Trend Terbaru: Push Up Bra Khusus untuk Lelaki

on 23 Oktober 2013

Setelah sempat heboh dengan adanya lingerie untuk lelaki, kini ada tren fashion terbaru yang tak kalah mengejutkan. Bernama Funkybod, ini merupakan push up bra yang didesain khusus untuk lelaki. 

Produk yang aneh tapi nyata itu boleh menjadi solusi untuk kaum adam yang mendambakan bentuk tubuh atletis. Dengan mengenakan Funkybod, seketika pria bisa memiliki otot payudara dengan bentuk yang proporsional layaknya sudah sering melakukan pelatihan di gym. Bagaimana boleh?

Fashion item asal London ini berbeda dengan bra untuk wanita pada umumnya. Push up bra itu didesain dalam bentuk kaus dengan material yang nyaman dan memungkinkan kulit untuk tetap boleh bernafas. 


Funkybod juga sudah dilengkapi dengan padding di area payudara. Kerana itulah, produk itu dapat membuat tubuh pemakainya lebih bugar. Tak hanya untuk tubuh berisi, Funkybod ini pun diklaim sangat sesuai dikenakan oleh lelaki yang bertubuh kurus.

Push up bra itu dapat digunakan bilapun. Akan lebih baik bila  tshirt ajaib ini dipadukan dengan jaket, serta celana jeans.

Funkybod tersedia dalam empat ukuran, di antaranya extra small, small, medium dan large. Sedangkan warnanya terdiri dari tiga pilihan, iaitu putih, hitam, dan abu-abu. 

Dikutip dari Gizmodiva, produk ini dijual di situs resmi Funkybod. Anda bisa membelinya seharga US$ 50 atau sekitar Rp 565 ribu. Tertarik?

Aksi pelik dalam bas









Paksa teman wanita minum asid

Mumbai: Seorang remaja perempuan cedera parah selepas diperdaya bekas teman lelakinya dan dipaksa meminum asid sebelum ditolak ke laut.
Laporan media India menyatakan, mangsa menjalin hubungan dengan Jitendra Sakhpal, 21, sebelum lelaki terbabit melamarnya. 
Bagaimanapun remaja terbabit menolak lamaran berkenaan dan hubungan mereka berakhir disebabkan ia tidak mendapat restu daripada keluarganya. 

Antara faktor cinta itu dihalang ialah kerana Sakhpal menganggur.

Polis berkata, kejadian berlaku pada Sabtu lalu apabila pasangan dari Dahisar itu bertemu di Pantai Gorai, barat Mumbai.

Sumber berkata, mangsa berusia 18 tahun dan menuntut di sebuah kolej. 

“Sabtu lalu Sakhpal bertemu mangsa di depan kolejnya dan merayu supaya menemani suspek bersiar-siar. 

“Mereka menaiki bot dan tiba di Gorai tidak lama kemudian,” katanya dalam satu kenyataan. 

Di situ, katanya, suspek merayu supaya hubungan mereka disambung semula tetapi apabila mangsa gagal diyakinkan, dia mengeluarkan sebotol asid. 

Suspek kemudian mencurah cecair berbahaya itu ke mulut mangsa sebelum dia ditolak ke laut. 

Polis percaya Sakhpal merancang kejadian itu lebih awal. 

Asid berkenaan menyebabkan 10 hingga 15 peratus muka mangsa melecur. 

Sumber berkata, mangsa kini dirawat di Hospital Thunga di Mumbai dan doktor masih belum dapat memastikan sejauh mana kecederaan dalaman remaja terbabit. - Agensi
sumber : mymetro

Rokok elektronik bernilai RM2.8j

Moscow: Seorang ahli perniagaan menghadiahkan rokok elektronik bersalut berlian kepada kekasihnya untuk meraikan sambutan ulang tahun kelahiran wanita itu, lapor media semalam.
Rokok elektronik itu bernilai £550,000 (RM2.8 juta) dan ditempah khas seorang bilionair minyak Russia yang menetap di London tetapi tiada butiran mengenainya didedahkan.
Menurut sumber, rokok itu mengambil masa empat setengah bulan untuk direka dan dihiasi 246 berlian dengan setiap satu bernilai £1,800 (RM9,216).

“Ia juga dilengkapi 46 butir kristal kuning Swarovski dan enam karat berlian bujuk bernilai £46,000 (RM235,519) pada hujungnya.
Foto
ROKOK elektronik berhias berlian dan pelbagai permata mahal dipesan seorang ahli perniagaan tidak dikenali.

“Selain itu rokok berkenaan dihiasi kaca Itali yang ditempa khas dengan tangan serta disempurnakan dengan butang emas 24 karat,” katanya.

Ia menjadi lebih unik kerana diberikan nama khas, dikenali sebagai Shisha Sticks Sofia tetapi tidak dapat dipastikan jika ia boleh dianggap sebagai pembayang identiti penerima hadiah itu 

Pegawai syarikat Shisha Sticks, Anthony Mixides berkata, mereka menerima pesanan untuk menghasilkan rokok elektronik yang penuh kemewahan. 

“Kami dimaklumkan bahawa wang tidak menjadi penghalang kepada pesanan itu dan ahli perniagaan terbabit cuma mahukan produk terbaik,” katanya dalam satu kenyataan. 

Sebaik saja reka bentuk itu dipersetujui, kata Mixides, mereka mencari berlian serta permata terbaik yang ada di pasaran ketika ini untuk ditampal pada rokok berkenaan. 

Katanya, walaupun begitu mereka yakin ia adalah rokok elektronik terbaik yang pernah dihasilkan setakat ini.- Agensi
sumber : mymetro

'Saya tanggung malu'

Kuala Lumpur: “Orang hanya pandai mengata, tuduh saya tak tahu jaga anak dan macam-macam lagi. Hakikatnya, saya dan suami sudah jalankan tanggungjawab kami dan anak saya bukan gadis liar yang boleh keluar rumah sesuka hati.
“Kalau perkara sama berlaku pada mereka (orang yang mengata), mungkin baru mereka tahu apa yang saya dan suami rasakan sekarang. Saya merayu, fahamilah situasi kami dan janganlah tuduh kami yang bukan-bukan.” 
Itu luahan hati seorang ibu mahu dikenali sebagai Rohani, 36, selepas rakaman video anak perempuannya yang berusia 15 tahun dengan ‘aksi mesra’ bersama teman lelaki, kini tersebar meluas di laman YouTube dan Facebook (FB). 

Rohani berkata, perhubungan anak perempuannya, dinamakan sebagai F dengan teman lelakinya yang juga berusia belasan tahun memang diketahuinya, namun dia tidak menyangka mereka akan bertindak sejauh itu.
Foto
RAKAMAN video pasangan kekasih dimuat naik dalam YouTube.

“Saya memang tahu mereka berkawan rapat, tapi tak sangka pula sampai merakam video berpeluk dan bercium dan dimuat naik pula ke Internet,” katanya.
sumber : mymetro

Mari Melihat Suasana Kerahsiaan Kilang Pembuat Kain Penutup Kaabah

Setiap hari raya Idul Adha perhatian semua umat muslim di seluruh dunia pasti tertuju ke kaabah di kota Mekah, Arab Saudi.

Namun banyak yang perhatiannya luput dari hal kecil seperti kain penutup kaabah. Nah, kain penutup kaabah (Kiswa) ini sudah ada sejak zaman Nabi Muhammad. Gunanya untuk melindungi kaabah dari sengatan matahari yang panasnya ekstrem di Arab Saudi dan negara Timur tengah lainnya. Kain ini diturunkan dan diganti sehari menjelang Idul Adha

Nah, pada masa modern, kain Kiswa ini dibuat di Mesir. Namun sejak tahun 1927 Raja Abdul Aziz al Saud memerintahkan agar Kiswa dibuat di Mekah. Maka dibangunlah pabrik di daerah Umm Al-Jude. Pabrik ini amat rahasia karena tidak sembarang orang boleh masuk.

Kain Kiswa ini dibuat dari kain sutra yang benangnya ditenun dipabrik dengan mesin modern. Luas kain Kiswa tersebut mempunyai luas 658 meter persegi.


benang sutra yang sudah jadi, sedang ditenun secara manual untuk dibuat Kain Kiswa


Ini benang emas asli. Perlu 15 Kg benang emas untuk membuat sulaman ayat suci

Total biaya yang diperlukan untuk membuat sehelai kain Kiswa ini adalah 17 juta Riyal .

Orang Ini Lelong Diri dan Telanjang di Jalan Untuk Cari Kerja

Banyak cara yang boleh kita lakukan untuk mendapatkan pekerjaan salah satunya adalah orang ini dengan bertelanjang dada di jalan ia berusaha mencari pekerjaan dan berusaha mencari orang yang mahu mempekerjajanya.

Orang anah ini adalah seorang lelaki bernama Dan Conway dari Whitley Bay, North Tyneside, Inggris. Ia memilih bertelanjang dada di sepanjang jalan untuk mencari pekerjaan yang diperlukanya. Bukan tanpa alasan kenapa ia memilih bertelanjang dada, didada lelaki ini bertuliskan “pekerjakan saya”, selain itu ia juga membawa poster yang bertuliskan alamat sebuah website theextremejobhunter.com yang dilancarkannya untuk menemukan pekerjaan yang diimpikannya. 

Tidak hanya beteanjang dada keliling jalan lelaki ini juga melelong dirinya di ebay yang merupakan situs lelang online terbesar di dunia saat ini. “Saya tak memiliki banyak keberuntungan mencari pekerjaan sejak saya lulus empat tahun lalu. Saya memutuskan membikin situs dan melakukan beberapa aksi. ” Ini adalah mimpi yang menjadi kenyataan. Saya benar-benar benar-benar senang, terutama isteri saya yang mengalami tekanan besar pada pernikahan kami,” ujarnya. Usaha anehnya ini ternyata berbuah hasil akhirnya Dan Conway berhasil mendapatkan pekerjaan sebagai ekskutif pemasaran Vitamins Direct.

Sumber :

Guru Cantik Ini Dipecat Gara Gara Adakan Pesta Seks Dengan Murid

Guru Cantik di Amerika Syarikat ini harus di pecat kerana malakukan tindakan tidak terpuji dengan menyewa kamar hotel untuk pesta seks serta membagikan kondom dan mengajak muridnya minum minuman keras. Seorang guru seharunya menunjukan prilaku yang baik sebab semua kelakukan guru akan dicontoh murid muridny. Namun seorang guru di Amerika Syarikat bernama Isabel Diaz Almaraz menunjukan prilaku yang tidak pantas dilakukan seorang guru. 

Nah pada acara perpisahan angkatan akhir sekolah pada tahun lalu guru ini malah membagi bagikan kondom dan minuman keras dan lebih parahnya lagi guru cantik ini menyewa kamar sebuah hotel untuk pesta seks dengan beberapa murid muridnya. Orang tua murid yang mengetahui perbuatan guru ini kemudian memilih untuk melaporkan kes ini ke sekolah temapat Isabel mengajar. 

Keburukan Isabel bisa sampai diketahui orang tua murid kerana ada siswanya mengup load foto kondom itu di situs jejaring sosial Instagram dan menyebut nama perempuan itu. “Terima kasih ibu D,” siswa itu menuliskan di akun pribadinya. Sekolah pun yang menerima laporan ini memilih untuk memecat Isabel kerana dianggap sudah melanggar aturan dan melakukan perbuatan yang tidak sepantasnya.

Sumber : 

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved