Lelaki ini habiskan masa 32 tahun hanya untuk buat ini sahaja

on 23 Disember 2013

Seorang lelaki bernama Zack Hample memiliki hobi yang sangat unik. Pasalnya dia menghabiskan waktu selama 32 tahun membuat sebuah bola getah gelang raksasa.

Hample pertama kali memposting gambar hasil karyanya di situs Reddit dengan judul "32 Years in The Making". 

Seperti diberitakan Metro, Isnin (16/12/2013), lelaki berusia 35 tahun ini mulai membuat karyanya yang unik dengan satu buah bola karet gelang yang berukuran kecil. Kemudian dia melanjutkan pembuatan bola karet tersebut hingga menghabiskan uang sebesar USD1.500 .

Bola karet gelang raksasa yang dibuatnya ini memiliki berat sekitar 114 kilogram. Meski bola getah gelang ini sangat besar ukurannya, tapi karya Hample bukan yang terbesar di dunia. 

Menurut Guinness World Records bola karet terbesar di dunia dibuat oleh pria bernama Joel Waul pada 2008 lalu.

Seperti diketahui, berat bola getah milik Waul lebih dari 4.082 kilogram dan terdiri dari 700.000 getah gelang. Bola getah raksasa ini telah disimpan di museum Ripley Believe It Or Not!.  (faj)







Awek ini yakin dia mirip Beyonce




Cari jodoh dengan iklan belakang kereta

Orlando: Seorang lelaki dari Florida, Amerika Syarikat yang terdesak ingin mencari calon isteri berbuat demikian dengan meletakkan iklan di belakang keretanya.
Stesen televisyen ABC News melaporkan, Alexander Gorbunov memaparkan iklan berbunyi “Saya mencari calon isteri” pada kadbod kuning yang dilekatkan di belakang kereta BMW miliknya. Dia juga melakukan perkara sama di belakang kenderaan merk Hummernya. 
Gorbunov berkata, cara itu cukup berkesan. Dia memperoleh kira-kira 500 mesej pesanan ringkas di telefon bimbitnya, selain menerima sekitar 250 panggilan setiap hari. 

Malah, panggilan bukan saja diterimanya dari Amerika, tetapi juga dari Perancis, Jamaica, Brazil, Switzerland, Finland dan pelbagai negara lain.
Foto
IKLAN mencari calon isteri yang dilekatkan di belakang kereta Gorbunov.

Lelaki yang berasal dari Moscow, Russia itu sudah lama mencari teman hidup sejak empat tahun lalu.

Walaupun mempunyai ramai kenalan di Internet, tetapi Gorbunov lebih gemar untuk bertemu dan berkenalan dengan calon isterinya secara empat mata. 

Gorbunov juga agak memilih untuk mencari calon isteri yang bersesuaian kerana dia tidak akan melayan wanita yang menghubunginya semata-mata untuk bertanya mengenai harta yang dimilikinya. Tidak kurang juga ada golongan gay atau lelaki yang menghubunginya untuk menawarkan bekas isteri mereka kepadanya. - Agensi
sumber : mymetro

Cungkil mata isteri

Guangxi (China): Seorang lelaki di sini mencungkil mata isterinya dengan tangan selepas mendapati wanita itu menjalin hubungan dengan lelaki lain.
Lelaki itu juga bertindak ganas selepas isterinya menuntut cerai.
Foto
LI hilang sebelah mata selepas dicungkil suaminya.

Apabila dia enggan membantu menjelaskan hutang Long berjumlah 150,000 yuan, lelaki itu memukulnya.

Li cuba meninggalkan Long tetapi lelaki berkenaan menyembunyikan semua dokumen pengenalan dirinya dan mengancam mencederakan keluarganya.

Keadaan itu menyebabkan dia akur dengan kehendak Long dan akhirnya terpaksa berkahwin dengannya.

Beberapa bulan kemudian, Li berkenalan dengan teman lelaki barunya. 

Long yang mengetahui mengenainya, menyerang lelaki berkenaan dan ketika Li cuba melindungi kekasihnya itu, suaminya memukulnya sebelum mencungkil matanya dengan tangan.

Long menghantar isterinya ke hospital selepas kejadian tersebut sebelum menyerah diri kepada polis.- Agensi
sumber : mymetro

‘Puteri Fiona’ kahwini ‘Shrek’

London: Seorang pengantin perempuan dan pasangannya semalam bertukar menjadi hijau sebagai menepati perkahwinan dalam kisah pari-pari berdasarkan filem Shrek.
Amanda, 44, and Nathan Gibbs, 39, dari Kingswinford, Midlands Barat merancang acara perkahwinan luar biasa itu selepas lapan tahun berpacaran. 
Selepas kehilangan beberapa rakan akibat penyakit kanser, pasangan itu memutuskan untuk mengenakan pakaian perkahwinan ala kisah pari-pari sambil mengutip derma untuk tujuan kebajikan pada hari bahagia mereka. 

Pasangan itu berkahwin di Dewan Utama dekat Dudley dan tetamu yang hadir juga perlu memakai tema pakaian berdasarkan watak dalam filem pari-pari seperti Gingerbread Man, Mickey Mouse dan Jack Sparrow daripada Pirates Of The Caribbean.
Foto
GIBBS dan Amanda mengadakan majlis perkahwinan sambil mengutip dana bagi penyelidikan penyakit kanser.

Di sebalik hadiah perkahwinan, pasangan itu yang menguruskan perniagaan dobi meminta tetamu yang hadir agar memberi sumbangan kepada Penyelidikan Kanser.

Gibbs berkata, sejak 15 bulan lalu mereka sudah kehilangan tujuh pelanggan yang meninggal akibat kanser.
sumber : mymetro

Cinta murtad

Kuala Lumpur: Hanya disebabkan mencintai kekasih berlainan agama, seorang wanita berusia 24 tahun tergamak membiarkan ayah kandung dicekik abang teman lelakinya ketika si bapa cuba membawanya pulang dari rumah kekasih, di sini.
Lebih menyedihkan, si anak tidak menghiraukan rayuan ayah dan ibu kandungnya yang datang menjemputnya pulang, sebaliknya menyuruh kedua-dua orang tuanya itu membiarkannya tinggal di kawasan rumah panjang itu bersama teman lelakinya. 
Menceritakan kisah itu, ayah malang yang hanya mahu dikenali Omar, 53, berkata, dugaan diterimanya amat berat apabila anak perempuan disayanginya terjebak dengan cinta menjurus ke arah murtad. 

“Walaupun saya kurang berpelajaran, namun didikan agama terhadap anak tak pernah saya abaikan. Malah, kami sekeluarga selalu berkumpul dan bertazkirah selepas Maghrib.
Foto
GAMBAR gadis yang lari dan menetap bersama kekasih bukan Islam.

“Tiba-tiba seorang daripada anak yang selama ini mendengar cakap, rajin mengaji al-Quran dan menutup aurat berubah sikap sebaliknya.
sumber : mymetro

Suri Rumah Tangga Ini Operasi Plastik Sebanyak 120 Kali

Sudah bukan rahsia lagi kalau Korea Selatan menjadi negara terbesar yang penduduknya kerap melakukan bedah plastik. Salah satunya adalah seorang wanita bernama Xu Erxiu yang telah menjalani 120 kali operasi dalam 7 tahun terakhir.

Total biaya yang dikeluarkan Xu Erxiu untuk mempercantik penampilannya melalui operasi plastik tersebut adalah sekitar 100 juta won .

Dalam acara bincang-bincang 'Martian Virus', acara yang menampilkan orang-orang bukan artis tapi mereka memiliki kegemaran atau perilaku yang berbeda dari orang biasa. Erixu mengatakan bahwa operasi plastik menjadi cara tercepat untuk mengubah kehidupan. Meski begitu, ada perasaan hampa setelah ia melakukan bedah plastik.

Xu erxiu
Wajah sebelum dan sesudah operasi plastik
"Setelah operasi kelopak mata dan masuk universiti, aku merasakan perlakuan orang berbeda," ujarnya.

Xu Erxiu yang tidak disebutkan umurnya itu, penampilannya semakin terlihat sempurna setelah menjalani ratusan kali operasi. Awalnya mata Erixu sipit dan hidungnya tidak begitu mancung, namun kini wajahnya terlihat kecil dan imut dengan hidung yang mancung.

Erixu menganku kecanduan bedah plastik. Tadinya dia hanya seorang ibu rumah tangga, tapi ia mulai bekerja untuk membiayai operasi kecantikannya.

Di Korea Selatan bukan hal aneh lagi para wanita hingga pria melakukan operasi berkali-kali. Banyak selebriti yang terang-terangan mengaku mempercantik wajah mereka dengan bedah plastik. Miss Korea Kim Yu-mi juga mengaku melakukan operasi plastik karena ia tidak memiliki kecantikan yang alami.
(tresixty)

Hamil 9 Bulan Tapi Tetap Lincah Menari Balet

Ballerina Mary Helen Bowers (33) sedang hamil anak pertamanya namun ia tak berhenti dari kegemarannya menari balet meski sudah hamil 9 bulan. Menurutnya menari membuatnya merasa lebih nyaman dan lancar menjalani kehamilannya. Bowers sudah tampil di New York City Ballet selama 10 tahun. Ia tetap bekerja dan menari meski sedang hamil. Namun, itu semua sudah persetujuan dokternya.
Bowers menjelaskan, menari boleh membantunya terhindari dari punggung dan kaki bengkak selama kehamilan. "Menggerakkan tubuh sangat membantu saya untuk mencegah dari sakit punggung, pembengkakak, dan efek samping yang tak nyaman selama kehamilan yang dialami kebanyakan wanita," kata Bowers.
"Ini bagus untuk kepercayaan diri anda. Sangat menyenangkan mengetahui bahwa anda melakukan sesuatu yang baik untuk diri sendiri dan tubuh," katanya lagi.
Bowers bahkan mengembangkan latihan low impack prenatal dan berharap boleh membantu wanita lain tetap aktif. Bowers yang melatih aktris Natalie Portman untuk berperanan sebagai balerina di Black Swan.
Sejak membuka studio Ballet Beautiful, ia menjadi terkenal kerana berhasil membuat Victoria Secret Miranda Kerr, Doutzen Kroes, dan Lily Aldridge terlihat ramping sebelum fashion show tahunan lingerie terbesar.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved