Tuduh Penyanyi Cantik Ini Berzina di Twitter, Lelaki Arab Saudi Dihukum Sebat

on 09 Januari 2014

Seorang lelaki asal Arab Saudi dijatuhi hukuam penjara selama tiga bulan dan hukuman sebat 80 kali kerana memfitnah penyanyi cantik berdarah campuran Saudi-Kuwait bernama Shams, di Twitter. Demikian dilansir NY Daily News.
Berdasarkan hukuma Syariah, lelaki ini dipenjara kerana menuduh si penyanyi melakukan zina tanpa disertai bukti yang kuat. Demikian dilaporkan AP dikutip dari surat khabar Saudi, Sabq. Situs itu juga mengklaim bahawa lelaki ini adalah penggemar berat saingan sang penyanyi dan memposting sejumlah foo-foto rekayasa Shams dalam posisi yang mengundang kecabulan.
Ia juga dikenai denda sebesar 10 ribu riyal. Meski hukuman itu mungkin sebuah kemenangan bagi sang penyanyi namun kemarahan penyanyi bernama lengkap Shams Al-Aslami.
Shams berencana untuk melakukan gugatan terhadap tiga orang lainnya yang merupakan penggemar dari saingan sang penyanyi. Para penggemar ini menyebarkan gosip tentang Shams ini di Facebook dan Twitter.

Lihat Aksi Nekad yang Dilakukan Perempuan Ini Demi Lelaki Impiannya

Demi mendapatkan lelaki yang ditemuinya di bar dan kemudian membuatnya jatuh cinta, seorang perempuan rela melakukan aksi gila dengan meminta warga satu kota menemukan sang lelaki itu. Demikian dilansir The Mirror.
Perempuan yang hanya ingin disebut Courtney ini menggunakan Twitter untuk mempromosikan perburuannya demi mencari lelaki itu dengan memasang hastag ‘Find Ben’ setelah bertemu dengannya di bar.
Ia mengaku sangat takut meminta nombor lelaki tersebut dan keesokan harinya menyesal kerana tidak memiliki nombor kontaknya dan kemudian memutuskan untuk mencarinya.
Ia memenuhi kota Old Town Alexandria di North Virginia, Amerika Syarikat (AS), dengan pamflet bertuliskan, “Ben (from the Light Horse). I made the wrong choice on Dec. 23rd. Call me! Courtney.”
Courtney kemudian memasang pamflet itu di lampu jalan, jendela toko, dan kemudian menambahkan tulisan Twitter account @OldTowbCourtney dan hashtag #FindBen.

Pakai Gaun Calvin Klein, Buat Karlie Kloss 'Keresahan'

Biasanya, ketika seorang top model mengenakan busana buruk sekalipun, ia akan terlihat memukau. Namun entah kenapa, gaun yang dipakai Karlie Kloss kali ini sangat biasa dan cenderung membuatnya 'keresahan.'


Taylor R, Satu-satunya Gadis Cantik Yang Paling Mirip Dengan Barbie

Boneka Barbie memang menghipnotis semua wanita di seluruh dunia untuk meniru kecantikan dan pesonanya. Namun dari sekian banyak wanita yang meniru penampilannya, tetap saja belum ada yang mampu berpenampilan identik dengan boneka tersebut.

Taylor Richard
Wajah Taylor R tanpa sentuhan make up

Tidak demikian dengan gadis model asal Kanada yang menjadi model di Hongkong yang bernama Taylor Richard atau dikenal sebagai Taylor R. Taylor R, bisa dikatakan sebagai gadis Barbie yang paling cantik dan paling mirip dengan versi bonekanya.

Taylor R  Taylor R Barbie Doll
Wajah Taylor R yang dianggap paling mendekati Barbie

Karena ia dikatakan sebagai gadis Barbie yang paling cantik dan paling mirip dalam dunia nyata, maka ia menjadi pembicaraan ramai di internet.

Taylor R
Taylor R dalam iklan sebuah produk fashion, wajahnya seperti sosok wanita cantik dalam fairy tales

Terlebih lagi ketika ia mengupload foto-fotonya yang imut. Gadis yang mempelajari ilmu gizi ini tak pelak menjadi sensasi di internet.

Taylor R.
Wajahnya yang cantik amat mudah "digarap" untuk berbagai keperluan. Keren

Sungguh seorang gadis cantik yang mempesona dan juga cerdas.
(Asian Town)

Kejutan maut seorang suami

Bangkok: Terkejut sebelum sempat mengejutkan itu yang berlaku ke atas seorang tukang cat yang pulang lebih awal untuk bertemu isterinya.
Lebih malang kepulangan Wisut Sahasamut, 25, yang bekerja di pelantar minyak itu membawa kepada tragedi. Wisut ditangkap kerana bakal menghadapi dakwaan membunuh kekasih isterinya.

Sebelum itu Wisut sengaja pulang diam-diam dan lebih awal daripada sepatutnya untuk membuat kejutan awal pagi semalam.
Namun apabila tiba di rumah Wisut terkejut kerana mendapati seorang lelaki lain, Noppadol Iamserm, 24, berada di kediaman mereka dekat daerah Klong Luang, Pathumthani.

Wisut mengenali Noppadol kerana lelaki terbabit pernah menjalin hubungan dengan isterinya. Kedua-dua lelaki terbabit kemudian bertengkar dan keadaan menjadi tidak terkawal apabola Wisut membelasah Noppadol hingga mangsa tidak sedarkan diri.

Jurucakap polis berkata, selepas melihat mangsa sudah tidak berdaya, Wisut segera menghubungi ambulans dan pihak berkuasa.
“Ketika petugas kecemasan tiba, mereka mendapati mangsa sudah tidak bernyawa,” katanya.

Menurut jurucakap berkenaan Wisut mengakui membelasah Noppadol tetapi tidak berniat mahu membunuhnya. Polis kemudian menahan Wisut untuk siasatan lanjut dan mungkin mendakwanya atas tuduhan membunuh. - Agensi
sumber : mymetro

Apabila niat baik lelaki budiman disalah erti

Beijing: Seorang lelaki yang sepatutnya diberi penghargaan kerana membantu mangsa langgar lari, dilaporkan membunuh diri kerana dituduh bertanggungjawab menyebabkan kemalangan berkenaan.
Tidak cukup dengan itu lelaki terbabit juga dituntut membayar pampasan kepada mangsa kemalangan itu.

Media tempatan semalam melaporkan Wu Weiqing, 46, dari Dongyuan di wilayah Guangdong, terlihat seorang lelaki warga emas yang cedera dilanggar ketika menaiki motosikalnya pada malam tahun baru lalu.
Isterinya berkata, Wu membantu mangsa malah membawa lelaki terbabit ke klinik berhampiran serta membayar yuran perubatan berjumlah 3,500 yuan (RM1,894).

“Wu terkejut apabila dia pula dituduh melanggar mangsa dan didesak membayar ganti rugi dalam jumlah yang tinggi,” katanya.

Anak perempuannya, Wu Haiyan memberitahu bapanya memaklumkan keluarga mangsa menuntut wang untuk ‘yuran perubatan.’ “Ayah menghubungi saya mengatakan rasa tertekan dan lebih rela mati daripada terus diganggu.
“Ayah terkilan apabila orang yang dibantu menyusahkannya pula,” katanya.

Dalam keadaan tertekan, kata Haiyan, Wu memilih untuk membunuh diri bagi membuktikan dia tidak bersalah,” katanya. Mayat Wu ditemui dalam kolam berhampiran bandar itu beberapa jam kemudian.
Sementara itu, keluarga warga emas berkenaan menafikan mereka menuntut jumlah ganti rugi terlalu tinggi.

Anak sulung lelaki terbabit juga mempertikaikan mengapa Wu membawa bapanya ke hospital.

“Jika bukan dia yang mencederakan ayah saya, kenapa pula dia bersusah payah membawanya ke hospital dan membayar kos perubatannya?” soalnya. - AFP
sumber : mymetro

Malang janda cantik

Ampang: Wajah menarik dan susuk tubuh menawan tidak semestinya membawa bahagia kepada seorang wanita kerana tanpa pertimbangan bijaksana dalam membuat keputusan, badan pasti merana ditimpa derita berpanjangan.
Itu nasib seorang wanita mahu dikenali sebagai Zue, 32, bekas isteri aktor popular tanah air suatu ketika dulu yang kini hidup dalam ketakutan apabila diperangkap teman lelaki yang terbabit dalam sindiket pengedaran dadah.
“Apa yang menimpa diri saya boleh diibaratkan seperti keluar mulut buaya masuk mulut harimau. Dulu, ketika berkahwin dengan bekas suami yang juga pelakon dan model popular, saya sering dipukul. 

“Kini, saya diperalat pula teman lelaki untuk menemaninya berurusan dengan pengedar dadah,” kata ibu tunggal beranak dua itu yang sebelum ini turut terbabit secara tidak langsung dalam industri hiburan.
Foto
Zue

Zue berkata, selepas bercerai dengan bekas suaminya dia bekerja di sebuah kelab malam di ibu kota dan ketika itulah dia berkenalan dengan teman lelakinya itu iaitu pada awal 2012.
sumber : mymetro

Pembunuhan Sadis Miss Venezuela Dan Suaminya

Sekelompok perampok membunuh Miss Venezuela dan suaminya di depan anak mereka yang masih berusia 5 tahun pada tanggal 6 Januari 2014 kelmarin. Adalah Monica Spear Mootz, pemenang Miss Venezuela tahun 2004, ia mewakili negaranya dalam acara Miss Universe tahun 2005 dan berhasil masuk dalam top 5.

Karena prestasi dan wajahnya yang begitu rupawan, Monica pindah ke Amerika dan menikah dengan seorang pria bernama Thomas Berry. Di sana, Monica menjadi aktris TV. Dikisahkan, sepasang kekasih ini sedang pergi bersama anak mereka. Saat melintasi sebuah jalan,ban Toyota Corolla yang mereka tumpangi pecah. Pecahnya ban mobil ini digadang-gadang karena menginjak benda tajam yang memang sengaja diletakkan oleh para perampok di tengah jalan.
Nampaknya, setelah tahu korbannya tak boleh kabur, gerombolan perampok melakukan aksinya. Monica dan Berry ditemukan tewas dengan luka tembak. 6 tembakan berhasil dilecutkan para perampok pada keluarga kecil ini. Selain itu, perampok sadis ini pun memukul dada Berry dengan benda tumpul, mereka juga melakukan hal yang sama pada Monica. Sang buah hati mereka melihat sendiri bagaimana perampok membunuh kedua orang tuanya. Si kecil pun tak lepas dari kekejaman perampok, ia terluka di bagian kaki kerana dipukul benda tumpul.
Yang lebih tragis, 15 tahun lalu, Berry berhasil lolos dari perompakan yang menewaskan rakannya. Namun, kali ini nasib baik tak berpihak padanya.


(dailymail)

Kesian awek ini

Gadis 11 tahun itu dibebaskan dari mesin cuci oleh petugas pemadam kebakaran setelah  terjebak selama permainan petak umpet. Gadis itu terjebak dalam mesin cuci selama lebih dari satu jam di rumah keluarganya di South Jordan, Utah.

Kakinya meringkuk begitu ketat sehingga ia kehilangan fungsi otot dan tidak boleh keluar dari mesin, kata kepala pemadam kebakaran Reed Thompson.








(metro)

Cantik Dan Awet Muda, Wanita Ini Terlihat Sebaya Dengan Anaknya Yang Berusia 14 Tahun

Seorang ibu asal Taiwan berusia 41 tahun bernama Claudia membuat heboh netizen di China, Taiwan dan Hongkong setelah dia mengupload foto-fotonya di jejaring sosial Weibo.

Mereka terlihat seperti kakak-adik atau ibu dan anak?

Bagaimana tidak, dalam foto-foto yang dia up load nampak sekali dia tidak boleh dibedakan usianya dengan anak lelakinya yang berusia 14 tahun. Mereka bahkan terlihat seperti adik-beradik, kerana Claudia terlihat seperti masih berusia awal 20an tahun.

Anaknya (kiri) berusia 14 tahun, bioleh teka umur Claudia?

Walau usianya sudah 41 tahun, Claudia kerap berpose seperti remaja kerana penampilan awet mudanya amat mendukung

Dalam postingannya, wanita kaya raya ini mengaku tidak melakukan operasi plastik. Ia hanya rutin melakukan perawatan kecantikan di salon dan di dokter kulit. Tak pelak, ia kini menjadi bahan pembicaraan hangat di China dan sekitarnya.

Jangan salah, wanita ini sudah berusia 41 tahun


(China Daily, Weibo)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved