Foto: Jessica Alba Tampil Seksi untuk Pemotretan Majalah

on 05 Oktober 2013

Jessica Alba, aktris berusia 32 tahun ini tidak kehilangan aura seksinya walau sudah jarang muncul sebagai model. Kali ini, Jessica pun kembali menunjukan eksistensinya di dunia entertainment dengan menjadi model sampul majalah asal Hong Kong, West East. Simak seperti apa penampilan Jessica yang begitu dramatik.


Jangan tiru aksi awek-awek ini


Ibu murung ditembak mati

Washington: Kemurungan dialami selepas melahirkan anak tahun lalu menyebabkan seorang wanita akhirnya mati ditembak polis, semalam.
Miriam Carey dilaporkan memandu kereta dengan membawa anak perempuannya bersama sebelum merempuh penghadang di pekarangan Rumah Putih.
Miriam memandu kereta Sedan Infiniti itu hampir 435 kilometer dari rumahnya di pinggir Stamford ke Washington dan mencetuskan kegemparan. 

Dia kemudian memandu laju selepas dikejar pasukan keselamatan sebelum dikepung dan ditembak mati.
Foto
POLIS menyekat laluan Constitution Avenue ekoran kejadian di Capitol Hills, Washington, kelmarin.

Anak perempuannya, Erica yang berada di tempat duduk belakang tidak cedera walaupun ejen Khidmat Rahsia dan polis Capitol melepaskan 15 das tembakan ke arah kereta itu.

Ibu Miriam, Idella Carey berkata, anaknya mengalami kemurungan lepas bersalin setelah melahirkan Erica Ogos tahun lalu.

Beberapa bulan selepas itu, katanya, dia jatuh sakit dan mengalami kemurungan sebelum dimasukkan ke hospital.

Bekas majikan Miriam pula berkata, wanita terbabit pernah mengalami kecederaan di kepala ketika jatuh tangga tahun lalu. 

Katanya, apabila Miriam kembali bekerja selepas pulih, dia didapati hamil walaupun belum berkahwin.

“Di sebalik keadaan itu, Miriam kelihatan gembira,” katanya.

Pihak berkuasa berkata, ibu tunggal itu mempunyai sejarah penyakit mental tetapi tidak mengulas lebih lanjut.

Bekas ketua Miriam selama lapan tahun, Dr Steven Oken berkata, sepanjang lapan tahun dia mengenali wanita itu, Miriam sentiasa ceria. 

Jiran tetangga pula menyifatkan Miriam sebagai wanita muda yang baik.

Gambaran itu berbeza dengan wanita yang menyebabkan anggota Kongres bersembunyi di bilik persalinan di Bangunan Capitol dan pelancong bertempiaran lari selepas dia memecut laju cuba memasuki pekarangan Rumah Putih kira-kira jam 2 petang kelmarin.

Walaupun lokasi kejadian amat sensitif, Ketua Polis Capitol Kim Dine menyifatkan ia insiden terpinggir dan tiada kaitan dengan keganasan. 

Saksi berkata, Miriam merempuh penghadang sementara dan melanggar ejen Perkhidmatan Rahsia yang cuba menghalangnya menyebabkan lelaki itu tercampak di belakang kereta.

Ejen terbabit kemudian melepaskan tembakan ke arah keretanya ketika dia membelok dan memecut melarikan diri.

Polis mengejarnya di jalan raya dekat Capitol Hill dan Miriam dikatakan memecut pada kelajuan 130 kilometer sejam. - Agensi
sumber : mymetro

Isteri berkemban bersama duda

Kota Kinabalu: Luluh hati seorang suami sebaik melihat isterinya hanya memakai tuala bersama lelaki lain dalam bilik hotel ketika diserbu penguat kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sabah (JHEAINS), awal pagi semalam.
Wanita berusia 24 tahun itu dicekup bersama duda berusia 34 tahun di sebuah hotel di Sinsuran, di sini, kira-kira jam 1.30 pagi selepas suaminya membuat laporan mengenai salah lakunya.

Sumber berkata, ketika pintu bilik dibuka, suami wanita terbabit yang turut serta dalam serbuan itu terkedu apabila melihat isteri yang dikahwini setahun lalu hanya memakai tuala.
“Marah dan kecewa melihat perbuatan isteri, lelaki berusia 40-an itu melepaskan perasaan dengan menumbuk dinding bilik beberapa kali sebelum ditenangkan anggota polis yang turut serta dalam serbuan,” katanya.

Menurutnya, kecurangan wanita terhadap suaminya bermula sejak enam bulan lalu apabila dia meninggalkan rumah dan memberi alasan mahu pulang ke kampungnya di Semporna.

“Sejak keluar rumah, dia tidak pernah menemui suami yang menetap di bandar raya ini. “Pelik dengan sikap isterinya, lelaki itu menjejaknya sebelum mendapat tahu wanita itu menjalinkan hubungan sulit dengan seorang lelaki yang juga dari Semporna.
Foto
WANITA terbabit disoal pegawai JHEAINS.
“Sebaik mengetahui isterinya kerap bersama kekasih lain di hotel murah, suami terbabit melaporkan perkara itu kepada JHEAINS,” katanya.

Sementara itu, Penolong Penguat Kuasa JHEAINS Khamis Jamil berkata, berdasarkan aduan, pihaknya bersama tiga anggota polis bergegas ke lokasi dimaksudkan bagi menjalankan serbuan.
“Selepas mengetuk pintu bilik beberapa kali, seorang lelaki yang hanya memakai tuala membuka pintu itu.

“Ketika disoal, lelaki terbabit mengaku bermalam dengan wanita yang didakwa tunangnya,” katanya.

Menurutnya, hasil pemeriksaan lanjut menemui wanita terbabit di dalam tandas dengan hanya memakai tuala sebelum diarah keluar.

“Siasatan lanjut mendapati pasangan itu tidak mempunyai sebarang ikatan dan wanita itu juga masih berstatus isteri orang,” katanya.
sumber : mymetro

Suami main 'games', isteri harap zakat

Kuala Lumpur: Jika maruah dirinya dinilai dengan wang, satu sen belum tentu layak sebagai harga seorang suami dan bapa kepada tiga anak yang sudah bertahun-tahun tidak bekerja, sebaliknya hanya menghabiskan masa di rumah dengan bermain permainan video ‘PlayStation’ (PS).
Keadaan itu menyebabkan, isterinya yang mahu dikenali sebagai Seha, 50, sentiasa makan hati apatah lagi apabila suaminya itu amat ringan tangan jika sikap buruknya ditegur.
“Sehari suntuk dia akan duduk depan televisyen bermain permainan video. Setiap kali ditegur supaya keluar mencari kerja, saya dan anak-anak bukan saja akan dimaki, malah kami ditumbuk dan dipukul,” kata Seha.

Seha berkata, sebelum berkahwin suaminya yang tujuh tahun lebih muda daripadanya melakukan perniagaan kecil-kecilan dan cuba mencari pekerjaan tetap selepas mereka berkahwin.
Foto
SEHA menceritakan sikap pemalas suaminya kepada wartawan.

“Bagaimanapun, masalah mula timbul apabila dia tidak pernah kekal bekerja di satu-satu tempat. Akibatnya, sejak berkahwin kira-kira 12 tahun lalu, rumah tangga kami tidak pernah bahagia kerana masalah kewangan.
sumber : mymetro

Hebat, Lelakini Menciptakan Lagu Dengan Nama 270 Stesen Kereta Api

 Dialah Jay Foreman, yang menciptakan sebuah lagu yang terbilang unik. Dengan menyebutkan 270 nama tujuan stesen kereta api bawah tanah yang berada di Inggris,  dalam lirik lagu yang dia ciptakan.  Foreman menulis lagu dengan lirik yang hanya menyebutkan tujuan kereta bawah tanah yang ada di Inggris seperti Kennington, Tottenham Hale, dan Oxford Circus.
Aksi unik  lelaki ini akhirnya didokumentasikan oleh  Geoff Marshall dalam sebuah video yang kemudian diposting ke situs jejaring sosial video You Tube. Berselang setelah di upload di Youtube banyak tanggapan dan menjadi perbincangan di dunia internet. Banyak yang memberikan dukungan akan musiknya,  tapi  tak jarang juga mendapat sindiran dan cemohan.
 “Terlihat sia-sia tapi ini hebat,” komen pengguna YouTube dengan akun snoopzakadave. Demikian dikutip dari Metro, Jumat (4/10/2013).
Dalam video yang hanya berdurasi 3 menit 15 saatini,  Foreman bernyanyi sambil memainkan gitarnya di dalam dan di luar stesen kereta api bawah tanah.Dan kini video yang mereka up load telah  di tonton lebih dari  12.000 kali pengguna YouTube.

sumber: Metro.co.uk, uniknya.com

Cerita Wanita yang Rutin Minum Air Kencingnya Agar Sehat dan Awet Muda

Awet muda menjadi dambaan banyak wanita. Demi memiliki penampilan yang tak termakan usia, wanita pun rela melakukan berbagai hal. Termasuk wanita asal Inggris ini yang mengaku rutin minum air seninya(air kencing).

Selama 20 tahun terakhir, wanita bernama Sylvia Chandler itu mengaku tidak pernah lupa minum air seninya sendiri di pagi hari. Menurut Sylvia air seni itu bukan hanya membuatnya awet muda tapi juga sehat. 

"Lelaki terkadang terkejut saat aku memberitahukan umurku. Aku meminum segelas urin di pagi hari dan beberapa gelas lagi sepanjang hari. Rasanya lezat, seperti air, tapi lebih manis," kata wanita berusia 63 tahun itu dalam wawancara dengan Closer, seperti dikutip Daily Mail.

Sylvia bukan hanya mengonsumsi urin dengan diminum. Dia juga menggunakan air seninya itu untuk mencuci rambut dan wajahnya. Semua rutin itu diklaimnya, membuatnya selalu sehat.

"Aku tidak pernah pergi ke doktor dalam satu dekade terakhir. Aku tidak pernah sakit demam dan berhasil menjaga berat badanku tetap pada ukuran 10," ujarnya. 

Sylvia mulai tertarik mengonsumsi urin sebagai terapi kesehatan setelah dia mulai berbisnis toko kesehatan pengobatan alami di Birmingham, Inggris. Ketika pertamakali minum urin, dia pun tidak langsung menyukainya. Dia menambahkan urin tersebut ke dalam segelas jus cranberry. 

Benarkah urin bermanfaat untuk kesehatan? Daily Mail mewawancara salah satu dokter yang populer di Inggris, Dr. Rob Hicks. 

"Selama bertahun-tahun banyak orang mengklaim adanya manfaat kesehatan dari meminum urin sendiri, tapi sepengetahuanku, tidak pernah ada bukti ilmiah soal klaim ini," kata dokter yang kerap menjadi konsultan di sejumlah situs kesehatan itu.

"Ginjak merupakan penyaring yang paling efisienuntuk mengeluarkan apa yang tidak dibutuhkan tubuh, jadi ketika memasukkan ini kembali ke dalam tubuh, menjadi kontra produktif," ujarnya.

Dr. Rob mengatakan, dia percaya ada banyak cara yang lebih baik untuk menjaga kesehatan. Misalnya dengan berhenti merokok, makan makanan sehat, olahraga dan menghindari stres.

Aksi penyanyi yang terlampau mengeletis




Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved