Trend Operasi Plastik Hidung Seperti Bentuk Menara Eiffle Sedang Marak DI China

on 20 Februari 2014

Zaman makin berkembang dan maju, membuat kegiatan yang satu ini semakin dikenal dan digandrungi banyak orang. Yup, operasi plastik bukanlah hal yang aneh lagi sekarang. Banyak orang rela mengeluarkan kocek fantastik demi mengubah bentuk wajah atatupun tubuh sesuai keinginan mereka.
Tak hanya di Korea Selatan yang terkenal dengan operasi plastiknya, di China yang memiliki jumlah penduduk terbanyak di dunia juga sama. Di sana kegiatan operasi plastik bukan lah hal aneh lagi. Bahkan kini sedang trend operasi plastik bagian hidung. Uniknya, mereka menawarkan bentuk hidung yang seperti menara eiffel.
eiffelnosePara doktOr ahli bedah plastik itu menjanjikan akan merubah bentuk hidung menjadi lebih indah seperti bentuk menara eiffel. “Kami terinspirasi dari kecantikan menara Eiffel. Kami tidak menambahkan sesuatu pada hidung, tetapi kami merekonstruksinya,” ujar dokter Wang Xuming.
eiffelnoseposterRatusan poster  penawaran operasi plastik hidung tersebut boleh kita jumpai di jalanan kota Chongqing. Harga yang ditawar juga bemacam-macam.

Tayangkan Video Teknik CPR dengan Model Seksi, Polis Sepanyol Diprotes

Aragon, Sepanyol, Saat polis mengadakan pelatihan teknik-teknik pemberian pertolongan pertama, sebenarnya tidak salah jika ditayangkan video mengenai cara memberikan pertolongan melalui metode resusitasi jantung paru-paru atau CPR. Sayangnya, model dalam video tersebut super seksi. Bagaimana tidak, model-modelnya hanya mengenakan bra dan celana dalam. Tentu saja, video itu menuai protes.

Petugas Polis di Aragon, Spanyol, yang menggunakan video You Tube dengan model super seksi dalam training pemberian pertolongan pertama. Seorang model seksi tersebut mendemonstrasikan teknik CPR kepada teman perempuannya yang juga mengenakan lingerie. Demikian dilaporkan TheLocal.es dan dikutip dari UPI, Khamis (20/2/2014).

Sementara surat khabar online setempat, El Publico, mengabarkan bahwa dalam training itu juga diputar video lain di mana seorang laki-laki yang hanya mengenakan celana dan perempuan berpakaian dalam terlibat kontak fisik yang sangat dekat. Gaya kedua model ini lebih terlihat sebagai video yang bermuatan seksual ketimbang hendak mempertontonkan teknik CPR.

Para peserta pelatihan di markas polis di Jaca pun memprotes penayangan video-video tersebut. Para peserta memang sebelumnya sudah diperingatkan bahwa video akan menampilkan perempuan dalam pakaian dalam. Namun peserta menyangka video akan berkaitan dengan peristiwa yang mana korban yang memerlukan CPR dan bukannya video dengan konten erotis.

Sementara itu pejabat polis, dikutip dari harian lokal setempat, Heraldo de Aragon, menyatakan tidak akan lagi menggunakan media tersebut dalam pelatihan-pelatihan di masa mendatang. "Kami mita maaf atas penayangan video yang tidak sopan itu. Video tersebut tidak akan kami gunakan lagi," ucap si pejabat.

Video tersebut sebenarnya iklan yang dibuat oleh perusahaan pakaian Kanada, Fortnight Lingerie. Petugas medis yang terlibat dalam pelatihan petugas kepolisian itu menyebut penayangan video itu sebenarnya hanyalah untuk membawa sesuatu yang berbau humor ke dalam kelas, sehingga tidak membosankan. Namun ternyata reaksinya tidak seperti yang dibayangkan. Apalagi seorang sumber menyebut video itu telah digunakan berkali-kali tanpa ada protes.

Sebenarnya bagaimana video teknik CPR dengan model super seksi itu? Mulanya tampak wajah cantik si model yang hanya mengenakan bra dan celana dalam. Si model berwajah waspada kerana sedang mengecek adakah bahaya di sekitarnya. Saat menemukan adanya korban, yang mana yang menjadi korban adalah seorang perempuan yang hanya mengenakan pakaian dalam dan sedang pingsan. Model yang hendak menolong lantas menelepon petugas untuk meminta bantuan.

Model penolong melihat, mendengar, dan merasakan apa yang terjadi pada korban dan lingkungan sekitarnya. Lalu model penolong membuka jalan udara untuk korban, serta memberikan napas buatan. Dada korban lantas ditekan-tekan beberapa kali untuk membantu jantung bekerja optimal hingga korban tersadar dari pingsannya. Kendati model penolong memang melakukan teknik CPR, namun perilaku dan ekspresi wajahnya bergaya sensual. Inilah yang menimbulkan reaksi negatif peserta pelatihan.

Balas dendam cara ‘kotor’

Washington: Seorang pembantu rumah yang tertekan dengan majikannya membalas dendam dengan cara yang menjijikkan.
Dia menukar air botol di bilik tidur majikannya dengan air kumbahan dan mencelup berus gigi mereka ke dalam lubang tandas. 
Pembantu rumah itu mendedahkan perbuatannya dan berkata selepas merana dengan tugasannya selama tiga bulan, dia membalas dendam kepada majikannya, sepasang suami isteri, kerana mereka “menyakitkan hati dan tidak bertimbang rasa.” 

“Saya membalas dendam dengan menyelinap masuk ke bilik air mereka dan mencelup berus gigi mereka ke dalam tandas,” katanya.

Menurut sumber, wanita itu melakukan beberapa lagi “kerja gila” untuk membalas dendam sebelum berhenti kerja.

“Isteri majikan saya selalu meletakkan botol air di tepi katil dan saya juga mencampurkan air itu dengan air dari lubang tandas. Ia membuatkan saya rasa puas ketika itu,” kata wanita itu. 

Menurutnya, perbuatannya mungkin memberi kesan buruk terhadap majikannya. 

“Saya mendapat tahu dari seorang kenalan yang mereka kini mengalami masalah kesihatan, tetapi saya tidak tahu penyakit apa dan saya risau saya menjadi penyebabnya,” katanya. - Agensi
sumber : mymetro

Anjing ‘makan’ kepala anak

London: “Anjing itu makan kepala anak saya!”
Itulah jeritan seorang ibu di Britain yang melihat anaknya yang berusia enam hari mati dibaham anjing.
Kejadian itu berlaku tiga hari selepas Sharon John, 42, membawa Eliza-Mae Mullane yang baru dilahirkan pulang dari hospital. 

Bayi yang berada di bawah rawatan rapi selepas dilahirkan menjadi mangsa terbaru dalam kes serangan anjing terhadap kanak-kanak di Britain.

Polis merampas anjing baka Alaskan Malamute peliharaan keluarga berkenaan selepas kejadian di Pontyberem, Camarthenshire itu.

Jiran keluarga berkenaan, Patricia Punter berkata Sharon berlari ke rumahnya dan menjerit, “Saya tak tahu apa nak buat. 

“Ia sangat dahsyat, Saya tidak pernah mendengar jeritan seperti itu,” kata Patricia. 

“Sharon tergamam dan terus menjerit “anjing itu makan kepala anak saya.” 
“Dia menyalahkan saya atas kejadian itu - Bayi itu sudah mati, hanya tuhan yang tahu apa yang berlaku ketika itu,” katanya ketika ditemui. 

Anjing dalam lingkungan lima atau enam tahun yang dinamakan Nisha itu dibawa pulang dari sebuah kelab malam oleh Sharon dan suaminya Patric Mullane, 35. 

Eliza-Mae disahkan meninggal dunia di hospital. 

Jurucakap polis berkata, mereka tidak boleh memberitahu punca kematian itu. Ibu bapa mangsa belum disoal siasat dan kejadian itu disifatkan sebagai kemalangan tragik. 

Kejadian yang menimpa Eliza-Mae itu berlaku lebih kurang seminggu selepas Ava-Jayne Corless berusia 11 bulan mati dibaham anjing keluarganya sewaktu tidur. 

Presiden kelab baka anjing Alaskan Malamute United Kingdom, Keith Givens berkata, “Saya membabitkan diri dengan baka ini lebih 20 tahun dan tidak pernah mendengar kejadian seperti ini berlaku.” - Agensi
sumber : mymetro

‘Geram’ lihat janda muda

Labuan: Terangsang melihat seorang janda muda berusia 23 tahun sedang tidur, seorang lelaki bertindak cuba merogol wanita berkenaan apabila menyelinap masuk ke dalam bilik sebelum perbuatannya disedari mangsa.
Dalam kejadian kira-kira jam 3 pagi di Kampung Saguking Laut, Ahad lalu, suspek yang juga sepupu mangsa berusia 30 tahun turut bertindak mengugut mangsa apabila perbuatannya terbongkar. 
Menurut sumber, ketika kejadian mangsa sedang tidur seorang diri di dalam bilik dan terjaga apabila menyedari suspek memasuki biliknya. 

“Suspek kemudian menolak mangsa di atas katil lalu menutup mulut mangsa sebelum mencabulnya.

“Suspek yang turut membawa pisau mengugut akan menikam mangsa jika menjerit.

“Namun, perbuatan suspek disedari bapa mangsa yang curiga dengan bunyi bising lalu masuk ke dalam bilik anaknya,” katanya.
sumber : mymetro

Kahwin ekspres mencanak

Pengkalan Hulu: Aktiviti ‘kahwin senyap’ oleh pasangan warga Malaysia di Betong, Selatan Thailand didapati meningkat mendadak berbanding beberapa bulan lalu berikutan proses perkahwinan di pekan sempadan negara jiran itu yang didakwa lebih pantas dan selamat berbanding di wilayah lain.
Permintaan tinggi rakyat Malaysia untuk berkahwin di Betong, menyebabkan Pejabat Kadi Syarie Majlis Agama Islam Yala berpejabat di pekan kecil berkenaan beroperasi tanpa cuti termasuk dibuka sehingga waktu malam untuk urusan perkahwinan termasuk pada Sabtu dan Ahad.
Malah, kakitangan pejabat kadi itu dilaporkan ‘tidak menang tangan’ bagi memenuhi permintaan ramai pasangan tempatan yang mahu berkahwin di pejabat berkenaan saban hari.

Seorang ejen nikah, Mazlan Mat Yusof, 38, berkata, peningkatan mendadak kehadiran pasangan Malaysia yang mahu berkahwin di Betong dipercayai ada kaitan dengan beberapa faktor seperti keselamatan, promosi iklan di Internet dan blog serta proses nikah yang lebih pantas.
Foto
PEJABAT Kadi Syarie Majlis Agama Islam Yala, Betong kini menjadi pilihan pasangan dari Malaysia untuk berkahwin.

Dia yang menetap di Ayer Panas, di sini, mendakwa sekurang-kurangnya lima pasangan dari Malaysia memasuki bandar Betong untuk berkahwin setiap hari.
sumber : mymetro

Ini baru cara yang hebat untuk menurunkan muatan

Ini baru cara yang hebat untuk menurunkan muatan 



Sumber

Apa pulak nama fesyen kakak ini?


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved