Ada Salon Khusus Untuk Lelaki Yang Ingin Cantik Seperti Puteri

on 21 Mei 2014

Kreativiti orang Jepun memang tak ada habisnya. Jepun memang terkenal dengan gadis-gadis cantik dan imutnya atau biasa disebut ‘kawai’. Tak hanya soal keimutan, gadis-gadis Jepun juga terkenal fashionable juga cerdas dalam memadu padankan pakaian mereka. Baik pakai sehari-hari seperti seragam sekolah ataupun pakaian khusus untuk pergi ke pesta juga pernikahan.
Nah inilah yang dijual oleh salah satu perusahaan salon besar yang berada di Chubu, Jepun. Uniknya, dandanan kawai ala gadis Jepun tersebut dijual kepada para lelaki yang ingin mencuba tampil kawai layaknya gadis Jepun yang fashionable.
salon-khusus-cowok1Salon yang bernama Mary Mariee ini dulunya hanya menyewakan pakaian dan jasa merias untuk wanita, tapi dengan memahami bagaimana perasaan lelaki yang terkadang ingin diperlakukan seperti wanita, salon ini akhirnya membuka jasa juga untuk lelaki. Yaitru dengan menyediakan pakaian dan jasa merias untuk lelaki agar dapat tampil cantik dan kawai seperti wanita.
Bahkan boleh lebih cantik dari wanita .Memang terdengar aneh namun ternyata banyak lelaki yang sudah mencuba memakai jasa tersebut. Kurang lebih, ada 100 lelaki yang telah datang ke salon Mary Mariee dan meminta untuk didandani layaknya putri.
salon-khusus.cowok2Untuk menikmati jasa tersebut, para lelaki akan dirogoh kocek minimal $600 . Pakaian yang disediakan juga bermacam-macam. Dari mulai kimono hingga gaun pengantin yang mewah dengan ukuran khusus untuk para lelaki.
“Kami menyimpulkan bahwa para lelaki juga ingin tampil bak puteri ,” jelas Hitomi Iseki selaku meneger salon tersebut. Aneh
Ranking: 5

{ 0 komen... read them below or add one }

Catat Ulasan

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved