Wanita Ini Beli Kereta Cuma untuk melanggar kedai

on 21 Februari 2014

Aksi mengejutkan terjadi di wilayah Kentucky, Amerika Serikat. Seorang wanita dengan menggunakan sedan Lincoln empat pintu melanggar sebuah super market Kroger.



Dilansir Metro.co.uk, Isnin 17 Februari 2014, wanita yang bernama June Ann Blocker ternyata sengaja melanggar kedai tersebut kerana dendam peribadi terhadap supermarket tersebut. Pasalnya, Blocker merupakan mantan karyawannya.

Menariknya, kereta asal Amerika yang digunakan untuk mengeksekusi sengaja dibeli Blocker sehari sebelum kejadian.

Beruntung saat kejadian dua orang karyawan yang sedang bertugas selamat tanpa ada cedera serius.

"Ini gila. Aku tidak tahu bagaimana dia mendapatkan keretanya melalui pintu depan dan kemudian melewatinya," ucap seorang saksi.

Blocker memang memiliki rekod jenayah. Dia pernah dipenjara kerana telah melakukan perusakan super market Kroger---tempat berbeda beberapa tahun lalu di kawasan Elizabethtown, Kentucky.

Akibat aksi itu blocker dituntut kurungan penjara hingga 15 tahun. Dan kini, Blocker akan kembali dijebloskan ke penjara dengan beberapa tuduhan seperti penyerangan, tindak kejahatan kriminal, serta membahayakan orang lain.

Gila...Lelaki Ini Bermain Flappy Bird Hingga Skor 999

Masihkah Anda tekun bermain Flappy Bird? Berapa pun skor tertinggi Anda, dijamin tidak akan boleh menyamai lelaki yang satu ini.

Pengguna YouTube bernama pipocaVFX mengunggah sebuah video yang menampilkan seorang lelaki tengah bermain game Flappy Bird hingga mencapai skor 999.

Tidak dijelaskan berapa lama lelaki tersebut bermain hingga memperoleh skor setinggi ini, namun yang pasti akan membutuhkan waktu yang tidak sebentar.

Hingga kini, video yang diunggah pada 15 Februari 2014 tersebut sudah ditonton lebih dari 2,8 juta pengguna YouTube.

Dari sekitar 1.650 komen yang masuk, banyak yang menyatakan kekaguman atas kesabaran lelaki pemain game Flappy Bird ini. Tapi, tak sedikit pula yang mencemuh kerana menganggap video ini mempertontonkan kecurangan dan kepalsuan.





Artis k-pop, DENGAN fesyen terbarunya…seperti tidak memaki seluar

Choi Yeo Jin artis k-pop, fesyen terbarunya…seperti tidak memaki seluar! Acara ini berlangsung di Grand Ambassador Seoul Hotel. 


dengan make up cantik lah.....!!


SO SWEEETT....Lelaki ini Lamar Kekasihnya dengan 999 Mawar dari Wang Kertas

Seorang programmer perangkat lunak di China melamar kekasihnya dengan membawa 999 mawar yang terbuat dari wang kertas. Terdengar romantis?

Chen Li, 27, mendapatkan idea aneh itu setelah dirinya berkunjung ke rumah orang tua kekasihnya pada Festival Musim Semi kelmarin. Pasangan muda itu kemudian mengutarakan rencana mereka untuk menikah. Mendengar itu, orang tua sang gadis langsung memberitahu Chen dengan tegas bahwa dia harus memiliki rumah dan kereta terlebih dulu sebelum menikahi putri mereka. 

Sesampainya di rumah, Chen mulai memutar otak untuk boleh mendapatkan restu orang tua kekasihnya. Tanpa pikir panjang, dia langsung pergi ke bank untuk mengosongkan semua tabungan, yang saat itu berjumlah 200.000 yuan. Seperti dilansir zjol.com, Chen memerlukan waktu empat hari untuk melipat semua wang kertas itu menjadi 999 bunga mawar.

Chen mulai melipat wang-wang itu sejak 8 Februari, dan melamar kekasihnya pada 12 Februari lalu - bertepatan dengan ulang tahun kekasihnya. Seperti yang boleh diteka gadis itu merasa terharu dengan apa yang dilakukan oleh Chen dan langsung menerima lamarannya.

"Saya tahu bahwa wang ini tidak cukup untuk membeli rumah, dan saya tahu bahwa pacar saya juga tidak ingin kereta. Tapi, saya ingin menunjukkan bahawa saya sangat mencintainya. Oleh kerana itu, saya rela memberikan segala yang saya miliki untuknya," kata Chen.

Chen dan kekasihnya berencana untuk menyimpan wang tunai itu kembali ke bank, dan menabung untuk membeli rumah.

[des]









Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved