Wanita Cantik Ini Berusia 54 Tahun !

on 29 Januari 2014

DREAMERSRADIO.COM - Cosplay merupakan salah satu budaya pop Jepun yang telah mewabah ke seluruh dunia. Mereka yang suka dengan cosplay biasanya akan berusaha keras untuk boleh meniru gaya busana dan tata rias karakter tokoh-tokoh anime, manga, dongeng, permainan video, penyanyi, dan musisi idola, dan film kartun.

Dilansir dari Rocketnews24, seorang cosplayer asal Jepun telah menggeluti hobinya selama 4 tahun tersebut berhasil membuat kejutan atas kemampuannya yang luar biasa. Pasalnya wanita tersebut sukses mengubah penampilan ibunya yang berusia 54 tahun tersebut menjadi sosok wanita cantik.

Tidak hanya mampu memberikan sang ibu tampil lebih cantik, bahkan atas kerja kerasnya tersebut wanita tersebut mampu mengubah sosok wanita cantik tersebut terlihat masih berusia 25 tahun keatas dan tak menyangka kalau wanita itu telah berusia 54 tahun.

Bahkan mulai dari makeover dan penataan fotografi dilakukannya sendiri. Tanpa bantuan siapa pun. Jika pada foto sebelum dirias terlihat sosok wanita berusia 54 tahun, maka setelah di rias, perubahan drastis terjadi pada ibu tersebut, dan tidak akan menyangka kalau wanita yang di rias tersebut telah berusia lebih dari setengah abad.

Pensyarah Cantik Ini Menjadi Sensasi Di Internet Dan Tak Ada Mahasiswanya Yang Cuti

Gadis berusia 28 tahun asal Korea Selatan, Hyun Sun, yang juga merupakan pensyarah mata kuliah Bahasa Inggris di Guangdong University of Foreign Studies Business College menjadi sensasi dan mendadak populer di seantero China kerana kecantikannya.

Hyun Sun,Dosen Paling Populer di Internet

Selain cantik, dosen ini juga ramah dan akrab serta gampang berbaur dengan para mahasiswanya. Ia pun kerap menjadi tempat curahan hati para mahasiswanya. 

Hyun Sun,Dosen Yang Menjadi Sensasi di Internet
Salah satu foto narsisnya di media sosial

Selain itu, pensyarah ini mencatat rekor dalam jumlah kehadiran mahasiswa di kelasnya. Tidak ada satupun mahasiswa yang membolos di kelasnya, dengan kata lain para mahasiswanya selalu mencatat kehadiran 100% di kelasnya.

Dosen Cantik Yang Menjadi Sensasi di Internet
Hyun Sun saat mengabsen mahasiswanya. Ia kerap tampil santai dan cara mengajarnya akrab, tak hairan seluruh mahasiswanya merasa rugi untuk ponteng kelas

Siapa yang mahu ketinggalan diajar oleh pensyarah cantik, ramah? Kuliah pun semakin bersemangat mengejar ilmu.
(China Daily, Xinhua)

Model Muslim Asal Bangladesh Ini Dikecam Karena Ingin Ikut Miss World

Seorang model glamour berusia 23 tahun asal Bangladesh, Amelia Maltepe membuat kontroversi setelah dia mengemukakan ambisinya untuk mengikuti kontes Miss World.

Sebenarnya sah-sah saja, namun yang menjadi masalah adalah dia merupakan seorang Muslim dan dibesarkan dalam keluarga muslim yang taat. Sudah menjadi pengetahuan umum bahwa Islam kebanyakan melarang kontes kecantikan.

Amelia Maltepe
Foto Amelia di Dhaka, Bangladesh, saat masih bernama Adesh saat berusia 15 tahun pada 2006

Masalah semakin pelik kerana Amelia terlahir sebagai seorang lelaki bernama Adesh. Dia melakukan operasi pergantian kelamin dan pemasangan implan pada payudaranya sehingga berukuran 34D pada tahun 2012. Untuk keperluan tersebut ia menghabiskan biaya sebesar 8.000 poundsterling untuk memasang implan payudara, dan sebesar 2.000 poundsterling  untuk menghilangkan rambut-rambut yang tidak dikehendaki di seluruh tubuhnya dengan laser.

Amelia Maltepe
Masa kecil Adesh (kanan) saat bermain bersama adiknya di rumahnya di Dhaka, Bangladesh

Amelia yang kini berstatus sebagai mahasiswa Akuntansi Bisnis, kini tinggal bersama pacarnya yang berprofesi sebagai pelatih kesihatan, Charles Dubuc (27 tahun).

Amelia Maltepe
Amelia Maltepe bersama kekasihnya, Charles Dubuc

Tak pelak, obsesinya ini menimbulkan kecaman keras di negaranya sendiri. Terlebih lagi, tahun lalu dia pernah berfoto sexy untuk surat khabar Kanada, Toronto Sun. Ia mengaku terinspirasi oleh Jenna Talackova, model transgender asal Kanada yang mengikuti kontes Miss World.

Amelia Maltepe
Salah satu pose Amelia Maltepe sebagai model

Bagaimana dia tidak dikecam kerana perbuatannya ini dianggap mempermalukan negara dan menistakan agama. Sudah benar-benar rusak dunia kita ini. S

(Daily Mail)

Operasi Plastik di Vietnam: Gadis Ini Mendadak Menjadi Pujaan di Seluruh Asia

Seorang gadis asal Vietnam yang tidak diketahui namanya mendadak menjadi perbincangan hangat para netizen di Taiwan, Hongkong, China, Jepang dan Singapura setelah ia mengunggah foto-fotonya selepas melakukan operasi plastik di Korea Selatan.

Operasi Plastik Gadis Vietnam
Gadis Vietnam ini mengup load fotonya sebelum operasi plastik

Gadis ini mengutarakan bahwa ia sangat bercita-cita menjadi seorang model atau aktris terkenal seperti idolanya, Angela Phuong.

Angela Phuong
Angela Phuong, model Vietnam yang menjadi idola sang gadis in

Penampakan gadis ini amat jauh berbeda dengan sebelum ia melakukan operasi plastik, khususnya pada hidung sehingga ia tak pelak menjadi pujaan netizen di China.

Operasi Plastik Gadis Vietnam

Operasi Plastik Gadis Vietnam
Sang gadis berfoto bak seorang model setelah operasi plastik. Lebih cantik mana dibandingkan sang idola?

Sungguh tidak diperkirakan bahwa booming operasi plastik kini juga melanda Vietnam, sebuah negara yang selalu kita anggap terbelakang ekonominya.
(Weibo)

Baju robek-robek, Selena Gomez

Selera busana Selena Gomez kadang memang lain daripada yang lain. Dan untuk kali ini, dia menunjukkan punggung seksinya dalam balutan robek-robek. Mau tahu? Lihat saja penampilannya, saat Selena muncul di Los Angeles. Dia mengenakan kaos hitam longgar yang dari depan terlihat normal Namun pemandangan berbeda akan tampak saat melihatnya dari belakangan. Bagian belakang bajunya ternyata didesain robek di sana-sini untuk menonjolkan punggung indahnya.


Jenis kereta boleh bantu pikat kekasih

London: Seseorang “gagalis” yang sukar mendapat kekasih mungkin bukan sekadar perlu menilai diri sendiri, sebaliknya wajar melihat kepada kereta yang dipandu.
Satu kaji selidik mendapati tarikan seseorang boleh dipengaruhi jenis kenderaan dimiliki. 
Menurut laman web Insure.com, wanita berpendapat lelaki memandu trak Ford hitam lebih menarik, manakala lelaki melihat wanita yang memandu BMW ‘sports’ merah sebagai lebih menawan. 

Kaji selidik membabitkan 2,000 wanita dan lelaki berkenaan melihat jenis, jenama dan warna kenderaan yang dipandu orang yang dikategorikan menarik.

Sehubungan itu, wanita rata-rata menganggap pemandu pikap sebagai paling menarik iaitu sebanyak 32 peratus diikuti:

• Sports (27 peratus) 
• SUV (16 peratus) 
• Sedan (11 peratus) 
• Hibrid (9 peratus) 
• Trak UPS (4 peratus) 
• Van (2 peratus) 


Sementara itu, jenama paling dikaitkan dengan daya tarikan terhadap lelaki adalah Ford (16 peratus),Chevrolet (13 peratus) dan Porsche (11 peratus). 

Di samping itu, wanita turut meminati hitam (53 peratus) sebagai warna untuk lelaki menarik diikuti perak (16 peratus) dan merah (13 peratus). 

Bagi kaum lelaki pula, mereka menganggap wanita yang memandu kereta ‘sports’ sebagai paling menarik (39 peratus) diikuti Sedan (22 peratus); SUV (20 peratus); pikap (10 peratus); hibrid (6 peratus) dan van (4 peratus). 

Mereka turut menganggap wanita paling menarik jika memandu: 

• BMW (16 peratus) 
• Mercedes (14 peratus) 
• Porsche (10 peratus)

sumber : mymetro

Lelaki ‘tempah maut’ bergayut di tingkat 13

Kuala Lumpur: Terdesak untuk mengelak diberkas pihak berkuasa dalam Op Bersepadu 6P, seorang lelaki warga Bangladesh sanggup ‘menempah’ maut apabila nekad bergayut dan bersembunyi pada jeriji besi di tingkat 13 sebuah flat di Jalan Putra di sini, kelmarin.
Difahamkan, ketika serbuan dilakukan anggota Jabatan Imigresen Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (JIWPKL), lelaki berusia 30-an itu hanya memakai kain pelikat tanpa memakai baju biarpun mengetahui risiko jika terjatuh pada ketinggian itu.

Ketua Bahagian Penguat kuasa JIWPKL James Musa Singa berkata, dalam operasi bermula jam 11 malam hingga 2.30 pagi itu, pihaknya menjalankan pemeriksaan terhadap kedai runcit, restoran dan rumah flat yang dipercayai didiami pendatang asing tanpa izin
“Dengan kekuatan 53 anggota, kami turut dibantu agensi lain termasuk anggota Jabatan Sukarelawan Malaysia (RELA), Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dan Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM).

“Kami berjaya memeriksa 567 warga asing dan rakyat tempatan dan daripada jumlah itu, seramai 119 orang ditahan iaitu 100 lelaki dan 19 wanita, “katanya.

Beliau berkata, berdasarkan pecahan, warga asing paling ramai ditahan dari Bangladesh seramai 46 orang diikuti Pakistan (25), Indonesia (20), Nepal (18), Myanmar (empat), India (tiga), Vietnam (dua) manakala Nigeria dan Cameroon masing-masing satu yang berusia antara 20 hingga 50 tahun.
Menurutnya, antara kesalahan dikesan termasuk tiada dokumen pengenalan diri, tinggal melebihi masa, pas dan permit kerja disyaki palsu serta menggaji atau melindungi pendatang asing tanpa izin (PATI).
sumber : mymetro

Amarah cikgu harimau

Kuala Lumpur: Akibat gagal menghafal A, B, C hingga Z dengan lancar apabila bacaan terhenti sekadar pada huruf D, seorang kanak-kanak lelaki berumur empat tahun didakwa dipukul guru tuisyen sehingga luka dan lebam di beberapa anggota badan, kelmarin.
Dalam kejadian di pusat tuisyen di Sri Gombak, di sini, Issac Chan Yi Bing dikatakan turut dicakar selain dirotan guru wanita yang sarat mengandung itu.
Ibunya, Ong Mei Li, 30, berkata akibat perbuatan guru itu belakang badan anak tunggalnya bercalar dan berdarah, selain lebam di tangan, telinga serta pipi.

Menurutnya, kecederaan Issac dikesan selepas kanak-kanak itu pulang daripada pusat tuisyen dalam keadaan menangis dan ketakutan kira-kira jam 7 malam.
Foto
LENGAN kanan Issac lebam dipukul.

“Sebaik saja dia pulang ke rumah, saya hairan mengapa Issac tidak mahu didukung seperti kebiasaan sedangkan dia seorang yang manja dan aktif.
sumber : mymetro

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved