Artis Dunia Nekat Bergaun Transparan di Karpet Merah

on 22 November 2013

Selebriti dunia sedang terjangkit demam menggunakan pakaian tembus pandang. Bahkan, tanpa ragu-ragu sejumlah artis cantik ini nekat memakai gaun berbahan super tipis itu di karpet merah. 
Mereka berlomba-lomba untuk mendapat perhatian publik, karena gaun yang dikenakannya tersebut. Siapa saja mereka?

Kristen Stewart
Sejak tersandung skandal perselingkuhan, aktris Kristen Stewart mengalami banyak perubahan. Terutama dari sisi penampilan. Untuk urusan pakaian, Stewart memiliki kegemaran baru. Ia sedang keranjingan baju transparan.
Beberapa kali, kekasih Robert Pattinson ini tertangkap kamera sedang mengenakan gaun seksi berbahan super tipis. Stewart menghebohkan penggemarnya, ketika ia mengenakan gaun transparan saat premiere sekuel Twilight di Los Angeles.
Ketika itu, Stewart mengenakan gaun berwarna cokelat dari bahan lace rancangan Zuhair Murad. Penampilan seksi Stewart mendapat sambutan positif dari penggemar dan juga pengamat mode.
Seakan tak mau melepaskan perhatian yang ditujukan padanya, beberapa hari berselang, saat ia menghadiri premiere film Twilight di London, Stewart kembali mengenakan pakaian tembus pandang.
Kali ini, ia memakai baju model jumpsuit berwarna hitam dari bahan lace. Pakaian seksi itu masih rancangan dari Zuhair Murad. Stewart pun langsung menjadi sorotan, karena gaunnya yang memperlihatkan tubuh dan kakinya yang jenjang.

Candice Boucher
Model kelahiran Afrika Selatan ini tampil mengejutkan saat menghadiri Festival Film Cannes 2011 lalu. Bukan karena prestasinya, melainkan gaun tembus pandangnya saat ia berjalan di karpet merah ajang bergengsi tersebut.
Boucher memakai gaun transparan berwarna hitam. Gaun itu benar-benar memperlihatkan lekuk tubuh model berusia 29 tahun ini. Agar tidak teresan vulgar, di beberapa bagian tubuh yang pribadi, ditutupi dengan bordir hitam. 
Kehadiran Boucher begitu menyita perhatian. Dan ia sangat menikmati perhatian tersebut.

Charlize Theron
Artis cantik Charlize Theron juga sempat menghebohkan dengan gaun tembus pandangnya. Ia memakai gaun transparan hitam saat menghadiri premiere film "Snow White and the Huntsman" di Inggris. 
Gaun itu benar-benar membuat artis berambut pirang ini menjadi buah bibir. Bahkan, gaun rancangan Christian Dior itu sempat dibanding-bandingkan dengan baju super tipis milik Kristen Stewart, yang juga menghadiri acara tersebut.

Cuba lihat,sanggup korang makan sayur selepas melihat gambar ini?







moga tiada kejadian sebegini berlaku di negara kita......

Ibuku Hebat, Menggendongku Saat Ia Bekerja

 Ibu adalah sosok terhebat bagi setiap orang. Menjadi sesosok ibu dambaan bukanlah hal yang mudah. Apalagi bagi mereka wanita yang memutuskan untuk bekerja. Sama halnya dengan wanita ini Ladies. Dilansir dari dailymail.co.uk, adalah wanita bernama Licia Ronzulli. Ia membawa anaknya selalu turut serta ketika ia bekerja.
Tak tanggung-tanggung, pekerjaan Licia bukan pekerjaan sembarangan Ladies. Licia adalah seorang anggota Parlemen Eropa. Sejak masih bayi, Vittoria, anak Licia, sudah diajak sang bunda turut bekerja. Di suatu sesi debat, Vittoria tampak tenang dan ikut mengangkat tangan ketika ibundanya mengangkat tangan. Seakan mengerti tentang apa yang dibicarakan oleh para orang dewasa tersebut, si gadis mungil tetap tenang di pangkuan ibunda.

Vittoria Ikut Mengangkat Tangan Seakan Setuju Dengan Ibunya (c) dailymail.co.uk
Vittoria Ikut Mengangkat Tangan Seakan Setuju Dengan Ibunya (c) dailymail.co.uk
Pada foto berikutnya, sang ibu modern ini tampak agak sibuk dengan pekerjaannya. Sang ibu harus berdiri menjelaskan sesuatu, tapi si kecil tetap tenang memainkan Blackberry Licia. 
Dikisahkan, wanita 36 tahun ini memenangkan kerusi dalam Pelihanraya tahun 2009 yang lalu. Ia adalah anggota dari Parti Kebebasan Rakyat. Sedangkan si Licia junior sekarang sudah berumur 18 bulan dan si ibu masih tetap setia membawa gadis mungil nan menggemaskan ini kejabat . Suami Licia, Renato Cerioli, juga seorang anggota dari parti yang sama dengan istrinya. Boleh dibayangkan betapa sibuknya mereka berdua.

Vittoria Ikut Bekerja Dalam Gendongan Sang Bunda Sejak Kecil Hingga Kini (c) facebook.com
Vittoria Ikut Bekerja Dalam Gendongan Sang Bunda Sejak Kecil Hingga Kini (c) facebook.com
Seakan tak ingin memberikan hak asuh sang putri pada orang lain, Licia membawa putrinya setiap bekerja. Siapapun yang melihat foto di atas pasti akan terharu. Betapa besar kasih sayang ibu pada anaknya. Si kecil pun tampak paham apa pekerjaan sang ibu. Apakah si mungil Vittoria akan mengikuti jejak politik kedua orangtuanya? Yang jelas, ketika ia dewasa dan melihat foto ini ia akan berkata "I love you, mom.."

Berani Cuba Keju Dari Kaki Dan Ketiak Manusia?

Semakin banyak makanan yang ekstrim dan dibuat dari bahan-bahan yang tak biasa. Sepertinya manusia mulai mencari alternatif bahan makanan yang tidak umum bila pada akhirnya sumber makanan yang biasa digunakan sudah makin terbatas.
Anda pasti sudah kenal keju. Makanan dari produk susu yang memiliki rasa asin dan bau yang khas. Hal ini karena keju terbuat dari proses yang melibatkan bakteri. Meski begitu, keju tetap merupakan makanan yang enak bagi sebagian besar orang. Namun bagaimana bila bakteria yang digunakan berasal dari kaki dan ketiak Anda sendiri?

(c) dailymail.co.uk
(c) dailymail.co.uk
Pasangan peneliti bernama Christina Agapakis dan Sissel Tolaas adalah yang berada di balik idea unik ini. Dengan nama project 'Selfmade', mereka mengkreasikan keju dengan menggunakan bakteria dari tubuh manusia.
"Selfmade adalah rangkaian sketsa mikroba, setiap gambarannya mencerminkan mikroba individu yang diwujudkan dalam sebuah keju," kata Tolaas.

(c) dailymail.co.uk
(c) dailymail.co.uk
Keju ini khabarnya mencerminkan tubuh kita, jadi bau yang dihasilkan akan menghasilkan aroma yang khas seperti darimana bakteri tersebut berasal. Dalam pameran yang diselenggarakan di Dublin, ada sekitar 11 macam keju yang dipamerkan. Setiap keju bisa dibuat dari bakteri di ketiak, kaki, pusar bahkan air mata.
Namun jangan khuatir, bakteria yang digunakan telah disterilkan dengan kapas penyeka. Keju ini memang tak difokuskan untuk menjadi makanan. Namun bisa menjadi sebuah informasi dalam bentuk yang lebih menarik, mengenai tubuh dan bakteri yang melekat padanya. Well, lagipula keju yang biasa kita makan sepertinya masih lebih enak dimakan daripada keju dari bakteri tubuh manusia ini.

Penyampai TV tunai janji berbogel dengan berhelah

Paris: Tidak seperti selalu, penonton sebuah rangkaian televisyen di Perancis menjadi begitu teruja menunggu laporan cuaca disampaikan Doria Tillier semalam.
Puncanya, penyampai televisyen itu sebelum ini berjanji untuk berbogel andai pasukan bola sepak Perancis berjaya melayakkan diri ke pusingan akhir Piala Dunia di Brazil tahun depan. Disebabkan skuad itu benar-benar berjaya, Doria, 27, perlu mengotakan janjinya. Dan memang Doria tidak memungkiri janji tetapi ia pasti mengecewakan jutaan penonton stesen Canal+.

Bekas model dan aktres itu memutuskan untuk berbogel di kawasan padang dan hanya membenarkan bahagian belakangnya dirakam kamera itu pun dari jarak jauh. Melalui gambar itu Doria dilihat berlari tanpa seurat benang di kawasan terbuka. Doria juga pintar berhelah apabila berjanji untuk tampil “poi” (bahasa Perancis bermaksud bogel) tetapi sebaliknya perkataan itu juga merujuk kepada sebuah kampung berhampiran Paris.
Skuad Les Bleus tewas 0 - 2 kepada Ukraine dalam perlawanan pusingan kedua hujung minggu lalu tetapi mereka tetap layak ke Brazil berdasarkan agregat 3 - 2.

Seorang penonton Canal+, Remy Jacob berkata dia kecewa melihat aksi-aksi Doria.

“Ia tidak lucu langsung,” katanya dalam satu kenyataan. “Ramai orang berharap Doria bersikap terbuka dengan mengotakan janjinya seperti dibayangkan,” menurut Jacob.
Doria menjadi penyampai ramalan cuaca untuk siaran malam, selain mengendalikan rancangan bual bicara sejak Ogos tahun lalu. - Agensi
sumber : mymetro

Tangisan bayi di rumah mayat

Beijing: Seorang bayi lelaki yang diisytiharkan meninggal dunia terselamat daripada dibakar hidup-hidup apabila dia mula menangis ketika menunggu masa ‘dilupuskan’ di rumah mayat, lapor media semalam.
Terdahulu ibu bapa bayi sakit yang berusia kurang dari sebulan itu bersetuju untuk menghentikan rawatan di sebuah hospital kanak-kanak di Anhui, timur China, selepas mendapati keadaannya tidak boleh diselamatkan.

Sumber berkata, selepas rawatan dihentikan bayi itu disahkan mati dan sijil kematian dikeluarkan kelmarin.
“Bayi berkenaan dihantar kepada pekerja rumah mayat di Hefei untuk dibakar,” katanya.

Bagaimanapun, kakitangan di rumah pembakaran mayat itu dikejutkan dengan suara tangisan bayi semalam.

Tidak dipastikan berapa lama dia berada di rumah mayat atau bila proses pembakaran dijadual berlangsung.
Bayi itu kemudian segera dihantar semula ke hospital, lapor beberapa agensi berita termasuk Beijing News.

Kakitangan hospital memberitahu Xinhua, disebabkan bayi itu masih hidup, mereka menyalurkan bantuan darah bagi menyelamatkannya.
“Bayi itu berdepan dengan masalah pernafasan kongenital ketika dilahirkan,” katanya. Sementara itu, seorang doktor digantung tugas dan seorang jururawat dipecat selepas siasatan lanjut dijalankan terhadap kejadian itu.

Pengguna mikroblog China, Weibo pula berang dan menyalahkan doktor bertugas serta ibu bapa bayi terbabit di atas insiden yang berlaku.

“Ibu bapa bayi itu perlu dihukum penjara lima tahun kerana cuai,” tulis seorang pengguna.

Seorang lagi menulis: “Doktor itu memang tidak bertanggungjawab kerana memperlekehkan nyawa pesakit.” - AFP
sumber : mymetro

‘Tolong jangan bantu dia’

Kajang: “Rakyat Malaysia, tolong hentikan sumbangan kepada anak saya. Malah, saya reda jika dia ditangkap dan dihukum,” kata seorang wanita warga Palestin selepas mengetahui anak lelakinya menipu dan menyalahgunakan wang sumbangan rakyat Malaysia untuk membantu rakyat negara itu.
Malah, wanita berusia 60 tahun mahu dikenali sebagai Zahrah turut membuat laporan polis semalam selepas ditumbuk anaknya berusia 27 tahun itu di rumah tumpangannya di Sungai Kantan, di sini, semalam. 
Zahrah berkata, dia dan seorang lagi anak lelakinya, Khaled Alzahar, 20, datang ke Malaysia dua minggu lalu selepas suspek menjemputnya datang, kononnya untuk membincangkan hal perniagaan. 

Menurutnya, suspek berkahwin dengan seorang wanita tempatan yang menjalankan aktiviti kemanusiaan di Palestin, Mac lalu sebelum berhijrah dan menetap di negara ini tiga bulan kemudian.

“Malah, saya cukup sedih kerana anak saya (suspek) tergamak memukul isterinya hingga keguguran dan sebelum ini dia mengugut mahu menyembelih ayahnya sendiri ketika bekas suami saya itu datang berjumpanya di sini September lalu,” katanya kepada Harian Metro, semalam.
sumber : mymetro

Calon Pengantin Lelaki Kabur, Pengantin Perempuan Dinikahi Tamu Undangan

Saat seorang calon pengantin lelaki di India tak muncul saat digelar pesta pernikahannya pada minggu ini, seorang tamu undangan maju dan menikahi calon pengantin perempuan. Demikian dilansir The Huffington Post.
P. Ponradha (23) dijadualkan menikahi J. Sithiraivelu (35) pada Rabu, di Kota Tamil Nadu, Lakshmimanagaram. Acara sudah dimulai Selasa malam ketika keluarga pengantin perempuan sedar jika calon pengantin lelaki kabur setelah bertengkar dengan keluarganya.
Saat keluarga pengantin perempuan kelabakan dan mengatakan masa depan gadis itu akan hancur kerana gagal menikah, seorang tamu lelaki berusia 30 tahun yang merupakan keluarga si pengantin perempuan maju untuk menikahinya.
Acara itu pun terus berlangsung sesuai jadual dan membuat kenyamanan bagi keluarga perempuan. Sejumlah tamu kemudian memberikan ucapan selamat kepada Sivakumar atas apa yang dilakukannya.

Ingin Terlihat Seksi, Lakukan Ini Di Rumah

Bagi para wanita, datang ke gym bukan sekedar menghabiskan waktu senggang, tetapi juga untuk mencapai tujuan tertentu seperti mendapatkan tubuh sehat, langsing, dan seksi.

Namun, banyak wanita yang enggan berlatih ke gym, baik karena terlalu banyak pria yang mendominasi gym, minder, terlalu sibuk dengan pekerjaan dan sebagainya, yang akhirnya membuat para wanita tidak mendapatkan rutinitas latihan di gym yang memadai.

Datang ke gym bukan satu-satunya solusi untuk mendapatkan tubuh seksi dan ideal impian Anda. Ada beberapa metode latihan yang bisa Anda lakukan di rumah jika Anda terkendala datang ke gym. Salah satu metode latihan terbaik yang bisa Anda lakukan di rumah adalah bodyweight training.

Bodyweight training tidak memerlukan peralatan apa pun. Anda hanya membutuhkan kemauan yang kuat untuk menjalankannya. Berikut 6 bodyweight training terbaik yang berguna melatih tubuh bagian atas hingga bawah Anda secara merata, demi mendapatkan tubuh kencang, seksi, sekaligus ideal.

1. Push Up

Push Up

Push Up


Tahapan Pelaksanaan:
1. Posisi tengkurap, luruskan badan dan kaki, regangkan tangan selebar bahu
2. Tekuk siku dan turunkan tubuh hingga hampir menyentuh lantai
3. Kembali ke posisi semula dengan meluruskan tangan
4. Ulangi 10 repetisi

2. T-Stabilization
T-Stabilization
T-Stabilization

Tahapan Pelaksanaan:
1. Berbaring miring
2. Tubuh bertumpu pada tangan kiri dan kaki kiri
3. Tangan kanan sejajar tangan kiri hingga membentuk huruf “T”
4. Tahan selama 5 detik
5. Ulangi secara bergantian untuk sisi yang lain


3. Prisoner Squat
Prisoner Squat
Prisoner Squat

Tahapan Pelaksanaan:
1. Berdiri tegak dengan kaki sedikit terbuka
2. Kedua tangan berada di belakang kepala
3. Turunkan tubuh hingga posisi jongkok (squat)
4. Kembali ke posisi semula
5. Ulangi 10 repetisi


4. Mountain Climber
Mountain Climber
Mountain Climber

Tahapan Pelaksanaan:
1. Posisikan tubuh seperti gerakan push up
2. Kedua tangan bertumpu pada lantai dan kaki kanan ditekuk ke depan
3. Ganti posisi kaki kiri dan kanan dengan cepat (Lihat gambar)
4. Lakukan selama 2 minit


5. Walking Lunges
Walking Lunges
Walking Lunges

Tahapan Pelaksanaan:
1. Berdirilah dengan tangan di pinggang
2. Ambil satu langkah ke depan dengan kaki kanan
3. Tekuk kaki kanan sampai membentuk sudut 90 darjah tanpa menggerakkan kaki kiri
4. Berdiri kemudian langkahkan kaki kiri ke depan dengan gerakan yang sama
5. Lakukan gerakan ini untuk kaki kanan dan kiri sambil melangkah
6. Lakukan selama 2 minit


6. Jumping Jack

Jumping Jack
Jumping Jack

Tahapan Pelaksanaan:
1. Berdiri tegak
2. Kedua tangan di samping tubuh
3. Lakukan lompatan kecil dengan membuka tangan ke atas dan kaki ke samping
4. Kembali ke posisi semula
5. Lakukan selama 2 minit

Imbangi latihan di atas dengan pola makan tinggi protein dan rendah lemak untuk hasil terbaik.

Gila! Air kencing Lady Gaga ternyata dijadikan parfume

Parfume 'The Fame' karya Lady Gaga sudah cukup kontroversi lantaran terinspirasi dari aroma darah dan sperma. Namun ternyata masih ada parfum lain yang lebih gila!Bagaimana tidak, bahan parfum tersebut tak lain adalah air kencing Lady Gaga!


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved