Fesyen baru ke ni?

on 27 September 2013


Tubuh Penuh Bekas Luka Bakar, Wanita Ini Sukses Menang Pertandingan Kecantikan

Peserta kontes kecantikan kerap dituding hanya mengandalkan penampilan fisik semata. Namun wanita korban kebakaran ini membuktikan, dengan tubuh yang dipenuhi bekas luka, dia berhasil menjadi pemenang sebuah kontes kecantikan.

Erin McNeill, itulah nama wanita inspiratif yang dinominasikan oleh Daily Mail untuk meraih penghargaan Inspirational Women of the Year Awards. Erin dianggap layak menerima penghargaan itu karena kisah hidupnya yang berhasil bangkit dari keterpurukan pasca menjadi korban kebakaran.

Saat berusia 18 tahun, Erin bekerja sebagai seorang penyanyi dari panggung ke panggung. Impiannya ketika itu bisa menjalani rekaman dan merilis album. Sayang impian itu tak berhasil dicapainya.

Pada malam Hari Valentine 2009, api membakar rumah teman yang menjadi tempat tinggal Erin. Saat itu dia tengah terlelap. Diselamatkan oleh petugas pemadam kebakaran, Erin langsung dilarikan ke rumah sakit. Dokter menyebut luka bakar yang dialaminya sudah sampai tingkat tiga atau 45% dari tubuhnya. Dan lengan atau tangan kanannya mengalami luka bakar tingkat empat yang artinya kerusakannya sudah sampai ototnya.

Erin sempat dinyatakan tidak akan bisa bertahan hidup lama dengan luka bakarnya yang sudah parah itu. Dia kemudian dirawat di bagian khusus luka bakar di Glasgow Royal Infirmary. Di rumah sakit tersebut dia sempat mengalami lima kali serangan jantung. Dia pun mengalami koma selama tujuh minggu.

Saat akhirnya tersadar dari koma, Erin harus menerima kenyataan kalau tubuhnya tak lagi sama. "Aku mencoba bicara, tapi tidak ada suara yang keluar. Suaraku rusak. Aku coba mengangkat tanganku, tapi lenganku tidak bisa bergerak. Aku juga tidak bisa merasakan kakiku," ceritanya seperti dikutip Daily Mail.

Wanita 23 tahun itu menghabiskan waktu selama sebulan untuk menyembuhkan diri dari segala luka dan sakitnya. Meski demikian, dia tidak benar-benar pulih. Erin harus dibantu orang lain untuk bergerak mulai dari mandi hingga makan. Hal ini membuatnya stres dan depresi. Dia pernah memarahi suster yang merawatnya di rumah.

"Aku ingat aku berteriak padanya, kenapa tidak membiarkanku meninggal saja, karena kini dia membuatku seperti anak balita," ujarnya.

Keterpurukan yang dialami Erin tidak berlangsung lama. Perlahan dia sadar betapa beruntungnya masih bisa hidup. Dia memikirkan tentang petugas pemadam kebakaran yang sudah dengan berani menyelamatkannya.

"Aku mendatangi petugas pemadam untuk berterimakasih dan dia seorang pria berusia 40-an. Pria yang menyelamatkanku itu juga trauma malam itu. Dia menemukanku tidak sadarkan diri dan mengira aku sudah mati," tuturnya.

Keberanian petugas pemadam kebakaran itu membuat Erin terinspirasi untuk menggalang dana. Dia ingin mengadakan penggalangan dana untuk membantu kehidupan para petugas pemadam kebakaran. Dan keinginannya itu tercapai. Dalam sebuah acara amal yang diadakan di hari peristiwa dia menjadi korban kebakaran terjadi, uang sejumlah £ 9.000 berhasil terkumpul. Sampai saat ini jumlah dana yang disumbangkannya mencapai £90 ribu.

Erin bukan hanya mengumpulkan dana untuk petugas pemadam kebakaran. Dia juga menggalang dana untuk Palang Merah Inggris dengan ikut berlari sejauh 5 km. "Terasa sakit saat melakukannya kerana ototku lemah, tapi setiap langkahnya berarti," katanya.

Wanita berambut panjang itu kini juga bekerjasama dengan bagian pelayanan pemadam kebakaran, dengan berkunjung ke sekolah-sekolah. Dia menceritakan peristiwa yang dialaminya dan bagaimana boleh bangkit dari keterpurukan.

"Aku duduk dengan petugas masih memakai cardiganku. Lalu aku melepaskan cardigan untuk menunjukkan bekas lukaku. Aku katakan pada anak-anak apa yang terjadi padaku dan kata pada mereka, tidak boleh mendiskriminasikan siapapun yang memiliki penampilan berbeda," tuturnya.

Langkah Erin untuk bangkit dari keterpurukan semakin besar dengan mengikuti kontes kecantikan. "Aku ingin menunjukkan kecantikan itu juga berasal dari dalam dan bekas luka tidak membuat kecantikan atau harga diri seseorang hilang," ujarnya.

Pada November 2012 lalu, Erin berhasil keluar sebagai pemenang United Nations International Pageant yang diadakan di Jamaika. "Aku berdiri di atas podium, memperlihatkan bekas lukaku dan berpikir, aku harap suatu hari nanti ada orang di luar sana yang akan memahami kalau bekas luka tidak membuat hidup kita hancur," ucapnya.

Setelah memenangkan kontes kecantikan, Erin sempat mendapat bullying di dunia maya. Malah ada yang pernah meneleponnya dan menyebut dia sebenarnya layak meninggal.

Pada 2012 lalu, Erin juga memenangkan British Red Crosss Humanitarian Citizen Award karena jiwa sosialnya. Dia pun memiliki kekasih bernama Thomas yang menerima dirinya apa adanya.

Perempuan Cantik ini Nekat Ubah Wajah agar Mirip Artis Dunia

Banyak cara yang dilakukan orang untuk menjadi cantik dan populer. Seperti yang dilakukan Ashley Horn. Ia nekat melakukan operasi wajah seperti Lindsay Lohan.


Ashley rela menghabiskan uangnya sebesar US$25 ribu . Wang tersebut digunakan Ashley demi membuat wajahnya mirip dengan Lindsay. 

"Saya sudah rhinoplasty, sedikit penyempurnaan bawah pipi dan rahang. Dan beberapa lemak disuntikkan ke dagu dan pipi atas saya," kata Ashley secara blak-blakan kepada In Touch.

Ia mengungkapkan permak wajahnya tersebut dilakukan oleh dokter bedah plastik di Houston. Tanpa berusaha menutupi, Ashley berkisah soal alasannya menjalani operasi plastik tersebut.

"Tujuan saya adalah biar saya terlihat seperti Lindsay saat berusia 18 atau 19 tahun," ungkapnya. "Tetapi, saya lebih seksi dari Lindsay," tambahnya.

Ashley sendiri bukanlah orang asing bagi Lindsay. Ia adalah saudara tiri artis bermasalah tersebut. Namun, kabarnya keberadaan Ashley tak mendapat pengakuan dari Lindsay. 

Walau ia mengubah wajahnya seperti Lindsay, ia menegaskan perilakunya tidak liar seperti kakak tirinya tersebut. 

"Saya bukan Lindsay. Saya tidak dibesarkan di keluarga itu. Aku tidak minum, menggunakan narkoba, dan juga tak suka pesta," ungkapnya. (umi)

Laying down some tracks: Ashley Horn, the half sister of Lindsay Lohan, seen here in a recording studio in Texas as she plots her pop career

Single white... sister: Lindsay Lohan's half sister Ashley Horn, left, who shares the same father as the Mean Girls star, has spent a whopping $25,000 on plastic surgery to look like her famous sibling, right

Single White... Sister: Lindsay Lohan's estranged half sister spends a whopping $25,000 on plastic surgery to look just like her famous sibling

Under the knife: The 18-year-old underwent five procedures to obtain Lindsay's unique look, including a nose job and several fillers


Before her surgeries: Ashley is pictured in 2011, before she went under the knife

Mayat dimakan anjing sendiri

Frankfort: Seorang wanita dari Kentucky yang pernah bertindak kejam terhadap haiwan peliharaannya dipercayai dimakan puluhan anjing serigalanya selepas dia mati.
Mayat Patricia Ritz, 67, ditemui di kediamannya di Fordsville oleh polis selepas jiran tetangga membuat laporan yang mereka tidak melihat kelibatnya lebih daripada seminggu, lapor NBC News. Pihak berkuasa yang memeriksa kediamannya kemudian hanya menemui rangka manusia dan tulang rahang yang dipercayai milik Patricia, menurut laporan stesen televisyen WHAS 11. Polis percaya Patricia maut selepas jatuh sakit dan haiwan peliharaannya yang terbiar tanpa diberi makan selepas kematian wanita itu kemudian memakan mayatnya.

Menurut laporan stesen WFIE, Patricia sebelum ini pernah disabitkan dengan kesalahan menzalimi haiwan pada 1986.
Badan sukarelawan haiwan Adopt-A-Husky memberitahu stesen berkenaan, kesalahan pertama Patricia membabitkan 50 anjing walaupun tidak dijelaskan apa kesalahan yang dilakukannya. Pada tahun berikutnya ketika dia tinggal di Evansville, Indiana, Patricia didapati bersalah terhadap lima pertuduhan mendera haiwan dan dilarang daripada membawa masuk anjing ke negeri itu. Dia dituduh menzalimi haiwan sekurang-kurangnya lima kali lagi selepas 1986 hingga 2003. Dalam satu kejadian pada 1999, pihak berkuasa menemui 184 anjing di kawasan kediamannya tidak terurus dan terpaksa membunuh 159 daripadanya yang dijangkiti wabak penyakit. Mereka membenarkan Patricia memelihara baki anjing berkenaan dengan syarat dia mengkasi haiwan itu. Bagaimanapun, bilangan haiwan berkenaan kian bertambah sejak beberapa tahun lalu. - Agensi
sumber : mymetro

Emas dalam kemaluan

Colombo: Kastam Sri Lanka kelmarin menahan seorang wanita berusia 54 tahun dan dua lelaki berusia 38 dan 50 tahun kerana cuba menyeludup 2,267 gram emas ke India di Lapangan Terbang Bandaranaike.
Akhbar The Island melaporkan 10 keping emas seberat satu kilogram setiap satu disembunyikan oleh dua suspek lelaki terbabit di kemaluan mereka, manakala emas dalam bentuk barang kemas seberat 267 gram dipakai wanita berkenaan.

Jurucakap jabatan kastam berkata, ketiga-tiga suspek ialah pengunjung biasa dari Colombo ke India. Menurutnya, seramai 48 orang yang cuba menyeludup emas dari negara itu ke pelbagai negara lain sudah ditahan setakat ini. - Agensi
sumber : mymetro

Terpaksa berkhatan

Kuala Lumpur: Seorang kanak-kanak berusia tujuh tahun terpaksa menjalani pembedahan selepas kemaluannya membengkak dan sel kulit rosak akibat diikat dengan getah oleh rakan sekolah selama lebih empat jam.
Akibat kejadian Isnin lalu itu, Aqil Danish Yusri, murid tahun satu sebuah sekolah swasta di Taman Sri Gombak, dekat ini, juga terpaksa dikhatankan doktor bagi ‘menyelamatkan’ anggota sulitnya. 
Ibu kanak-kanak itu yang mahu dikenali sebagai Salina, 35, berkata, pembedahan dilakukan selama lebih dua jam di Hospital Ampang Putri, pagi semalam dan kini anaknya masih berada di bawah pemerhatian doktor.

Menceritakan kejadian itu, Salina berkata, kira-kira jam 5 petang Isnin lalu Aqil Danish pulang dari sekolah ke rumah mereka di Tamn Sri Gombak seperti biasa, namun dia mendapati anaknya itu tidak bermaya dan kerap ke tandas.
Foto
AQIL Danish terpaksa dibedah bagi menyelamatkan anggota sulitnya.

“Pelik dengan sikapnya, saya bertanya sama ada dia sakit atau demam, namun Aqil hanya memberitahu dia berasa seperti hendak demam,” katanya ketika ditemui, semalam.
sumber : mymetro

Apa punya bodoh kakak ini?


Teruk benor fesyen pakaian kakak ini


Salah Pilih Baju, Pay*dara Terekspos di TV

Nicki Minaj memang dikenal hobi mempertontonkan keindahan tubuhnya kepada publik, namun tidak demikian dengan aktris Tina Fey. Dalam waktu berdekatan, keduanya memilih baju yang keliru sehingga area dada pun terekspos bebas.


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved