Ngebut, Biker Ini Tertusuk Besi Hingga Tembus Ke Belakang Tapi Tetap Hidup

on 26 Oktober 2013

Seorang penunggang motor di New Delhi, India mengalami kecelakaan mengerikan kerana mengendarai motornya dengan kecepatan tinggi. Karena kehilangan kendali ia menabrak sebuah truk penuh muatan batangan besi.

Menurut saksi mata, lelaki ini terpelanting sehingga tubuhnya tertusuk oleh batangan besi muatan truk yang ditabraknya. Tim dokter yang terdiri dari 14 orang dipimpin oleh ahli bedah terkenal di India dr. NK Pandey FRCS melakukan operasi besar selama 4 jam untuk melepaskan batang besi yang tertancap di tubuh lelaki ini.

Mukjizat
Hebatnya lagi, lelaki ini tetap sadarkan diri ketika dibawa ke rumah sakit

Sungguh ajaib, walau betapa mengerikannya kecelakaan yang dialaminya pada Januari 2011, lelaki ini boleh selamat dan tetap hidup setelah selama beberapa waktu dirawat di ICU.

Kejadian ini tercatat sebagai kejadian unik oleh Ripley's Believe It or Not. Mukjizat yang luar biasa.
(Ripleys)

Ngeri, Sirosis Hati Menyebabkan Dalam Perut Buncit Wanita Ini Ada 23 Liter Air

Orang yang melihat Jo pasti mengira ia tengah hamil besar. Namun faktanya, perut besar Jo bukan karena hamil tapi disebabkan pernah ada sampai 23 liter air terjebak di dalam perutnya. Hal ini boleh terjadi kerana Jo menderita sirosis hati yang disebabkan kebiasannya mabuk-mabukan akibat meminum alkohol berlebihan saat ia bekerja di sebuah bar.

Jo sirosis hati
Orang yang belum pernah melihatnya akan mengira Jo sedang hamil besar

Sirosis hati yang diderita Jo menyebabkan jaringan sehat di hati diganti dengan jaringan parut, sehingga Jo mengalami ascites di mana perutnya akan berisi cairan yang membuatnya seperti hamil. Cairan itu mengandung racun yang biasanya akan diproses oleh hati. Setiap tiga minggu, Jo harus pergi ke James Cook University Hospital di Middlesbrough untuk mengeluarkan berliter-liter cairan di perutnya.

berbau: menjijikkan, cairan yang dikeluarkan dari perut Jo

Proses penyedotan 12 liter cairan di perut Jo boleh memakan waktu lapan jam. Namun suatu hari dokter pernah mengeluarkan sekitar 23 liter cairan dari perut Jo dan mengakibatkan berat Jo turun kingga 19 kg. Doktor menyarankan Jo menjalani transpalantasi hati untuk menghilangkan pederitaannya.

Setelah melihat Jo, apakah Anda (masih) berminat meminum alkohol dan mabuk-mabukan?

Wanita jual dara 12 anak

Bogota: Seorang wanita Colombia ditahan kerana menjual dara 12 anak perempuannya, masing-masing dengan harga £125 (RM632).
Margarita de Jesus Zapata Moreno, 45, ditahan di Bogota awal minggu ini selepas seorang daripada anak perempuanya itu yang kini berusia 16 tahun hamil, kata polis.
Remaja itu berang selepas ibunya mengarahkan dia menggugurkan kandungannya.
Seorang lelaki dikenali sebagai Tito Cornelio Daza, 51, yang dilaporkan bapa kepada bayi dalam kandungan remaja terbabit turut ditahan.
Foto
MARGARITA (dua dari kanan) dan Daza (dua dari kiri) diiringi anggota polis untuk dibawa ke penjara.
Rangkaian televisyen Univision melaporkan Margarita yang mempunyai 14 anak semuanya akan menjual dara mereka sebaik masing-masing mencecah usia 12 tahun.
Dia kemudian memaksa anak-anaknya melacur diri bagi membayar bil kemudahan awam di kediamana mereka.
sumber : mymetro

“Ia sungguh menyedihkan apabila seorang ibu sanggup melakukan demikian,” kata ketua polis Carlos Melendez yang menyiasat kejadian itu kepada wartawan. 

“Si ibu mempunyai hubungan dengan pegawai tinggi, tetapi dia memperdaya lelaki lain agar berasmara dengan anaknya apabila mereka berusia 12 tahun,” katanya.

Margarita yang menafikan dakwaan terhadapnya berdepan hukuman penjara 10 tahun jika disabitkan bersalah. 

Dia kini ditahan di penjara El Buen Pastro, manakala Daza ditahan di penjara Modelo.

Kedua-duanya dituduh mendera kanak-kanak bawah 14 tahun, selain turut memaksa mereka melacur. 

Dua lagi anaknya iaitu kanak-kanak lelaki berusia 11 tahun dan budak perempuan berusia sembilan tahun, bagaimanapun tidak menjadi pekerja seks dan kini di bawah jagaan petugas khidmat sosial.

Anak perempuannya yang membuat laporan terhadap ibunya kini menerima bantuan psikologi dari Institut Kebajikan Keluarga Colombia. - Agensi

Enggan berasmara jika jalan tak diturap

Bogota: Sekumpulan wanita di pekan kecil Barbacaos, barat daya Colombia dilaporkan melancarkan mogok seks kedua dalam tempoh dua tahun, menuntut agar jalan raya ke daerah terpencil mereka diturap semula.
Digelar sebagai “pergerakan silang kaki”, kumpulan wanita terbabit enggan berasmara dengan pasangan mereka hingga jalan raya yang menghubungkan pekan kecil itu ke seluruh negara diperbaiki, menurut seorang wartawan berpangkalan di Colombia, John Otis. 
Dan tindakan mereka mungkin membuahkan hasil. Akhbar tempatan melaporkan yang kerja pembinaan mula dilakukan di jalan sehala yang dalam keadaan sangat uzur itu hinggakan perjalanan ke hospital berdekatan mengambil masa 14 jam dan ramai penduduk yang sakit mati sebelum sempat tiba ke hospital. 

“Jika anda mahu menghantar satu kontena barangan Colombia ke China, kos untuk membawanya ke pelabuhan Colombia lebih mahal berbanding kos menghantar barangan itu dari pelabuhan Colombia ke China,” kata Otis.

Wanita di pekan itu pertama kali melancarkan mogok enggan berasmara dengan pasangan mereka pada 2011 sebagai membantah keadaan jalan raya yang uzur, dengan hakim Marybell Silva turut menyertai mogok itu selepas menyaksikan seorang wanita muda mati bersama anak dalam kandungannya kerana ambulans terkandas di jalan raya dan gagal tiba tepat pada waktunya di hospital. - Agensi
sumber : mymetro

Tak potong rambut 16 tahun

Beijing: Seorang wanita menghabiskan masa dua jam setiap hari mencuci dan mengeringkan rambutnya, selain terpaksa menyanggulnya kerana bimbang menghalang laluan.
Ni Linmei, 57, mendakwa dia tidak memotong rambutnya selama 16 tahun dan kini ia sepanjang 2.9 meter. Namun, dia kini menimbangkan untuk mengeratnya kerana keadaan rambut itu yang nampak tidak terurus.
Mendengar berita itu, jiran tetangga di bandar kelahirannya Taiyuan di wilayah Shanxi sibuk bergambar dengan rambutnya sebelum ia dipotong. 

Baru-baru ini, Ni dilihat bergambar bersama empat wanita dalam barisan yang memegang rambutnya.

Walaupun rambutnya nampak mengagumkan, Ni masih tidak dapat menandingi wanita senegaranya Xie Qiuping.

Buat masa ini, Xie adalah pemegang rekod Dunia Guinness, wanita dengan rambut terpanjang iaitu 5.6 meter yang dicatat pada Mei 2004. - AFP
sumber : mymetro

Gadis-gadis Ini Cantik Melipat Tubuhnya Secara Ekstrem

Kebanyakan para pesenam tubuh yang amat lentur. Biasanya tubuh yang lentur paling sering dimiliki oleh gadis-gadis asal China, Rusia, Rumania dan negara Eropa Timur lainnya karena olahraga senam amat populer disana.

Mari kita lihat beberapa foto gadis-gadis yang bertubuh lentur yang berpose ekstrem dengan tubuh-tubuh mereka:






Kemampuan ini tidak didapat begitu saja. Selain bakat juga diperlukan latihan keras.
(Doggule)

Gaya Hidup Transeksual Ini Dikecam Tetangga

Seorang wanita yang menjalankan seluruh aktivitinya dengan separuh telanjang mendapat kecaman dan protes dari warga setempat khususnya dari para tetangganya.

Stacey Schnee (38 tahun) melakukan seluruh aktivitasnya seperti bersepeda, berkebun, bertukang, mengemudi dan mengadakan acara barbeque dengan setengah telanjang. Hal tersebut menyebabkan keresahan di kalangan tetangganya yang melaporkannya kepada polisi.



Yang menjadi masalah adalah pihak kepolisian tidak bisa menahan Stacey oleh karena ia mengenakan penutup untuk menutup puting payudaranya dan ia mengenakan celana sehingga tidak dianggap telanjang berdasarkan Undang-undang negara bagian Massachusetts yang memang mengatakan bahwa telanjang dan separuh telanjang adalah dilarang. Namun Stacey bisa mengakali celah pada undang-undang tersebut.

Stacey melakukan ini karena ia merupakan anggota Topless Equality, sebuah organisasi yang memperjuangkan hak-hak wanita agar bisa bertelanjang dada seperti pria bahkan di tempat-tempat umum sekalipun.

Latar belakang Stacey pun amat unik, karena dia yang memiliki 2 anak, sebelumnya merupakan seorang pria. Ia menjalani operasi ganti kelamin pada tahun 2011 dan operasi pembesaran payudara pada tahun 2012 silam.

Stacey menceritakan, bahwa sebelum melakukan kedua operasi tersebut dirinya mengalami depresi karena mengalami kebingungan harus hidup sebagai laki-laki atau perempuan. Kini ia merasa lega setelah melakukan semuanya.

Apakah yang diperjuangkannya ingin menjadikan dunia ini kembali seperti ke Taman Eden? Rasanya tidak.

Benar-benar dunia ini penduduknya sudah mengalami kemerosotan moral seperti halnya penduduk kota Sodom dan Gomorrah. Bagaimana mungkin seorang wanita boleh bertelanjang dada di tempat umum seperti halnya laki-laki? Ataukah dia ingin hidup seperti zaman Adam dan Hawa di Taman Eden?
(Daily Mail)

Peringatan Untuk Guru: Siswa Nakal Di China Diam-diam Suka Memotret Keseksian Guru Mereka Di Kelas

Para guru sekolah dewasa ini sudah melek teknologi. Dan usia mereka pun semakin muda. Usia guru yang muda ini otomatis membuat mereka tampil fashionable. Lagipula pihak sekolah manapun selalu mengharuskan para guru tampil menarik dan rapi saat mengajar, tidak seperti dahulu yang telihat kaku dengan pakaian seragam yang itu-itu saja.

Begitu pun di China. Guru-guru di Negara Tirai Bambu ini memang diharuskan oleh kebijakan pemerintah agar tampil menarik saat mengajar di sekolah agar para murid bersemangat. Tentu saja para guru harus berpakaian rapi dan sopan.

Namun pesona kecantikan guru-guru ini selalu saja menarik perhatian para siswa nakal (di sekolah mana saja pasti selalu ada siswa nakal, bukan?) yang diam-diam mengambil foto guru mereka saat mengajar di kelas dengan ponselnya dan menguploadnya ke internet sehingga menjadi perbincangan heboh di dunia maya sampai akhirnya akses gambar-gambar tersebut diblokir oleh pemerintah China.


Pakaian guru ini amat mencolok sebagai seorang guru


Tidak ada yang salah dengan guru-guru ini, namun siswa mereka memang kurang ajar

Namun sayangnya, gambar-gambar tersebut sudah terlanjur menyebar luas di dunia maya. Oleh karena itu, hati-hatilah para ibu guru muda terhadap kenakalan siswa Anda. Siswa nakal selalu saja mempunyai trik lihai untuk mengelabui para guru. Sebaiknya razia rutin dan mendadak memang harus selalu diterapkan disekolah.


Kenakalan siswa semacam ini sudah tidak boleh ditolerir kerana mereka melecehkan guru mereka

Faktanya, walau sekolah-sekolah di China melarang siswanya membawa telefon ke sekolah tetap saja pihak sekolah kecolongan. Beginilah akibat negatif dari teknologi.
(rocketnews, ttmop)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved