Polis wanita mati selepas kena tampar

on 26 Februari 2014

Riyadh: Seorang polis wanita Saudi mati selepas ditampar oleh rakannya ketika bergaduh.
Pemeriksaan menunjukkan mangsa diserang darah tinggi ketika kejadian.
Anggota itu baru tiba untuk tugas syif malam di balai polis di Makkah apabila dia bertengkar dengan seorang lagi anggota polis wanita.
“Mangsa ditampar di muka menyebabkan dia rebah.
Rakannya yang lain mengejarkan dia ke hospital tetapi dia mati tidak lama selepas itu.
“Doktor berkata dia mengalami tekanan darah tinggi,” lapor akhbar tempatan, Makka.
Rakan yang menampar mangsa ditahan tetapi laporan forensik berkata, tindakannya menampar mangsa tidak boleh menyebabkan dia mati.

- Agensi
sumber : mymetro

Sakit ditipu ‘pakar’

Changsha (China): Seorang lelaki terpaksa melalui pengalaman menyakitkan ketika doktor mengeluarkan 42 butir permata dari badannya selepas dia diperdaya ‘pakar perubatan’ alternatif.
Zou Feng - dari wilayah Hunan - berkata, selepas mengadu sakit belakang seorang jiran menyarankan dia bertemu seorang tokoh yang mahir dalam perubatan tradisional.
Lelaki berusia 61 tahun itu mengunjungi ‘pakar’ terbabit pada 2011 dan diberitahu penyakitnya itu luar biasa sehingga ia hanya boleh disembuhkan dengan menanam permata di bawah kulitnya.

Kata Zou, ‘pakar’ berkenaan membuat tebukan kecil pada kulit dan memasukkan permata itu sebelum luka berkenaan dijahit.
Foto
ZOU menjalani pembedahan membuang 42 butir permata dari badannya.

“Pesakit lain berkata, kaedah itu berkesan dan saya mahu mencubanya.

“Memang pada peringkat awal selepas dia memasukkan 42 butir permata ke dalam badan, saya berasa sedikit lega,” katanya.

Bagaimanapun, Zou mula menghadapi masalah baru - dia sukar berjalan dan bukan saja belakangnya sakit, malah semua sendi.

Bimbang keadaan semakin parah, Zou pergi semula ke klinik ‘pakar’ berkenaan tetapi kecewa apabila orang yang dicari sudah berpindah.

“Justeru, saya pergi mendapatkan rawatan di hospital biasa,” katanya. 

Sementara itu, Dr Sying Wan dari Hospital Ortopedik Nianlun di ibu negeri Hunan, Changsha berkata, dia tidak pernah menemui kes seperti dialami Zou.

“Mula-mula saya tak tahu apa objek ada dalam badan Zou ketika melihat salinan x-ray sehinggalah dia menceritakan apa yang berlaku,” katanya. 

Menurut Dr Sying, setiap butir permata itu menyebabkan tulang Zou mati, termasuk di sendi pinggulnya yang tidak dapat diselamatkan.- Agensi
sumber : mymetro

Temani anak gugur janin

Banting: Klinik yang menyediakan khidmat menggugur janin secara haram di daerah ini bukan saja menerima kunjungan pasangan kekasih termasuk remaja, malah lebih mengejutkan ada antara ‘pelanggan’ membabitkan budak perempuan berusia 12 tahun ditemani ibunya.
Itu pendedahan dibuat seorang bekas pekerja klinik berkenaan yang mengambil keputusan berhenti kerja selepas tidak mahu lagi terus bersubahat dengan perkhidmatan yang melanggar hukum Tuhan dan manusia itu.
Wanita itu yang mahu dikenali sebagai Ariana, 30-an, berkata, dia juga insaf kerana seakan-akan menerima ‘balasan segera’ daripada Allah apabila tiga kali keguguran serta sukar mendapatkan zuriat selepas lima tahun mendirikan rumah tangga.

“Sebagai seorang Islam, saya rasa seperti bersubahat ketika bekerja di situ, malah jika ditanya tempat bekerja, saya terpaksa menipu untuk mengelak daripada dipandang serong masyarakat sekeliling.
Foto
Ariana

“Ini kerana kebanyakan penduduk di daerah ini sedia maklum yang klinik berkenaan amat dikenali kerana menawarkan khidmat menggugurkan janin secara haram,” katanya.
sumber : mymetro

Model Cantik Argentina Ini Jaguh Juggling Bola Sambil Mengenakan High Heels

Model cantik Argentina yang kerap berpose panas, Fiorella Castillo membuat sensasi dengan mempertunjukkan kemahirannya bermain sepakbola.

Fiorella Castillo
Di Argentina, Fiorella Castillo dikenal gemar tampil seksi dalam setiap acara

Bukan sekadar bermain sepakbola yang umum, namun wanita sexy berusia 24 tahun ini melakukan juggling bola freestyle di tengah keramaian di Mar del Plata dengan mengenakan sepatu high heels. Skillnya terlihat seperti atlet bola freestyle profesional.

Fiorella Castillo Juggling Bola

Fiorella Castillo
Screenshot rekaman video, di keramaian Mar del Plata, si cantik ini menunjukkan keahliannya

Sebelumnya ia menjadi terkenal dalam dunia sepakbola setelah ikut tampil dalam sebuah turnamen futsal di negaranya. Fiorella yang amat mengidolakan Lionel Messi dan Sergio Aguero ini memang mempunyai skill sepakbola yang ciamik. Dan tentu saja ia tidak hanya mengandalkan keseksiannya demi ketenaran.



Inilah Isteri Tersadis Di Dunia

Menjadi seorang isteri yang baik merupakan impian dari wanita seluruh dunia. Begitu juga dengan lelaki, 
mereka memimpikan mendapatkan seorang isteri yang mencintai dia dan keluarganya. Berawal dari kisah cinta yang berakhir dengan perkawinan maka status sang gadis akan berubah menjadi istri. Namun siapa sangka, dari sekian banyak perkawinan, ada kejadian yang sangat kejam yang dilakukan oleh seorang istri terhadap suaminya. Berikut kami rangkum kisah para istri yang terkejam di dunia.

Katherine Knight Membunuh dan menghidangkan mayat suami

Kisah yang satu ini benar-benar tragis dan menyeramkan. Bagaimana tidak, seorang wanita Australia bernama Katherine Knight benar-benar tega membunuh suaminya. Kekejamannya tak hanya sampai di situ, sebelum membunuh sang suami, Katherine sempat mengiris leher seekor anjing yang masih berumur 8 minggu di depan suaminya.

John Charles, suami malang Katherine, mendapat luka tusukan sebanyak 37 kali sebelum dikuliti dan kulitnya digantung di dapur oleh Katherine. Wanita psikopat ini juga sempat memenggal kepala Charles dan merebus kepalanya. Sedang daging tubuh dan pantat Charles dipanggang dan dimasak layaknya daging sapi dan dihidangkan sebagai menu makan malam untuk anak-anak mereka.

Beruntung, polisi menemukan kulit Charles dan menu makan malam yang mengerikan itu sebelum anak-anak mereka pulang bekerja. Karena kekejaman Katerine, wanita ini dijebloskan ke penjara tanpa pembebasan bersyarat.

Katya Kharitovonova Istri menggigit penis suaminya

Seorang istri bernama Katya Kharitovonova marah besar saat mengetahui suaminya berselingkuh dengan sahabat terbaiknya. Ia dipenjara selama dua tahun setelah menggigit penis suaminya, Mikhail, dan melukai sahabatnya, Liza Dmitriyeva.

Dikisahkan, Katya mengundang Liza untuk makan malam bersama suaminya. Setelah makan, mereka bertiga menonton film bersama. Saat menonton film, Katya pun tertidur. Saat bangun, betapa terkejutnya ia melihat suaminya telanjang dan tengah melakukan hubungan intim dengan sahabat terbaiknya itu.

Istri mana yang tidak marah melihat kejadian mengejutkan itu. Akhirnya, Katya mengambil lampu meja dan memukulkannya pada kepala Liza. Setelah menghantam kepala Liza, ia menggigit penis suaminya hingga hampir putus.

Stacey Castor Membunuh dua suami dan menuduh sang putri yang melakukannya

Pada tahun 2005 silam, Stacey Castor, tega membunuh suami pertamanya, David Castor. Pada awalnya, dugaan polisi mengarah bahwa David meninggal karena serangan jantung. Setelah David meninggal, Stacey menikah dengan Michael Wallace.

Nasib Michael pun sama dengan David, meninggal mendadak dan diperkirakan karena serangan jantung. Polisi yang curiga akhirnya melakukan otopsi pada jenazah pria malang ini, ternyata hasilnya kedua pria ini meninggal karena over dosis obat yang dicampur pada makanan mereka.

Dugaan pembunuhan mengarah pada Stacey. Namun, Stacey malah menuduh putrinya dari Michael yang masih berusia belasan tahun sebagai pembunuh. Bahkan, Stacey pun sempat ingin membunuh Ashley Wallace, putrinya, agar ia tak angkat bicara pada polisi. Beruntung nyawa Ashley masih bisa diselamatkan. Akhirnya, pada tahun 2009 kemarin, Ashley menjadi saksi di persidangan kasus pembunuhan yang dilakukan ibunya itu.

Dawnel Batista Selingkuh setelah diberi donor ginjal oleh suami

Dikisahkan, Richard Batista menikah dengan Dawnel Batista pada tahun 1990 silam. Setelah menikah, baru diketahui bahwa Dawnel ternyata mengalami gagal ginjal. Pada tahun 2001, dua transplantasi ginjal yang dilakukan padanya gagal.

Tak tega melihat itu, Richard, sang suami memutuskan untuk menjadi pendonor ginjal bagi istrinya. Beruntung, ginjal Richard cocok untuk Dawnel. Namun, air susu dibalas air tuba. Setelah mendapat donor ginjal dari Richard, Dawnell malah berselingkuh.

Richard yang benar-benar patah hati ini akhirnya menuntut bayaran sebesar USD 1,5 juta atau sekitar Rp 18 miliar untuk membayar ginjal yang ia berikan.

Judias V "JUDY" Buenoano Meracuni dan Meledakan Mobil

Judy Buenoano dikenal masyarakat Amerika Syarikat salah satu wanita tersadis yang pernah ada. Tahun 1971, dia meracuni suaminya, James Goodyear - Sersan Angkatan Udara Amerika - menggunakan arsenik. Dengan racun yang sama, dia pun meracuni anaknya Michael (19) dan menenggelamkan anak tersebut di sungai. Tindakannya dilakukannya agar dia dapat memperoleh uang asuransi jiwa suami dan anaknya sebesar US$ 240,000.

Tahun 1983, dia mencoba membunuh tunangannya, John Gentry. Usaha pertamanya adalah dengan meledakkan mobil yang dikemudikan John. Usaha tersebut gagal. Usaha kedua adalah dengan mengganti vitamin yang biasa diminum John dengan campuran arsenik dan formalin. Tapi usaha ini pun gagal,  karena John mencurigai vitamin yang diminumnya. Berbekal "vitamin" tersebut, John melaporkan Judy ke pihak berwajib. Latar belakang Judy ditelusuri. Jenasah Sersan Goodyear dan Michael pun diotopsi ulang. Dari sana, pihak berwajib menemukan racun yang sama yang digunakan Judy untuk membunuh John. Penyidikan lebih lanjut menemukan bahwa sedikitnya Judy telah membunuh 2 orang lain - yang juga kekasih Judy - jauh sebelum dia membunuh Sersan Goodyear.

Tahun 1998, Judy dinyatakan bersalah dan dijatuhi hukuman mati dengan kursi listrik. Dia adalah wanita pertama asal Florida yang menjalani hukuman mati dengan kursi listrik.

Betty Neumar Membunuh 5 dari 6 Suaminya
 
Seorang wanita berusia 76 tahun yang tinggal di North Carolina, Amerika Serikat - ditahan setelah terbukti membunuh 5 dari 6 suaminya. Motifnya tidak lain adalah mendapatkan uang asuransi para suaminya. Kasus ini mulai terkuak tahun 1986, saat Betty mendapatkan US$ 20,000 dari asuransi Harold Gentry - suami keempatnya - yang tewas tertembak di rumahnya. Setahun kemudian, anak Harold tewas dan Betty mendapatkan uang asuransi dari kematian anak tersebut sebesar US$ 10,000. Tahun 2008, Betty menikah dengan suami kelimanya - John Neumar - di mana tidak lama berselang suaminya tersebut meninggal karena penyakit septis. Kematian Neumar pun memberikan keuntungan bagi Betty karena dia kembali mendapatkan uang asuransi suaminya tersebut.

Ketika nenek itu membelikan asuransi jiwa bagi cucunya - Jeff Carstensen, yang juga cucu dari John Neumar - sebesar US$ 100,000, kecurigaan sontak timbul. Jeff menolak asuransi yang dibeli neneknya dan meminta aparat untuk menyidiki kematian kakeknya. Dari sanalah terungkap semuanya.
Sumber: anehdidunia.com

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved