Bikini untuk Busana Pengantin, Seperti Apa?

on 11 November 2013

Gaun pengantin bergaya minimalis kerap jadi pilihan wanita yang ingin tampil cantik tanpa terlihat berlebihan di pernikahannya. Tapi untuk baju pernikahan minimalis yang satu ini, adakah yang tertarik memakainya?

Seorang desainer merilis koleksi busana pengantin yang lain dari biasanya. Jika umumnya berupa gaun, busana pengantin ini berbentuk baju renang dan bikini. Mara Hoffman, adalah desainer di balik ide unik ini. Desainer yang lebih dikenal dengan kreasi busana bohemian dan print ini telah membuat gebrakan baru untuk menambah variasi pilihan dalam berbusana pengantin.

Koleksi busana pengantin seksi ini berwarna putih, dengan detail kristal, payet dan bordiran . Salah satu koleksinya, berupa baju renang one-piece dengan aksen kerut pada bagian tengah dan hiasan payet di kedua bahunya. Sementara model lainnya adalah strapless bikini yang juga dihiasi bordiran serta payet pada bra dan pinggiran panties.

Busana pengantin berbentuk baju renang ini ditujukan untuk calon pengantin yang ingin mengadakan resepsi pernikahan di pantai atau pinggir laut. "Dengan bertelanjang kaki, berjalan di atas pasir atau di bawa canopy di hutan. Saya suka ide pengantin yang menikah di laut," ujar Mara, seperti dikutip dari Daily Mail.

Bagi pelanggan yang tidak berani memakai bikini di hari pernikahannya, tapi tetap ingin memilikinya, Mara mengungkapkan kalau koleksinya ini juga cocok jadi busana saat bulan madu di pantai atau pulau. Menurut Mara, tidak seperti busana pengantin pada umumnya, rancangannya ini tetap bisa dipakai beberapa kali setelah resepsi pernikahan dan bulan madu berakhir.

"Saya membayangkan wanita berjiwa bebas yang ingin baju pernikahannya bisa dipakai hingga 1,5 tahun pasca resepsi pernikahan. Hal yang luar biasa dari ini (busana renang) bisa dipakai selama mungkin," tambah Mara.

Sebelum merancang busana renang untuk pengantin, Mara lebih dulu dikenal sebagai desainer yang identik dengan permainan motif dan warna bergaya bohemian. Ia meluncurkan label busana pertamanya pada tahun 2000, termasuk pakaian pantai dengan motif grafis dan warna terang untuk tampil 'bold' saat liburan.

Duda belasah teman lelaki bekas isteri

Permaisuri: Seorang lelaki yang dikatakan masih menyimpan perasaan terhadap bekas isterinya bertindak gila apabila membelasah rakan wanita terbabit menggunakan kerusi plastik dalam kejadian di sebuah kedai makan di Kampung Bukit Nyior, Sungai Tong, di sini, Rabu lalu.
Dalam kejadian jam 6 petang itu, suspek lingkungan 20-an terserempak dengan bekas isterinya yang sedang makan bersama mangsa berusia 22 tahun sebelum menghampiri pasangan berkenaan. 
Ketua Polis Daerah Setiu Deputi Superintendan Ab Rahman Raja Mohamed berkata, walaupun sudah bercerai, suspek yang mungkin masih menyimpan perasaan sayang terhadap bekas isteri lingkungan 20-an itu terkejut selepas mendapati wanita terbabit makan bersama mangsa berusia 22 tahun dipercayai teman lelaki wanita itu. 

Beliau berkata, suspek yang gagal mengawal perasaan cemburu segera menghampiri pasangan itu sebelum mengambil kerusi plastik di dalam kedai berkenaan dan memukul mangsa.
sumber : mymetro

Keluarga wanita disangka monyet ampun pemburu

Riyadh: Keluarga kepada wanita tua di Arab Saudi yang ditembak mati oleh pemburu yang muda selepas tersilap kerana menyangka mangsa adalah monyet sudah memaafkan suspek.
Bagaimanapun, suspek masih ditahan di penjara. Keluarga mangsa yang berusia 60-an itu tampil di mahkamah di Taif, barat Saudi kelmarin dan memberitahu hakim yang mereka memaafkan pemuda itu dan menggugurkan kes berkenaan.

Akhbar melaporkan suspek dipenjarakan tetapi kemaafan daripada keluarga mangsa membolehkan dia terselamat daripada hukuman gantung.
Suspek memberitahu polis, dia menembak mangsa dari jarak jauh selepas tersilap menyangka mangsa ialah monyet yang cuba merosakkan pokok di kawasan kejiranan itu.

Mangsa sebaliknya sedang memetik daun daripada pokok untuk biri-birinya. “Penduduk kampung berkata, mereka ingin menghantar surat kepada Kementerian Dalam Negeri agar membebaskan pemuda itu,” lapor akhbar harian Sabq. - Agensi
sumber : mymetro

Nafsu patung

Permaisuri: Sekumpulan lelaki warga asing dipercayai menjadikan alat boneka seks sebagai pemuas nafsu serakah susulan penemuan pelbagai alat perangsang seks dan anak patung menyerupai wanita dalam serbuan Jabatan Imigresen Terengganu di sebuah rumah kongsi di Kampung Telaga Putat, di sini, kelmarin.
Ketua Bahagian Penguatkuasa Jabatan Imigresen Terengganu Mohd Shahrir Khalil berkata, pelbagai peralatan itu ditemui dalam sebuah kotak yang disembunyikan di salah sebuah bilik dalam serbuan kira-kira jam 2 pagi dengan kerjasama Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), sekali gus membongkar aktiviti ‘gelap’ penghuni di rumah kongsi berkenaan.
Beliau berkata, hasil siasatan lanjut, seorang daripada penghuni mengakui semua peralatan seks itu miliknya dan turut digunakan rakannya yang lain bagi memuaskan nafsu masing-masing.

“Walaupun warga asing itu mengaku hanya akan mencari peralatan itu bagi memuaskan nafsu dan tidak membabitkan wanita, kita bimbang ia membahayakan anak-anak gadis tempatan di lokasi berhampiran jika dibiarkan berleluasa.
Foto
SEBAHAGIAN daripada pekerja asing yang ditahan

“Jika aktiviti tidak bermoral ini tidak dibendung, ia boleh mendatangkan bahaya kerana lokasi rumah kongsi ini begitu hampir dengan kawasan perkampungan.
sumber : mymetro

Transgender Ini Bioleh Menyusui Bayi

Tubuhnya tegap, bidang, berjanggut, berkumis, serta memiliki wajah yang cukup tampan. Namun, siapa sangka ketika anak lelakinya menangis, Trevor MacDonald dengan luwes akan menyusui anaknya.

Trevor terlahir sebagai wanita. Saat berusia 20 tahun, ia mulai merubah dirinya menjadi seorang pria. Namun, organ reproduksi wanitanya tetap dipertahankan. Namun, ia melakukan operasi untuk menghilangkan payudaranya.

Trevor mengatakan, saat dirinya tengah hamil, ia ikut kelas menyusui bernama La Leche. Sempat merasa jengah dengan peserta lain yang semuanya wanita, ia pun menjelaskan bahwa dirinya adalah seorang transgender. Meski begitu, ia masih bisa hamil.

"KPeserta kelas menyusui pun memberi respons baik pada Trevor. Saat awal kehamilannya, Trevor dan pasangannya, Ian, berencana akan memberi bayinya susu formula. Apalagi, Trevor tak percaya bagaimana ia bisa menyusui tanpa payudara. Namun, setelah yakin bahwa sedikit ASI dan kolostrum bisa bermanfaat bagi buah hatinya, Trevor pun bertekad akan menyusui bayinya.

Transgender Menyusui Bayi
Saat melahirkan bayi lelakinya, Jacob, dokter pun membantu bayi mungil itu melakukan inisiasi menyusu dini.

Tak lama kemudian, ketua kelas menyusui La Leche yang diikuti Trevor, Simone datang menjenguk. Ketika melihat Trevor akan menyusui, Simone sempat pesimistis sebab sebagian besar jaringan payudaranya sudah tidak ada. Namun, ia berupaya memberi Trevor beberapa posisi yang mungkin boleh memudahkannya untuk menyusu.

Dan mereka semua pun takjub ketika melihat betapa luwesnya Trevor kala menyusui Jacob hingga bayi mungil ini tertidur .
(Bunch Family, CBC)

Fashion Disaster Celebrity: Claudia Romani, Dikalahkan Angin Kencang

Supermodel terkenal biasanya identik dengan pemilihan busana yang elegan, cantik dan sesuai dengan acara yang hendak diikuti. Namun, faktanya, seorang supermodel bukan berarti selalu tepat dan tidak pernah salah dalam pemilihan busana.

Itulah yang terjadi kepada Claudia Romani, supermodel berusia 31 tahun nan sexy asal Italia. Ketika sedang di Miami, Florida, ia tertangkap kamera paparazzi sedang berjalan-jalan sendirian setelah makan siang di sebuah restoran pada Kamis, 7 November 2013 kemarin.

Fashion Disaster Claudia Romani di Miami
Claudia Romani berjalan santai setelah makan siang di sebuah restoran di Miami

Saat ini cuaca di Miami memang sering berangin kencang, namun Claudia tidak mengindahkannya dengan tetap santai mengenakan gaun pendek yang berbahan ringan. Akibatnya ia malah disibukkan dengan upayanya mencegah gaunnya tersingkap ketimbang menikmati keindahan kota Miami. Sekeras-kerasnya ia berusaha, tetap saja angin nakal mengalahkan dia dan membuat bagian pribadinya sedikit terlihat.


Anginnya terlalu kencang


Pilih mana, tampil cantik atau mengutamakan kenyamanan?
(Daily Mail)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved