Lelaki Ini Habiskan US$ 170 ribu untuk Sewa Kekasih

on 30 Januari 2014

Beberapa lelaki atau wanita kaya terkadang tidak mementingkan berapa wang yang harus dikeluarkan demi mendapatkan apa yang diinginkannya. Itu lah yang dilakukan oleh lelaki asal China ini. Seperti yang dilansir dari Oddity Central, lelaki muda ini rela menghabiskan US$ 170 ribu demi memiliki kekasih ketika menghadiri Festival Musim Semi.

Lelaki yang tidak diketahui namanya itu ingin menyewa wanita hanya untuk menemaninya saat datang ke reuni keluarga di Festival Musim Semi. Ia tidak mahu datang sendirian yang mungkin boleh menimbulkan 'bahan' pembicaraan keluarga besarnya. Namun gadis yang akan disewa harus memiliki kriteria tertentu.

Lelaki tersebut menginginkan wanita yang usianya tidak lebih dari 25 tahun serta memiliki tinggi lebih dari 1,68 meter. Bahkan wanita yang akan disewanya harus memiliki berat badan ideal di bawah 50 kilogram dengan wajah cantik. 

Ia pun mementingkan gelar pendidikan kekasih sewaannya itu. Bila memiliki gelar doktor dan masih perawan maka ia akan memberikan tambahan biaya sewa 10% dari harga awal. Tak hanya itu, wanita yang akan menjadi 'kekasihnya' juga harus mahu melakukan perjalanan dari Shenzhen ke Zhengzhou untuk menghadiri acara keluarga.

Berita ini pertama kali dilaporkan oleh situs jaringan sosial terkemuka di China, Weibo. Berita itu berasal dari akaun yang bernama 'Host of Henan newscast'. Khabar tersebut kemudian popular di dunia maya. Lebih dari 10 ribu wanita berkomen. Bahkan 5.264 dari mereka mendaftarkan diri sebagai calon kekasih sewaan.

Akan tetapi, sebagiannya lagi mengungkapkan kekesalan mereka karena tidak termasuk kriteria. Sementara beberapa di antaranya mengatakan bahwa berita ini hanya mencari sensasi. Namun ketika salah satu media di China menghubungi pria tersebut, ia mengatakan bahwa tawaran itu asli walaupun ia tetap tidak mau mengungkap jati dirinya. Ia hanya memberikan foto seorang lelaki yang duduk di belakang meja bertumpuk wang. 

Sebelum munculnya berita ini, membayar kekasih sewaan untuk datang ke festival atau reuni keluarga sudah pernah dilakukan di China. Kala itu, ada situs online yang menawarkan fasiliti menyewa wanita atau lelaki yang boleh dijadikan pacar untuk diperkenalkan kepada orangtua. Hal itu terjadi kerana mereka tidak ingin dimarahi orangtua setelah lama tak punya pasangan.


(aln/fer)

Bra Canggih, Hanya Boleh Terbuka oleh Orang yang Disukai Pemakainya

 Soal inovasi dan penciptaan alat canggih, Jepun memang selalu terdepan. Kali ini penemuan 'ajaib' datang dari Ravijour, perusahaan pembuat bra dan lingerie asal Negeri Sakura tersebut.

Ravijour menciptakan bra yang mampu mendeteksi siIgnal tubuh pemakainya. Bra bernama 'True Love Tester' yang revolusioner ini boleh mengetahui perasaan wanita yang sesungguhnya ketika dia memakainya. Uniknya, bra boleh membuka sendiri ketika sang pemakai bertemu atau berhadapan dengan seseorang yang disukainya.

Bra tersebut juga tidak boleh dibuka sembarang orang. Lelaki yang tidak punya ikatan emosional atau tidak disukai wanita yang memakainya, tak akan boleh membuka atau melepasnya.

Rahsianya ada pada sensor yang ditanamkan di dalam bra yang boleh memeriksa detak jantung si pemakai. Data yang terkumpul dari sensor tersebut kemudian dikirimkan ke aplikasi khusus yang telah di-download ke ponsel.

Aplikasi itu lalu menganalisa detik jantung pemakainya. Jika jantung berdetik kencang hingga mencapai batas yang telah ditetapkan, maka bra akan membuka dengan sendirinya.




Seperti dikutip dari Rocket News 24, ketika seseorang merasa gembira atau bersemangat, kelenjar adrenalin akan mengeluarkan catechomaline, senyawa yang memengaruhi syaraf autonomic (bertanggung jawab terhadap rangsangan seksual) dan detak jantung. Sinyal inilah yang akan dibaca oleh sensor di dalam bra dan mengirimkannya ke aplikasi pada ponsel melalui Bluetooth untuk dianalisa. Aplikasi tersebut kemudian menghitung tingkat rasa cinta sebenarnya (True Love Rate) berdasarkan perubahan kecepatan detak jantung dari waktu ke waktu.

Ravijour sebagai produsen, mengiklankan bra ini sebagai 'alat untuk menguji cinta sejati'. Bra unik ini juga diciptakan sebagai bagian dari perayaan hari jadi perusahaan yang ke-10.

Ada Isteri yang Sewakan Suaminya Kepada Wanita Lain

Seorang ibu rumah tangga asal Austria menemukan cara aneh untuk menambah penghasilan keluarganya. Wanita tersebut menyewakan suaminya sendiri . Eits, tapi jangan berpikir macam-macam dulu soal jasa penyewaan ini.

Wanita bernama Renate Kogler tersebut menyewakan suaminya bukan untuk hal-hal tidak senonoh. Renate yang tinggal di Graz, Styria, Austria menyewakan suaminya pada wanita lain yang tidak punya lelaki untuk diandalkan dalam hal urusan pertukangan.

Renate menyewakan suaminya hanya sebatas untuk mengerjakan tugas-tugas domestik seperti memperbaiki benda yang rusak di rumah. Suaminya tersebut juga boleh disewa untuk membantu wanita mengangkat atau memindahkan barang.

"Banyak wanita single yang memerlukan kehadiran lelaki ketika mereka harus memindahkan furniture, urusan pertamanan atau urusan memperbaiki hal-hal yang ada di rumah," ujar Renate, 28 tahun.

"Tawaranku untuk menyewakan suamiku, Andreas berlaku untuk wanita single. Tapi tawaran ini juga berlaku untuk wanita yang pasangannya tidak terlalu bisa mengerjakan tugas memperbaiki sendiri hal-hal di rumah," tambahnya.

Inspirasi menyewakan suami sendiri ini menurut Renate datang dari pengalamannya sendiri. Saat masih single dulu, dia sering merasa memerlukan kehadiran pria ketika harus memindahkan furniture. "Aku senang berbagi suamiku dengan wanita lain yang sampai saat ini masih single," ucap Renate. 

Renate membuka jasa penyewaan suaminya untuk memperbaiki hal-hal yang ada di rumah kerana memang pria tersebut cukup piawai melakukannya. Dan untuk wanita yang tertarik menggunakan jasa suaminya, dia memberikan harga 20 poundsterling  per jam.

(eny/fer)

Nenek mencuri kerana bosan

London: Seorang nenek mencuri ketika membeli-belah selama empat tahun kerana bosan dengan usia yang semakin tua.
June Humphreys, 76, menggunakan pas bas percuma untuk ke bandar berdekatan dan mengambil barangan, menyembunyikannya di dalam troli sebelum menyelinap keluar dari kedai tanpa membayar barangan berkenaan.
June akan melakukan demikian di dua daerah ketika menjalani rawatan untuk kanser payudara dan osteoarthritis.
June dari Crewe, Cheshire mempunyai kesalahan jenayah mencuri pada 2011, 2012, 2013 dan Januari tahun ini.

Dalam kejadian terbaru, dia mengaku bersalah mencuri alat tulis dari Iceland yang berharga £2 (RM11), pakaian bayi dan pam payudara berharga £69 (RM381).
Foto
JUNE

Pegawai mahkamah Darren Vernon memberitahu majistret North Staffordshire, June mempunyai rekod ketagihan heroin ketika remaja.

Dia sering membuat perjalanan dengan pengangkutan awam dan melakukan jenayah.

“Dia tahu dia melakukan kesalahan.

Dia kata dia bosan dan tinggal sendirian.

Dia ada tujuh anak tetapi satu-satunya yang dihubungi June tinggal di atas kediamannya.” June dipenjarakan sebulan tetapi hukuman ditunda selama setahun.

Dia juga diberi amaran akan dipenjarakan jika melakukan kesalahan lagi.
sumber : mymetro

Wartawan ubah muka

Seoul: Seorang wanita Korea Selatan dituduh merosakkan mukanya selepas prosedur mengenai pembedahan plastiknya tersebar di Internet.
Wanita yang didakwa sebagai wartawan di sebuah stesen televisyen Korea Selatan berkenaan menjalani pembedahan rahang bagi memperoleh wajah berbentuk bujur sirih yang diimpikan kebanyakan wanita Asia Timur. 
Masyarakat Korea Selatan lebih banyak menjalani pembedahan plastik berbanding dengan masyarakat negara lain, menurut angka terkini dengan golongan sasaran berusia 19 hingga 49 tahun. 

Prosedur itu menghasilkan dagu yang runcing secara luar biasa hingga beberapa pengguna forum Internet Jepun sangat terkejut.
Foto
FOTO sebelum (kiri) dan selepas wanita itu menjalankan pembedahan.

Seorang pengguna menulis: “Tolong beritahu saya ini adalah hasil Photoshop, manakala seorang pengguna menulis: “Nampaknya kamu boleh membajak sawah dengan dagu seperti itu”, lapor RocketNews24.

Seorang pengguna bertanya: “Adakah dagu seseorang benar-benar boleh diruncingkan sebegitu? Dia tidak tahu apakah makna sebenar kecantikan asli.”
sumber : mymetro

Kait pakaian guna rambut

Beijing: Seorang pesara guru yang tinggal di Chongqing menghabiskan 11 tahun mengait baju sejuk dan topi yang diperbuat daripada rambutnya sendiri.
Ia sebahagian daripada usaha menyimpan kenangan zaman mudanya. 
Menurut laporan media tempatan, wanita bernama Xiang, 60, itu mengumpul kira-kira 110,000 helai rambutnya yang gugur sejak berusia 34 tahun sebelum mengait baju sejuk seberat 382 gram. 

Dia turut mengait sehelai topi seberat 119 gram untuk suaminya.
Foto
XIANG memakai baju sejuk dan topi yang dikait menggunakan rambutnya.

Xiang berkata, dia menyimpan semua rambutnya yang melekat di sikat setiap hari dan mula menggunakan rambut itu untuk mengait pada 2003.

Setiap helai rambut yang dikaitnya sepanjang 70 hingga 80 sentimeter, manakala 15 helai rambut digunakan untuk membuat satu gumpalan benang bulu. 

“Kaedah ini tidak sukar dilakukan. Rahsianya ialah kesabaran dan kesungguhan,” katanya.

Xiang juga ingin mengambil bahagian dalam rancangan “China’s Got Talent” bagi mempamerkan hasil baju sejuk yang siap dikaitnya.- Agensi
sumber : mymetro

Seorang Wanita Memposting Foto Dirinya Setelah Berkelahi Dengan Suaminya

Seorang wanita memposting foto dirinya berlumuran darah , di akaun Facebook miliknya dengan permohonan putus asa untuk bantuan setelah suaminya brutal memukul dirinya dengan pistol dan kemudian menarik telepon rumah dari dinding sehingga dia tidak boleh memanggil polis .

Susann Stacy dari Kentucky memposting kata-kata " Bantuan ... silahkan siapa pun " . Dia mengatakan kepada polisibahwa dia tidak punya pilihan selain beralih ke Facebook setelah suaminya merobek telepon dari dinding , dan ponselnya tidak memiliki layanan .
Untungnya ia memiliki koneksi internet . Salah satu teman-temannya yang melihat postingnya menelepon polis Leslie County.

" Dia punya beberapa luka di kepala .
Mereka tampak buruk tapi kami benar-benar tidak tahu pada saat itu , kerana rambutnya kusut dan banyak darah, "kata Leslie County Sheriff Wakil Sam Mullins .

Wakil Mullins kata suami , Donnie Stacy , memukul istrinya berulang kali dengan pistol setelah perkelahian . Polisi menemukan senjata.

Donnie Stacy menghadapi tuduhan penyerangan di Pusat Penahanan Leslie County.



Kerana Gagal Menikah,Lelaki Ini Meahu Bunuh Kekasihnya (gambar)

Lin 32tahun, dilucuti sehingga telanjang . Dia dipegang kekasihnya dengan pisau daging berada  di leher.


Ratusan penonton dan polis bersenjata menyaksikan pria bertelanjang hanya menggunakan celana dalamnya dan memerintahkan lelakinya melakukan hal yang sama sehingga ia akan dipermalukan di depan tetangga mereka . Dia mengumumkan ia akan membunuhnya. 


Keluarga lelaki itu dibawa ke lokasi kejadian pada hari  Isnin untuk cuba dan berbicara agar dia turun. Sebagian polis dan tentara mengepung atap.  Akhirnya lelaki tersebut menaruh celana jinsnya kembali dan turun dari atap ke alun-alun kota . Tapi saat ia berjalan menuju mobil, petugas mengejar , berusaha untuk menariknya pergi dari kekasihnya dan melemparkannya ke tanah .


Masih topless , di depan ratusan penonton tertegun dan dibawa pergi . Lelaki itu kini menghadapi hukuman penjara yang panjang dan menurut laporan , bahkan mertuanya dan  orangtuanya sendiri tidak  menyetujui pernikahan mereka.








Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved