Lucunya Anak Kecil Ini Belajar Mengucapkan 'Banana'

on 13 November 2013

Kata banana (pisang - bahasa Inggris, red) mungkin terdengar mudah untuk dilafalkan bagi orang dewasa. Namun tidak bagi balita lucu ini. Beberapa kali diajarkan mengucapkanbanana, ia terus saja mengalami kesulitan. Lucunya, ekspresi anak kecil ini sangat menggemaskan ketika mengulang-ulang kata banana. Yah, namanya juga balita :). 
Seperti apa ekspresi lucu ANAK KECIL ini? Lihat video berikut ini:

Dengan Alasan Kesihatan, Datuk-Nenek Ini Minum Air Kencingnya

Pada masa kini yang serba modern di mana banyak orang ramai menggunakan berbagai macam jenis produk kecantikan yang praktis dan aman agar kelihatan muda, ternyata masih ada saja orang yang mau dan sanggup melakukan hal-hal yang menjijikan, semata-mata agar tetap sehat dan panjang umur. Hal yang menjijikan tersebut adalah meminum air kencing!
Sepasang suami isteri di Sepanyol, Mark Ambrose (91 tahun) dan Joyce (85 tahun) telah melakukan hal yang menjijikan tersebut. Pasangan suami istri ini rela meminum air kencingnya sendiri yang tujuannya agar mereka tetap awet muda, sehat serta panjang umur. Air kencing yang mereka minum itu dipercaya oleh mereka bisa menyembuhkan berbagai macam penyakit hingga mereka bisa tetap sehat dan tidak sakit-sakitan. Mereka berdua telah meminum air kencing secara rutin setiap harinya.
“Kami berdua mempunyai masalah kesihatan yang buruk. Tulang belakang saya mengalami kerusakan yang buruk, demikian juga dengan Joyce yang mempunyai masalah dengan sakit lutut, mata dan penyakit lainnya yang sering dialami oleh para orang tua lanjut usia,” kata Ambrose.
Untuk melepaskan diri dari berbagai penyakit itu, kemudian Ambrose mencari berbagai informasi di internet dan dia kemudian menemukan solusi dengan terapi air kencing.
Setelah usaha untuk menyembuhkan penyakit tulang belakangnya dengan dokter telah mengalami kegagalan, dia kemudian memutuskan untuk beralih kepada pengobatan dengan terapi minum air kencing, sejak tiga tahun lalu.
Pada awalnya, Ambrose hanya merasa mampu meminum sedikit air kencingnya selama beberapa hari, namun setelah mempunyai keberanian yang lebih maka ia mencoba untuk minum air kencingnya dalam jumlah yang lebih besar. Dan untuk menghilangkan bau air kencing dalam mulutnya, dia memakan buah anggur atau berkumur dengan air setelah meminum air kencing. Selain meminum air kencing itu, dia juga menyapu air kencing tersebut ke muka, tangan dan kaki, kelopak mata serta telinga karena mereka percaya bahwa air kencing mampu mengatasi masalah kesehatan dengan efektif. 

Foto bogel artis Korea Selatan RM11,230

Seoul: Pemilik gambar bogel penyanyi Korea Selatan, Ailee, dilaporkan cuba menjual imej lucah penyanyi berkenaan kepada media dengan harga tawaran AS$3,500 (RM11,230) lapor media semalam.
Firma 6Theory Media yang memayungi syarikat AllKPop menjadi media pertama dihubungi pihak terbabit kerana mereka dilaporkan tidak mempunyai akses kepada media tempatan seperti Sports Seoul dan Dispatch. 
Sumber berkata mereka dihubungi wakil pemilik gambar berkenaan dan meminta bayaran dibuat secara tunai. 

“Tawaran berkenaan dibuat pada Jun lalu, manakala gambar bogel Ailee mula tersebar melalui sebuah laman sesawang forum pada Ahad lalu,” katanya dalam satu kenyataan.

Menurut jurucakap berkenaan, mereka menerima berita daripada pembaca yang mengirimkan pautan laman sesawang berkenaan.

“Sebagai laman sesawang berita, katanya, menjadi tugas 6Theory Media melaporkan perkembangan berkenaan,” katanya kepada media. 

Sementara itu, sumber lain berkata gambar bogel artis Korea Selatan berkenaan sudah mula tersebar di Internet sejak tiga bulan lalu. - Agensi
sumber : mymetro

Sewa teman lelaki

Beijing: Wanita solo di China kini boleh mengatasi tekanan perasaan menjawab pelbagai pertanyaan mengenai jodoh daripada orang tua masing-masing melalui perkhidmatan “teman lelaki sewaan” mengikut tempoh yang diperlukan.
Laman sesawang Taobao baru-baru ini melancarkan perkhidmatan itu yang membolehkan seseorang wanita menyewa lelaki untuk berlakon sebagai kekasih mereka.
Media semalam melaporkan seseorang pelanggan diwajibkan menyewa ‘teman lelaki’ masing-masing untuk tempoh minimum tiga hari. 

Berdasarkan keterangan pada laman sesawang berkenaan, wanita boleh memilih perkhidmatan yang bersesuaian dengan keperluan mereka.
Foto
GAMBAR hiasan.

Misalnya, untuk sewaan termasuk menjadi peneman ketika makan malam, caj yang dikenakan ialah 50 yuan (RM25) atau membeli-belah 30 yuan (RM15) sejam.

Caj itu tidak termasuk bayaran tetap 30 yuan sejam sepanjang tempoh sewaan. 

Perkhidmatan lain yang boleh diuruskan firma itu ialah menemani wanita menonton wayang, tetapi jika filem yang ditonton itu berbentuk seram, bayaran dua kali ganda dikenakan. 

Walaupun perbuatan memegang tangan dan kucupan selamat tinggal tidak dikenakan bayaran, wanita masih perlu membayar 50 yuan bagi setiap ciuman yang diberikan. 

Seorang daripada lelaki yang menawarkan diri menjadi ‘kekasih sewaan’ itu ialah Matthew Fang, 27, dari Chongqing. 

Kata Fang dia mahu mencari pendapatan sampingan kerana baru saja menamatkan pengajian di universiti dan memulakan kerja. 

“Perkhidmatan ini tidak mengecewakan, terutama ketika sambutan Tahun Baru Cina apabila semua orang berkumpul bersama keluarga masing-masing,” katanya. 

Pada masa sama keadaan semasa membolehkan bisnes itu berkembang maju. 

Wanita China berdepan tekanan semakin hebat daripada orang tua masing-masing yang mendesak mereka berkahwin.- Agensi
sumber: mymetro

Wanita dicerai talak tiga bakar diri

Kuala Lumpur: Akibat tertekan dengan masalah rumah tangga dihadapi selepas diceraikan dengan talak tiga, seorang wanita nekad cuba membunuh diri dengan mencurah petrol dan membakar diri di depan rumah bekas suaminya di Puchong, kelmarin.
Dalam kejadian jam 6 petang itu, wanita berusia 25 tahun yang bertugas sebagai penjawat awam itu kini dilaporkan dalam keadaan kritikal selepas terbakar hampir 80 peratus.

Sumber memberitahu Harian Metro, sebelum kejadian, mangsa datang ke rumah bekas suaminya sebelum berlaku pertengkaran mulut akibat tidak berpuas hati apabila diceraikan dengan talak tiga.
“Pasangan berkenaan dikatakan sering bergaduh menyebabkan bekas suami wanita itu menceraikannya dengan talak tiga kerana tidak tahan dengan sikap cemburu buta wanita itu yang menuduh bekas suaminya mempunyai hubungan sulit,” katanya.

Difahamkan, pasangan berkenaan baru lapan bulan berkahwin dan ia perkahwinan kedua wanita berkenaan.

Menurut sumber, selepas berlaku perang mulut, wanita berkenaan meninggalkan rumah itu dengan memandu kereta.
“Bagaimanapun, kira-kira 10 minit kemudian, wanita itu datang semula ke rumah berkenaan dengan membawa sebotol petrol lalu dicurahkan ke badannya ketika masih berada dalam kereta.

“Bekas suaminya cuba menghalang perbuatan itu, namun gagal sebelum wanita itu terlebih dulu menyalakan pemetik api menyebabkan api terus menyambar seluruh badannya,” katanya.
Menurut sumber, bekas suaminya turut melecur pada kedua-dua lengan dan dada, namun sempat menghantar bekas isterinya ke hospital.

Katanya, bekas suaminya cuba menyelamatkan wanita itu tetapi gagal sebelum pantas memeluk badan bekas isterinya dalam usaha memadamkan api.

“Akibatnya, bekas suami wanita itu juga melecur pada kedua-dua lengan dan dada, namun sempat menghantar bekas isterinya ke hospital,” katanya.

Difahamkan, wanita berkenaan dilaporkan kritikal dan masih menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Serdang manakala bekas suaminya pula menerima rawatan sebagai pesakit luar.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Yahaya Ramli ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan siasatan sedang dijalankan.
sumber:mymetro

Tak Boleh Punya Anak, Wanita Ini Perlakukan Boneka Bak Putranya Sendiri

Divonis tidak boleh memiliki anak dari rahim sendiri membuat sedih wanita manapun. Hal ini pun dialami Louise, wanita asal South Wales, dekat Inggris. Namun Louise kembali ceria setelah dia memiliki sebuah boneka yang diperlakukannya bak putranya sendiri.

Louise Keel itulah nama lengkap wanita tersebut. Memiliki keterbatasan, tidak bisa melihat dan harus memakai kursi roda, dia memutuskan membeli sebuah boneka setelah dokter memvonisnya tidak bisa memiliki anak.

"Mengetahui aku tidak bisa memiliki anak, membuat lubang dalam hidupku. Tapi aku sekarang sudah mengatasinya dan bahagia dengan pasanganku Brian," ujar Louise seperti dikutip Mail Online.

Ya, Louise mengatasi kesedihannya dengan membeli 'reborn doll' seharga £1,000. Reborn doll merupakan boneka yang sangat mirip bayi sungguhan. Boneka-boneka ini semakin mirip bayi sungguhan karena bisa 'bernapas'. Boneka ini dibuat seolah-olah bisa melakukan gerakan seperti sedang menghirup dan mengeluarkan napas. 

Louise merasa sungguh beruntung. Kini bukan hanya dia bisa memiliki 'anak' sendiri, wanita 46 tahun itu juga menemukan pasangan hidup yaitu Brian. Dan lebih membahagiakan lagi calon suaminya itu boleh menerima 'putra' bonekanya tersebut.

Setelah bertemu pertamakali di dunia maya, Louise dan Brian akan menikah pada musim semi 2014 mendatang. Pada pernikahan tersebut, boneka yang sudah dianggap anak sendiri dan dinamai Bert itu tak lupa diikutsertakan. 

"Dia sudah memiliki boneka itu ketika aku bertemu dengannya, jadi aku terbiasa dengan kebersamaan mereka," ucap Brian. "Louise dan Bert memiliki ikatan yang kuat. Mereka sering duet dan tidur siang bersama," tambahnya.

Selain Bert, Louise juga memiliki dua boneka lain yang mirip bayi asli. Dua boneka bayi itu dinamai Leah-Rose dan Cassidey-Anne. Setiap pagi dia bangun di pagi hari untuk memanaskan susu formula dan memberi makan anak-anaknya itu. Rumahnya penuh dengan barang-barang bayi layaknya dia seorang ibu, mulai dari bouncer, botol susu dan selimut. 

Pengakuan Mengejutkan Tentang Fashion dari Model Bertubuh Gemuk

Seorang model yang memiliki ukuran tubuh plus-size atau gemuk bernama Tara Lynn baru-baru ini mengungkapkan pengakuannya. Ternyata ia sendiri mengakui bahwa segala bentuk fashion tidak ada yang terlihat bagus di tubuh gemuk dari pengalamannya bekerja.

Tara Lynn, yang telah tampil di berbagai majalah mode dunia termasuk Elle Prancis, Vogue Italia dan CR Fashion Book, dengan malu-malu mengaku kepada Elle Prancis, "Sulit untuk membuat sebuah baju terlihat bagus di tubuh wanita dengan ukuran besar, semakin banyak lemak dalam tubuh, semakin banyak variasi pada lekuk tubuh tersebut."

Model cantik dengan ukuran 16, begitu yang tertulis pada sampul majalah Elle saat dia menjadi model sampulnya, menyatakan bahwa cukup masuk akal apabila orang menggunakan standar wanita berukuran kecil saat memajang baju pada manekin untuk menjual pakaian. Namun untuk iklan parfum atau kosmetik, Lynn mengatakan, "Saya pikir, itu adalah sebuah hal yang besar saat orang bisa melihat keragaman dalam iklan, dan mereka tidak perlu merasa harus seperti cetakan."

Model yang berasal dari Seattle itu, akhirnya bisa belajar untuk sepenuhnya menerima tubuhnya yang sintal tersebut, sebelum memasuki bangku kuliah. "Saat Anda dewasa, Anda akan menyadari bahwa Anda tidak harus cocok dengan rekan-rekan Anda. Anda tidak harus melihat dan berpikir seperti orang lain."

Sekarang Lynn dan wanita-wanita berbadan besar, termasuk teman dekatnya, Robyn Lawlie, mulai diterima dalam mode fashion utama. Model bertubuh besar kini semakin diterima dan menjadi ikon. Lynn tidak bermasalah dengan istilah plus-size, karena baginya, hal ini hanyalah sebuah cara yang membantu orang-orang dari segala ukuran, untuk menemukan baju yang tepat bagi mereka. Tapi Lynn berharap suatu saat model-model berukuran besar tidak jarang untuk menjadi bintang dalam berbagai kampanye iklan maupun muncul di berbagai sampul majalah Amerika.

Saat ini Lynn menjadi sarjana linguistik yang fasih berbahasa Prancis dan Spanyol. Ia semakin sukses setelah membintangi kampanye Big is Beautiful H&M 2011, yang memperlihatkan tubuh sintalnya dalam balutan bikini. Elle Prancis pun telah menampilkan dirinya sebanyak dua kali, dan menambahkan julukan The Body pada edisi Februari 2012.

"Kami menjadi wajah sampul dengan editorial yang hebat, dan para fotografer yang menakjubkan ingin memotret kami. Ini bukan hanya basa-basi karena mereka benar-benar tertarik dengan apa yang kami lakukan dan memotret tubuh kami," ujarnya.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved