Blogger Ini Tidak Mempunyai Rumah Tapi Kaya

on 21 Ogos 2014

Natalie Sisson. Daily Mail

Menjadi seorang blogger saat ini bukan menjadi pilihan pekerjaan sampingan, namun boleh juga menjadi pekerjaan pokok, yang bisa menghasilkan ribuan dollar. Bayangkan, jika Anda bebas bekerja di mana pun dan bila pun mahu.

Seperti yang dilakukan seorang blogger asal New Zealand, Natalie Sisson yang telah jenuh dengan rutin kpejabatnya. Awalnya, ia merupakan wanita karier yang bekerja di London dengan kesibukan yang sangat padat.

Namun perlombaan tikus di Kanada, membuatnya berubah tentang sebuah pekerjaan. Sesampainya di sana ia bertemu dengan seorang pengusaha, yang hendak mendirikan badan amal.

Lalu ia pun memulai  membuat blog, untuk menjaring lebih banyak orang, sampai akhirnya ia tertarik dengan dunia teknologi. Sampai akhirnya blog yang ia kelola digunakannya untuk program affiliatte dan tempat beriklan.

"Blog saya membewa beberapa bentuk iklan dan affiliasi. Saya juga memiliki produk digital dan program untuk dijual. Yang saya lakukan melalui skype," ucap Sisson yang dikutip dari Daily Mail.

Saat ini ia tidak mempunyai tempat tinggal, dan lebih sering bepergian ke beberapa negara untuk melakukan perjalanan. Sudah lebih dari 66 negara ia kunjungi, dan dalam tahun 2013, ia mengunjungi 15. Di mana tempat yang paling lama ia tinggali ada di Berlin selama dua bulan.

Ia pun masih mempunyai rencana panjang, di mana akan mengunjungi Jepun, Swedien, dan Sepanyol. Selain itu, ia juga mempunyai empat akaun  di empat negara, 17 Simcard. Selain itu, ia juga menjual buku di blognya yang berjudul "The Suitcase Entrepreneur."

Selama dalam perjalanannya berkeliling dunia, ia tidak pernah tinggal di hotel mewah, namun lebih bergaul dengan penduduk setempat.

Tertarik menjadi blogger? 
Ranking: 5

{ 0 komen... read them below or add one }

Catat Ulasan

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved