Menyedihkan, Anak-Anak Ini Sanggup Memaki Ibunya Lewat Twitter

on 25 November 2013


Seiring berkembangnya waktu, banyak hal yang sekarang berubah. Kita dengan mudah boleh berbagi segala hal lewat jejaring sosial. Contohnya Twitter, di sini kita bisa membagi cerita dan apa yang kita rasakan dengan curhat kepada teman-teman kita atau bahkan kepada orang yang tidak kita kenal sebelumnya. Tak jarang, curhat di jejaring sosial ini menjadi salah satu kebiasaan yang kita lakukan sehari-hari.
Namun ternyata, curhat di sosial media ini tidak selalu baik. Ada beberapa hal yang seharusnya disimpan untuk diri kita sendiri dan memang tidak perlu diceritakan kepada orang lain. Kali ini di situs jejaring sosial Twitter, ada sebuah tren baru yang sangat mengagetkan masyarakat.
Beberapa orang sanggup memaki ibu mereka dengan kata-kata yang sungguh sangat tidak pantas. Kebanyakan akun-akun yang tega melakukan ini adalah para anak muda yang tidak terima dengan perlakuan ibu mereka. Mereka lalu menyuarakan ketidaksetujuan atau permasalahan ini di Twitter. Salah satunya adalah yang boleh kita lihat di foto berikut. Kami mohon maaf jika foto ini mengandung kata-kata yang kurang sesuai. Kami hanya ingin menunjukkan yang sebenarnya bagaimana perilaku para anak ini kepada ibunya. 

Salah satu contoh tweet memaki ibu (C) Twitter.com
Salah satu contoh tweet memaki ibu (C) Twitter.com
Saat dilihat lebih jauh, permasalahan ini ternyata berasal dari hal-hal yang kecil. Sang ibu menyuruh mereka membiasakan diri untuk melakukan pekerjaan rumah biasa. Tapi sang anak yang tidak setuju menganggap hal ini salah satu pemaksaan yang merugikan waktu mereka sehingga mereka tega memaki ibu mereka dengan kata-kata yang sangat tidak sopan.
Mereka seperti lupa pada pengorbanan sang ibu saat mengandung mereka dan bahkan harus mempertaruhkan nyawa mereka bagi anaknya. Setiap orang tua pasti juga akan mendidik dan mengajarkan anak-anak mereka dengan penuh kasih sayang dan dengan maksud yang baik. Dengan melakukan pekerjaan rumah, mereka berharap sang anak akan bisa bertanggung jawab dan tidak bergantung kepada orang lain.

Salah satu twit yang membela sang ibu. (c) Twitter.com
Salah satu twit yang membela sang ibu. (c) Twitter.com
Tidak ada sosok orang tua di dunia ini yang menginginkan anaknya hidup susah dan sengsara. Tetapi mereka juga bukan sosok yang sempurna. Setiap orang tua akan mendidik anaknya dengan cara mereka sendiri dengan maksud yang baik agar anaknya belajar arti hidup. Masalah pasti akan muncul di antara orang tua dan anak, namun bukan berarti itu menjadi penghalang yang tidak bisa diselesaikan. Mungkin akan lebih baik jika sebagai anak, mereka membicarakan ini secara langsung kepada orang tua mereka dan tidak bertindak seperti ini. Bagaimana menurut pendapat Anda tentang hal ini ?

Saingan Barbie, Boneka Ini Didesain Mirip Anak Perempuan Sebenarnya

Boneka Barbie yang kerap dikritik kerana penampilannya tidak mirip wanita atau anak perempuan pada umumnya punya saingan. Sebuah perusahaan yang berbasis di Ireland, merilis boneka dengan bentuk mirip anak perempuan di dunia nyata, tanpa make-up dan tidak memakai high heels.

Perusahaan bernama Arklu itu meluncurkan koleksi boneka untuk anak berusia 3-9 tahun. Sebelum merilis boneka tersebut, Arklu mengklaim melakukan riset pasar terlebih dulu. Dari riset itu ditemukan, 50% orangtua meyakini mainan anak-anak mereka turut andil dalam perkembangan anak ke depannya, termasuk dalam pilihan pendidikan, karir dan gaya hidup.

Seperti dikutiip Mail Online, 92% orangtua juga merasa mainan boleh berkontribusi dalam perbedaan gender. Dan 93% orangtua yang disurvei Arklu mengatakan, mainan seharusnya mendorong anak perempuan menjadi lebih maju dalam hal pendidikan.

Berdasarkan riset tersebut, Arklu merasa belum ada mainan yang memenuhi kriteria orangtua tersebut. Mainan di pasaran sebagian besar diciptakan sesuai gender seperti berwarna pink dan berbentuk putri raja identik untuk anak perempuan atau warna biru untuk anak laki-laki dan didesain mendorong mereka untuk menjadi lebih macho, sporty dan ilmiah.

Menjawab kebutuhan orangtua akan mainan yang dibuat tidak berdasarkan steoretipe gender itulah Arklu meluncurkan enam rangkaian boneka berbentuk anak perempuan. Boneka dengan harga masing-masing 16,99 poundsterling itu dibuat untuk mendorong anak perempuan menjadi pintar, berani berpetualangan dan melakukan apa yang pria lakukan.

Beberapa dari boneka buatan Arklu ini terinspirasi dari pahlawan wanita di dunia nyata yaitu Pirate Queen. Pirate Queen yang dikisahkan hidup di abad 16 di Irlandia, menolak peran tradisional seorang wanita. Ada juga boneka bertema Robot yang mendorong anak menjadi ilmuwan dan inovatif. Boneka bertema robot ini terinspirasi dari kisah anak delapan tahun asal AS, Allie Weber. Allie merupakan anak yang mencoba menciptakan robot dari barang-barang bekas rumah tangga untuk pekan seni di sekolahnya.

Kendal Jenner ditawar berlakon filem lucah

Los Angeles: Adik Kim Kardashian, Kendal Jenner mempunyai kenangan tersendiri ketika meraikan hari lahirnya yang ke-18 baru-baru ini apabila dia ditawarkan menjadi bintang filem lucah.
Menurut laman sesawang hiburan, ketika Kendal kini bebas untuk membuat pilihan dalam hidupnya, banyak penerbit industri hiburan berharap dapat ‘menyunting’ Kendall untuk berlakon dalam filem pornografi.
Menurut sumber model cantik itu sudah mendapat tawaran daripada enam syarikat penerbitan filem lucah di Amerika, termasuk laman Bangyoulater.com.
Penerbitnya dikatakan menawarkan AS$1.2 juta (RM3.85 juta) untuk Kendall tampil dalam filem seks.
Keluarga Kendall sendiri sudah tidak asing lagi dengan industri filem sedemikian.

Malah, nama kakaknya, Kim melonjak terkenal selepas skandal seksnya bersama bekas kekasih Ray J tersebar kepada umum.

- Agensi
sumber : mymetro

Jutawan penipu diarah bayar RM104j

London: Hakim mahkamah tinggi Jumaat lalu menggelar seorang jutawan terkemuka sebagai penipu dan bekas isterinya mempunyai prasangka melampau dalam kes perceraian yang memakan masa paling panjang dan pahit untuk diselesaikan di Britain.
Scot Young, 51, didapati mempunyai kekayaan bernilai £40 juta (RM208 juta) walaupun mendakwa “tidak berduit dan muflis.
Bekas isterinya pula, Michelle Young, 49, sepatutnya memperoleh separuh daripada jumlah itu, kata hakim Philip Moor. 

“Kes ini agak luar biasa, kerana ia perceraian yang amat pahit,” tulisnya.
Moor berkata, mahkamah mengambil masa lebih enam tahun dan 65 perbicaraan sebelum membuat keputusan. 
Kes itu menjadi tajuk akhbar di Britain kerana saiz tuntutan dan fakta bahawa Young menikmati bantuan kewangan daripada kawan berprofil tinggi termasuk Philip Green, bilionair yang memiliki rangkaian kedai Topshot. 

Michelle berhutang yuran peguam sebanyak £6.5 juta (RM33.8 juta), manakala Young menjalani hukuman penjara enam bulan kerana gagal mendedahkan sepenuhnya aset yang dimiliki secara jujur. 

Pasangan itu berkahwin selama 17 tahun hingga 2006 dan menjalani kehidupan mewah dengan rumah agam, percutian menerusi jet peribadi dan hadiah barang kemas berlian yang dibiayai pelaburan Yayasan Scot Young dalam hartanah, teknologi dan penubuhan syarikat. 

Semuanya hancur apabila perkahwinan berantakan seiring dengan apa yang disifatkan Young sebagai kehancuran empayar perniagaannya hingga menyebabkan dia “tidak berduit dan muflis” dengan hutang tertunggak £28 juta (RM145 juta). 

Moor berkata, mustahil untuk mengetahui jumlah sebenar kedudukan kewangan Young berikutan “pelbagai penipuan yang dilakukannya.- Reuters
sumber : mymetro

Datuk kena 'kencing'

Kuala Lumpur: “Saya sudah tak tahu nak buat apa, terpaksa hubungi isteri di Malaysia untuk dapatkan bantuan sebab kehabisan wang selepas tersadai selama tiga minggu di Amsterdam,” kata seorang ahli perniagaan bergelar Datuk, yang ditipu satu sindiket.
Lelaki yang hanya mahu dikenali sebagai Zaidi, 63, berkata, dia sanggup pergi ke ibu negara Belanda itu selepas dijanjikan bakal membawa pulang wang hampir RM200 juta yang disimpan satu rangkaian pelaburan di luar negara.
Menurutnya, sebelum sedar ditipu ejen pelaburan yang juga ‘rakan kongsi’ barunya di negara berkenaan dia sudah membelanjakan wang simpanannya berjumlah RM500,000.

Menceritakan pengalamannya ditipu ejen itu, Zaidi berkata, dia ditinggalkan bersendirian di Amsterdam oleh ejen pelaburan terbabit yang mengarahkan menunggunya mengambil dokumen sulit yang didakwa ada di Hong Kong bagi melengkapkan proses pengeluaran wang itu.
Foto
LAPORAN polis yang dibuat mangsa berhubung penipuan sindiket pelaburan luar negara.

Bagaimanapun, katanya, sebaik dimaklumkan transaksi yang ingin dibuat bukan di bank sebaliknya sebuah syarikat insurans, dia mula sedar ditipu lelaki terbabit yang dikenalinya menerusi seorang rakan di Malaysia sekitar September lalu.
sumber : mymetro

Tawarkan Pelukan Percuma di Riyadh, Lelaki Ini Ditangkap

Seorang lelaki Arab Saudi ditangkap setelah menawarkan pelukan percuma di sejumlah jalan di Ibu Kota Riyadh. Dilansir The Mirror, lelakibernama Abdulrahman al-Khayyal terinspirasi memberikan pelukan percuma  setelah melihat sebuah video di YouTube di mana bintang Bandr al-Swed merekam adegan dia memeluk orang-orang di jalan.
Video berdurasi tiga menit yang dilakukan Bandr al-Swed langsung populer di YouTube dan mencapai satu juta hits hanya dalam waktu tiga hari saja. Makanya, al-Khayyal pun ingin melakukan hal yang serupa namun polis agama pun kemudian menangkapnya dan al-Swed ikut diciduk.
Menurut harian lokal, Al Hayat, kedua lelaki itu ditangkap kerana melanggar hukum setempat. Mereka kemudian dipaksa menandatangani perjanjian agar tidak melakukan hal itu lagi. Tetapi al-Khayyal mengatakan akan terus melakukan itu dan ia menganggapnya sebagai bentuk amal.

Ibu Guru Seksi Dilarang Mengajar Setelah Ketahuan Tiduri Pelajar Laki-laki

Seorang guru perempuan dilarang mengajar setelah dituduh meniduri siswa atau pelajar laki-laki yang baru berusia 16 tahun yang digodanya melalui foto-foto vulgar di Facebook. Dikutip dari The Mirror, ibu guru bernama Clare Horton (33) mengirimkan pesan di Facebook saat ia sedang belajar untuk ujian akhir.
Sang ibu guru juga memasang foto “selfie” yang memperlihatkan tubuh seksinya dalam balutan pakaian super minim dan belahan dada yang rendah.

Dalam sidang komisi disiplin terungkap jika sang guru mengajak siswa laki-laki itu untuk bersenang-senang dan kemudian membawanya ke rumah lalu bercinta di sofa. Tak berapa lama kemudian, siswa lelaki melapor ke polis jika dirinya melakukan hubungan seks dengan guru teknologi dan desainer namun tak mahu membuat laporan kerana alasan agama.
Ibu guru yang memiliki dua anak ini mengajar di SMA Fitzalan High School Leckwith, Cardiff, Inggris, selama 10 tahun.

McDonald Telah Menyelamatkan Nyawa Gadis Anoreksia Ini

Kamu pasti tahu kan jika makanan yang mengandung bahan pengawet bukanlah merupakan pilihan yang tepat. Terlebih lagi jika itu merupakan makanan cepat saji yang sering menjadi pilihan kita dalam mengonsumsi makanan sehari-hari.

Padahal, makanan cepat saji sama sekali tak memiliki gizi dan manfaat bagi tubuh kita loh. Yah walau kita sadari bahwa beraneka menu menggairahkan telah ditawarkan sebagai salah satu menu mereka. Tapi lagi-lagi kita harus berpikir puluhan kali untuk tidak menjadikan makanan cepat saji sebagai menu utama.

Tapi ladies, percaya tidak, bahwa makanan cepat saji seperti McDonald justru telah menyelamatkan wanita cantik ini loh. Yah, seperti yang dilansir mirror.co.uk wanita bernama Jo thompson ini memang tengah mengidap anoreksia selama beberapa tahun. Jo merupakan gadis remaja yang juga menginginkan tubuh kurus hingga ia tak lagi dapat menghentikan keinginan terbesarnya itu.

Alhasil, saat usia Jo menginjak 11 tahun, ia sudah mulai merasa kecemasan berlebihan akan berat badannya yang meningkat. Dan sejak saat itulah Jo mulai melakukan diet berlebihan yang membuat tubuhnya memiliki berat yang tak wajar. Seketika itu pula Jo lantas divonis tak akan hidup lebih lama.

Hingga suatu hari ia bekerja di salah satu rumah makanan cepat saji. Di mana ia bertemu dengan seorang manajer yang saat ini telah menjadi suaminya. Jo mengakui bahwa dalam kesehariannya itulah Jo dan sang manajer kerap makan siang bersama.

Dan saat sedang bersama, pria yang bernama Zoheb Khan tersebut selalu mendukung Jo. Ia tidak akan memakan makanannya jika Jo tak makan apa yang telah disajikan. Yah saat makan siang Jo memang kerap mengonsumsi berbagai menu McDonald.

Perubahan Menakjubkan Yang Dialami Jo
Perubahan Menakjubkan Yang Dialami Jo
Dengan dukungan dan bantuan dari Zoheb inilah yang kemudian membuat Jo berangsur membaik. Walau ia sempat divonis tak akan bisa memiliki seorang anak akibat riwayat anoreksia yang pernah ia derita. Namun Tuhan berkata lain, beberapa saat setelah menikah dengan Zoheb, Jo pun dikejutkan dengan keadaan perut yang sedang hamil.

Jo tak berhenti mengatakan bahwa keberhasilannya melawan anoreksia tersebut merupakan bantuan dari McDonald dan juga Zoheb. Kedua hal inilah yang lantas menjadi semangat sekaligus kesembuhan ibu dua anak itu dalam terbebas dari jerat anoreksia.

Jo Dan Zoheb Serta Kedua Buah Hatinya
Jo Dan Zoheb Serta Kedua Buah Hatinya

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved