Sebarkan "Selfie" Alat Vitalnya, Artis Jepun Ditahan

on 17 Julai 2014



Artis perempuan Jepun Megumi Igarashi, ditangkap polis setelah membuat selfie alat vitalnya kemudian membuat cetakan tiga dimensinya untuk 30 orang yang akan membantunya membiayai salah satu kreasinya.

Polis mendakwa Megumi telah melanggar undang-undang antipornografi. Polis mengklaim, artis perempuan itu telah meraup hampir 6.000 poundsterling untuk "hasil karyanya" itu.

Meski demikian, Megumi yang memiliki nama samaran Rokudenashiko itu mengatakan, dia yakin data tiga dimensi alat vitalnya itu bukan merupakan sebuah perbuatan cabul, dan dia tak menerima wang untuk foto selfie itu.

"Saya membuat karya seni menggunakan vagina saya yang saya sebut dengan kata Manko," ujar Megarashi.

"Saya pikir sungguh menarik boleh menghiasi vagina saya dan menggunakannya sebagai diorama. Namun, saya terkejut kerana banyak orang marah dengan karya saya, atau kerana saya menyebutnya Manko," tambah dia.

Megumi menambahkan, dia tidak mengerti mengapa masyarakat Jepun menganggap penggambaran atau penyebutan alat vital adalah hal tabu. Padahal, lanjut Megumi, alat kelamin lelaki atau penis dengan bebas digunakan sebagai ilustrasi dan sudah menjadi bagian budaya pop Jepun. kompas.com
Ranking: 5

{ 1 komen... read them below or add one }

Moer berkata...

Macam tak de cara lain nak selfie. Pelik!


Isnin, Julai 21, 2014

Catat Ulasan

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved