Fashion Aneh Miley Cyrus, Makin Hebat Atau Kontroversi?

on 26 September 2013

Belakangan ini Miley Cyrus semakin disorot. Sejak khabar putus cintanya merebak, perubahan penampilan yang drastik dari pemain Hannah Montana ini selalu disorot.
Semenjak Twerk Style-nya merebak di internet dan menuai kontroversi, gadis kelahiran tahun 1990 ini makin menunjukkan 'taringnya'. Semakin disorot, semakin hot. Miley makin gahar dengan rambut super pendek dan tindikan di sana-sini.
Yang paling kelihatan adalah fashionnya. Dari girly look ke penampilan yang makin seksi. Short pants atau long pants dengan atasan yang selalu super minim. Vemale akan mengupas gaya fashion Miley belakangan ini yang makin 'berani'. Fashionnya unik, atau semakin menuai kontroversi ya?

Atlet guna kemaluan palsu untuk lepasi ujian dadah

Rome: Seorang pelari jarak jauh Itali berdepan tindakan disiplin kerana didakwa menggunakan kemaluan palsu untuk melepasi ujian dadah.
Devis Licciardi, 27, dikatakan menggunakan kemaluan palsu mengandungi air kencing yang tidak tercemar sebagai sampel untuk ujian sebelum perlumbaan 10 kilometer.

Dakwaan itu menggambarkan babak lucu daripada filem Withnail and I apabila karakter dalam filem berkenaan cuba mengelak ditahan akibat memandu dalam keadaan mabuk dengan menyerahkan air kencing kanak-kanak ketika ujian dilakukan.
Licciardi yang juga atlit bagi pasukan tentera udara Itali disyaki oleh marsyal perlumbaan menggunakan kemaluan palsu.

Pihak berkuasa Jawatankuasa Olimpik negara itu segera dimaklumkan mengenai perkara itu dan dia dijangka berdepan sesi disiplin di Rome esok (hari ini) dan mungkin dilarang menyertai perlumbaan dalam tempoh lama. Licciardi disyaki menggunakan alat bergelar Whizzinator itu yang banyak dijual di Internet. Diiklankan sebagai “alat air kencing sintetik yang selamat untuk semua jenis keseronokan”, ia dijual pada harga £87 (RM449) lengkap dengan elemen pemanasan dan satu beg air kencing tidak tercemar bagi membantu orang ramai melepasi ujian dadah. Produk sensitif itu datang dalam pelbagai jenis untuk pelanggan berbilang bangsa, termasuk orang kulit putih, Latino dan orang kulit hitam. - Agensi
sumber : mymetro

Hidung baru atas dahi

Beijing: Seorang lelaki yang hanya dikenali sebagai Xiaolian mempunyai hidung baru yang tumbuh di dahinya.
Xiaolian, 22, menjalani rawatan bagi menggantikan hidung asalnya yang cacat selepas dijangkiti virus di sebuah hospital di Fuzhou, wilayah Fujian.

Xiaolian, mengalami kecacatan di bahagian hidungnya akibat kemalangan jalan raya pada Ogos tahun lalu dan doktor yang merawatnya gagal memulihkan hidungnya.
Ekoran nahas yang dialaminya, hidung Xiaolian mengalami jangkitan dan tulang hidungnya terjejas.

Doktor tidak mempunyai pilihan lain tetapi terpaksa menjalankan prosedur yang membolehkan hidung barunya tumbuh di dahi bagi menggantikan hidung asalnya.

Hidung itu direka dengan menanam tisu kulit ke dahi Xiaolian.
Foto
HIDUNG baru Xiaolian.
Ia dipotong mengikut bentuk hidung dan disokong oleh tulang rawan yang diambil daripada rusuk Xiaolian.

Pakar bedah berkata, hidung baru itu tumbuh dengan baik dan pembedahan transplan akan dijalankan dengan secepat mungkin. - Agensi
sumber : mymetro

Sedut hidung selamat nyawa

Kuala Kangsar: Seorang ibu yang masih dalam tempoh berpantang bertindak pantas dengan menyedut hidung bayinya dalam usaha menyelamatkan mangsa berusia lima hari yang hampir maut akibat tercekik susu.
Dalam kejadian kira-kira jam 12.30 tengah hari kelmarin, ibu malang terbabit yang hanya mahu dikenali sebagai Roshaniza, 29, berkata, insiden itu berlaku ketika dia tinggal dengan bayinya, Muhammad Harith Amsyar di rumah mereka di Taman Bunga Raya, di sini.

Menurutnya, dia meninggalkan bayinya itu seketika untuk ke tandas sebelum terdengar bayinya menangis dan terbatuk-batuk.
“Sebaik keluar dari tandas, saya terkejut apabila melihat tubuh bayi saya bertukar kebiru-biruan. Saya melihat susu mengalir dari hidung anak saya lantas saya menepuk belakangnya bagi memastikan dia tidak terus tercekik dan sukar bernafas,” katanya.

Dia kemudian segera menyedut hidung bayinya itu dengan menggunakan mulut bagi mengeluarkan susu yang tersekat di rongga mulut dan hidung bayinya itu. “Akhirnya beberapa ketulan susu beku yang tersekat di dalam hidungnya berjaya dikeluarkan.

“Selepas berjaya mengeluarkan ketulan itu, saya dapati bayi saya mula bernafas semula, namun tubuhnya masih lemah dan kelemasan. Saya segera menggagahkan diri memandu kereta kepunyaan ayah ke Hospital Kuala Kangsar yang terletak 15 kilometer dari rumah untuk menyelamatkannya,” katanya.
Menurutnya, dia mengetepikan rasa sakit dan menggagahkan diri untuk memandu kereta selama hampir 30 minit untuk sampai ke hospital berkenaan.

“Saya hanya memikirkan nyawa anak saya kerana bimbang sesuatu yang buruk berlaku. Sebaik tiba di pekarangan Wad Kecemasan Hospital Kuala Kangsar, saya segera memaklumkan kepada kakitangan wad itu supaya segera memberikan bantuan kecemasan kepada bayi saya itu.
“Mujurlah petugas terbabit prihatin dan bertindak pantas. Akhirnya nyawa anak saya dapat diselamatkan dan Muhammad Harith kembali aktif seperti sedia kala,” katanya.

Menurutnya, pengalaman itu memberi banyak pengajaran berguna kepadanya, terutama dalam aspek penjagaan bayi.
sumber : mymetro

Wanita Cantik ini Bikin Jantung Pria Berdetik Kencang

Mahu tak kalau di ajak nikah oleh wanita cantik ini ..



Perut Seperti Orang Hamil, Anak Ini Tetap Tabah Tersenyum

 Lihatlah senyum manis anak laki-laki ini, siapa sangka dia sedang sakit. Usianya baru 8 tahun, tetapi kelainan yang dia derita menurut para dokter tidak bisa disembuhkan. Bahkan, kelainan ini boleh menyebabkan kematiannya.
Kelainan Langka Tidak Ada Obatnya
Nama anak laki-laki tampan ini adalah Aadam Asif. Dia adalah satu dari 17 warga Inggris yang menderita kelainan Niemann-Pick, Type B. Kelainan ini menyebabkan hati dan limpa penderitanya membesar. Saat lahir, Aadam memang memiliki perut yang menonjol, namun hal itu dianggap normal, kerana majoriti bayi lahir dengan perut yang 'buncit'. Kelainan ini baru diketahui dokter setahun lalu.

Foto: Dailymail.co.uk
Foto: Dailymail.co.uk
Yang membuat miris, kelainan langka ini belum ada obatnya, dilansir oleh Dailymail.co.uk, Senin (23/09). Tim dokter mengatakan bahwa Aadam kemungkinan tidak akan tumbuh dewasa, karena kelainan ini bisa membunuhnya dari dalam.
Orang Tua Aadam Merasa Hancur
Sebagai orang tua, kondisi ini tentu saja menyakitkan. Kedua orang tua Aadam merasa sangat hancur karena diagnosis yang diberikan dokter. Ayah Aadam, Mohammed (36 tahun) tidak tahu bahwa dirinya dan mantan istrinya (ibu kandung Aadam) membawa gen Niemann-Pick.
"Dia selalu memiliki perut yang tampak besar, tapi setiap kali dibawa ke dokter, mereka bilang baik-baik saja dan tidak ada yang perlu dikhawatirkan," ujar Mohammed, "Selama bertahun-tahun, perutnya membesar dan membuatnya tampak seperti sedang hamil," lanjutnya.

Foto: Dailymail.co.uk
Foto: Dailymail.co.uk
Jika perut Aadam dipegang, rasanya keras. Hal ini disebabkan hati dan limpa yang membesar dalam ukuran yang tidak seharusnya. Kondisi ini juga menyebabkan tubuh Aadam lebih kecil dibanding teman-temannya. Dia juga tidak terlalu kuat seperti anak-anak yang lain. Aadam bisa memar di kulit dengan mudah.
Aadam Tetap Tersenyum Menghadapi Semua Ini
Usia Aadam baru 7 tahun ketika dia tahu memiliki kelainan langka. Anak laki-laki ini tetap kuat dan tersenyum menghadapi tubuhnya. Walau secara fisik lemah, Aadam punya kekuatan untuk bertahan dan selalu tersenyum. Lihatlah senyum manisnya, siapa sangka dia sedang menghadapi kondisi berbahaya.

Foto: Dailymail.co.uk
Foto: Dailymail.co.uk
"Dia sadar memiliki sesuatu yang salah dengan dirinya, tapi dia begitu berani dan selalu tersenyum. Saya sangat bangga padanya," ujar sang ayah.
Walau tidak ada obatnya, keluarga Aadam tetap melakukan upaya terbaik untuk menyembuhkan putra mereka. Mudah-mudahan tim dokter menemukan pengobatan terbaik untuk Aadam. Kita doakan saja, semoga keadaan Aadam segera pulih dan diberi umur panjang.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved