Gadis Ini Jadi Lumpuh Kerana Operasi Pembesaran Payudara

on 14 Februari 2014

Linda Perez (18 tahun) seorang single parents asal Miami, Florida pada Ogos 2013 menjalani operasi plastik untuk membesarkan payudaranya di sebuah klinik kecantikan bernama Coral Gables Cosmetic Center.

Akibatnya, setelah menjalani prosedur tersebut ia mengalami komplikasi yang mengakibatkan dirinya mengalami koma selama 2 bulan lebih dan ketika ia tersadar, ia sangat sedih dan tertekan kerana mendapati dirinya mengalami kelumpuhan sehingga sehari-harinya harus dirawat oleh kedua orangtuanya.

Linda Perez Plastic Surgery
Linda Perez sebelum menjalani operasi pembesaran payudara

Kedua orangtua Linda menuntut klinik tersebut dan kini kesnya masih dalam pelimpahan berkas ke pengadilan. Dalam sanggahannya, klinik tersebut menyatakan bahwa kes ini adalah kesalahan Linda sebagai pesakit kerana tidak menunjukkan catatan riwayat medis sebelum menjalani prosedur operasi pembesaran payudara tersebut.

Linda Perez
Kini Linda tidak boleh berbuat apa-apa dan mengandalkan orangtuanya untuk merawat dirinya yang mengalami kelumpuhan

Fakta tersebut dikuatkan oleh penyelidikan bahwa dalam catatan riwayat medis, diketahui bahwa Linda memiliki riwayat alergi terhadap beberapa jenis ubat anestesi ketika ia melahirkan anaknya 4  tahun lalu.

Walau penyelidikan kes ini masih berjalan, pihak Linda sebagai penggugat  lemah kerana ia ditsyaki berbohong mengenai riwayat mediknya ketika hendak menjalani operasi pembesaran payudara tersebut.
(WBFS, NBC)
Ranking: 5

{ 0 komen... read them below or add one }

Catat Ulasan

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved