Christina Aguilera Langsing Dalam Setahun, Ini Perbedaan Bentuk Tubuhnya

on 26 November 2013

 Penyanyi Christina Aguilera terlihat jauh berbeda saat datang ke American Music Awards 2013, dibanding setahun sebelumnya. Christina kini lebih kurus, namun tetap seksi. Seperti apa perbedaannya?

Seperti dikutip US Magazine, Christina memperlihatkan tubuh langsingnya dalam balutan dress ketat berwarna putih. Gaun dengan belahan dada itu dipadukannya dengan aksesori serba silver, mulai dari sepatu hingga clutch bag.

Saat tampil di atas panggung AMA's 2013, Christina mengenakan busana yang semakin memperlihatkan penurunan berat badannya. Dia mengenakan dress simple berwarna hitam berpotongan mini, sehingga kakinya terlihat jelas.

Pada American Music Awards 2012, tubuh Christina tidak selangsing sekarang. Juri The Voice itu tampak lebih curvy. Mengenakan gaun lavender, pinggul dan pahanya lebih berisi ketimbang penampilannya kini.

Belum lama ini seorang sumber mengungkapkan apa resep Christina bisa menurunkan berat badan dalam setahun. Seorang sumber mengatakan, penyanyi berusia 32 tahun ini menghindari makan di restoran favoritnya demi menurunkan berat badannya, ditambah diet sehat dan olahraga.

"Sekali dia serius ingin turunkan berat badan, dia berhenti makan di luar. Mereka (Christina dan keluarga) jarang pergi makan di luar selama tiga bulan belakangan ini," ungkap sumber, seperti dikutip Contact Music dari majalah Life & Style.

Ibu satu anak ini kini memiliki bobot 48 kg dan merasa dirinya lebih seksi daripada sebelumnya. Dalam wawancara televisi 'The Tonight Show With Jay Leno', ia berujar, "Dalam titik kehidupan saya sekarang, saya merasa paling seksi daripada sebelumnya. Kuncinya adalah seksi tanpa usaha. Saya tidak berusaha terlalu keras."



Ini Dia 8 Atlet Wanita Terseksi di Dunia

Atlet olahraga biasanya memiliki tubuh yang kekar, tidak seperti postur para model yang berjalan di atas catwalk. Namun beberapa atlet wanita dunia mempunyai tubuh 'sempurna' serta wajah yang cantik. Untuk itu, mereka masuk ke dalam deretan atlet wanita terseksi di dunia.









Anda Bakal Terkejut Melihat Apa yang Dilakukan Perempuan Bernama Isabella Ini

Seorang perempuan memasang poster yang mengaku kehilang KEKASIH dan harus dikembalikan padanya. Namun, yang sangat menggelikan, foto di poster itu adalah aktor kenamaan Hollywood, Ryan Gosling.
Seperti diberitakan The Mirror, perempuan yang menyebutkan namanya Isabella memasang sejumlah poster di sepanjang jalan di London, Inggris.
Di poster itu tertulis,” kehilangan kekasih (dengan foto Gosling). Jika ini adalah kamu atau mirip, silakan hubungi saya,” demikian isi poster tersebut.
Di poster itu juga tertera nomor telepon Isabella yang jika dihubungi maka akan terdengar pesan suara berbunyi,” hi, saya Isabella, jika kamu adalah pacar saya yang hilang maka silakan tinggalkan pesan dan saya akan menghubungi kamu. Terima kasih, dah”.
Bahkan, ada akun Twitter untuk publik bagi siapapun yang ingin mengetahui perkembangan dirinya untuk mencari pacarnya yang hilang tersebut.

Pegang kemaluan Michael Jackson

Los Angeles: Doktor peribadi Michael Jackson berkata, hubungannya dengan bekas Raja Pop itu sangat rapat hingga dia tidak kekok memegang kemaluan penyanyi terbabit.
Dalam satu kenyataan berani kepada media semalam, Dr Conrad Murray berkata, dia memegang kemaluan Michael setiap malam untuk dipasang tiub khas kerana penyanyi terbabit tidak dapat mengawal kencing pada waktu malam. 
“Michael selalu memakai seluar panjang hitam dan dia akan berada dalam tandas selama berjam-jam. 

“Michael tidak tahu memakai kondom, jadi saya terpaksa memakaikan alat untuknya,” katanya.

Murray turut mengulangi keyakinannya bahawa Michael membunuh diri.

Murray mendakwa ketika meninggalkan bilik tidur Michael pada hari penyanyi itu meninggal dunia, dia percaya Michael bangun dan mendapatkan Propofol lalu menyuntik dirinya sendiri dengan ubat berkenaan. 

“Michael menyuntik ubat itu terlalu banyak menyebabkan jantungnya terhenti,” katanya. 

Murray juga mengatakan anak Michael mempunyai tiga bapa berbeza dan Michael bukan bapa kandung mereka. 

“Michael memberitahu saya, dia tidak pernah tidur dengan Debby Rowe,” katanya. 

Doktor itu menegaskan Michael juga memberitahu, dia pernah diserang secara seksual oleh seorang daripada doktornya ketika dibius menjadi separuh sedar. 

Murray berkata, Michael meramalkan yang dia akan mati semasa di bawah rawatannya.- Agensi
SUMBER : MYMTRO

Tulis puisi cerita derita dikurung 30 tahun

London: Wanita berusia 30 tahun yang dikurung sebagai ‘hamba’ selama tiga dekad pernah menulis ratusan surat dan puisi yang mengimpikan kebebasannya.
Hanya dikenali sebagai Rosie, dia menjelaskan bagaimana menghadapi penderitaan diungkapkan ketika dikurung satu pasangan yang mengambilnya sebagai anak angkat ketika masih bayi.
Kata Rosie, ibu bapa kandungnya meninggal dunia akibat kebakaran.

“Saya umpama seekor lalat yang terperangkap di sarang labah-labah,” katanya.
Foto
ROSIE diambil sebagai anak angkat sejak kecil selepas kematian ibu bapa kandungnya.

Rosie dikurung bagaikan banduan hampir sepanjang hayat bersama wanita rakyat Ireland yang berusia 57 tahun dan wanita warga Malaysia berusia 69 tahun.

Mereka dibebaskan dari sebuah flat di Brixton, selatan London bulan lalu.

Pasangan suspek berusia 67 tahun dari India dan Tanzania didakwa pemimpin kumpulan radikal Marxist berpangkalan di Brixton.

Polis malam semalam cuba mengesan 13 alamat di sekitar London yang disyaki menjadi kediaman pasangan suspek sebelum ini. 

Pendedahan itu dibuat ketika beberapa surat yang meluahkan kesedihan kerana dikurung sebagai banduan dan gambar mangsa termuda itu ditemui. 

Mangsa yang dahagakan kasih sayang menghantar 220 surat dan puisi kepada seorang jirannya, Marius Feneck dan memberitahu lelaki itu bagaimana dia dikurung oleh “penjahat yang bersikap perkauman.” 

“Saya mahu kamu tahu kebenarannya. Lelaki ini memang jahat dan membersifat perkauman.

“Saya merayu kepada mereka agar jangan pisahkan kita, tetapi mereka kata, mereka akan menyakiti kamu jika saya tidak berjanji untuk menjauhi kamu. Kemudian mereka mengurung saya di sini, mengunci semua pintu dan tingkap.

“Saya tidak berani untuk melarikan diri kerana saya tahu mereka akan menyakiti kamu jika saya lakukan demikian. Jadi, saya macam lalat yang terperangkap di sarang labah-labah.

“Saya minta maaf atas perbuatan jahat mereka yang mengaku keluarga saya itu. Saya bencikan mereka,” katanya. - Agensi
SUMBER : MYMETRO

Jilat anak sebaik lahir

Tertarik penulis mendengar kelebihan kambing Savanna berikutan keupayaan induknya melahirkan kembar dua dan tiga.
Induknya juga dikatakan mempunyai sifat keibuan yang tinggi. Ini menarik perhatian penulis melawat Ladang Bioteknologi Pembiakan terkini (ARB), MARDI, Kluang, Johor, yang menempatkan kawanan kambing berkenaan.
Menggunakan kenderaan pacuan empat roda, penulis bersama jurugambar mudah mendekati kawanan kambing berwarna putih yang dilepas bebas meragut rumput.

Lawatan penulis pagi itu ditemani Penolong Pengurus Ladang Arizal Lambak, Pengurus Ternakan Dr Zamri Zainir dan Penyelia Ternakan Mohd Azrin Abd Halim.
Foto
MOHD Azrin bersama Savanna yang dilepaskan meragut.

Dr Zamri yang juga siswazah Doktor Perubatan Veterinar Universiti Pertanian Malaysia (UPM) bertanggungjawab menguruskan ladang, merancang pelbagai program kesihatan termasuk pemberian ubat-ubatan dan pemakanan.

Meskipun sedikit terkilan kerana tidak dapat menyaksikan kelahiran kembar, sekurang-kurangnya dapat juga penulis mendekati haiwan itu.

Kebetulan induk Savanna baru saja diasingkan daripada anak-anaknya pada Ogos lalu untuk membolehkan proses mengawan dilakukan secara semula jadi.

Kesan pewarna hijau terdapat pada induk menandakan haiwan berkenaan baru saja ‘dipanjat’ kambing pejantan.

Di sudut lain kelihatan seekor kambing pejantan berusia lima tahun diasingkan daripada kawanannya untuk mendapatkan sperma berkualiti.

Baka yang berasal dari Australia itu antara lapan pejantan Savanna yang ditempatkan di Unit Kandang Daya Uji.

Pengarah Pusat Penyelidikan Ternakan Strategik MARDI, Dr Azizan Abd Rashid berkata, penyelidikan dan pembangunan (R&D) bermula pada 2006.

Savanna sesuai dengan iklim Malaysia, selain mempunyai daya ketahanan tinggi terhadap persekitaran tropika dan penyakit.

Spesies berkenaan mempunyai prestasi pertumbuhan yang tinggi dalam sistem penternakan secara intensif dan semi-intensif.

Fasa penyelidikan asas bagi kambing Savanna mengambil masa kira-kira empat tahun.

“Dari aspek nutrisi, kami mengambil kira berapa banyak makanan tambahan dan ‘konsentrat’ diberikan. Itupun berpandukan kepada tahap-tahap pengeluaran.

“Contohnya untuk penjagaan anak, penilaian dilakukan terhadap jumlah susu, rumput dan dedak,” katanya.

Bagi kambing yang melalui proses kacukan katanya, jenis penjagaan dan pengurusannya juga perlu diberi perhatian.

“Ini termasuk dari segi makanan dan ia perlu dibezakan sehingga memperoleh pencapaian optima,” katanya.

Menurutnya, kesuburan ketika mengawan, proses pembiakan kambing Savanna turut menjadi kriteria penyelidikan.

“Kami juga menilai kesesuaian, jenis dan keluasan lantai. Dari segi rumput, ada beberapa jenis rumput yang sesuai.

“Tidak semua kambing itu menjadi bahan kajian, sebaliknya dalam 200 ekor hanya 20 ekor saja terbabit dalam kajian makanan rumput,” katanya.

Kambing itu juga sering diperiksa bagi memastikan bebas dari cacing.

“Penilaian kesihatan anak kambing juga meliputi masalah perut kembung dan penyakit pneumonia (radang paru-paru),” katanya.

Katanya, kumpulan penyelidik MARDI sangat berpuas hati terhadap baka kambing Savanna dihasilkan mereka dan diisytiharkan sebagai baka berpotensi untuk pengeluaran daging di negara ini sempena Pameran Antarabangsa Pertanian, Hortikultur dan Agro Pelancongan (MAHA) tahun lalu.

“Kejayaan itu diperoleh selepas tiga generasi kambing dilahirkan dan memenuhi syarat-syarat diperlukan industri,” katanya.

Menurutnya, Savanna, Kalahari dan Boer adalah spesies sama yang berasal dari Afrika Selatan.

“Ketiga-tiganya adik-beradik, cuma Kalahari berwarna merah dan Savanna pula putih.

“Sebelum itu, kami sudah membawa masuk kambing Boer pada 2002 dan merasakan spesies berkenaan mempunyai masalah kesuburan, kematian anak ketika dilahirkan tinggi dan mungkin kurang susu ibu,” katanya.

Dibandingkan antara ketiga-tiga jenis kambing berkenaan, didapati Savanna putih adalah spesies yang sangat baik.

“Kadar kelahirannya sangat tinggi antara 144 hingga 150 peratus berbanding Boer antara 120 hingga 130 peratus,” katanya.

Kambing Savanna katanya, tahan lasak dan jika dibiarkan meragut dan merumput di kawasan kurang baik pun, ia masih boleh hidup.

Berat lahir jantan antara tiga hingga empat kilogram, manakala berat betina mencapai 2.3 hingga 3.3 kilogram.

“Paling mengagumkan, kadar keguguran rendah 2.5 hingga 5.3 peratus berbanding kambing lain sehingga 10 peratus,” katanya.

Paling menarik, peratus kelahiran kembar bagi Savanna amat tinggi antara 45 hingga 70 peratus kelahiran kembar dua manakala peratus kelahiran tiga pula mencapai lapan hingga 13 peratus. 

“Pengeluaran susu Savanna sama saja dengan spesies lain iaitu 1.5 hingga 2.5 liter sehari.

“Meskipun penjagaan anak kambing sama dengan spesies lain, ketahanannya terhadap serangan cacing sangat tinggi,” katanya.

Savanna yang matang memerlukan antara 200 ke 300 gram makanan bagi setiap ekor dalam sehari manakala keperluan anak pula antara 90 ke 100 gram sehari.

“Kambing jantan akan mencecah berat 53 kilogram ketika berusia setahun manakala betina pula mencapai berat 44 kilogram pada usia sama,” katanya.

Ladang itu di bawah anak syarikat MARDI, MARDITECH Corporation Sdn Bhd (MARDITECH) sebagai Perunding Pengurusan Projek (PMC) bagi mentransformasikan industri ruminan negara melalui inovasi pembiakbakaan dan bioteknologi. 

“Selepas melakukan penyelidikan terhadap Savanna, kami menyerahkan usaha mengkomersialkan Savanna kepada pusat ARB,” katanya. 

Sifat keibuan yang tinggi menjadi ciri paling unik pada Savanna dan jarang dilihat pada spesies kambing lain.

“Separuh kambing tidak mempunyai sifat keibuan dan tidak pandai jilat anaknya sebaik dilahirkan. Jika dibiarkan seperti itu, anak dilahirkan akan mati kerana tidak disusukan.

“Berbanding Savanna, perkara pertama dilakukan sebaik anak dilahirkan adalah dengan menjilat badan anak untuk dikeringkan.

“Savanna akan menyuruh anaknya bangun dan ia adalah naluri semula jadi ‘si ibu’. Haiwan itu menyusukan secara berdiri,” katanya.
SUMBER : MYMETRO

Adakah mereka ini lagenda hacker yang ditakuti dunia?





JODOH MEMANG TAK KEMANA.. LELAKI SIXPACK bercinta AWEK SUPER GENDUT.. HOT bangettt.

JODOH MEMANG TAK KEMANA.. LELAKI SIXPACK  bercinta AWEK SUPER GENDUT.. HOT bangettt.... 




There Really Are All Types of Couples in the World

There Really Are All Types of Couples in the World

There Really Are All Types of Couples in the World

There Really Are All Types of Couples in the World

There Really Are All Types of Couples in the World

There Really Are All Types of Couples in the World

There Really Are All Types of Couples in the World

There Really Are All Types of Couples in the World

There Really Are All Types of Couples in the World

There Really Are All Types of Couples in the World

There Really Are All Types of Couples in the World

There Really Are All Types of Couples in the World

There Really Are All Types of Couples in the World

There Really Are All Types of Couples in the World

There Really Are All Types of Couples in the World

There Really Are All Types of Couples in the World

There Really Are All Types of Couples in the World

There Really Are All Types of Couples in the World




Linda Liao, Gamer Cantik Profesional Asal Taiwan Yang Multitalent

Dunia game komputer umumnya didominasi oleh kaum lelaki, kerana memang kaum lelaki amat menyukai permainan game komputer. Banyak gamer profesional didominasi oleh lelaki. Namun, wanita cantik nan hebat ini adalah perkecualian. Linda Liao, asal Taiwan, mendobrak dominasi lelaki dalam dunia game komputer profesional.

Linda Liao
Ia sangat expert memainkan game Starcraft II. Banyak laki-laki jagoan game ia pecundangi

Linda Liao yang dilahirkan pada 24 Mei 1981, merupakan wanita multi talent. Sebagai gamer profesional dengan spesialisasi Starcraft II, ia telah banyak memenangkan kejuaraan game dengan mengalahkan para lelaki

Linda Liao
Awalnya tidak ada yang mengira wanita cantik ini adalah gamer profesional juara

Dalam setiap turnamen game, ia dikenal dengan ID "pikachu" dan tergabung dalam team Razer. Yang paling sensasional adalah saat ia memenangkan Electronic Sports League Starcraft II Championship dengan mengalahkan 31 kontestan lain yang semuanya adalah lelaki, dan tentunya mereka semua adalah gamer profesional.

Linda Liao
Di setiap turnamen yang diikuti, Linda selalu menjadi primadona para jurnalis

Tidak hanya itu saja, di Taiwan, Linda Liao ini juga merupakan penyanyi, aktris terkenal dan juga merupakan VJ MTV Mandarin. Selain menjadi duta berbagai produk, ia kerapkali tampil di sampul berbagai majalah terkenal di dunia.

Linda Liao "Pikachu"
Apabila Anda bermain game online dan menemukan ID "Pikachu", maka Anda sedang menghadapi Dewi Game

Ada yang berani beradu game Starcraft II dengan Linda?
(Tom's Hardware, Team Liquid)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved