PANAS..SKANDAL ADI PUTRA, NORAIDA DI CERAI SUAMI

on 20 Disember 2013

PUTRAJAYA: Kontroversi skandal Adi Putra membahang lagi apabila Amiruddin Othman, 56, mengaku telah menceraikan isterinya Noraida Abd Mutalib, semalam.
Amirudin berkata, lafaz cerai talak satu dilakukan di kediaman mereka di Johor Bahru, antara jam 4.30 hingga 5 pagi dua hari lalu. 
"Sebelum cerai dilafazkan, kami berdua keluar makan dan meronda di sekitar kawasan bandar sebelum pulang ke rumah. 

"Selepas berbincang dari hati ke hati dan mempertimbangkan semuanya, saya melafazkan cerai talak satu kepada Noraida.
Foto
AMIRUDDIN Othman (tengah) bersama peguam Muhammad Hasif Hasan (kiri) dan Kassim Osman selepas menyerahkan surat representasi di Pejabat peguam Negara.

"Noraida menerima dengan hati terbuka walaupun masing-masing sedih kerana rumah tangga yang kami bina selama 10 tahun runtuh," katanya pada sidang media selepas menyerahkan surat representasi atau rayuan ke pejabat peguam negara di sini, sebentar tadi.
sumber : mymetro

Sungguh Mengerikan Kejadian Pada perempuan Ini

Seorang perempuan asal China tidak boleh membuka mulutnya untuk makan. Ternyata di dalam kepalanya tertanam bambu selama lapan bulan dan anehnya ia tidak tahu jika ada benda asing di dalam tubuhnya. Demikian dilansir The Mirror.
Penemuan ini tentu saja mengejutkan pada dokter saat perempuan asal China bernama Fu Jinfeng (61) dibawa keluarganya ke RS.
Tim medis di RS Xiang Ya, Changsha, Provinsi Hunan, sangat terkejut saat mereka melakukan scanning dan menemukan benda besar. Kejadian langka ini berhasil diungkap saat keluarganya khuatir Fu tidak boleh membuka mulutnya untuk makan dan lukanya tidak sembuh selama lapan bulan.
Dokter akhirnya bisa mengeluarkan bambu sepanjang 12 sentimeter itu dari wajahnya. Bambu sangat populer di China dan banyak digunakan untuk berbagai keperluan seperti untuk tempat tidur, sumpit, kursi, dan topi. Bahkan bambu digunakan untuk membuat sesuatu dan sering juga dimakan atau digunakan sebagai obat.

Buah zakar ‘berasap’

Barcelona: Seorang anggota polis dihukum penjara setahun kerana mencederakan buah zakar seorang lelaki yang ingin ditangkapnya dengan bom asap.
Bom itu dicampakkan ke riba mangsa apabila lelaki terbabit enggan keluar dari keretanya ketika diarahkan berbuat demikian.

Anggota polis itu dipenjarakan setahun dan diarah membayar 168,000 Euro (RM751,675) kepada mangsa selepas mencederakan kemaluan mangsa tanpa sengaja.
Anggota polis dari Catalonia itu pada awalnya ditugaskan menahan dua pemeras ugut yang mempunyai sejarah keganasan.

Memandangkan kedua-dua suspek pakar seni mempertahankan diri dan memiliki dua anjing yang garang, pegawai atasan membenarkan anggota polis itu menggunakan bom asap jika perlu. Senjata itu direka untuk mengelirukan mangsa kerana ia menyebabkan kehilangan sementara deria pendengaran dan imbangan apabila diletupkan pada jarak dekat.

Bagaimanapun, apabila seorang daripada lelaki terbabit enggan keluar dari keretanya, anggota polis dari Barcelona itu mencampakkan bom terbabit ke atas ribanya, lapor akhbar The Local. yang menterjemah artikel daripada akhbar harian Sepanyol 20minutos.
Letupan itu mencederakan buah zakar lelaki berusia 25 tahun itu dan menyebabkan mangsa menjadi mandul. Mahkamah agung Sepanyol yang menjatuhkan hukuman ke atas anggota polis terbabit kelmarin berkata, insiden yang berlaku pada 2008 itu disebabkan oleh kecuaian.

Mahkamah juga mengarahkan dia digantung kerja.
Kes itu berlaku sebulan selepas polis Sweden dikatakan menggunakan bom asap untuk menundukkan seorang ibu yang enggan menyerahkan bayi lelakinya berusia lima bulan.

Wanita berusia 30 tahun itu mengacukan pisau ketika polis memasuki flat kediamannya di Helsingborg, selatan Sweden bagi membantu petugas khidmat sosial mengambil alih jagaan bayi terbabit daripadanya. - Agensi
sumber : mymetro

Tiru kartun bakar kawan

Beijing: Mahkamah China semalam memutuskan penerbit rancangan kartun popular patut dipersalahkan ekoran kecederaan dialami dua kanak-kanak yang diikat kawan mereka di pokok sebelum dibakar.
Media kerajaan melaporkan dua kanak-kanak itu diikat dan dibakar rakan mereka sebagai meniru aksi yang disiarkan dalam rancangan kartun itu.

Dua beradik berusia 7 dan 4 tahun dari Jiangsu melecur teruk pada April lalu selepas dibakar kawan mereka yang berusia 10 tahun yang dikenali sebagai Shun Shun. Shun Shun mengaku melakukan demikian kerana meniru babak rancangan kartun “Xi Yangyang & Hui Tailang” atau “Kambing yang baik dan Serigala besar”, lapor agensi berita rasmi Xinhua. Mangsa yang berusia 7 tahun itu melecur 80 peratus di tubuhnya, manakala adiknya melecur sebanyak 40 peratus.
Siri kartun yang sangat popular dalam kalangan kanak-kanak dan dewasa itu memaparkan serigala yang memburu kambing dan cuba menghalangnya lari.

Babak disiarkan termasuk kambing itu dijerumuskan ke dalam air mendidih dan dikenakan kejutan elektrik. - AP
sumber : mymetro

Pemandu wanita China sahut cabaran Usain Bolt

Beijing: Seorang wanita China menerima cabaran pelari Olimpik, Usain Bolt, untuk ‘berlumba’ dengannya menggunakan bas.
Wanita itu berkata dia yakin mampu mengalahkan Bolt dalam perlumbaan sejauh 300 meter dengan dia memandu bas manakala Bolt berlari.

“Adakah pemandu bas China yang sanggup berlumba dengan saya?” cabar Bolt di akaun Weibo miliknya sejurus mengalahkan pemandu bas di Buenos Aires bagi perlumbaan sejauh 80 meter, Ahad lalu.
Ribuan orang menjawab pos itu, namun Wang Yang pemandu bas awam dengan pengalaman 15 tahun menjadi orang pertama menyahut cabaran berkenaan.

Menurutnya, cabaran itu lebih sukar jika jaraknya sekadar 100 meter disebabkan bas mengambil masa lebih lama untuk meningkatkan kelajuan.

Bagaimanapun, dia yakin mampu mengalahkan Bolt dalam perlumbaan 300 meter.
Foto
BOLT selepas berlumba dengan sebuah bas di Buenos Aires, Argentina, Sabtu lalu.
Bolt belum memberikan sebarang jawapan. - Agensi
sumber : mymetro

Kejujuran tukang kasut

Kuantan: Kerjayanya sebagai tukang kasut mungkin dipandang rendah sesetengah pihak, namun kejujuran dan sifat amanah dimilikinya, nyata satu keistimewaan Shahrizal Shahrani yang sukar ditandingi insan lain.
Ini kerana lelaki itu bukan saja menyimpan kira-kira 600 pasang kasut pelanggannya yang tidak dituntut sejak empat tahun lalu, malah sanggup menyewa stor dengan bayaran RM200 sebulan bagi menyimpan semua kasut berkenaan.
“Saya tidak akan menjual semua kasut ini kerana mungkin suatu hari nanti pemiliknya datang menuntut,” kata Shahrizal, 52, yang melakukan pekerjaan hariannya di sebuah premis di Jalan Mahkota, di sini.

Menurutnya, bagi memudahkan dia mengenal pasti kasut pelbagai jenama itu mengikut tempoh masa dihantar kepadanya, ia disimpan di atas rak dan di dalam guni.
Foto
SHAHRIZAL menunjukkan keadaan stor yang menyimpan kasut tak dituntut pelanggan.

“Kasut yang diletakkan di rak adalah yang dihantar antara setahun ke empat tahun manakala yang tidak dituntut dalam tempoh tiga ke enam bulan saya disimpan dalam guni,” katanya kepada Harian Metro.
sumber : mymetro

Begini jadinya kalau satu keluarga kaki bina badan






Seorang Model Cina Membuat Heboh Kerana Mengupload Fotonya Sedang Operasi Plastik

Isu operasi plastik kini tengah menjadi isu yang hangat di China walau hal tersebut amat ditabukan karena dianggap memalukan. Tren pertumbuhan ekonomi China menyebabkan tumbuhnya warga kelas menengah atas di Negeri Tirai Bambu tersebut.

Golongan masyarakat kaya ini tidak segan-segan mengeluarkan banyak uang demi menunjang gaya hidupnya, termasuk melakukan prosedur operasi plastik agar penampilannya lebih menarik. Biasanya yang melakukan hal ini adalah para wanita. Dan Korea Selatan merupakan destinasi utama untuk tujuan tersebut.

Belum lama ini seorang wanita China yang tidak disebutkan namanya dan berprofesi sebagai model membuat heboh karena secara terang-terangan mengupload foto-fotonya sedang melakukan prosedur bedah plastik di Seoul, Korea Selatan untuk memperbaiki penampilannya. secara terus terang ia mengakui bahwa kecantikannya tersebut karena operasi plastik.

Beginilah wajah sang model sebelum operasi plastik yang membuatnya menjadi model laris

Tak pelak pengakuan jujur sang model ini membuat kehebohan di forum-forum internet di seantero China. Pro dan kontra banyak diungkapkan kepada sang model, walau lebih banyak yang bersikap kontra karena merasa dibohongi.

Berfoto bersama salah satu dokter di depan klinik setelah menandatangani kontrak dan persetujuan

Di Korea, sang model menjalani beberapa prosedur bedah plastik sekaligus di sekujur tubuhnya untuk membuat penampilannya amat menarik. Prosedur bedah plastik yang dijalaninya amat menyakitkan.

Sang model menjalani prosedur bedah plastik di wajah

sang model menjalani bedah plastik di area dada, perut dan pinggang

masa pemulihan: prosedur bedah plastik ini amat menyakitkan, membuat wajahnya bengkak-bengkak dan terasa bagai terbakar

salah satu pose sang model: beginilah hasil bedah plastik yang membuatnya cantik dan mendapat banyak job

Ternyata, terlalu lama menyimpan kebohongan itu tidaklah mengenakkan baginya. Oleh kerana itu, secara jujur ia mengatakan "No Pain, No Gain". Pengakuan jujur memang seringkali berbuah hujatan dan makian.
(Asiantown, Daily Lenglui)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved