Menyentuh, Anak Penderita Tumor Ingin Bertemu Ibunya Sekali Lagi

on 13 Oktober 2013

Sungguh malang nasib anak bernama Ren Shihao ini. Ia adalah anak yang lahir di luar nikah. Sang ayah memeliharanya, sementara sang ibu sudah lebih dulu meninggalkan mereka kerana tak tahan dengan hidup yang didera kemiskinan.
Beberapa tahun berlalu, Ren akhirnya tumbuh menjadi anak yang manis. Namun sayang, ia digerogoti penyakit tumor otak. Penyakit ini bahkan sudah mencapai stadium akhir dan akan membuatnya buta dalam beberapa saat ke depan.
Meski tinggal dalam keluarga yang berantakan, Ren yang tinggal di Provinsi Sichuan ini tak menyalahkan sang ibu yang telah meninggalkan mereka. Hanya saja, ada satu permintaan yang ingin ia tujukan pada ibunya. "Aku ingin bilang, aku merindukannya. Aku ingin bilang, 'aku menyayangimu, Bu'. Dan aku ingin dia memelukku," kata Ren Shihao.
Sampai saat ini, penyakit tumor otak yang diderita oleh Ren sudah membuatnya hanya bisa melihat dari jarak beberapa cm saja. Jadi, kita boleh membayangkan betapa sulitnya anak usia 7 tahun ini menjalani hari-harinya.

Ren ahnaya bisa melihat dari jarak beberapa cm saja (c) dailymail.co.uk
Ren ahnaya boleh melihat dari jarak beberapa cm saja (c) dailymail.co.uk
Ayahnya, Cheng Li Ren, membawanya ke rumah sakit pada bulan September lalu. Sebenarnya Ren sudah merasa sakit sejak Mei, tapi karena informasi mengenai rumah sakit dan jaraknya yang sulit ditempuh, mereka baru bisa ke sana pada September lalu.
Dokter berusaha memeriksa dan menyelamatkan Ren. Sayangnya, tumor ini menyebar dan sulit diobati. Ren yang kembali ke desa Yangyi di mana ia tinggal, sudah pasrah dengan keadaannya. "Ia mulai kehilangan penglihatan. Dia pikir dia akan buta. Tapi, dia tak tahu bahwa dirinya akan meninggal. Ia hanya ingin satu hal, bisa melihat ibunya sebelum ia buta," kata Cheng Li Ren.
Li Sun, ibu Ren Shihao, meninggalkan rumahnya setelah sekian lama merasa jenuh dengan keterbatasan perekonomian mereka. Cheng Li Ren dan Li Sun sebenarnya sudah mengusahakan untuk bekerja ke luar kota, sementara sang anak diasuh oleh neneknya. Namun usaha ini tak cukup membantu mengangkat derajat perekonomian mereka.

Harapan terakhirnya hanya ingin melihat sang ibu untuk terakhir kali. Ia bahkan tak tahu kalau dirinya akan meninggal (c) dailymail.co.uk
Harapan terakhirnya hanya ingin melihat sang ibu untuk terakhir kali. Ia bahkan tak tahu kalau dirinya akan meninggal (c) dailymail.co.uk
Cheng pernah berusaha melacak di mana istrinya berada, namun kini ia sudah memiliki pasangan baru dan menolak untuk menemui anaknya yang sekarat. "Aku tak pernah menikahinya, aku meninggalkan anakku untuk mencari di mana ia berada. Dan menemukan kenyataan bahwa ia sudah memiliki hidup baru dengan lelaki yang ia nikahi. Jadi dia menolak bertemu dengan anak kami. Kurasa keluarga barunya tak tahu bagaimana kehidupan Li sun sebelumnya," cerita Cheng Li Ren.

Derita lepas disahkan ‘mati’

Findlay: Seorang lelaki Ohio mendapati tiada jalan mudah untuk dia kembali hidup selepas disahkan mati.
Donald Miller Jr ke mahkamah minggu lalu untuk memohon supaya hakim menarik balik keputusan mengesahkan dia mati selepas hilang dari rumahnya selama lapan tahun pada 1994.

Hakim bagaimanapun menolak permohonan itu dengan alasan melebihi tempoh tiga tahun yang dibenarkan untuk menukar sesuatu sijil kematian.
Hakim Mahkamah Probet Wilayah Hancock Allan Davis menyifatkan kes itu sebagai pelik.

“Seorang lelaki duduk di mahkamah. Dia kelihatan sihat,” kata Davis yang memberitahu Miller mengenai had tiga tahun itu jelas.

“Saya tak tahu apa yang berlaku nanti, tetapi mengikut undang-undang kamu sah mati,” kata hakim itu.
Miller muncul di mahkamah selepas hilang lapan tahun lalu untuk memohon lesen memandu dan mengaktifkan semula nombor Keselamatan Sosialnya.

Bekas isterinya menghalang tindakan Miller dengan berkata, dia tidak mempunyai wang membayar balik bantuan Keselamatan Sosial untuk dia dan dua anak mereka selepas Miller disahkan mati.
Robin Miller berkata, bekas suaminya menghilangkan diri kerana menanggung hutang $26,000 (RM77,000) pada 1994.

Miller yang kini tinggal di bandar Ohio di Fostoria memberitahu hakim dia hilang pada 1980-an kerana dibuang kerja dan ketagih arak. Dia tinggal di Florida dan Georgia sebelum kembali ke Ohio pada 2005.

Ibu bapa Miller memberitahu mengenai kematiannya selepas dia pulang ke Ohio. “Perkara ini berlaku di luar jangkaan saya. Saya lenyap kemudian berakhir di beberapa tempat lain,” kata Miller. - AP
sumber : mymetro

Kapak anak jadi korban

India: Seorang bapa membunuh bayi lelakinya berusia lapan bulan dengan kapak sebagai korban untuk Tuhan Kali.
Lelaki itu cuba melarikan diri selepas kejadian itu tetapi berjaya ditahan penduduk kampung dan diserahkan kepada polis. 
Suspek membunuh anaknya di hadapan patung Kali di rumahnya di kampung Narain Purva di daerah Barabanki di negeri Uttar Pradesh.

Isteri suspek difahamkan menyaksikan lelaki itu memenggal leher anak mereka.

Suspek dilaporkan pernah bersama isterinya ke kuil Tuhan Kali untuk mendapatkan anak.

Seorang jurucakap polis memberitahu akhbar Deccan Herald: “Lelaki itu merancang membunuh bayinya selepas dilahirkan.”

Suspek, Rajkumar Chaurasia dilapor membawanya ke kuil untuk melakukan upacara keagamaan.

Dia kemudian membawa mangsa pulang dan mengapak kanak-kanak itu di depan patung ‘Tuhan Kali’ yang dibina di rumahnya.

Chaurasia memberitahu polis dia membunuh anaknya kerana diarahkan berbuat demikian oleh Tuhan Kali.

“Suspek berpendapat tindakannya itu sebagai korban kepada Tuhan Kali dan dapat memberi kebahagian kepada keluarganya,” katanya.

Suspek kini ditahan untuk menjalani pemeriksaan mental.

“Dia tidak menyesali dengan perbuatannya,” katanya.

Walaupun jarang berlaku, korban manusia kononnya untuk menggembirakan mereka masih berlaku di kalangan sesetengah masyarakat di India.

Kali yang juga dinamakan Durga ialah ‘Tuhan Perempuan’ dikaitkan dengan kematian dan kemusnahan.

Ia juga dikaitkan dengan masa dan perubahan.
sumber : mymetro

Rahsia Miley Cyrus Dapatkan Perut Ramping dan Seksi

Sejak berubah penampilan dari si gadis manis 'Hannah Montana' menjadi rebel dan edgy, Miley Cyrus kerap tampil dengan busana cropped top yang memamerkan perut. Tidak hairan jika Miley bangga dengan aset tubuhnya yang satu itu, kerana siapapun yang melihatnya pasti setuju kalau penyanyi berusia 20 tahun ini punya perut ramping, seksi dan indah.

Untuk mendapatkan bentuk tubuh hingga seperti sekarang, Miley pun harus bekerja keras. Mantan tunangan aktor Liam Hemsworth ini melakukan fitnes dan latihan khusus untuk membentuk perut indahnya. Sedikitnya selama 30 menit, Miley melakukan crunch setiap hari. Hal itu diungkapkan oleh pelatih pilates pribadinya, Mari Winsor.

"Saat latihan kami tidak hanya melakukan 1-2 gerakan. Sedikitnya kami latihan selama satu jam," ujar Mari, seperti dikutip dari Daily Mail.

Jika ingin mendapatkan bentuk perut yang indah, tidak cukup hanya dengan latihan mengencangkan perut tapi juga menarik otot bagian bawah sebanyak mungkin. Mari menyarankan, cukup lakukan 40 kali crunch tiap hari.

Personal trainer asal Los Angeles itu juga mengungkapkan kalau Miley sangat serius dengan latihan pembentukan tubuhnya. Pelantun lagu 'Wrecking Ball' ini bahkan membuat studio latihan sendiri di rumahnya agar dia bisa fitnes setiap hari. Selain perut, Miley juga melakukan latihan untuk memperindah kaki jenjangnya.

"Dia (Miley) sudah punya kaki yang bagus. Aku hanya menbentuk dan mengencangkannya agar lebih sempurna lagi," tambah Mari.

Namun menurut Greg Small, juru bicara dari Register of Exercise Professionals, tidak cukup hanya dengan melakukan crunch untuk dapatkan perut ramping dan rata. Sebaiknya kombinasikan crunch dengan latihan lainnya seperti aerobic, angkat beban, TRX atau pilates.

Miss Kansas 2013 Ternyata Seorang Tentera Dan Bertato

Para peserta kontes Ratu Kecantikan biasanya adalah para perempuan cantik, sexy dan gemulai.  Namun peserta Miss USA yang mewakili Kansas kali ini cukup mengejutkan kerana keluar dari pakem.

Theresa Vail,Miss Kansas 2013
Theresa Vail saat dinobatkan sebagai Miss Kansas 2013

Tato Theresa Vail,Miss Kansas 2013
Teresa Vail dan tato di tubuh indahnya

Theresa Vail, 22 tahun, yang terpilih sebagai Miss Kansas 2013 untuk mewakili negara bagiannya dalam kontes Miss USA 2013 benar-benar amat berbeda dengan kontestan lainnya. Bagaimana tidak, selain juga bertato ia pun juga merupakan prajurit anggota Angkatan Bersenjata Amerika Syarikat.

Theresa Vail,Miss Kansas 2013
Ada yang berani macam-macam dengan si cantik ini?

Tentu saja ia pandai dan lihat menggunakan berbagai macam senjata.

Kim Kardashian Kini Langsing Dan Sexy Lagi

Socialita Kim Kardashian belum lama melahirkan anaknya, North West, buah cintanya dengan rapper sekaligus Kanye West. Ketika mengandung sang anak dan melahirkan, berat tubuh wanita sexy ini melar.

Namun, kini, seperti yang terlihat dalam hasil foto  para paparazzi pada hari Khamis 10 Oktober 2013 saat Kim berjalan-jalan di Beverly Hills bersama kanye dan bayinya, ia sudah kelihatan langsing dan sexy lagi.

Kim Kardashian Pretty Pink  Kim Kardashian in Pretty Pink


Ini semua tak lain kerana diet ketat dan latihan keras yang dilakukan Kim demi mengembalikan bentuk tubuhnya seperti sebelum hamil. Salut dengan semangatnya.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved