Foto Seksi Pasca Jadi Ibu, Kim Kardashian Dihujani Kritik

on 19 Oktober 2013

Kim baru saja melahirkan putri pertamanya North West pada bulan Jun lalu. Berat badan yang naik secara drastis membuat dirinya berusaha sekuat tenaga untuk mengembalikannya ke bentuk semula.

Kini berat badan Kim sudah kembali ke bentuk semula, dan secara tiba-tiba ia mem-posting foto dirinya yang hanya memakai baju renang ke akun twitter. Mengekspos bokong dan payudara samping di twitter menyebabkan dirinya mendapat kritikan dan protes dari orang-orang, tetapi tampaknya Kim Kardashian tidak peduli.

Ditemui pada hari Khamis (17/10/2013) di Los Angeles, Kim mengenakan sepasang celana pendek, ini merupakan salah satu item fashion yang terlihat belum pernah dipakainya setahun terakhir.

Sambil mempamerkan kakinya yang kecoklatan dan kencang, Kim jelas bangga dengan hasil jerih payahnya untuk kembali ke bentuk tubuh semulanya. Kim melakukan olahraga dengan didampingi pelatih terkenal Tracy Anderson, Kim juga baru-baru ini mengungkapkan bahwa dia telah memulai diet Atkins. "Aku melakukan diet Atkins dan aku menyukainya" jelas Kim. Ia memakan banyak protein tanpa lemak, kacang-kacangan, avacado, karbohidrat, buah-buahan, sayuran dan keju.

Kim ingin menjadi ibu menyusui yang sehat tetapi tidak meracuni air susunya karena menurunkan berat badan terlalu cepat. Ia sudah melakukan diet Atkins sejak disetujui dokternya pada akhir Juni. Seorang ahli mengaku pada E! bahwa Kim telah kehilangan sekitar 30 lbs atau sekitar 13 kg, Kim tentunya senang dengan hasil yang didapatkannya.

Kim mem-posting foto dirinya dengan memakai baju renang berwarna putih dan menuliskan tag #NoFilter di foto tersebut dan sang pacar Kanye tampaknya sangat antusias saat melihat foto tersebut, ia pun menjawab "HEADING HOME NOW". Berbeda dengan antusias yang ditunjukkan Kanye, para fans dan pengikutnya di twitter merasa kecewa karena foto yang di post oleh Kim. Salah satu fans men-tweet "Kim sekarang adalah seorang Ibu, ia tidak seharusnya berfoto seperti itu"

Kim berencana untuk merilis sebuah buku harian yang mendokumentasikan setiap tahap saat ia kehilangan berat badannya pasca kehamilan. Kini ia sedang mencari kesepakatan dengan penerbit untuk merilis bukunya yang diyakini akan menjadi hits di antara fansnya. 

Selebriti 30 tahun yang diketahui sudah menurunkan berat sebanyak 13 kg ini, sempat dikritik oleh sebuah majalah karena beratnya yang mencapai 200 pounds atau sekitar 90 kg saat sedang hamil. "Mungkin ada dua atau tiga majalah dalam satu minggu yang mengatakan bahwa berat saya 200 pounds (90 kg)", akunya sedih.

Pemandangan yang mengerikan disebuah food court


Jangan ditiru perangai abang ini



Jual anak untuk beli iPhone, kasut mahal

Shanghai: Sepasang suami isteri muda di China berdepan tuduhan jenayah semalam kerana menjual anak perempuan mereka dan menggunakan sebahagian pembayaran untuk membeli iPhone Apple.
Pendakwa raya di Shanghai memfailkan kes bagi mendakwa pasangan itu atas kesalahan pemerdagangan manusia selepas mereka mengiklankan anak ketiga mereka untuk dijadikan anak angkat di Internet dan turut menerima bayaran untuk proses itu, lapor portal berita Liberation Daily. 
Polis mendapati si ibu menggunakan wang bayaran yang diterima untuk membeli iPhone, kasut sukan mahal dan produk lain yang dipesannya secara dalam talian. 

Produk Apple sangat popular di China apabila seorang remaja sanggup menjual buah pinggangnya dan menggunakan bayaran diperoleh untuk membeli iPhone serta iPad dalam kejadian yang tersebar secara meluas tahun lalu.

Namun, pasangan berkenaan memberitahu polis, mereka mahu kanak-kanak perempuan terbabit mendapat kehidupan lebih baik yang tidak mampu diberikan memandangkan mereka sudah memiliki dua lagi anak.

“Menjual anak bukan untuk mendapat keuntungan, tetapi untuk membolehkan dia memperoleh kehidupan yang lebih baik,” kata mereka. 

Polis Shanghai dan pendakwa raya tidak dapat dihubungi untuk ulasan lanjut. 

Media Shanghai tidak menyatakan jumlah wang yang diterima pasangan itu, tetapi iklan yang disiarkan mereka di Internet merujuk kepada 30,000 yuan (RM5,543) dan 50,000 yuan (RM25,882).
sumber : mymetro

Bercinta dengan budak 16 tahun

Manila: Pemuzik terkenal Filipina, Freddie Aguilar semalam mendedahkan buat pertama kali dia melihat teman wanitanya yang berusia 16 tahun, dia serta-merta jatuh cinta dengan remaja itu.
Ikon lagu rakyat Filipina itu berkata, dia menyangka remaja terbabit berusia antara 20 dan 21 tahun kerana susuk tubuh dan penampilannya yang matang. 
Menurutnya, dia tidak sempat untuk bercakap dengan remaja itu tetapi hanya dapat memberikan kad namanya. 

Beberapa hari kemudian, remaja terbabit menghantarnya mesej pesanan ringkas (SMS) dan bermula dari situ hubungan pun terjalin antara mereka.
Foto
FOTO menunjukkan kemesraan yang terjalin antara Aguilar dan kekasih remajanya.

Aguilar berkata, walaupun dia sudah berusia 60 tahun, tetapi hubungan mereka mengikut perkembangan gaya hidup moden kerana masing-masing gemar menghantar SMS.

Sepanjang mereka berkawan, penyanyi itu tidak pernah sekali pun bertanya usia kekasihnya itu.

“Bukan cara saya. Malah perbuatan itu juga dianggap biadab kepada wanita untuk bertanya usianya,” katanya.

Aguilar berkata, dia mendapat ketabahan untuk bertanya kepada remaja itu sama ada sudi untuk menjadi kekasihnya menerusi SMS.

Bagaimanapun remaja itu tidak segera menjawab pertanyaan Aguilar, tetapi selepas beberapa hari berikutnya baru dia bersetuju untuk menjadi kekasih hati penyanyi terbabit.

Selepas mendapat jawapan positif daripada remaja itu baru Aguilar bertanya mengenai usia sebenarnya.

Apabila mendapat tahu usia sebenar kekasihnya itu, Aguilar yang terkejut merasakan hubungan mereka mungkin tidak mampu untuk pergi lebih jauh.

Bagaimanapun, disebabkan perasaan cintanya yang mendalam terhadap remaja itu, Aguilar memutuskan untuk berbincang dengan ibu bapa kekasihnya bagi mendapatkan restu mereka. 

Katanya, dia bercadang untuk berkahwin dengan kekasihnya itu dua tahun lagi.
sumber : mymetro

‘Pancing’ duit tabung masjid

Shah Alam: Seorang lelaki layak digelar ‘toyol’ apabila sering menjadikan tabung derma yang terdapat di sebuah masjid di Bukit Naga, Seksyen 32, di sini, sebagai lubuk mendapatkan wang mudah sejak beberapa bulan lalu.
Dengan hanya menggunakan sebatang besi nipis yang ditampal dengan pita pelekat, lelaki terbabit akan memasukkan besi berkenaan ke dalam lubang yang terdapat pada tabung dan mampu memperoleh ratusan ringgit setiap kali ‘memancing’. 
Lelaki berusia 37 tahun itu bijak menyembunyikan niat jahatnya dengan berlagak seperti jemaah mahu menunaikan solat termasuk memakai kopiah sebelum menjalankan kegiatannya. 

Namun dalam kejadian jam 11 malam kelmarin, tindakannya itu berjaya dirakam kamera litar tertutup (CCTV) sebelum ditahan.
Foto
RAKAMAN CCTV menunjukkan suspek sedang `memancing’ wang tabung masjid.

Menurut sumber, lelaki itu akan datang ke masjid berkenaan seorang diri kira-kira jam 11 malam berikutan keadaan masjid yang lengang kerana jemaah sudah pulang selepas solat.
sumber ; mymetro

Demi Membantu Penderita Kanser, Wanita Ini Menggunduli Rambutnya di Hari Pernikahannya

Pernikahan adalah salah satu hal yang akan diingat oleh wanita seumur hidupnya. Wanita akan selalu membayangkan sebuah pernikahan yang indah dan tampil cantik seperti di negeri dongeng. Namun seorang wanita membuat pernikahannya menjadi momen berharga bagi para penderita kanser.

Roxy Greaves adalah seorang mempelai pria yang berusia 31 tahun. Dia memilih untuk menggunduli rambutnya pada hari pernikahannya dengan suaminya, Mick Falla.

Sang suami sendiri yang melakukan hal itu di depan para tamu. Kejadian ini berlangsung sesaat sesudah mereka mengucapkan janji suci pernikahan di depan altar. Perbuatan ini dilakukan bukan karena ingin mencari sensasi. Kehilangan yang mendalam dialami Roxy ketika salah satu anggota keluarganya meninggal karena kanker.

Sejak saat itu dia selalu menginginkan untuk menggalang dana bagi penderita kanker dengan cara mencukur rambutnya. Idea untuk mencukur rambutnya ini memang sudah ada saat dia berusia 16 tahun, namun keberanian itu muncul ketika mereka memutuskan untuk menikah.


Sang suami sangat mendukung hal ini dengan catatan dia sendiri yang akan mencukur rambut istrinya sesaat setelah mengucapkan janji suci pernikahan. Pada akhirnya Roxy mampu mengumpulkan uang sebesar 1.300 Poundsterling (atau sekitar Rp 23,6 juta) yang akan disumbangkan ke Cancer Research. Dukungan Mick terlihat ketika dia mengatakan bahwa istrinya terlihat cantik walaupun tanpa rambut indahnya. Kecantikan Roxy terpancar dari ketulusan hatinya yang berani mengorbankan rambutnya demi perbuatan mulia.

Pasangan ini memberikan momen pernikahan yang indah dan tidak biasa. Dari sumbangan ini mungkin akan muncul obat atau sesuatu yang bisa mengatasi penyakit kanker. 

Lelaki Di hukum Mati Di Hadapan Banyak Orang Dengan Senapan AK-47 Di Kepalanya Di Yaman

Hukuman terhadap para penjahat di negara-negara Timur Tengah memang terkenal keras. Namun, hukuman terhadap terpidana di Yaman ini benaar-benar mengerikan dan membuat siapapun merasa ngeri.

Seorang lelaki tukang cukur rambut yang tidak diketahui identitinya ini dijatuhi hukuman mati setelah membunuh dan memutilasi anak lelaki berusia 11 tahun yang memasuki kios potong rambutnya. Ia berkata bahwa budak tersebut hendak mencuri.

Hukuman Mati Di Yaman
Terdakwa diperkenankan menjalankan soat untuk terakhir kalinya

Pria malang ini dijatuhi hukuman mati dengan dieksekusi menggunakan senapan mesin otomatis AK-47 sebanyak 4 tembakan di belakang kepalanya di hadapan orang banyak di tengah alun-alun ibukota, Sanaa pada pertengahan September 2013.

Hukuman Mati Kejam di Yaman
Algojo mengeksekusi sang terdakwa dengan senapan serbu AK-47 di hadapan banyak orang (gambar setelahnya disensor disini)

Benar-benar merupakan sebuah eksekusi mati yang kejam, namun dirasa boleh membuat para penjahat berpikir seribu kali untuk berbuat jahat.
(Daily Mail, Mirror)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved