Foto Hot Mama, Sulit Bedakan Anak Dengan Ibunya

on 19 Disember 2013

Beberapa waktu lalu, kita dikejutkan dengan foto kontestan Miss Korea yang hampir sama antara satu dengan yang lainnya. Wajah mereka mirip diduga kerana operasi plastik yang membuat wajah mereka nampak serupa. Namun, fenomena lain yang tak kalah mencengangkannya, ada di China.
Sebuah situs mengadakan lomba foto 'Hot Mama'. Dalam kontes tersebut, mereka mencari sosok ibu yang paling menawan dan mengesankan. Namun ternyata panitia cukup dipusingkan dengan banyak foto ibu-ibu cantik di sana. Apalagi, banyak di antara mereka yang berpose dengan anak gadisnya dan mereka nampak seumuran.

(c) dailymail.co.uk
(c) dailymail.co.uk
Ibu dan anak itu terlihat seperti saudara. Diduga, hal ini boleh disebabkan oleh filter dari foto yang membuat tanda penuaan memudar saat foto tersebut jadi. Namun juga boleh karena usia ibu yang relatif masih muda, mahupun memang menggunakan perawatan kecantikan sehingga wajahnya nampak awet muda.

(c) dailymail.co.uk
(c) dailymail.co.uk
Dalam kontes foto ini, beberapa ibu menggunakan foto yang memang dipotret oleh studio dan ada juga yang memotret diri mereka dalam keadaan candid. Namun kalau Anda melihat sendiri foto-fotonya, maka Anda akan mengerti bahwa memang ibu-ibu ini nampak seperti masih belia usia 20-28 tahun.

(c) dailymail.co.uk
(c) dailymail.co.uk

(c) dailymail.co.uk
(c) dailymail.co.uk
Zaman sekarang, merawat kecantikan memang tidak sulit. Ada banyak produk yang bisa membuat wajah kelihatan awet muda. Bahkan ada juga teknik-teknik dermatologis yang boleh menjaga wajah dari kerutan meski tidak menggunakan operasi plastik.

(c) dailymail.co.uk
(c) dailymail.co.uk

(c) dailymail.co.uk
(c) dailymail.co.uk
Kontes foto ini bukan satu-satunya yang membuat orang China terpana pada kecantikan wanita. Beberapa waktu lalu, banyak netizen di China dan Korea yang sulit percaya bahwa foto wajah wanita yang cantik dan seksi ternyata adalah seorang lelaki.

Fesyen gila-gila artis China di Red Carpet







Paip ganja dalam kemaluan

Oklahoma: Seorang wanita yang ditahan kerana melakukan kekacauan kini turut berdepan tuduhan lebih serius selepas pegawai polis menemui paip untuk menghisap ganja dalam kemaluannya.
Ericka Marie Danna, 25, ditahan Sabtu lalu kerana melakukan kekacauan sebelum pemeriksaan badannya ketika di penjara menemui paip berkenaan.

Berikutan itu, Ericka turut didakwa cuba menyeludup barang terlarang ke dalam penjara.
Dia dibenarkan jaminan $5,000 (RM16,283) namun masih belum membayar jumlah itu.

Kes itu bukan yang pertama seumpananya.

Jun lalu, seorang wanita, Claudia Ibarra, 31, ditahan kerana dipercayai cuba menyeludup dadah dari Mexico ke Amerika Syarikat selepas pegawai polis menemui bungkusan mengandungi methamphetamine seberat 0.45 kilogram disorokkan dalam kemaluannya.
Dadah itu turut dibalut dua kali menggunakan kondom, malah saiznya terlalu besar sehingga pembedahan terpaksa dilakukan untuk mengeluarkannya.

Selain itu, pada Oktober tahun lalu, Ashley Bellamy, 22, ditahan polis yang mengesyaki sesuatu apabila melihat wanita itu berjalan dalam keadaan pelik.
Pemeriksaan badannya menemui 36 botol kecil serbuk kokain disorok dalam kemaluannya. - Agensi
sumber : mymetro

Padah sabun disangka kokain

Pennsylvania: Dua rakan menghabiskan dua bulan dalam penjara selepas polis menyangka dua peket sabun buatan sendiri sebagai kokain.
Annadel Cruz, 26, ditahan ketika memandu keretanya melebihi had laju pada 13 November lalu.

Anggota polis bertugas menghidu bau ganja dan wanita itu mengaku ada menghisap dadah berkenaan selain membawa sejumlah kecil dalam colinya.
Bagaimanapun, anggota polis terbabit turut menemui dua peket dibaluti kertas lutsinar yang disangka kokain berdasarkan ujian dibuat di tempat kejadian walaupun Annadel menegaskan ia sabun.

Berikutan itu, Annadel dan rakannya, Alexander Bernstein, 30, ditahan atas tuduhan mengedar dadah.

Bagaimanapun, sebulan kemudian ‘dadah’ berkenaan disahkan hanya sabun dan tuduhan terhadap mereka berdua digugurkan. - Agensi
sumber : mymetro

Mengandung tetapi tidak ada bayi

Brasilia: Doktor melakukan pembedahan Caesarean kecemasan terhadap seorang wanita yang sarat ‘mengandung’ namun terkejut apabila mendapati rahimnya kosong.
Wanita berusia 37 tahun itu dirawat bidan dari Cabo Frio sejak awal kehamilannya sebelum dibawa ke hospital selepas merasa sakit bersalin, kelmarin. Dia yang kelihatan sarat mengandung turut membawa bukti rawatan pranatal yang mengatakan kandungannya berusia 41 minggu.

Pengarah hospital berkenaan Rosalice Almeida berkata, dia dihantar menjalani pembedahan kecemasan apabila doktor gagal mengesan degupan jantung bayinya.
“Disebabkan ‘kandungannya’ sudah melebihi masa, doktor berpendapat tiada masa untuk melakukan ultrasound.

“Doktor terus melakukan pembedahan namun terkejut apabila mendapati rahimnya kosong,” katanya.

Sehubungan itu, kes berkenaan direkodkan sebagai kehamilan palsu dan wanita itu dirujuk kepada pakar psikiatri.
Sementara itu, suami wanita berkenaan yang berusia 23 tahun berkata, ini kali kedua isterinya ‘mengandung’.

Menurutnya, isterinya ‘mengandung’ tahun lalu namun mendakwa anak itu meninggal dunia di hospital tanpa menunjukkan sijil kematian kepadanya.
Sebelum ini, pada Disember tahun lalu seorang lagi wanita, Layane Santos, 19, mendakwa bayi perempuan yang baru dilahirkan dicuri di hospital selepas dia tersedar daripada pembedahan Caesarean dan dimaklumkan mengalami kehamilan palsu.

Layane mendakwa dikejarkan ke hospital pada usia kandungannya 38 minggu selepas mengalami sakit perut dan pendarahan.

Wanita itu menerima rawatan pranatal sepanjang kehamilannya, malah bidan turut merekodkan pembesaran bayinya termasuk ultrasound yang turut merakamkan degupan jantung menunjukkan dia hamil anak perempuan. - Agensi
sumber : mymetro

Perompak terkenal meninggal dunia

London: Penjenayah paling terkenal Britain, Ronnie Biggs (gambar) - yang mencipta nama selepas rompakan bersejarah The Great Train Robbery pada 1963 - meninggal dunia pada usia 84, semalam.
Biggs seorang daripada 11 anggota kumpulan perompak yang menyamun kereta api malam Royal Mail dengan dengan melarikan £2.6 juta (RM13.8).

Dia ditangkap dan dipenjara 30 tahun, namun berjaya melarikan diri dari penjara malah hidup mewah dan berfoya-foya di Amerika Selatan.
Dia akhirnya menyerah diri kepada polis Britain pada 2001 namun dibebaskan pada 2009 atas sebab kesihatan. - Reuters
sumber : mymetro

Seksinya Para Transgender Asal Asia

Wanita-wanita yang ada di foto berikut ini sebenarnya bukan wanita tulen, tapi seorang transgender yang lahir sebagai LELAKI. Biarpun begitu, tergantung orang memandangnya ,di beberapa Negara hal-hal yang seperti ini sudah dianggap biasa dan boleh diterima.
Bahkan, salah satu dari wanita berikut ini sudah mendapatkan pasangan. Jadi, tidak ada salahnya juga kita menganggap orang yang sudah resmi menjalankan operasi transgender, dihargai sebagai seorang wanita seutuhnya. Lagi pula kecantikan mereka pasti boleh melupakan kalau wanita ini sebenarnya seorang transgender.
Kita mulai dari Negara yang memang sudah dikenal sebagai tempatnya para transgender, Thailand.
1. Nong Poy
Nong Poy 2
Ternyata Ia adalah seorang wanita yang cukup terkenal di negaranya. Lahir sebagai laki-laki pada 5 Oktober 1986 dengan nama Treechada Petcharat, Nong Poy memulai operasinya pada usia 17 tahun dan menjelma jadi Model Seksi. Nong Poy juga meraih beberapa penghargaan di kontes kecantikan khusus para transgender di Thailand. Kini dia dikenal sebagai model, aktris, dan penyanyi.
Nong Poy 1
2. Alicia Liu
Alicia Liu 2
Wanita asal Taiwan ini sekarang sukses di bidang fashion, sebagai model. Tubuh seksinya sangat menutupi kalau dia adalaha seorang transgender. 12 Juni 1986 Alicia lahir dengan nama Liu Zihua, kemudian menjalani operasi pada usia 18.
Alicia Liu 3
3. Harisu
Harisu 1
Dikenal sebagai pelopor transgender di negaranya, Korea Selatan. Nama aslinya adalah Lee Kyung Yeop yang lahir pada 17 Februari 1975, dan sampai sekolah SMA Ia masih menjadi laki-laki. Kemudian dia memutuskan untuk menjadi transgender dan menjalani operasinya di Jepang. Kini hidupnya sudah bahagia sebagai aktris dan penyanyi, serta sudah menikah dengan laki-laki bernama Micky Jung.
Harisu 3

Lagi fesyen tak senonoh kaum wanita


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved