Padah nak dilihat kaya

on 11 Februari 2014

Beijing: Gara-gara hendak dilihat kaya, seorang lelaki meminjam wang 110,000 yuan (RM60,600) sebelum cuba membunuh diri selepas menyedari dia tidak mampu membayarnya semula.
Lelaki berkenaan yang hanya dikenali sebagai Yang, meminjam wang berkenaan dengan mengguna kad kreditnya supaya dia dilihat kaya oleh anggota keluarganya pada sambutan Tahun Baru Cina baru-baru ini. 
Yang membelanjakan wang itu dengan berjudi bersama rakan serta membeli hadiah untuk anggota keluarga. 

Menurutnya dia tidak menyedari jumlah yang dibelanjakannya sehingga menerima mesej daripada bank.

Kerana tidak layak untuk meminjam lebih banyak dan menyedari dia tidak mampu melangsaikan hutangnya, Yang memilih untuk membunuh diri.

Semalam, lelaki itu terjun di sebuah sungai di Fuzhou tetapi diselamatkan oleh seorang lelaki tua yang berenang di situ ketika kejadian. - AFP
sumber : mymetro

4 lelaki anggota bola sepak wanita kebangsaan Iran

Teheran: Pemain bola wanita Iran semalam diwajibkan menjalani ujian pemeriksaan jantina selepas empat pemain dalam pasukan kebangsaan wanita negara itu disahkan lelaki.
Petugas perubatan akan menjalankan pemeriksaan secara rawak ketika sesi latihan dan pemain yang gagal dalam pemeriksaan itu, selain tidak dapat membuktikan jantina mereka akan diharamkan daripada menyertai perlawanan. 
Pihak berkuasa bola sepak Iran mengumumkan pemeriksaan rawak itu selepas mendapati beberapa pemain, termasuk empat dalam pasukan kebangsaan wanita sebenarnya lelaki yang belum menjalani pembedahan menukar jantina atau mereka yang mengalami masalah kekeliruan jantina.

Pembedahan menukar jantina dibenarkan di negara itu sejak 1979 apabila Ayatollah Ruhollah Khomeini mengeluarkan fatwa membenarkan tindakan sedemikian.
Foto
PEMAIN bola sepak wanita Iran beraksi dalam satu perlawanan.

Pemain yang tidak dapat membuktikan mereka wanita dilarang menyertai perlawanan. - Agensi
sumber : mymetro

(Foto) Pernikahan Di Restoran McDonald's Kini Menjadi Trend

Pernikahan merupakan sebuah peristiwa penting dan sakral karena diharapkan hanya terjadi sekali seumur hidup. Banyak pasangan pada zaman ini yang kesulitan untuk menikah kerana masalah dana.

Masalah dana tersebut bisa terjadi karena misalnya intervensi orang tua yang menginginkan sebuah pesta pernikahan yang meriah dan wajib ada acara jamuan. Belum lagi juga dipusingkan dengan masalah biaya sewa gedung pernikahan yang tidak murah.

Berangkat dari hal tersebut, restoran cepat saji McDonald's seperti di Jepun, Taiwan, Singapura, Amerika Syarikat dan di berbagai negara lainnya menawarkan solusi bagi para pasangan yang hendak menikah. Para pasangan boleh menggunakan dan menyewa gerai McDonald's sebagai tempat resepsi pernikahan mereka dengan harga khusus. Tentunya para tamu dijamu dengan menu yang ditawarkan McDonald's.

Pernikahan di Restoran McDonald's
Sepasang mempelai menikah di McDonald's di Mexico City

Pernikahan di Restoran McDonald's
Pesta pernikahan di restoran McDonald's Yohohama, Jepang

Pernikahan di Restoran McDonald's
Resepsi pernikahan di McDonald's Hongkong

Pernikahan di restoran McDonald's
Pasangan ini menikah di McDonald's di kota Taipei, Taiwan

Solusi yang unik ini mendapat sambutan hangat. Bayangkan, kalau biasanya para tamu pernikahan dihidangkan dengan makanan dan minuman cocktail, maka disini mereka akan dihidangkan burger, french fries, coke dan es krim khas McDonald's.

Pernikahan di Restoran McDonald's
Pasangan ini menikah di McDonald's Minneapolis, Amerika Syarikat

Pernikahan di Restoran McDonald's
Pasangan suami-istri ini melangsungkan pemberkatan pernikahan di sebuah gerai McDonald's yang tidak disebutkan tempatnya

Kalau biasanya gerai McDonald's bisa disewa untuk acara ulang tahun anak, mengapa tidak digunakan sebagai tempat acara pernikahan? Cukup simpel bukan?
(Daily Mail dan berbagai sumber lain)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved