Gara-gara iPad, Lelaki Ini 'Paksa' Keluarganya Hidup 1 Tahun Tanpa Gadget

on 30 November 2013

Pada zaman sekarang ini tak terbayangkan bagaimana rasanya hidup tanpa gadget dan internet. Namun sebuah keluarga di Kanada memutuskan untuk melepaskan gadget dan internet selama setahun. Mereka menjalani hidup seperti pada tahun 80-an.

Keputusan keluarga yang tinggal di Guelph, Kanada ini berawal dari sang pemimpin yaitu Blair McMillan. Tahun lalu, pada satu hari di musim panas, Blair bertanya pada putranya yang berusia lima tahun, apakah dia ingin pergi keluar untuk bermain. Tawaran tersebut ditolak sang anak yang memilih tetap berada di dalam rumah dan bermain games di iPad.

Sikap anaknya itu membuat Blair sedih. Dia ingat bagaimana dulu saat anak-anak dan betapa kini anak-anak sudah berubah, menjadi sangat ketergantungan pada teknologi modern seperti komputer, ponsel dan internet. Pria 26 tahun itu pun mengobrol dengan anak-anak remaja lain di daerahnya. Dari obrolan itu anak-anak zaman sekarang mengakui mereka tidak boleh membayangkan bagaimana hidup tanpa seluruh gadget. Mereka pun kurang menyukai saran pemerintah yang meminta orangtua mendorong anak-anak mereka untuk lebih aktif di luar rumah setidaknya 30 menit sehari.

Keadaan di atas membuat Blair prihatin. Dia ingat bagaimana dulu saat anak-anak, sangat betah main di luar rumah. Dia pun jadi berpikir, bagaimana jika semuanya kembali ke masa lalu dan memberikan anak-anaknya kesempatan mencoba bagaimana masa kecilnya dulu.

Sejak April 2013 lalu, Blair pun mulai bereksperimen. Dia 'memaksa' keluarganya untuk melepaskan semua gadget dari hidup mereka dan kembali hidup seperti tahun 1986 (tahun ketika Blair dan istrinya lahir). Eksperimen ini dilakukan sampai April 2014 mendatang.

Sekarang, Blair dan keluarganya tidak lagi memiliki koneksi internet di rumah ataupun berlangganan saluran televisi yang memiliki tayangan 24 jam. Mereka kembali menggunakan televisi yang umumnya dipakai di tahun 80-an. Untuk mendengarkan musik, mereka juga memakai alat penyetel kaset.

Semua jenis ponsel dan gadget dilarang hadir di rumah Blair. Urusan surat-menyurat yang biasanya dilakukan melalui email, kembali ke cara tradisional yaitu melalui pos. Saat berpergian, mereka juga menggunakan peta kertas bukan alat navigasi seperti GPS yang banyak terpasang di mobil masa kini. Untuk mengabadikan berbagai momen keluarga, mereka juga kembali memakai kamera analog.

Edan...Ular sawa ini makan lelaki yang sedang mabuk berat

Sebuah kHabar menghebohkan datang dari India di mana dilaporkan seekor ular sawa telah memakan seorang lelaki yang sedang mabuk berat.

Seperti dilansir Horrosociety (28/11), kejadian ini dilaporkan terjadi ketika pria malang tersebut sedang mabuk berat sehingga tak sadarkan diri dan tergeletak di luar toko minuman keras tempatnya menenggak minuman.

Malangnya ketika tak sadarkan diri tersebut, seekor ular sawa besar menemukannya dan langsung memakan pria dewasa ini hidup-hidup. Memang jika dilihat dari foto di atas, terlihat bagian perut ular ini mengembang dari ukuran aslinya dan membentuk tubuh manusia.

Peristiwa ular piton memakan manusia di India tepatnya di Attapady, Kerala ini langsung menghebohkan banyak orang termasuk di situs jejaring sosial seperti Youtube ataupun Twitter.



Mafia mati dimamah babi

Rome: Polis Itali semalam melaporkan seorang anggota Mafia mati dimakan hidup-hidup selepas dia dicampak ke dalam kandang haiwan itu oleh anggota kumpulan samseng lawan.
Francesco Raccosta dibelasah menggunakan besi sebelum dicampak ke dalam kandang yang dipenuhi sekumpulan babi lapar lalu dimakan haiwan itu. 
Menurut polis, kematian Raccosta itu keganasan terbaru dalam perang di antara anggota kumpulan penjenayah yang berlarutan sejak 60 tahun lalu. 

Kejadian dipercayai dilakukan Simone Pepe, anggota keluarga Mafia ‘Ndrangheta yang berkuasa di daerah Calabria, selatan Itali.

Polis juga semalam mendedahkan rakaman perbualan telefon mengandungi perbualan Pepe mengenai Raccosta: “Puas hati mendengar jeritannya...kuat betul dia menjerit. Kata orang khinzir kadangkala meninggalkan sisa makanan, tetapi kali ini memang licin.”

Menurut polis, Raccosta erayu supaya Pepe melepaskannya namun tidak diendahkan. 
Pepe juga dipercayai dalang di sebalik sekurang-kurangnya tiga lagi pembunuhan dalam tempoh 24 jam kematian Raccosta itu. 

Raccosta dilaporkan hilang pada Mac 2012 bersama rakannya Carmine Putrino yang dipercayai mati dimakan babi kerana mayatnya tidak pernah ditemui. 

Pepe mengakui pembabitannya kepada polis dan mendakwa ia untuk membalas dendam atas pembunuhan ketuanya Domenico Bonarrigo. 

Jurucakap polis berkata, pertelingkahan antara kumpulan itu bermula sejak 1950-an dan meragut banyak nyawa termasuk seorang budak perempuan berusia sembilan tahun yang mati ditembak ketika berada dalam kereta datuknya.- Agensi
sumber : mymetro

Si lumpuh bedah pesakit

Doktor yang lumpuh dari pinggang ke bawah masih mampu melakukan pembedahan secara berdiri menggunakan kerusi roda khas.
Seorang pakar bedah ortopedik di Missouri yang tiba-tiba lumpuh dari paras pinggang ke bawah pada 2010 membuktikan semangat kentalnya apabila kembali bertugas di bilik pembedahan.
Dr Ted Rummel dari O'Fallon, Missouri, hilang keupayaan berdiri atau berjalan apabila ketumbuhan berisi darah di tulang belakangnya pecah, tiga tahun lalu.

Selepas melalui proses pemulihan intensif selama setahun, beliau berjaya mengatasi kekurangannya apabila kembali menjalankan pembedahan menggunakan kerusi roda khas yang membolehkannya berdiri.
Foto
DR Rummel bersiap sedia melakukan pembedahan menggunakan kerusi roda khas yang membolehkannya berdiri.

Pakar bedah itu kini mampu melakukan semua jenis pembedahan seperti biasa dan memastikan dirinya kekal sihat dengan senaman harian selain sokongan keluarganya.

“Apa yang saya kecapi hari ini amat istimewa kerana masih mampu bergerak dan melakukan apa yang saya mahu. 

“Umpama saya dapat semula kehidupan sebelum sakit,” katanya.

Masalah kesihatannya bermula pada 2009 apabila beliau didiagnos mempunyai hemangioma kaverna, iaitu sejenis ketumbuhan yang berisi darah pada tulang belakangnya.

Doktor enggan melakukan pembedahan kerana bimbang menyebabkannya lumpuh.

Bagaimanapun, pada September 2010, ketumbuhan itu pecah menyebabkan pembedahan kecemasan terpaksa dilakukan dan Rummel lumpuh separuh badan.

Rummel berkata, beliau yang sebelum itu melakukan hampir 1,000 pembedahan setahun tiba-tiba mengalami perubahan gaya hidup drastik apabila berdepan kemungkinan tidak lagi mampu bekerja sepanjang hayatnya.

“Perkara pertama yang terlintas di fikiran saya adalah kehidupan saya tidak akan sama lagi.

“Sebelum ini saya dikenali kerana hasil kerja di bilik pembedahan, namun selepas kejadian itu saya terpaksa mengubah persepsi mengenai diri saya sendiri,” katanya.

Bagaimanapun, beliau enggan mengalah dan berazam kembali bertugas di bilik pembedahan. 

Impiannya tercapai setahun kemudian apabila dibenarkan melakukan pembedahan sambil diperhatikan pakar bedah lain yang bersedia menghulurkan bantuan jika diperlukan.

“Jelas beliau masih mempunyai kebolehan tinggi untuk melakukan pembedahan,” kata Ann Abad dari Pusat Penjagaan Kesihatan Progress West yang menjadi tempat Rummel bekerja.

Pada awalnya Rummel melakukan pembedahan yang boleh dikendalikan secara duduk, iaitu pada tangan, siku, kaki, lutut dan buku lali pesakitnya.

Bagaimanapun, beliau masih terhalang daripada melakukan pembedahan paling digemarinya, iaitu membabitkan bahagian bahu kerana perlu dilakukan secara berdiri.

Masalah itu berjaya diatasi apabila dia menggunakan kerusi roda khas yang membolehkannya berdiri sepanjang melakukan pembedahan.

“Saya mendapat kekuatan daripada keluarga saya dan orang disayangi. 

“Akibat kejadian itu, saya diberi peluang lebih mengenali mereka dan hubungan kami jauh lebih akrab. Pengalaman ini amat bermakna buat saya.

“Paling penting isteri saya Kathryn. Tak mungkin saya mampu melalui semua ini jika tidak kerana sokongannya,” katanya.

Rummel mengakui ada kalanya berdepan kesukaran, namun beliau memilih bersikap positif dan berazam melakukan kebaikan.

“Saya bernasib baik kerana walaupun perkara ini terjadi, saya mempunyai kerjaya, pendidikan, wang, keluarga dan rakan sekerja yang menyuntik semangat dan menyokong saya.

“Ramai orang berdepan keadaan seperti ini namun nasib mereka tidak sebaik saya.

“Berikutan itu, saya sentiasa memikirkan cara untuk membantu orang lain. Saya harap satu hari nanti impian itu menjadi kenyataan,” katanya.
SUMBER : MYMETRO

Polis kanibal

Berlin: Polis Dresden semalam berkata mereka menahan seorang anggota pasukan itu kerana disyaki membunuh dan memakan sebahagian organ seorang lelaki yang disyaki ‘kekasih’ suspek itu.
Jurucakap polis berkata, suspek ialah anggota polis berusia 55 tahun dan pakar dalam bidang menganalisis tulisan tangan. 
Katanya, kes itu dibongkar selepas pihak berkuasa menemui cebisan mayat mangsa di kawasan pergunungan Erz di timur Jerman. 

“Siasatan menunjukkan ada tanda anggota badan mangsa dimakan suspek,” katanya.
Jurucakap itu berkata, lelaki yang dibunuh itu menetap di Hannover dan dilaporkan hilang sebelum ini. 
Katanya, polis percaya kedua-dua lelaki terbabit berkenalan melalui Internet dan sama-sama berminat dalam aksi sadis untuk mendapatkan kepuasan seksual. 

Menurut bukti ditemui, mangsa diseksa, dibunuh dan dipotong dengan sebahagian daripadanya ditanam di satu lokasi di kawasan pergunungan. 

“Tanah itu dimiliki suspek,” katanya. 

Jurucakap itu berkata, suspek bertugas di Jabatan Siasatan Forensik Polis Saxony. 

Sementara itu sumber berkata, polis masih belum dapat mengesahkan punca kematian. 

“Disebabkan ada beberapa anggota badan mangsa gagal ditemui, polis percaya ia sudah dimakan suspek,” katanya.- Agensi
SUMBER: MYMETRO

KOLEKSI CEWEK CEWEK setinggi TIANG ELEKTRIK ... cekidott..

KOLEKSI CEWEK CEWEK setinggi TIANG ELEKTRIK ... cekidott..

 

1Terrifyingly Tall Women
2Terrifyingly Tall Women
3Terrifyingly Tall Women
4Terrifyingly Tall Women
5Terrifyingly Tall Women
6Terrifyingly Tall Women
7Terrifyingly Tall Women
8Terrifyingly Tall Women
9Terrifyingly Tall Women
10Terrifyingly Tall Women
11Terrifyingly Tall Women
12Terrifyingly Tall Women
13Terrifyingly Tall Women
14Terrifyingly Tall Women
15Terrifyingly Tall Women
16Terrifyingly Tall Women
17Terrifyingly Tall Women
18Terrifyingly Tall Women
19Terrifyingly Tall Women
20Terrifyingly Tall Women
21Terrifyingly Tall Women
22Terrifyingly Tall Women
23Terrifyingly Tall Women
24Terrifyingly Tall Women
25Terrifyingly Tall Women
26Terrifyingly Tall Women
27Terrifyingly Tall Women
28Terrifyingly Tall Women
29Terrifyingly Tall Women
0
#30Terrifyingly Tall Women


total komentar 

Malu Payudaranya Tumbuh, Lelaki Ini Stres Berat Hingga Memotongnya Sendiri

Bagaimana tak malu melihat dada tumbuh layaknya wanita padahal Anda seorang lelaki sejati? Inilah yang dirasakan Farshad Hashemzadeh ketika mendapati dada kanannya tumbuh seperti halnya payudara wanita. Saking malunya, Farshad sampai nekat memotongnya sendiri.

Siapa sangka dada kanan pria berusia 28 tahun ini tumbuh hingga berukuran B-cup. Farshad mengaku pertama kali mengetahui jika payudaranya tumbuh di usia 18 tahun. Di usia 25 tahun, ukurannya telah mencapai B-cup. Itu sudah cukup merusak kepercayaan dirinya, apalagi ketika mengajukan operasi rekonstruksi kepada National Health Service UK menolak aplikasinya berulang kali.

Dalam sebuah talkshow, sales onderdil mobil itu mengisahkan hal yang pertama kali ia lakukan untuk menghilangkan payudara itu.

"Saya menemui dokter dan mulai menggunakan obat-obatan. Ini memang mulai mengempis dalam dua bulan tapi tumbuh lagi. Ketika usia saya 18 tahun, payudara ini juga tak begitu terlihat, namun ketika beranjak ke 25, ini mulai mengganggu saya karena saya tak bisa menjalin hubungan," katanya seperti dilansir Daily Mail, dan ditulis pada Isnin (25/11/2013).

"Di musim panas saya sampai mengenakan rompi hingga dua atau tiga lapis dan saya mencoba menutupinya dengan tangan," imbuhnya.

Meskipun langka, namun sebenarnya keadaan yang dialami Farshad tidaklah unik di antara 400 pria yang didiagnosis dengan gynaecomastia di UK setiap tahunnya. Kondisi ini lebih disebabkan oleh ketidakseimbangan hormon, hanya saja kondisi ini kebanyakan dialami oleh lelaki-lelaki berusia di atas 50 tahun.

Seorang dokter yang hadir di talkshow tersebut, Dr. Jonty Heaversedge pun menjelaskan, "Keadaan serupa juga banyak ditemukan pada remaja, boleh jadi karena komplikasi pengobatan. 20 persen pria yang mengalami gynaecomastia mendapatkan hal itu dari efek samping obatnya.
Kendati NHS menjanjikan akan membantu operasi orang-orang yang menderita keadaan serupa, anehnya Farshad terus mendapat penolakan. Bahkan saking marah dan sedihnya, Farshad sampai memotong payudaranya itu sendiri. "Saya begitu marah dengan keputusan NHS dan saya tak melihat ada cara lain. Saya juga malu ketika melepas kaus di depan kekasih saya, jadi saya coba memotongnya," tutur Farshad.

"Kebanyakan orang memang menyembunyikannya, tapi Anda tak dapat meremehkan efek kondisi ini terhadap kepercayaan diri dan hubungan mereka," terang Dr. Heaversedge.

Sang kekasih, Charlene Cullen (30) yang mendampingi Farshad di talkshow itu juga mengisahkan bahwa Farshad butuh waktu sebulan sebelum mengatakan apa yang terjadi padanya.

"Saya tak terganggu tapi itu membuatnya terganggu dan ia jadi sangat sadar diri. Lalu saya pergi ke dokter dan mereka tidak boleh berbuat apa-apa," katanya.

Untuk itu, Charlene memutuskan membantu sang kekasih untuk menggalang dana. Dan operasi itu berhasil dilaksanakan bulan lalu.

Kini payudaranya telah hilang. Ia pun mengatakan jika bekas lukanya sudah hilang maka ia akan merasa kembali menjadi lelaki sejati. "Saya hanya berharap ini tidak tumbuh lagi," tutupnya.

Viktoria Manas, Model Plus Size Cantik Asal Rusia Yang Menginspirasi Wanita Gemuk

Banyak wanita masa kini yang khuatir dengan berat badannya sehingga rela melakukan apa saja agar bobot tubuhnya tetap terjaga, misalnya diet ketat atau yang ekstrem adalah melakukan operasi sedot lemak yang menelan banyak biaya.

Viktoria Manas
Viktoria Manas (kanan) kini menjadi model gemuk paling populer

Namun itu tidak berlaku kepada Viktoria Manas, wanita gemuk asal Rusia yang belakangan ini ngetop di dunia maya sehingga membuatnya mendapat kontrak-kontrak sebagai model.

Viktoria Manas
Kebiasaannya narsis di media sosial membuatnya mendapat karir modelling

Ia tidak pernah merasa risih memajang gambar tubuhnya yang gemuk di internet, justru malah dari situ ia mendapat banyak simpati dan apresiasi karena mempunyai wajah cantik. Ia tetap bersyukur dengan bentuk tubuhnya yang besar dan tidak pernah mengkhawatirkan bobot tubuhnya.

Viktoria Manas
Di Thailand saat liburan: Viktoria merasa nyaman walau tubuhnya gemuk

Bagi banyak wanita yang berlomba-lomba ingin langsing, sosok Viktoria merupakan sebuah tamparan keras. Kini di Rusia banyak bermunculan model-model dengan tubuh gemuk. Mereka mendobrak stigma bahwa model harusnya bertubuh (sangat) kurus.

Viktoria Manas
Walau beratnya kini 48,5 kg, si cantik ini tetap saja masih terlihat gemuk

Giselle Bundchen
Banyak wanita ingin kurus seperti Giselle Bundchen tapi malah menderita sendiri

Oleh karena itu, tidak ada alasan bagi para wanita untuk tidak mensyukuri tubuhnya sendiri. Janganlah merasa takut gemuk asalkan dibarengi gaya hidup sehat seperti Viktoria yang walau diet tetap saja gemuk. Dengan tinggi 170 cm dan berat 48,5 kg (terkini) tetap saja ia dikatakan gemuk.

Menjadi gemuk tapi sehat, siapa takut?
(Instagram, wn.com)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved