Wow! Baju Renang Ini Harganya Senilai Rumah

on 19 November 2013

Seorang desainer perhiasan asal Australia membuat baju renang super mewah. Begitu mewahnya, baju renang berwarna putih itu harganya setara dengan Anda membeli rumah.

Ann Middleton, itulah nama sang desainer yang membuat baju renang seharga AUS$ 1 juta . Baju renang buatannya itu bernilai miliaran rupiah karena dihiasi lebih dari 220 berlian dan mutiara.

Baju renang ini nantinya akan dipakai pertama kali oleh Samantha Harris dalam acara Gold Coast Swim Fashion Festival di Queensland, akhir November 2013. Samantha merupakan model ternama asal Australia keturunan campuran Aborigin dan Inggris-Jerman.

"Ratusan jam aku perlukan untuk membuat baju renang ini dan kami menggunakan sebanyak mungkin batu perhiasan dan mutiara asli Australia," ujar Ann seperti dikutip Mail Online.

Ann yang sudah 39 tahun berkarir di dunia desain perhiasan sebelumnya pernah membuat karya untuk Elton John dan Bill Clinton. Dan khusus untuk karya terbarunya ini, dia menggunakan 100 mutiara dari laut selatan Australia.

Dalam mendesain baju renang bertabur berlian 133 karat itu Ann bekerjasama dengan label swimwear Sunseeker. Nantinya baju renang tersebut juga akan dipakai Samantha dalam fashion show Sunseeker di Surfers Paradise Marriott Resort pada 28 November 2013.

"Aku belum pernah membuat baju renang sebelumnya, tapi ketika aku melihat desainnya, aku tahu aku ingin membuat sesuatu yang simple, sempurna, busana yang indah," ujarnya lagi.

Gila! Aktor Poland Gesekkan Penisnya ke Patung Jesus

Agama adalah sebuah bentuk sepiritual dalam hidup seseorang, setiap orang berhak percaya dan memilih agama yang ia percayai. Kita di wajibkan untuk memilih bukan untuk menghina. Kerana pada dasarnya semua agama mengajarkan penganutnya itu baik, dan tidak ada satu agamapun yang mengajarkan buruk pada penganutnya.

 Namun ada Sebuah film kontroversi Poland didukung kementerian kebudayaan setempat memicu reaksi keras dari pemimpin agama Katolik dan Kristian serta politikus. Dalam filem itu ada adegan seorang lelaki tengah menggesek-gesek penisnya di sebuah patung Jesus.

 Surat khabar the Daily Mail melaporkan, Sabtu (2/11), adegan disebut pelecehan pada Jesus itu juga memperlihatkan lelaki itu menjilati seluruh bahagian patung. Pastor Tadeus Rydzyk mengatakan dia telah mengadukan aktor, galeri tempat film itu dipuyar, serta kementerian menjadi sponsor ke pengadilan. “Aktor murahan itu telah menghina Tuhan kami. Kami juga menyerukan menteri kebudayaan agar membuang pada hal menjijikkan ini,” ujarnya. Film karya seniman Poland bernama Jacek Markiewicz mendapat penghargaan di pelbagai festival film internasional dan terpilih menjadi satu terbaik diizinkan untuk dipamerkan.

 Markiewicz membantah jika karyanya dipakai menghina Jesus. “Saya masuk ke gereja di Ibu Kota Warsawa dan disana orang-orang beribadah dan berdoa ke patung seolah-olah benda itu Tuhan. Saya terkejut,” ujarnya. Dia juga mengatakan semua orang membelai dan menyentuh tubuh Yesus hanya terbalut kain. “Sangat janggal jika ini cara menyembah Tuhan. Saya membuat film ini supaya mengingatkan.

Alangkah sangat menghina Jesus jika mereka menyembah Dia dengan cara demkian,” Markiewicz menjelaskan. Namun pemuka agama dan AHLI POLITIK tidak mendengarkan bantahan Markiewicz. Mereka sepakat ini bentuk penodaan. Sementara pihak museum direktorat mengatakan mereka tidak ikut campur dan berkomen pada apa yang dipamerkan. Mereka hanya bilang dua dekade terakhir seni telah menjadi subJek esai, analisis kritis, dan diskusi yang mencerahkan. 

Lagi abang yang berpakaian lawak


Muncul lepas tujuh hari ‘mati’

Colombo: Seorang wanita tua yang diisytiharkan mati selepas satu kemalangan muncul ketika majlis memperingatinya tujuh hari selepas ‘kematiannya.’ Akhbar Sri Lanka Mirror melaporkan, wanita berkenaan disahkan mati dalam kemalangan awal pagi pada 8 September dan mayatnya dibawa ke rumah mayat di sebuah hospital di Ragama.
Sepuluh daripada 11 anaknya mengesahkan mayat itu ibu mereka dan selepas bedah siasat, ia diserahkan keluarga itu oleh pihak berkuasa.

Mereka mengadakan upacara memperingati mangsa tujuh hari kemudian pada 15 November apabila wanita yang disangka mati itu muncul, menyebabkan semua yang hadir terkejut.
Menurutnya, dia berada di Hospital Kebangsaan Colombo untuk mendapatkan rawatan sepanjang tujuh hari lalu.

Sehubungan itu, polis akan menghadapkan wanita tua itu bersama 10 anaknya di mahkamah bagi menyelesaikan masalah mengebumikan mayat wanita lain.
sumber : mymetro

Mengaku pembunuh bersiri

London: Seorang wanita menyebabkan seluruh dewan mahkamah tergamam apabila mengaku bersalah membunuh tiga lelaki dan membuang mayat mangsa ke dalam longkang.
Joanna Dennehy mengaku membunuh Kevin Lee, 48, Lukasz Slaboszewski, 31, dan John Chapman, 56, yang ditemui mati dengan beberapa kesan tikaman antara Mac hingga April di Cambridgeshire.
Joanna, 31, dari Peterborough turut mengaku salah cuba membunuh dua lelaki, Robin Bereza dan John Rogers.

Mayat pengusaha pembangunan hartanah, Lee ditemui di dalam longkang di Newborough, Cambridgeshire pada 30 Mac dan dua lagi mayat mangsanya ditemui di Thorney Dyke.
Foto
PIHAK polis memeriksa kawasan penemuan mayat mangsa yang dibunuh Joanna.

Pengakuannya mengejutkan peguam bela Nigel Lickley QC yang berkata: “Saya tidak jangka dia akan membuat pengakuan ini. Kami perlukan sedikit masa untuk menilai apa yang sudah berlaku.”

Joanna yang duduk di kerusi tertuduh enggan bercakap dengan sesiapa.
“Saya mengaku bersalah, kes ditutup,” katanya.

Dia turut mengaku bersalah terhadap tiga tuduhan menghalang pengebumian rasmi terhadap tiga mangsanya.

Kekasihnya yang memiliki ketinggian 2.17 meter, Gary Stretch, 57, menafikan terbabit terhadap dua cubaan membunuh dan membantu Joanna membuang mayat mangsa.

Leslie Layton, 47, dan Robert Moore, 55, sebelum ini turut menafikan membantu melenyapkan bukti pembunuhan dan menyembunyikan Stretch dan Joanna ketika mereka diburu polis.- Agensi
sumber : mymetro

Perompak minta bantuan tuan rumah

Salt Lake City: Seorang perompak terpaksa meminta bantuan tuan rumah yang dirompaknya selepas dia cedera parah ketika cuba memasuki rumah itu.
Pegawai penyiasat Dennis McGowan memberitahu wartawan, pencuri berusia 20 tahun itu cedera di lengannya ketika memecah cermin tingkap rumah itu. 
Dia kini dirawat di hospital dan dilapor dalam keadaan kritikal. 

Tuan rumah Pablo Solorio berkata, dia dikejutkan dari tidur oleh bunyi cermin pecah dan mendapati lelaki itu meraung kesakitan dan meminta tolong di ruang tamu kediamannya.

Polis berkata, lelaki itu yang namanya tidak didedahkan sementara menanti dia ditahan secara rasmi, mendakwa dia memecah masuk rumah mangsa kerana melarikan diri daripada orang yang mengejarnya.

Polis bagaimanapun tidak mempercayai ceritanya sebaliknya yakin dia memecahkan tingkap rumah mangsa untuk merompak. - Agensi
umber : mymetro

Tetamu malam di Villa Nabila

JOHOR BAHRU: Di sebalik cerita pelik dan menakutkan, Villa Nabila di Jalan Skudai berhampiran Teluk Danga di sini, terus menerima kunjungan orang ramai sejak awal malam dan kehadiran tetamu tidak diundang yang silih berganti itu tidak berkurangan hingga tengah malam tadi.
Menjelang tengah malam ini, dianggarkan 400 orang kebanyakannya remaja bertumpu ke kawasan banglo yang disenaraikan sebagai lokasi berhantu oleh sebuah portal pelancongan berpangkalan di Amerika Syarikat, Expedia.
Tanpa takut atau bimbang dengan khabar angin tentang kehilangan 23 daripada 30 remaja di Villa Nabila itu, orang ramai melanggar garisan kuning yang dipasang pihak berkuasa untuk meninjau persekitaran dan dalaman banglo usang itu.

Malah, ada remaja yang menjerit dan membuat bising di dalam banglo berkenaan untuk tujuan bersuka-suka dan membuat kecoh.

Foto
FOTO Mohd Nur Hafidz Nordin

Kira-kira 11.15 malam tadi, sepasukan peronda dihantar ke tempat kejadian untuk menyuraikan orang ramai yang menceroboh ke kawasan larangan itu.

Bagaimanapun, kehadiran anggota polis itu tidak menghalang lebih ramai orang berkunjung ke kawasan persekitaran Villa Nabila.

Kenderaan pengunjung yang diletakkan di bahu jalan itu juga mengakibatkan kesesakan hingga dua kilometer di Jalan Skudai menghala Tampoi berikutan pengguna jalan raya turut memperlahankan kenderaan untuk melihat orang ramai yang berkumpul di situ.

Polis Johor menafikan dakwaan di laman Facebook (FB) bahawa seramai 23 daripada 30 remaja yang dikatakan memasuki Villa Nabila hilang sejak pagi Sabtu lalu.

Sebaliknya, Timbalan Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan (JBS) Superintendan Abdul SamadSalleh berkata, siasatan polis mendapati hanya seorang remaja dilaporkan hilang dan siasatan masih diteruskan bagi memastikan remaja lelaki itu berada di banglo berkenaan atau tidak.

Katanya, laporan diterima daripada Norhayati Mohamad, 38, yang mendakwa anak lelakinya Mohammad Izzat Izuddin Husin, 16, tidak pulang ke rumah sejak petang kelmarin.
sumber :" mymetro

Unik, Lihat Cara Pengemis Dan Burung Kecil Ini Mengumpulkan Wang

Mendengar kata pengemis di zaman sekarang, pasti ada dua sisi. Ada sisi yang membuat kita merasa hiba, namun ada juga yang mulai kurang simpati karena banyak 'pengemis nakal' di zaman sekarang ini.
Mungkin sebagai seorang gelandangan di jalanan, pria ini juga merasa seperti itu. Namun ia tak punya apa-apa. Hanya seekor burung kecil yang menjadi teman senasibnya dan mereka berdua butuh makan. Oleh kerana itu, gelandangan dari China ini menggunakan cara yang anti-mainstream untuk mencari wang.
Burung kecil itu seolah boleh diajak bekerja sama dengan sang bapak tua. Gelandangan tersebut hanya berdiri, tangannya tak menadah ke atas, melainkan menjadi tumpuan bagi si burung kecil. Kemudian orang-orang datang mengerumuni mereka.
Bapak itu akan menunjuk satu tangan yang memberikan koin dan burung itu akan terbang ke sana untuk mengambilkan koin tersebut. Begitu seterusnya. Hal inilah yang membuatnya mengesankan banyak orang di jalanan meski pria ini hanya berdiri diam di pinggir jalan. 
Bukan cara yang biasa untuk membuat orang mau memberikan uang pada pengemis, selain itu juga memberikan kesan yang menarik bagi dermawan-dermawan yang terpikat oleh pasangan burung kecil dan gelandangan tua itu.
Pria ini memang melatih burung peliharaannya untuk menarik perhatian orang yang mau memberi uang pada mereka. Mengemis memang tak harus mengiba, selalu ada cara unik untuk boleh mendapatkan wang dan rejeki yang halal.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved