Cuba lihat badan awek yang tak berlengan ini

on 15 September 2013

 Barbie Thomas merupakan seorang wanita yang telah kehilangan kedua lengannya ketika dirinya masih berusia dua tahun. Peristiwa ini terjadi saat ia memanjat transformator di dekat rumahnya.

Saat itu, Barbie memegang kabel lelektrik Lalu, seketika tangannya pun terbakar hingga ke tulang. Kerana kejadian ini, Thomas harus kehilangan dua tangannya.

"Setelah saya kehilangan kedua tangan saya, ibu saya panik tentang apa yang akan terjadi pada diri saya ke depannya nanti. Tapi saya menaruh kaki saya keluar untuk memeluknya, seperti saya sudah memutuskan apa yang akan saya lakukan," ungkap Thomas, seperti dikutip dari Huffington post.

"Saya pikir , ini terjadi di saat saya masih cukup muda, jadi lebih mudah bagi saya untuk beradaptasi," tambah wanita 37 tahun itu.

Sejak kecelakaan itu, Thomas melakukan semua kegiatan sehari-harinya dengan kedua kakinya. Mulai dari mengemudi, memasak, dan menulis email. Bahkan ia juga membentuk otot di tubuhnya.

Bahkan Thomas mengikuti pelatihan binaraga sejak tahun 2000 silam. Ia juga pernah mengikuti lomba berenang saat SMA. Tak hanya itu saja, Thomas pun turut berpartisipasi dalam dunia tari dan sepakbola.

"Ketika pertama kali saya memutuskan untuk bersaing, saya diremehkan. Ada yang bilang bahwa saya tidak akan pernah menang," ceritanya.

Cibiran negatif tersebut justru meningkatkan semangatnya. Ia yakin dirinya bisa bersaing dengan binaragawati normal lainnya. Pada bulan Maret 2012, Barbie akhirnya menjadi juara satu binaragawan wanita dan menyingkirkan enam pesaing lainnya.

Kini Thomas tak hanya menjadi seorang binaragawan wanita, tapi dirinya juga berprofesi sebagai seorang model. Thomas pun telah menjadi seorang motivator yang bisa menginspirasikan banyak orang.

"Saya berharap apa yang telah saya capai, bisa mengilhami orang lain untuk meraih tujuan mereka," tutup Barbie.

Wanita Ini Menghabiskan 22 Ribu Poundsterling Untuk Perbaiki Tubuh

Seorang wanita begitu putus asa untuk terlihat baik pada hari pernikahannya dia menjual rumahnya untuk membayar £ 22,000 perbaikan tubuh.


TSIA Pullenyang pada 5ft 1in dan 18st dianggap gemuk tidak sehattelah berjuang dengan berat badannya dari usia muda dan sekarangpada usia34 tahunmengatakan dia tidak tahan melihat di cermin '.


TSIAyang 'membenci' tubuhnyatelah mencoba segala yang dia bisa untuk menggeser berat.


Tapi setelah bertahun-tahun diet tidak memiliki efek yang berlangsungibu-of-one mengambil keputusan drastis untuk menjual £ 80.000 dengan tiga kamar tidur semi-terpisah Bolton rumahnya untuk mendanai operasi kosmetik luar negeri.

Beginilah Fotonya:




Hidung wanita digigit suami sampai putus

Beijing: Seorang wanita pertengahan umur dari Anhui menjalani pembedahan menstruktur semula wajahnya selepas pertengkaran dengan suaminya berakhir dengan hidungnya digigit hingga putus.
Pasangan itu bergaduh hingga saling bercakaran seperti Mike Tyson dan Evander Holyfield serta berakhir dengan suami wanita itu menggigit hidungnya, lapor Global Times. Kejadian berlaku selepas si isteri yang tidak puas hati kerana suaminya tidak membantu melakukan kerja rumah berleter, menyebabkan si suami panas hati dan menjerit ke arahnya.

Tidak peduli dengan jeritan suaminya, wanita itu terus berleter menyebabkan si suami berang. Dia meluru ke arah si isteri yang dikenali sebagai Yang dan menggigit hidung wanita itu hingga putus. - AFP
sumber : mymetro

Tertelan berus gigi

Shanghai: Seorang wanita berusia 25 tahun dari Yangzhou di wilayah Jiangsu dikejarkan ke hospital minggu lalu selepas tertelan sebatang berus gigi. Kejadian berlaku ketika dia memberus gigi sambil bercakap menerusi telefon.
“Berus gigi itu terjatuh ke dalam rongga tekak dan jatuh ke dalam perut,” kata sumber perubatan. 
Doktor mengambil masa beberapa jam untuk mengeluarkan berus gigi berkenaan. 
Sementara itu, dalam kejadian lain, 
Sebatang penyepit sepanjang lima sentimeter dikeluarkan dari kepala seorang lelaki di Chengdu oleh sekumpulan doktor minggu ini. 
Penyepit berkenaan memasuki kepala itu melalui rongga matanya sembilan bulan lalu. 

Menurut Shanghai Daily, lelaki berusia 57 tahun bernama Wen itu hidup dengan penyepit berkenaan dalam rongga hidungnya tanpa menyedari ia ada di situ. 

Kejadian berlaku Disember tahun lalu ketika Wen yang sedang makan tengah hari tergesa-gesa meluru untuk menyelamatkan cucunya yang hampur terjatuh. 

Dia terjatuh di atas lantai yang licin dan penyepit yang dipegangnya tercucuk ke dalam rongga matanya tanpa menembusi pancaindera itu. 

Sebahagian penyepit itu patah tetapi Wen yang agak mabuk selepas minum arak tidak menghiraukan matanya yang berdarah dan membuang penyepit berkenaan. 

Beberapa bulan kemudian luka dialaminya tidak sembuh. Imbasan sinar X mendedahkan bahawa terdapat sebahagian penyepit di antara rongga mata kiri dan rongga hidungnya. 

Sebelum dibedah Wen mengatakan dia tidak berasa sakit. Dia hanya rasa tidak selesa apabila mengenyit mata. - Agensi
sumber : mymetro

Cabut nyawa isteri, mentua

LEDANG: Seorang anggota polis yang dipercayai mempunyai masalah dalam perkahwinan menembak mati isteri dan bapa mentua sebelum bertindak menembak dirinya dalam dua kejadian berasingan di Jalan Sialang, Batu 17, Tangkak, di sini, malam tadi.
Dalam kejadian itu, Lans Korporal Fadzly Omar, 29, dipercayai menembak mati isterinya, Norakmal Abd Kadir, 26, di rumah mereka di Kuarters Kediaman Pondok Polis Felda Cempelak, Labis, kira-kira 6.15 petang. 
Dia kemudian memandu ke rumah mentuanya di Tangkak dan tiba di kediaman berkenaan, kira-kira 7 petang. 

Suspek yang bertugas di Pondok Polis Felda Cempelak, Segamat, dipercayai berbual seketika bersama bapa mentuanya di ruang tamu.
Foto

Ketika berbual, dia dikatakan mengeluarkan pistol dan terus menembak bapa mentuanya, Ab Kadir Md Arif, 65, sebelum bertindak menembak dirinya.

Abdul Kadir yang parah dikejarkan oleh jiran ke Hospital Tangkak namun disahkan meninggal dunia tidak lama kemudian. 

Bagaimanapun, suspek yang dipercayai mempunyai masalah dengan isterinya meninggal dunia di tempat kejadian. 

Sementara itu, jiran mentua suspek yang enggan dikenali, berkata dia mendengar seperti bunyi mercun sebanyak dua kali di rumah mangsa sebelum Maghrib. 

Katanya, dia tidak mengesyaki sebarang perkara buruk sebelum tiba-tiba seorang anak mangsa meluru datang ke rumahnya dan memberitahu ayahnya ditembak oleh suspek yang juga abang iparnya. 

"Saya memberanikan diri untuk melihat ke dalam rumah berkenaan dan terkejut melihat kejadian itu," katanya ketika ditemui. 

Menurutnya, sebelum kejadian dia melihat suspek pulang ke rumah bapa mentuanya itu bersama anak lelakinya yang berusia tiga tahun menaiki sebuah Proton Wira. 

Katanya, dia juga ada melihat anak perempuan mangsa keluar bermain main bersama anak suspek di luar rumah. 

"Ketika masuk ke ruang tamu rumah itu, saya melihat bapa mentuanya sudah terlentang di lantai dalam keadaan nyawa-nyawa ikan manakala suspek tertiarap di atas meja. 

"Meskipun terkejut, saya sempat menghubungi polis dan ambulans untuk bantuan kecemasan namun seorang daripada mereka ketika itu sudah meninggal dunia," katanya.
sumber ; mymetro

Miskin, Seorang Lelaki Berkeliling Cari Isteri Kaya

Penantian lama akan cinta sepertinya belum menghampiri pria berusia 58 tahun ini. Sudah mengiukuti banyak situs kencan online, lelaki ini belum menemukan tambatan hati. Hingga akhirnya ia mengambil keputusan untuk berkeliling Amerika untuk mencari isteri
Dilansir oleh Daylimail, Robert Daling melakukan perjalanan dari New Jersey ke Manhattan, Amerika Syarikat (AS), untuk mencari calon isteri. Lucnya ia membawa papan yang tampak seperti papan pengumunan untuk mempromosikan dirinya.

(c) dailymail.co.uk
(c) dailymail.co.uk
mencari seorang wanita kaya yang mahu menjadi istriku” selain tulisan besar di dadanya itu, ia juga menambahkan alamat email dan juga nomer telepon miliknya. Ini ia lakukan setelah menyadari kalau hidup sendirian tanpa pasangan itu tidak menyenangkan,
Sebenarnya aksi unik ini telah lakukan sejak 2001 silam. Ia melakukan perjalanan ke Manhattan dua kali dalam seminggu untuk mempromosikan dirinya sebagai pencari cinta. Tapi ternyata sampai tahun 2013 ia belum benar-benar menemukan wanita yang mau menjadikan ia sebagai suaminya. Robert bahkan menyatakan beberapa syarat, yaitu harus memiliki kekayaan minimal USD750 , selain kaya, lelaki berambut putih ini juga menginginkan wanita yang baik dan pintar

(c) dailymail.co.uk
(c) dailymail.co.uk
Kini ia semakin rajin mempromosikan dirinya. Karena ia sudah tidak meiliki pekerjaan lagi setelah menganggur selama sekitar sembilan bulan dan nyaris tidak mampu untuk menghidupi dirinya sendiri, oleh kerana itu, ia mencari wanita yang kaya agar boleh merawatnya.

Inilah 7 Wanita yang Terkenal kerana Rajin Pamer Gaya Busana di Instagram [FULL PICT]


1. @garypeppergirl

Akun @garypeppergirl sering memposting gaya berpakaiannya sehari-hari. Blogger fashion ini mengemas foto Instagramnya menjadi fashionable. Tak heran jika wanita bernama Nicole Warne itu memiliki follower hingga 605 ribu.
img
2. @apleminiberry

Wanita mungil ini memiliki gaya yang simple dan selalu terlihat fashionable. Karena gayanya yang unik, follower akun @apleminiberry tersebut telah mencapai 456 ribu.
img
3. @fashionculture
img
Akun Instagram @fashionculture telah mempostin foto ribuan kali yang bertema gayanya sehari-hari. Wanita dengan follower 109 ribu itu merupakan blogger asal Brazil.

4. @peaceloveshea
img
Wanita bernama asli Shea Marie ini merupakan seorang editor di sebuah majalah, stylist dan juga desainer.Tak heran, ia selalu tampil stylish dan memposting gaya dandan sehari-harinya. Akun dengan follower Instagram sebanyak 381 ribu itu memiliki ciri khas gaya yang simple dan elegan.

5. @evemarisa
img
Pemilik akun Instagram dengan follower 46 ribu memiliki gaya yang minimalis. Wanita asal bangkok itu kerap memposting foto OOTD menggunakan baju berwarna hitam dan putih.

6. @ec13em
img
Wanita asal Singapura ini pecinta barang-barang branded. Dalam akaun Instaramnya, wanita bernama Jamie Chua itu sering memposting gaya sehari-harinya dengan barang-barang mewahnya.

7. @zosuen
img
Zoe Suen kerap memposting outfit yang dipakai sehari-hari. Gayanya yang edgy tersebut membuat wanita asal Hong Kong itu dikenal di dunia social media dan ia telah memiliki follower 44 ribu. 

Mengerikan Wanita Seksi Ini Hampir Terpisah Badannya Oleh Kereta Api



Seorang penata rambut menggambarkan saat mengerikan dia ditabrak kereta api setelah mencoba naik dari rel kereta api untuk mengambil tasnya yang berisi £20.

Kirsty Owen, 22 tahun, hampir terpisah badannya setelah menangkap tangga penumpang kereta yang bergerak cepat saat melewati sebuah stasiun yang kosong di malam hari.

Dia adalah satu-satunya orang yang ada di stasiun kereta pada saat itu, tetapi jeritan rasa sakitnya yang begitu keras memberitahu orang yang hidup dekat stasiun tersebut di Llanfairpwll dekat Bangor, Wales Utara.

Dokter di unit spesialis trauma di University of North Staffordshire di belum pernah melihat orang masih hidup dengan luka yang begitu besar.

Kirsty membutuhkan tiga liter darah ketika ia tiba di rumah sakit dan membutuhkan 10 operasi. Para ahli mengatakan bahwa dia mungkin tidak akan pernah berjalan lagi.

Tapi lima minggu setelah kecelakaan mengerikan, dia telah mulai mengambil langkah pertamanya untuk berjalan.




Dan dia telah memutuskan untuk berbicara untuk memperingatkan orang lain untuk tidak membuat kesalahan yang sama masuk tanpa izin di rel kereta api.

Berikut Foto Cedera Yang Dia Alami:













sumber

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved