Berat Badan Penyanyi Korea Ini Seperti Berat Badan Anak-Anak

on 21 Disember 2013

Penyanyi solo Korea bernama Heyne baru-baru ini mengejutkan para fans dan banyak wanita tentang fakta unik dirinya.
Biasanya, wanita bertahan dengan berat badan rata-rata 45-50 dan dianggap langsing, tetapi penyanyi kelahiran 3 Jun 1992 ini punya berat badan seperti berat badan anak-anak.
Diwawancarai saat menjadi guest star dalam acara Two O'Clock Escape Clutwo Show, 19 Desember lalu, seperti dikutip dari Merdeka.com, Heyne selalu mendapat pujian bagaimana tubuhnya mirip seperti boneka.

Courtesy OhKpop
Courtesy OhKpop
 
Tak sedikit orang di sana yang mengiyakan pernyataan tersebut, karena setelah berani buka-bukaan soal berat badannya, Heyne menyebutkan angka mengejutkan. Berat badan Heyne hanya 37 kilo, di usianya yang 22 tahun.

Courtesy KPopcommunity
Courtesy KPopcommunity

Courtesy KnewsInfo
Courtesy KnewsInfo
 
Sebagai penyanyi, Heyne sendiri memang berusaha menjaga kondisi tubuhnya tetap fit dan langsing. Namun, berat badan 37 kilo mirip dengan berat badan anak-anak.
Pun demikian, kelincahan Heyne di atas panggung ini tak membuat orang mengira bahwa ia punya berat badan di bawah 40 kilo. Ia sendiri tetap terlihat sehat dan bugar.

Gadis Korea Ini Makan SANGAT Banyak Tapi Langsing

Wanita cantik ini makan sangat banyak, bahkan menghabiskan 30 telur goreng sekali makan. Namun.. badannya tetap langsing. Mengapa dia makan banyak hampir setiap malam?
Nama wanita ini belum diketahui, namun dia dikenal bernama The Diva. Di Korea Selatan, sedang trend makan dalam porsi sangat banyak dan menyiarkannya dalam video peribadi. Tren ini dinamakan mok bang, iaitu gabungan dari kata makan malam dan siaran, dilansir olehDailymail.co.uk.

Foto: dailymail.co.uk
Foto: dailymail.co.uk
Seperti namanya, mok bang mengharuskan seseorang makan dalam porsi sangat besar sekali makan. Salah satu yang terkenal adalah The Diva. Wanita Korea Selatan ini bisa menghabiskan 30 telur goreng, sekotak kaki ketam dan soft drink dalam sekali duduk. Anehnya, dia tetap langsing. Hobi aneh ini dia gunakan untuk menyalurkan hobi dan pelepas penat sebagai konsultan di sebuah kantor.
Banyak orang mengatakan "Cantik-cantik kok rakus ?". Jangan salah, walau wanita ini mengeluarkan wang , dia mendapatkan bayaran berkali-kali lipat pada hobinya ini. Kabarnya, uang yang dihasilkan boleh 30 kali gaji rata-rata, selama dia boleh menjadi bintang dalam siaran makan malam.

Foto: dailymail.co.uk
Foto: dailymail.co.uk
Dengan kebiasaan ini, The Diva mengatakan bahwa dia tidak memiliki gangguan makan, tidak muntah setelah makan dan tidak punya masalah kesehatan. Meski begitu, ada juga orang yang miris dengan tren aneh ini. Ada banyak orang yang kelaparan di dekat mereka, kenapa mereka justru menghabiskan makanan itu seorang diri dan tidak dibagi.

Anjing Ini Sangat Suka Sama Celana Dalam Perempuan

Seekor anjing jenis bull terrier bernama Barney ternyata punya kebiAsaan aneh. Anjing yang tinggal di penampungan Battersea Dogs & Cats Home, Staffordshire, Inggris, suka suka mengunyah celana dalam perempuan.
Dilansir The Metro, dengan jumlah rata-rata 14 anjing liar yang ditampung setiap har, para pekerja di sana sudah terbiasa dengan kebiasaan aneh mereka. Namun, si Barney ini ternyata tergila-gila mengunyah celana dalam perempuan.
Anjing berumur sembilan bulan ini sudah makan dua pasang celana dalam bahan katun dan celana dalam seksi thong. “Kami kira sudah melihat semuanya di Battersea namun ternyata tidak setelah Barney datang dan memakan celana dalam,” katanya.
“Rahasia si anjing ini sungguh mengerikan dan kami sudah memberikan peringatan kepada siapapun yang akan mengadopsinya untuk menjauhkan anjing ini dari baskom pakaian dan pakaian yang akan dicuci,” kata dokter hewan Sam Barley.
“Anjing bisa memakan apa saja dan kadang-kadang yang berbahaua. Untungnya Barney bisa mengatasi kebiasaan makan yang aneh itu,” jelasnya.
Barney ditemukan terlantar di sebuah jalanan di London barat sebelum akhirnya dibawa ke penampungan. Saat muntah, ditemukan sepasang celana dalam perempuan. Dua hari kemudian, dua pasang celana dalam dan thong hitam ditemukan melalui pemeriksaan X-ray.

Nurul AF2 menang saman TV3

KUALA LUMPUR - Mahkamah Tinggi di sini memerintahkan TV3 dan empat yang lain membayar ganti rugi RM250,000 kepada bekas Bintang Akademi Fantasia Musim ke-2, Nurullah Zawawi dan suaminya dalam kes saman fitnah berhubung status perkahwinan mereka yang disiarkan dalam program hiburan 'Melodi' dua tahun lepas.
   
Hakim Datuk Nor Bee Ariffin juga memerintahkan kelima-lima defendan membayar sejumlah RM70,000 sebagai kos kepada penyanyi itu yang lebih dikenali dengan gelaran Nurul AF2 dan suaminya Mohd Munzil Muhamad selaku plaintif pertama dan kedua.
   
Nor Bee membuat keputusan itu selepas membenarkan saman yang dikemukakan pasangan itu terhadap TV3, penerbit rancangan Melodi Azman Abd Ghafar, wartawannya Michelle Wee Lili, syarikat Alt Media Sdn Bhd dan abang kandung Nurul iaitu Bustamam Zawawi.
   
Nor Bee juga memutuskan kesemua defendan gagal membuktikan pembelaan masing-masing dalam kes saman itu.
   
Pada 5 September 2011, Nurul dan suaminya memfailkan saman terhadap kesemua defendan selepas rancangan Melodi pada 26 Jun 2011, menyiarkan kenyataan berhubung isu perkahwinan mereka yang didakwa berunsur fitnah berserta gambar visual yang merujuk kepada pasangan itu.

Mereka juga mendakwa perkataan serta gambar visual yang disiarkan dalam rancangan itu memberi gambaran bahawa perkahwinan mereka tidak sah di sisi undang-undang dan mereka tidak menghormati ibu bapa serta keluarga.
   
Pasangan itu yang diwakili peguam David Dev Peter menuntut ganti rugi am, teruk dan teladan, perintah injunksi, kos dan lain-lain relif yang difikirkan wajar oleh mahkamah.
   
Dalam keputusannya Nor Bee juga berkata perkahwinan Nurul dan suaminya adalah sah mengikut perintah Mahkamah Syariah Hulu Langat yang mengesahkan pernikahan pasangan itu.
   
Nor Bee membuat keputusan itu selepas mendengar keterangan saksi plaintif dan defendan.  - Bernama


sumber : sinar harian

Aktivis hanya berselubung semasa berkahwin


GYPSY TAUB (kiri) menyarungkan cincin ke jari pasangannya Jaymz Smith di majlis perkahwinan mereka di San Francisco.


SAN FRANCISCO - Seorang aktivis hak wanita untuk berbogel melangsungkan perkahwinannya di sini dengan hanya memakai kain selubung.
Aktivis berkenaan, Gypsy Taub telah beberapa kali ditangkap kerana melanggar undang-undang yang melarang berbogel di tempat awam.
"Ia hebat. Saya melepasi keupayaan dan jangkaan sendiri," katanya.
Pada mulanya, Taub, 44, khuatir dia bakal berdepan hukuman lebih keras termasuk di penjara selama setahun kerana melanggar undang-undang yang sama untuk kali kelapan.
"Saya tidak mahu di penjara," ujarnya kepada agensi berita Associated Press (AP).
Majlis perkahwinan Taub dengan seorang pemuda berumur 20 tahun diadakan di pekarangan bangunan Dewan Bandar Raya ini sekitar tengah hari kelmarin.
Selepas disatukan, pasangan pengantin baharu itu menari di kaki lima dengan beberapa tetamu dalam keadaan bogel atau hampir tanpa seurat benang.
Tidak lama kemudian, mereka ditahan dan dibawa dengan sebuah van oleh beberapa anggota polis.
Pasangan itu kemudian dibebaskan selepas mereka bersetuju untuk kembali mengenakan pakaian. - Agensi


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my 

Filem lucah guru, peniaga Pakistan




MELAKA – Seorang guru wanita sebuah sekolah rendah dan seorang peniaga pakaian warga Pakistan dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam atas dakwaan membuat filem lucah di sebuah rumah di Pangsapuri Bukit Beruang Utama di sini November lalu.
Lizah Buang, 49, dan Muhamad Usman Ali Liqat, 27, bagaimanapun mengaku tidak bersalah di hadapan Majistret Mohd. Firdaus Saleh.
Kedua-duanya didakwa melakukan perbuatan yang bertentangan dengan kesopanan awam itu di pangsapuri tersebut pada pukul 8.30 pagi 16 November lalu.
Mereka didakwa mengikut Seksyen 5(1)(b) Akta Penapisan Filem 2002 yang memperuntukkan hukuman denda sehingga RM50,000 atau penjara lima tahun atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo

Gilalah kereta pelajar Dubai ini

These cars are all driven by young students












Dari Penyanyi Cilik Gempal Menjadi Wanita Cantik

Siapa yang tidak kenal Tasya Kamila, penyanyi cilik bertubuh gembul nan menggemaskan dalam iklan pasta gigi Pepsodent?

Penyanyi cilik sarat prestasi kelahiran 22 November 1992 yang amat dikenal dengan lagunya "Aku anak gembala, yang selalu riang gembira", ini kini sudah bukan anak kecil lagi. Kini ia telah tumbuh bertranformasi menjadi wanita dewasa yang cantik.

Mari simak transformasinya:
Tasya Kamila
Gembul dan imut-imut: inilah sosok Tasya yang paling diingat penggemarnya

Shafa Tasya Kamila
Tasya berpose bersama pialanya saat menggondol penghargaan kategori penyanyi cilik terbaik pada ajang AMI Award 2003, pada 3 Oktober 2003 di JHCC

Shafa Tasya Kamila
Tasya saat menjadi Duta Lingkungan Hidup

Shafa tasya kamila
Tasya tidak hanya ingin terus dikenal sebagai penyanyi cilik yang gembul dan imut-imut, jadi ia mengeluarkan album bertajuk "Beranjak Dewasa" beberapa waktu lalu

shafa tasya Kamila
Tasya yang sudah dewasa sedang menjalani pemotretan untuk sebuah majalah remaja

Shafa Tasya Kamila
Tasya tampil anggun dan memukau saat premiere film "Tenggelamnya Kapal van der Wijk"

Setelah era Tasya, pamor lagu anak-anak surut. Tidak ada lagi penyanyi cilik yang mengorbit karena anak-anak kecil kini dijejali lagu dewasa yang bertema cinta-cintaan. Betapa memprihatinkan melihat fenomena tersebut karena anak-anak tidak lagi bisa menikmati haknya untuk bersenang-senang sesuai usianya.

"Aku anak gembala, yang selalu riang gembira", sebuah dendang bahagia khas anak-anak yang akan selalu dirindukan.
(istimewa/yos)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved