukul mangsa hingga mati.


Chris Elvis, 30, didakwa menuduh anaknya, Godrich Elvis, 4 ‘Ogbanje’ atau ‘Anak Syaitan’ dan menyalahkan budak itu menjadi punca kepada nasib malang yang menimpa dirinya sejak beberapa hari lalu.
Mengikut fail mahkamah, pengawal keselamatan itu memukul anaknya, melecurkan seluruh tubuh mangsa dengan seterika dan menguncinya dalam tong plastik.

Ibu kanak-kanak itu menghubungi polis sebaik menemui anaknya yang mati dalam keadaan yang mengerikan selepas pulang dari pasar.
Foto
KEADAAN mayat Godrich Elvis yang dimangga mulutnya sebelum dibunuh bapanya.

Chris berpura-pura gila ketika ditahan, tetapi dia di sahkan normal, lapor International Business Times.

Dia ditahan selepas dituduh membunuh.

“Kamu, Chris Elvis, pada 10 Februari 2014 sekitar jam 5 petang di nombor 7, Jalan Adetola Adelaja , Meiran Lagos, melakukan pembunuhan ke atas Godrich Elvis, berusia empat tahun menggunakan seterika untuk melecur badan dan meletakkannya di dalam tong plastik serta mengunci tong itu dengan mangga justeru melakukan kesalahan yang boleh dihukum di bawah Seksyen 221 Undang-undang Jenayah Negeri Lagos, Nigeria 2011,” menurut kertas pertuduhan ke atas Chris.- AP
sumber : mymetro

Meraung peluk kekasih

Ampang: Cinta yang mendalam terhadap kekasih ‘Awang Hitam’ membuatkan seorang wanita tempatan meraung dan memeluk kekasihnya itu ketika disoal siasat polis selepas mereka ditahan dalam Op Tiong di sekitar kawasan kondominium, di Taman Kosas, di sini awal pagi semalam.
Wanita terbabit ditahan bersama 40 warga Afrika berusia 30 hingga 40 tahun kerana disyaki terbabit dalam sindiket penipuan cinta Internet atau Love Scam selain pelbagai kesalahan imigresen.
Wanita itu dipercayai dipergunakan kekasihnya untuk menjalankan penipuan mereka sebelum ditawarkan kehidupan mewah menyebabkan dia terjebak.

Ketua Polis Daerah Ampang Asisten Komisioner Khairuldin Saad berkata, operasi bermula jam 1.30 pagi itu dijalankan dengan kerjasama Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman, JSJK Selangor, Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Jabatan Imigresen Malaysia dan Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM).
Foto
KHAIRULDIN (tengah) menahan warga Afrika dalam Op Tiong, semalam.

Menurutnya, operasi bersepadu ini dilancarkan bagi membendung kes jenayah komersil membabitkan warga asing terutama warga Afrika yang terbabit dalam kes tipu parcel, pemalsuan dokumen, penggubalan wang haram, penipuan perniagaan yang tidak wujud dan lain-lain lagi.
sumber : mymetro

‘Guantanamo’ along

Kuala Lumpur: “Dalam keadaan tangan atau kaki dirantai, saya disepak terajang, dipukul dengan kayu, besi atau tali pinggang, kuku kaki dicabut menggunakan playar. Tidak cukup dengan itu, kemaluan turut dihentak dengan objek tumpul.
“Saya tidak dibenarkan menjamah makanan sebaliknya penyeksaan itu dilakukan konco along hampir 24 jam secara bergilir-gilir setiap hari...ia bagaikan neraka dunia,” kata Ah Kim, 39, seorang daripada mangsa along yang dikurung dalam ‘penjara’ ciptaan kumpulan lintah darat itu bagi mereka yang gagal melunaskan hutang. 
Menurutnya, dia menggelarkan penjara along itu sebagai ‘Guantanamo along’ kerana konsep penyeksaan kejam dilakukan kumpulan terbabit terhadap peminjam sepertinya.

Ah Kim yang juga peniaga sayur mendakwa mula meminjam wang RM3,000 daripada lintah darat itu pada 2009.

“Ikutkan (perjanjian), saya diarahkan membayar RM100 setiap hari sehinggalah hutang selesai. Selepas enam bulan, perniagaan mula merosot dan disebabkan itu, bayaran mula tertunggak. Disebabkan itu, kadar bunga mula meningkat dan mencecah RM13,000.
sumber : mymetro

Wanita Ini Ingin Menjadi Seksi Dan Bodoh Seperti Barbie

Blondie Bennett (38), asal California berambisi menjadi boneka Barbie di kehidupan nyata. Untuk itu, mantan model ini rela merogoh kocek lebih dari US$46.000 untuk melakukan banyak operasi plastik, mulai dari sedut lemak di dagu, suntikan Botoks secara teratur dan lebih dari lima kali memperbesar ukuran payudaranya menjadi cup 32 JJ.

Blondie Bennet Barbie
Blondie Bennett dan Boneka Barbie

Ia mengatakan, “Aku tidak suka menjadi manusia, jika itu masuk akal... Alami itu membosankan... Aku lebih senang menjadi benar-benar plastik,”. "Barbie memiliki kehidupan luar biasa. Yang dilakukannya hanyalah belanja dan membuat dirinya terlihat cantik – dia tidak mengkhawatirkan apa pun,” tambahnya.

Blondie Bennett
Blondie Bennett ingin selalu hidup berfoya-foya seperti Barbie

Tapi belum cukup bagi Blondie – yang mengganti namanya satu tahun lalu – hanya untuk tampak seperti boneka Barbie. Dia menekankan bahwa bagian penting dari transformasinya menyertakan perubahan dirinya untuk menjadi benar-benar bodoh.

Blondie Bennett
Blondie menyewa jasa hipnoterapi agar IQ nya turun dan menjadi bodoh
Blondie kemudian meminta bantuan ahli hipnoterapi untuk menurunkan IQ-nya dan mengklaim langkah itu berhasil.

“Aku menjalani 20 sesi dan telah siap untuk merasa konyol dan bingung selamanya,” ujarnya soal sesi terapi yang dilakukan dua kali seminggu. “Baru-baru ini, aku menjemput seorang teman di bandara dan tidak bisa mengingat apakah aku harus ke area keberangkatan atau kedatangan.”

Meski ia menjalani hipnoterapi untuk membuat dirinya bodoh, Blondie masih cukup cerdas untuk boleh hidup dari wang orang lain. Para lelaki hidung belang membayar sewa rumah dan prosedur operasi kosmetiknya, sebagai imbalan atas foto seksi payudaranya dan beberapa malam kencan.

Blondie Bennett


Tidak mengejutkan bila kemudian keluarga Blondie tidak mendukung gaya hidupnya.

Obsesinya dengan tampil menyerupai Barbie dimulai ketika ia mengecat pirang rambutnya dan mengendarai sebuah mobil Corvette. Mulai dari usia 18 tahun, ia rutin melakukan kegiatan promosi di toko mainan dengan berpura-pura sebagai Barbie.
(Daily Mail, ABC)

Gila, Sepasang Anak Berusia 5 Tahun Melakukan Hubungan Intim Di Toilet Sekolah

Guru TK South Jersey yang tidak sengaja menemukan dua dari murid-muridnya telanjang dan " berhubungan seks " di kamar mandi diberhentikan kerana dianggap gagal untuk mengawasi siswa . Tapi Kelly Mascio " bertindak secara profesional dan bertanggung jawab melaporkan insiden tersebut , kepihak kepolisian" kata Presiden Asosiasi Pendidikan Mullica Township Barbara Rheault Daily News.


" Awalnya mereka mengatakan hal itu gagal untuk mengawasi murid-muridnya , " kata Rheault . Sejauh pegawai belum mengatakan mengapa mereka menghentikan Mascio dengan membayar , namun polis yang menyelidiki insiden tersebut tidak dikenakan padanya tuduhan kejahatan .

Macio masuk ke toilet dan seketika ia menemukan dua murid yang berusia 5 tahun, laki-laki dan perempuan telanjang di kamar mandi . Dia melaporkan kejadian tersebut ke atasan .


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved