Video Keselamatan Air New Zealand Ini Diprotes Penumpang Kerana Terlalu Vulgar

on 18 Februari 2014

Air New Zealand sudah dikenal sebagai syarikat penerbangan yang sering memasang video keselamatan nyeleneh. Tapi kali ini syarikat itu dianggap sedikit kelewatan.

Video keselamatan penerbangan mereka yang terakhir banyak mendapat kritik kerana menampilkan lima model berbikini dalam rangka kerjasama dengan majalah olahraga Sports Illustrated.

Video berdurasi pendek itu menampilkan model pakaian renang Chrissy Teigen, Ariel Meredith, Hannah Davis dan Jessica Gomes menjelaskan keselamatan penerbangan berlatar belakang pantai di Pulau Cook.

Video tersebut juga beberapa kali fokus kepada lekuk tubuh si model dengan tubuhnya yang langsing dan seksi ditambah adegan beberapa pria dengan mulut terbuka melototi tubuh para model tersebut.

Berbagai kecaman pun bermunculan di jejaring sosial seperti Twitter dan Facebook. Seorang penumpang menulis kritikan melalui Twitter. "@keranm Ini video soal keselamatan atau soal baju renang? Video terburuk yang pernah kulihat @flyairnz untung besok aku tidak terbang dengan anak perempuanku.

Penumpang lainnya bahkan menulis kritikan pedas di laman Facebook resmi Air New Zealand, "Pernah dengan objektifikasi? Aku berharap Anda bisa lebih baik dari ini, Air New Zealand. Jangan pakai tubuh wanita untuk menjual penerbangan Anda. #notbuyingitObject! Wanita Bukan Objek Seksual.".

Video Keselamatan Air New Zealand Berbikini
Salah satu adegan video keselamatan Air New Zealand yang amat mengobral tubuh wanita

Ternyata tak semua penumpang keberatan atas video keselamatan berbikini tersebut. Beberapa penumpang bahkan memuji Air New Zealand bisa menampilkan video yang beda dengan maskapai lain.

Video Keselamatan Air New Zealand Berbikini
Salah satu adegan yang dianggap vulgar dalam video demo keselamatan Air New Zealand
"Video ini biasa saja dan sama sekali tidak mengandung unsur seksual yang berlebihan, cara cerdik untuk membahas sesuatu yang serius. Selamat kepada Air New Zealand," kata penumpang bernama Graeme Lee di laman Facebook Air New Zealand.

Bahkan para bos-bos yang bergerak di bidang strategi pemasaran online menilai video itu sangat bagus dan patut ditonton. "Video keselamatan terbaik yang pernah ada," kata Peter Buhlev. Sedangkan Lynsey Sweales, CEO SocialB, mengatakan video tersebut merupakan strategi marketing yang bagus.

Inilah videonya:
(CNBC, Daily Mail)

Seksa lidah melekat pada tiang besi

Massachusetts: Seorang pelajar sekolah menengah di Easthampton mengalami saat menyeksakan apabila lidahnya melekat pada tiang besi sekolah.
Pelajar yang dirahsiakan identitinya itu cuba meniru aksi dalam filem “A Christmas Story” terbitan 1983 dengan meletakkan lidahnya pada tiang besi yang sejuk.

Hasilnya sama seperti babak filem berkenaan, lidahnya melekat dan tidak dapat ditanggalkan dari tiang itu tanpa bantuan.
Pasukan bomba dan penyelamat yang dipanggil ke sekolah untuk membantu pelajar malang terbabit berjaya melepaskannya dengan mencurahkan air panas pada tiang dan lidah pelajar berkenaan.

Guru sekolah mengelilingi pelajar berkenaan sewaktu operasi menyelamat dijalankan. Selepas memastikan pelajar berkenaan dalam keadaan baik, pihak perubatan menghubungi ibunya untuk memaklumkan keadaan yang berlaku sebelum pelajar itu dibenar kembali ke kelas.

Ketua Jabatan Bomba Easthampton, David A Mottor berkata itu adalah kes kedua seumpamanya sepanjang 20 tahun dia berkhidmat.
Foto
KEADAAN pelajar yang terlekat lidah pada tiang besi di sekolahnya.
Kes itu juga bukan yang pertama tahun ini.

Baru-baru ini seorang kanak-kanak cuba menjilat tiang bendera, turut mengalami nasib serupa.
Lidah Maddie Gilmartin, 12, dari East Kingston melekat pada tiang itu selepas menjilatnya.

Walaupun dia berjaya dilepaskan dengan bantuan air panas tetapi memberitahu media bibirnya terasa kebas seperti disengat lebah. - Agensi
sumber : mymetro

Menyesal kebumi ibu ‘masih hidup’

Palermo: Satu keluarga di Itali kesal selepas mereka “dipaksa” mengebumikan ibu mereka walaupun percaya dia masih hidup.
Media melaporkan keluarga Grazi Bruno, 68 berkata wanita itu belum mati kerana tubuhnya tidak keras atau mengalami pereputan yang biasanya terjadi kepada mayat.

Perbalahan antara keluarga berkenaan dengan pihak berkuasa tempatan berlaku selama lapan hari selepas dua pakar perubatan mengesahkan wanita berkenaan meninggal dunia akibat kanser pankreas.
Keluarga berkenaan mengadakan majlis pengebumian di bandar Villagrazia di Carini berhampiran wilayah Palermo.

“Kami berasa amat kesal kerana terpaksa mengebumikan ibu kami walaupun dia masih lagi bernyawa,” kata seorang ahli keluarga yang dirahsiakan identitinya dalam satu kenyataan, semalam. - Agensi
sumber : mymetro

Lelaki ugut sebar gambar aib bekas isteri

Kuala Lumpur: Akibat dendam terhadap bakal suami bekas isterinya, seorang lelaki mengugut menyebarkan gambar bogel bekas isterinya jika wanita itu meneruskan niatnya untuk berkahwin dengan suami baru, kelmarin.
Difahamkan, mangsa berusia 36 tahun itu bercerai dengan bekas suaminya dua tahun lalu sebelum keluarganya mencarikan jodoh baru untuk wanita berkenaan dua bulan lalu.
Bagaimanapun, bekas suami mangsa yang tidak menyukai pilihan keluarga wanita itu menyebabkan dia mengugut menyebarkan gambar bogel mangsa di Internet sekiranya meneruskan perkahwinannya dijadualkan berlangsung Mei depan.
Mangsa yang mahu dikenali sebagai Shida berkata, dia berpisah dengan bekas suaminya berikutan sikap panas barannya dan selepas bercerai, dia tidak menghubungi lelaki itu.
“Namun, tiba-tiba bekas suami menghubungi saya kelmarin dan menyatakan niatnya untuk berjumpa.
Meskipun saya terkejut menerima panggilan itu, saya tetap berjumpa dengannya kerana dia menyatakan ada hal penting untuk dibincangkan.
“Ketika perjumpaan itu, bekas suami menunjukkan satu gambar bogel saya yang dipercayai dirakam ketika kami sah sebagai suami isteri dan dia meminta saya membatalkan perkahwinan dengan bakal suami dengan dakwaan bakal suami saya kaki perempuan,” katanya.
Beliau berkata, apabila dia menyatakan tidak mampu untuk membatalkan perkahwinan berikutan bakal suami pilihan keluarga, bekas suaminya naik angin dan mula mengugut menyebarkan gambar bogelnya.
Katanya, lelaki itu turut mengugut akan memukul dan membunuhnya jika enggan menurut perintahnya itu.
Bagi mengelak lelaki itu bertindak agresif, mangsa membuat laporan polis di Balai Polis Salak Selatan.
sumber : mymetro

Sampai hati ibu

Johor Bahru: “Saya tidak benci ibu walaupun dia pernah cuba menjual saya, tetapi sejak tiga tahun lalu saya terpaksa merahsiakan tempat tinggal dan aktiviti saya kerana tidak mahu fikiran saya bercelaru.
“Saya sentiasa berdoa supaya Allah SWT membuka hati ibu menerima keputusan saya menyambung pengajian bagi mencapai impian untuk berjaya dalam pelajaran dan kehidupan,” kata seorang bekas pelatih projek perintis perlindungan kanak-kanak dikenali sebagai sebagai Mimi, 22, semalam. 
Mimi berkata, dia terpaksa ‘menyembunyikan’ diri daripada ibunya kerana sejak Januari lalu wanita itu mahu dia berhenti belajar dan bekerja bagi menampung kehidupannya. 

“Saya hanya mahu berjaya dalam hidup, saya mahu terus belajar dan mengubah hidup dan pastinya membantu ibu juga nanti,” katanya.
Foto
MIMI menunjukkan SMS daripada ibunya yang memintanya supaya menamatkan pengajian.

Menceritakan kisah hidupnya, Mimi berkata, dia berpisah dengan ibunya sejak 20 tahun lalu sebelum ditempatkan di beberapa pusat perlindungan JKM.
sumber : mymetro

Vietnam Dan Kecantikan Gadisnya: Permata Baru Asia

Vietnam kini telah berkembang pesat khususnya dalam kepariwisataan. Kunjungan wisatawan ke negara yang pernah porak-poranda oleh Perang Vietnam pada era 1960an sampai 1970an ini telah menjelma menjadi Permata Asia.

Selain menawarkan keindahan bangunan-bangunan bersejarah khas abad pertengahan ala Eropa di Ho Chi Min City, keunikan Hanoi dengan lalu lintasnya yang padat dengan sepeda kayuh dan sepeda motor, keindahan Ha Long Bay yang amat eksotis serta obyek wisata lainnya membuat Vietnam kini menjelma menjadi negara yang dengan pesat mengejar ketertinggalannya dengan para tetangganya di Asia Tenggara.

Ha Long Bay
Ha Long Bay, obyek wisata yang eksotis, yang banyak menarik wisatawan mancanegara bahkan juga dari Indonesia

Seorang turis asal Amerika, Katie, mengaku terkesan ketika mengunjungi negara yang pernah diinvasi oleh negaranya. Walau rasanya Amerika Serikat belum lama selesai bermusuhan dengan Vietnam, tetao saja ia tidak menyangka bahwa warga Vietnam amat ramah. Ia amat menikmati berkeliling Hanoi dan mendapat teman-teman baru yaitu gadis-gadis Vietnam yang terkenal kecantikannya.

Kecantikan Gadis Vietnam
Katie, turis asal Amerika berpose dengan latar belakang suasana Hanoi. Katie amat terkesan dengan keramahan penduduk Vietnam

Banyak orang yang menyangka bahwa gadis-gadis Vietnam masih kuno. Namun jangan salah, mereka banyak telah menganut gaya hidup ala barat walau negara mereka berpaham komunis.

Kecantikan Gadis Vietnam
Gadis Vietnam ini bernarsis ria di sebuah kafe dan mengunggahnya di Instagram. Dari kalung yang dia pakai terlihat walau Vietnam berpaham komunis namun tetap membiarkan agama-agama berkembang bebas

Kecantikan Gadis Vietnam dalam Balutan Busana Tradisional
Gadis-gadis Vietnam dalam balutan busana tradisional Vietnam, Ao Dai

Para turis kulit putih seperti teman saya, John, asal Inggris yang pernah mengunjungi Vietnam mengatakan bahwa gadis Vietnam amat cantik dan mereka menjadi daya tarik wisatawan asing. Gadis cantik Vietnam bukan hanya model seksi Elly Tran Ha, namun turunlah ke jalanan, maka kita akan melihat banyak gadis cantik berseliweran dengan mengendarai sepeda kayuh atau sepeda motornya.

Kecantikan gadis Vietnam mengendarai sepeda motor
Gadis Vietnam dengan dandanan seksi ala barat amat jamak ditemukan di jalanan. Ini pun menjadi daya tarik wisatawan

Masih belum cukup atau masih belum percaya bahwa gadis-gadis cantik Vietnam menganut gaya hidup ala Barat? Silahkan lihat di Instagram. Disana banyak gadis-gadis Vietnam yang mempesona.

Kecantikan Gadis Vietnam

Kecantikan Gadis Vietnam di Instagram

Kecantikan Gadis Vietnam di Instagram

Kecantikan Gadis Vietnam di Instagram
Gadis-gadis Vietnam juga suka bernarsis ria di Instagram, walau mereka belum seahli para gadis di Asia dalam menggunakan filter yang tersedia. Namun mereka tetap saja terlihat cantik.

Julie Duong
Julie Duong, salah satu aktris papan atas di Vietnam pun tidak ketinggalan narsis di Instagram walau masih terlihat newbie dalam menggunakan flter yang tersedia.

Dan yang pasti, kini Vietnam telah menjadi pesaing serius Indonesia, Singapura, Malaysia dan Thailand khususnya dalam hal kunjungan pelancung.
(istimewa)

Gadis Ini Akhirnya Memiliki Wajah Asia Cantik Impiannya

Sophie Yates (24 tahun) selalu merasa risau dengan penampilannya khususnya wajahnya yang selalu ia anggap "salah". Kerana wajahnya tersebut, ia sering mengalami bully di sekolahnya. Namun semua penderitaannya berakhir setelah ia menjalani operasi plastik pada wajahnya.

Sophie Yates  Sophie Yates
Wajah asli Sophie sebelum dioperasi (kiri) dan wajah setelah dioperasi (kanan), namun Sophie masih belum puas

Ia melakukan semua prosedur untuk memperbaiki penampilannya mulai usia 18 tahun dimana dalam prosedur tersebut 4 giginya dihilangkan dan bentuk rahangnya "dipermak" dalam pembedahan tersebut. Ia juga ingin sekali memiliki wajah yang "beraroma Asia".

Sophie Yates
Sophie ketika diwisuda dari University of London. Ia menjadi percaya diri setelah pembedahan

Sophie Yates
Wajah Sophie kini amat beraroma Asia, seperti impiannya. Cantik dan manis

Untuk mendapatkanbentuk wajah yang menjadi idamannya, ia total menghabiskan wang sebesar US$ 7.726.
(Health Medicine)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved