Beckham hampir ajal

on 28 Oktober 2013

Los Angeles: Bekas bintang Manchester United, David Beckham dilaporkan mengalami kemalangan jalan raya selepas kereta yang dipandunya merempuh kereta lain ketika keluar dari rumah di Beverly Hills,
Media melaporkan, pemain bola sepak yang pernah menjadi kapten skuad England itu menaiki Range Rover Sport hitam miliknya bersama seorang yang lain - dipercayai anaknya, Brooklyn, 14, yang duduk di bangku depan.
Kemalangan berlaku kira-kira jam 2.30 petang kelmarin. 

Saksi berkata, Beckham, 38, baru saja keluar dari kawasan rumahnya sebelum merempuh sebuah kenderaan lain yang lalu di situ.
Foto
KERETA Beckham (kiri) yang rosak pada bahagian depan selepas melanggar sebuah kereta pacuan empat roda ketika keluar dari rumahnya.

Menurut saksi, kenderaan itu dipandu seorang wanita.

Seorang daripada saksi berkata, Beckham masuk semula ke laluan rumahnya dan menunggu di situ
 beberapa ketika sebelum polis tiba.

“Dia kemudian disoal siasat pihak berkuasa mengenai insiden berkenaan,” katanya. 

Selepas siasatan dijalankan, polis meninggalkan rumah Beckham dan menemu bual saksi pula untuk mendapatkan lebih banyak maklumat. 

Kerosakan dapat dilihat dengan jelas pada kereta pacuan empat roda Acura putih milik wanita terbabit.

Di samping itu, kenderaan Beckham juga kelihatan mengalami kerosakan pada bahagian bamparnya.

Beckham membeli kereta itu pada 2010 dan dianggarkan bernilai antara AS$60,500 (RM190,489) dan AS$76,200 (RM239,922).

Ia bukanlah kemalangan pertama dialami Beckham bersama Brooklyn.

Pada 2011 pasangan itu terselamat selepas kereta yang mereka naiki mengalami kemalangan membabitkan beberapa kenderaan lain di laluan paling sibuk di Los Angeles.- Agensi
sumber : mymetro

Bangga curi beg tangan berisi wang RM11,148

Kuwait: Seorang remaja pulang ke rumah, membawa bersama-samanya sebuah beg tangan wanita dan tersenyum apabila ditanya mengenai beg itu oleh kakaknya.
Bagaimanapun, kakaknya tidak membalas senyuman itu apabila remaja berkenaan dengan bangga berkata, dia mencuri beg itu dari sebuah kereta dan mendapati ia mengandungi wang berjumlah Dh13,000 (RM11,148) serta beberapa matawang Iran.

Mengetahu perkara itu, kakaknya merampas beg berkenaan dan membawanya ke balai polis.]
Dia memaklumkan kepada pihak polis bahawa adiknya mencuri beg itu dan dia mahu mengembalikannya kepada tuannya.

Polis memuji kejujuran gadis berkenaan.

Pemilik beg berkenaan yang dipanggil polis, turut memujinya. - Agensi
sumber : mymetro

Lelaki 90 tahun dipaksa kahwin

Riyadh: Seorang lelaki berusia 90 tahun terpaksa melangsungkan perkahwinan sekali lagi selepas didesak oleh anaknya supaya dia memenuhi wasiat ibu mereka.
Isteri barunya yang berusia 53 tahun dipilih oleh lima anak perempuan Fatees Al Thaqafi yang menghabiskan masa tiga bulan mencari wanita paling sesuai untuk menjadi pasangan bapa mereka, lapor akhbar Sabq, semalam.
Kelima-lima anaknya tidak mahu mencari wanita lebih muda, sebaliknya memilih wanita separu umur dan matang bagi menjaga bapa mereka. 

Mereka akhirnya menemui balu tanpa anak yang menerima lamaran untuk berkahwin dengan bapa mereka.

Lelaki berkenaan membayar wang hantaran sebanyak SR25,000 (RM21,000) sebelum mereka diijab kabulkan.

Fatees mulanya enggan berkahwin selepas isterinya meninggal dunia awal tahun ini berikutan sakit yang berpanjangan. 

Pasangan berkenaan mempunyai tujuh anak lelaki dan lima perempuan. 

Ketika sakit, isterinya mendesak Fatees supaya berkawhin sekali lagi tetapi dia menolak, sebaliknya memilih untuk menjaganya. 

Ramai anggota keluarga dan sahabat handai menghadiri majlis perkahwinan berkenaan di Taif, kelmarin. 

“Majlis berkenaan berjalan lancar dan suasana amat meriah sekali. 

“Perasaan gembira bercampur dengan pilu. Gembira kerana bapa kami akhirnya ada teman, pilu kerana mengenangkan arwah ibu,” kata Abdullah, anak sulung Fatees.- Agensi
sumber : mymetro

Tiga isteri 1 bisnes

Johor Bahru: “Kedua-dua cawangan gerai asam pedas diberi nama Gerai Asam Pedas Madu Tiga, hasil idea isteri pertama yang merasakan nama itu unik, menggambarkan kehidupan saya bersama tiga isteri.
“Alhamdulillah, bukan saja kehidupan bersama tiga isteri dan 11 anak bahagia, malah kehidupan kami kini semakin stabil berkat perniagaan yang dijalankan,” kata Nor Yunos Gareng, 67. 
Beliau berkata, dia menjalankan perniagaan asam pedas sejak enam tahun lalu bermula dengan gerai pertama di Pekan Nenas, Pontian yang kini diuruskan isteri kedua Trisunarti Ningsih, 53, dan ketiga Mursita Herman, 40. 

Gerai asam pedas kedua di Kulaijaya yang dibuka pada empat tahun lalu pula diuruskan isteri pertama Sarah Sirat, 64.
Foto
NOR Yunos (kiri) bersama Sarah (dua dari kiri) dan anak serta kakitangannya.

“Sejak kecil saya kerap ke dapur membantu ibu memasak dan daripada situ saya mempelajari pelbagai resipi masakan.
sumber : mymetro

Mengerikan Ada Cacing Keluar Dari Bibir Lelaki Ini

Seorang lelaki di Amerika Syarikat menukan cacing yang keluar dari bibirnya cacing ini pun tidak diketahui darimana asalnya. Lelaki bernama Dr. Jonathan Allen (36) menemukan cacing parasit jenis ongylonema pulchruma parasit didalam mulutnya.

 Awalnya Allen merasa ada yang aneh dengan mulutnya merasa ada yang bergerak gerak namun ia tidak boleh mengambilnya, lalu Alen pergi ke dokter gigi untuk memeriksakan keadaannya. Dokter gigi yang memeriksa Allen kemudian menemukan ada cacing didekat bibirnya. Mengetahui ada cacing dimulutnya Allen tidak menyuruh dokter tadi mengambil cacing yang ada didalam mulutnya. Dengan bantuan sang istri Allen mengambil cacing yang ada di dalam mulutnya dengan menggunakan forsep.

 “Tapi saya mengambil keputusan untuk mengambil parasit ini sendiri. Dengan menggunakan forsep untuk menghilangkan parasit dari pipinya dengan bantuan istrinya, saya kini menyimpan parasit itu dalam toples,” ungkap Allen, seperti dikutip Dailymail, Sabtu (26/10/2013). Cacing jenis Gongylonema pulchruma biasa sering ditemukan pada hewan ternak namun bisa saja menular kemanusia melalui makanan atau minum air yang teleh terinveksi cacing ini. Allan yang berhasil megeluarkan cacing dari mulutnyka kemudian menyimpan cacing tersebut kedalam tabung, dibantu dengan tetangganya yang juga merupakan ahli Gongylonema pulchruma melakukan penelitian terhadap cacing tersebut dan rencananya hasil penelitian tersebut akan di publiksan di Journal of Tropical Medicine .

Sumber :

Ada Seorang Wanita Berhubung intim Dengan Tengkorak

Semakin hari, dunia terasa makin aneh saja. Karena ada  banyak cerita atau berita tentang fenomena aneh yang membuat kita menggelengkan kepala atau tak habis pikir ketika mengetahuinya.  Anda pasti pernah mendengar seseorang yang hanya mau berhubungan intim dengan sesosok mayat manusia. Dan kali ini, ada berita dari media yang bernama Dailymail bahwa ada seorang wanita asal negara Eropa yang bernama Swedia hanya mahu berhubungan intim dengan tengkorak manusia.

Nama wanita Swedia yang berusia 37 tahun ini dirahasiakan, tetapi keanehan yang dia lakukan membuat dirinya menjadi terkenal di berbagai belahan benua di dunia. Wanita ini harus berurusan dengan polisi karena tuduhan mengganggu kedamaian orang yang sudah meninggal. Mengapa bisa seperti itu? Karena sang wanita tersebut begitu senang mengumpulkan tengkorak asli manusia, menyayangi dan mencintainya. Bahkan, ada beberapa bukti di dalam rumah sang wanita Swedia tersebut mengarah pada kegemarannya untuk berhubungan intim dengan tengkorak yang berhasil dikumpulkannya.
Sang wanita Swedia inipun tak mahu dianggap bersalah dengan membantah keras tuduhan itu. Dia mengatakan bahwa mengumpulkan tengkorak manusia dilakukan karena dia menyukai sejarah. Tapi temuan polisi mendapati tulang-tulang tengkorak itu berada di atas tempat tidur, di atas lantai bahkan di dalam kantong plastik bahkan sampai ditempatkan di dalam kulkas. Dan pihak berwajib juga menemukan beberapa foto sang wanita yang memeluk dan mencium tengkorak tersebut. Tidak hanya itu, polisi menemukan buku-buku  yang semakin menguatkan tuduhan tersebut, yakni buku-buku yang  berjudul My Necrophilia (Nekrofiliaku), nekrofilia adalah perilaku seksual manusia pada mayat and My first experience (Pengalaman pertamaku). Bahkan di sebuah forum, sang wanita Swedia ini menuliskan, “Aku ingin pria seperti dia (tengkorak), tidak peduli dia sudah meninggal atau masih hidup. Dia selalu menuntun saya untuk mendapatkan kesenangan seksual di sampingnya”.  Berdasarkan tingkah laku aneh dan bukti-bukti tersebut semakin membuktikan bahwa wanita ini memang memiliki kelainan seksual yang membuatnya semakin jelas untuk diperiksa lebih lanjut, baik secara fisik maupun mental.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved