Pose dengan Dipukul Kayu Golf, Model Seksi Tuntut Playboy

on 18 Mac 2014

Ingin tetap profesional, tapi malah berhujung petaka, itulah yang dialami model Elizabeth Dickson. Elizabeth pun menuntut Playboy kerana setelah diminta menjadi model untuk pengamabaran di lapangan golf, punggungnya memar parah.

Tuntutan dilayakan Elizabeth ke pihak Playboy Enterprises atas kejadian yang dialaminya di acara Playboy Golf Finals, California, pada March 2012. Saat itu dia diundang untuk ikut memeriahkan acara tersebut.

Saat acara berlangsung, model seksi ini diminta melakukan pose untuk sesi pemotretan dengan DJ Kevin Klein. Dalam laporannya ke pengadilan, Elizabeth menulis, fotografer kemudian menyuruhnya berbaring  dengan bagian punggung sedikit terbuka. Sebuah bola golf lalu diletakkan di atas punggungnya.

Setelah itu, DJ Kevin Klein seharusnya berdiri di dekat Elizabeth sambil memegang stick golf. Namun rupanya sang DJ tidak mengikuti permintaan sang fotografer. "Dia mengayunkan sticknya dan memukul punggung Elizabeth sehingga menyebabkan luka," begitu tertulis di tuntutan sang model pada Playboy, seperti dikutip Mirror.

Akibat pukulan kayu golf di punggungnya itu, Elizabeth mengaku mengalami beberapa luka dan ada yang luka tersebut kekal. Dia juga kehilangan pendapatannya kerana tidak boleh bekerja dengan keadaan punggung yang memar parah hingga berwarna ungu kebiruan.

Model 28 tahun itu pun menuntut Playboy Enterprises sebesar US$ 500 ribu. Dia juga menuntut pembayaran ganti rugi atas pengeluarannya untuk mengubati lukanya. Juru bicara Playboy belum memberikan komennya mengenai tuntutan ini
Ranking: 5

{ 1 komen... read them below or add one }

Mohd Ridzwan Abdullah berkata...

Kisah yang agak lucu tapi menguntungkan kalau berjaya saman. Dunia skrg mmg senang buat duit.


Selasa, Mac 18, 2014

Catat Ulasan

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved