Cipta Rekod Dunia, Wanita Ini Akan Operasi Payudara dari Ukuran L Jadi Q

on 06 Oktober 2013

 Seorang wanita asal Miami, Florida terobsesi mencipta rekod dunia sebagai wanita dengan implan payudara terbesar. Keinginannya itu akan segera terwujud setelah dia mendapat sumbangan wang dari para fansnya.

Lacey Wildd, itulah nama si wanita yang mendapat sumbangan US$ 23 ribu  dari penggemarnya di dunia maya. Lacey akan melakukan operasi pemasangan implan pada awal 2014. Ukuran payudaranya akan berubah dari cup L menjadi Q. Dengan ukuran tersebut, dia akan mengalahkan pemegang rekod implan payudara terbesar sebelumnya yaitu Maxi Mounds. Ukuran bra Maxi adalah 42M.

Wanita 45 tahun itu sebenarnya khuatir dengan rencananya melakukan operasi pembesaran payudara tahun depan. Apalagi saat ini payudaranya sudah cukup berat iaitu 9,5 kg. Setelah berubah dari ukuran L menjadi Q, total berat payudaranya mencapai 19 kg.

Meski khuatir, Lacey bertekad akan melaksanakan operasi tersebut. Dia melakukan itu bukan demi dirinya, tapi untuk kesejahteraan enam buah hatinya yang berusia enam sampai 29 tahun. 

"Tujuanku tidak pernah untuk menjadi terkenal. Tujuanku adalah untuk mengurus mereka, agar boleh mensejahterakan mereka," katanya dalam wawancara dengan Sun Sentinel dan dikutip Daily Mail.

Lacey tidak mahu anak-anaknya hidup kekurangan seperti dirinya. Dulu saat masih anak-anak, orangtuanya begitu kekurangan sehingga tidak bioleh membeli rumah yang memiliki elektrik atau air.

"Aku ingin membiayai anak-anakku dan membayar pendidikan mereka, sehingga mereka memiliki kesempatan yang tidak aku dapat," ujarnya.

Meskipun kini pendapatannya naik berkali-kali lipat, berkat kepopulerannya sebagai wanita berpayudara besar, dia tetap tidak bisa membahagiakan semua orang. Anak-anaknya kerap mendapat ledekan dari teman-temannya di sekolah dan di dunia maya.

Tak hanya itu, anak-anak Lacey juga khuatir dengan keadaan kesehatan ibunya. Mereka takut implan payudara yang lebih besar akan menyebabkan masalah suatu hari nanti yang mungkin saja malah membuatnya meninggal.

"Aku tidak mahu ibuku memiliki payudara yang lebih besar lagi," begitu kata putri Lacey, Tory Glynn yang berusia 18 tahun.

Meskipun anak-anaknya khawatir akan keselamatannya, Lacey bertekad tetap akan memperbesar payudaranya tahun depan. "Ini akan membuatku semakin populer. Aku ingin ini menjadi kesempatan yang terbaik, untuk memberikan anakku kehidupan yang lebih baik," ucapnya.

Dengan ukuran payudaranya yang sekarang saja yaitu cup L, Lacey sebenarnya sudah menemui berbagai kendala dalam menjalani hidup sehari-hari. Kalau tidur dia harus menyamping dan satu sisinya disangga bantal. Dia juga tidak boleh lagi menggendong anak bungsunya kerana payudaranya terlalu berat.

Tukang paip gugur kandungan

Dubai: Seorang wanita Asia ditemui mati di sebuah flat di Dubai selepas cubaan menggugurkan kandungannya oleh tukang paip gagal.
Polis mengklasifikan kematian wanita itu ada kaitan sindiket kumpulan pelacuran. Tiga suspek, termasuk seorang tukang paip ditahan. 
Mangsa berusia 20-an ditemui dengan kesan suntikan dadah lima hari selepas cubaan menggugurkan kandungannya gagal. 

Polis memberitahu terpaksa memecahkan pintu apartmen di kawasan Rafaa selepas menerima panggilan penjaga keselamatan mengenai bau busuk dari kediaman itu.

“Koroner mengesahkan mangsa mati sejak lima hari lalu. Kami dapati apartmen berkenaan disewa sindiket untuk kegiatan pelacuran,” kata Ketua Polis Jenayah Dubai, Khalil Al Mansouri. - AFP
sumber : mymetro

Lelaki AS potong mayat isteri mati dalam tahanan

Los Angeles: Seorang lelaki Amerika Syarikat yang didakwa memotong isterinya mati dalam tahanan ketika menunggu perbicaraan.
Frederick Hengl, 69, yang menghidap kanser prostat meninggal dunia di unit perubatan Penjara Pusat San Diego, kata jurucakap Pejabat Kesihatan penjara itu, semalam. 
Tertuduh didakwa melakukan perbuatan tidak berperikemanusian terhadap isterinya Anna Faris yang menghidap Alheizmer. 

Polis yang mengadakan siasatan di rumah pasangan itu selepas menerima aduan jiran mengenai bau busuk pada 16 November tahun lalu, menemui cebisan daging yang dimasak atas dapur.

Hengl dalam proses memotong tubuh isterinya ketika kediamannya diserbu.
Kepala mangsa ditemui dalam peti ais. Pisau pemotong, dan gergaji ditemui dalam bilik air berdekatan. Satu guni berisi anggota manusia turut ditemui. 

Jiran berkata, mereka tidak nampak kelibat mangsa lebih sebulan dan mendengar bunyi kuat alat gergaji dipasang dari rumah pasangan berkenaan. 

Peguam tertuduh, Debby Kirkwood berkata, tertuduh tidak bersemangat meneruskan hidup selepas kematian pasangannnya.
sumber : mymetro

Dua wajah gadis Aceh

Petaling Jaya: “Kalau datang siang, orang lain layan abang. Kalau abang datang malam, kami pula layan abang. Biasalah, kami kerja di kilang dan terpaksa mengikut syif (giliran bekerja). Bila dah balik kerja kilang, baru boleh buat kerja ini,” kata Maya, 26.
Dia antara lapan gadis berasal dari Aceh yang dikesan menjalankan kegiatan mengurut dan menjual tubuh secara sambilan di sebuah unit pangsapuri kos sederhana di Sunway Mentari, Bandar Sunway, di sini, bagi menampung kos kehidupan di perantauan. 
Beroperasi sejak setahun lalu, rumah berkenaan yang terletak di tingkat enam pangsapuri itu langsung tidak kelihatan seperti rumah pelacuran kerana penghuninya bijak melindungi kegiatan mereka dengan menjadikannya sebagai asrama untuk pekerja kilang. 

Difahamkan, khidmat gadis Aceh berkenaan mendapat sambutan hangat pelanggan, terutama warga asing, berikutan ia sukar diperoleh berbanding gadis wilayah lain dari Indonesia.
Foto
MAYA menunggu di ruang tamu, manakala rakannya bersiap melayani pelanggan.

Wartawan Metro Ahad yang mendapat maklumat daripada penduduk di situ, menyamar sebagai pelanggan untuk memasuki rumah itu. Jelas, ia dihuni beberapa pekerja kilang yang menjalankan kegiatan pelacuran pada waktu senggang.
sumber : mymetro

Kena Leukimia, Wanita Ini Justru Bertemu Jodoh di Ambulance

Mendapat vonis kanker darah atau leukimia menjadi masa-masa yang sulit bagi wanita ini. Namun siapa sangka, dari masa sulit ini, dia justru bertemu dengan pria hebat yang terus memberi semangat dan sekarang menjadi tunangannya. Inilah kisah cinta mereka.
Dia Membuat Saya Kuat Menjalani Pengobatan
Lynsey Austin, 36 tahun, adalah seorang ibu yang berasal dari Hemlington di Inggris. Pada tahun 2008, Lynsey divonis memiliki leukimia. Sejak saat itu, Lynsey harus menjalani kemoterapi dan bolak-balik ke rumah sakit selama dua tahun ke depan. Saat menghadapi masa sulit ini, Lynsey sering menggunakan jasa ambulance rumah sakit.
Dari sanalah Lynsey sering bertemu dengan Glenn Harker, seorang supir ambulance dari Patient Transport Service. Pria berusia 42 tahun ini selalu memberi semangat pada Lynsey sejak tahun 2009. Hal yang tampak remeh ini ternyata membuat Lynsey lebih kuat dan bersemangat menjalani masa penyembuhannya.
"Saat saya harus menjalani biopsi sumsum tulang belakang, dia membuat saya tertawa sepanjang jalan," ujar Lynsey, dilansir Huffingtonpost.com, Kamis (3/10).

Foot: mirror.co.uk
Foot: mirror.co.uk
Berencana Menikah Dalam Waktu Dekat
Setelah lima tahun menjalani perawatan, Glenn tetap berada di samping Lynsey. Benih cinta tumbuh di antara mereka berdua. Akhirnya Glenn melamar Lynsey pada ulang tahun wanita tersebut. Mereka sedang merencanakan pernikahan bersama dengan Ethan, putra Lynsey yang sudah berusia 13 tahun.
"Kesehatan saya belum pulih, saya masih harus melakukan biopsi sekali lagi dan memiliki masalah dengan paru-paru saya. Namun Glenn tetap setia," ujar Lynsey.
Semoga saja pasangan ini bisa mewujudkan harapan untuk segera menikah, dan semoga kesehatan Lynsey semakin membaik.

Mewahnya Apartment Bagi Pekerja Facebook Ini


Anda pernah mendengar tentang pejabat Google yang mempunyai desain unik dan sangat nyaman di Israel? Selain terkenal sebagai salah satu website pencari nombor satu di dunia, google juga terkenal kerana memanjakan karyawannya. Salah satu contohnya adalah dengan membuat desain pejabat yang unik dan berbeda di setiap kota. Semua itu demi memanjakan karyawan yang bekerja di sana.

Kali ini giliran Facebook yang ingin memanjakan karyawan atau pekerjanya. Dilansir dari Merdeka.com(41/10), Facebook akan membangun sebuah kompleks perumahan yang didedikasikan untuk para karyawannya. Demi mewujudkan rencana ini, Facebook menjalin aliansi strategis dengan pengembang perumahan St Anton Partners. Rencananya mereka akan membangun 394 unit rumah yang berkonsep apartment bangunan rendah.

Rencana Kompleks Apartemen Karyawan  Facebook | (c) Businessinsider
Rencana Kompleks Apartment Karyawan Facebook | (c) Businessinsider

Perumahan ini akan terletak di Menlo Park, California. Lokasi ini dipilih kerana dinilai sangat dekat dengan pejabat Facebook.Tidak hanya perumahan, area ini akan dilengkapi dengan fasilitas minimarket "grab and go", kafe, pusat kesihatan, pub, bengkel dan tempat penyimpanan basikal. Selain itu juga ada fasilitas lainnya seperti kolam renang berkonsep resort, spa dan tempat pemeliharaan haiwan, serta layanan cuci dan setrika. Wah, lengkap sekali .

Diperkirakan kompleks perumahan ini akan selesai dibangun pada tahun 2016. Para karyawan Facebook yang sudah mendengar hal ini sangat berharap rencana ini boleh terlaksana. Kelebihan kompleks apartment yang dekat dengan pejabat ini dikatakan akan lebih menjaga produktiviti, efisiensi dan kesejahteraan para pekerja.

Nampaknya Facebook juga tidak setengah-setengah dalam memanjakan karyawannya. Hal ini sesuai dengan pengorbanan para pekerja yang mendedikasikan waktunya untuk perusahaan. 

Lelaki Ini Boleh Ubah Wajahnya Mirip Miley Cyrus Hingga Liz Taylor

Lelaki asal London ini memiliki kemampuan make-up yang luar biasa. Dia mampu merias wajahnya mirip selebriti dunia dari Miley Cyrus hingga Elizabeth Taylor. Inilah perubahan wajah lelaki bernama Joseph Harwood itu ketika menjadi Miley dan wanita-wanita terkenal lainnya.

Joseph bekerja sebagai seorang make-up artist profesional. Dia juga seorang model androgini yang memiliki kemampuan make-up luar biasa. Seperti inilah wajah Joseph sebelum merias dirinya menjadi wanita.







Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved