Wajah Mulus Blogger Cantik ini Rosak Setelah Facial Percuma

on 13 September 2013

Wajah mulus Juli, seorang blogger cantik asal Singapura yang mengelola blog kecantikan Bun Bun Makeup Tips, mendadak rosak parah akibat alergi yang timbul setelah menjalani perawatan wajah dan menggunakan produk kecantikan percuma dari sponsor. 
Juli yang kerap dipanggil Bun Bun baru-baru ini membagikan pengalamannya tentang insiden ini di blognya.
Lengkap dengan foto, dokumentasi ini memperlihatkan bagaimana wajah Juli berubah menjadi merah dan berjerawat parah dari hari ke hari. Ia mengaku mendapatkan perawatan lanjutan dari ahli kulit setelah, namun wajahnya tak kunjung sembuh.
Juli menyertakan peringatan dalam dokumentasinya: “Postingan ini mengandung gambar grafis wajah yang meradang dengan jerawat merah marah berisi nanah.”
Lalu dia mengup load foto penampilannya yang dulu diikuti dengan foto-fotonya setelah menjalani facial.
Dalam foto tersebut, wajahnya mula-mula ditumbuhi segelintir jerawat. Namun jerawat tersebut bertambah banyak dan bernanah dari hari ke hari.
Juli sempat mengunjungi klinik kecantikan untuk mengeluarkan nanah, namun kondisinya malah memburuk. Jerawat tersebut sedikit demi sedikit memenuhi wajah dan lehernya dan menimbulkan rasa perih dan gatal. 
Hari 1



Hari 2



Hari 3



Hari 4




Sumber

Ini dia foto sexy peserta Miss World Bali

Selepas kontroversi empat peserta beragama Islam menyertai Miss World Malaysia berakhir, dan Melinder Kaur Bhullar dinobatkan sebagai Miss World Malaysia, kini acara yang mengumpulkan kesemua Miss World dari seluruh dunia itu sedang berlangsung di Indonesia.




L-R: Miss Uzbekistan, Miss Ukraine, Miss Malaysia, Miss Switzerland.




Melinder dan pengiringnya dari Poland





Ecuador




Bolivia




Vietnam




Puerto Rico




Indonesia




Japan




Ukraine




Hong Kong




Poland




France






Philippines




China




Singapore




Uganda



Brazil



South Sudan



Cote D'Ivoire


 
Venezuela


Mexico


Guyana


Sri Lanka


Bahamas


Spain


Belarus

Mahukah Anda Makan Kek Berbentuk Punggung Seperti Ini?

Ada banyak variasi non-tradisional dari mooncake atau kek bulan yang dibuat khusus di Mid-Autumn Festival Singapura. Satu di antaranya, yang cukup mengejutkan adalah kek bulan berbentuk punggung dan dibuat oleh perusahaan asal Hongkong, Good of Desire.
Dilansir People Daily, kue dengan edisi terbatas ini dibuat dengan biji bunga teratai putih dan putih telur, dan didesain dengan bentuk unik dan dinamai “Bunny,” “Cover-up,” “T-back”, dan “The split.”
Banyak warga setempat merasa bentuk kek ini sungguh aneh. Su Shunqin (23), seorang mahasiswi, mengatakan dirinya tak akan membeli kue itu atau menjadikannya hadiah. Sementara, seorang PNS yang dipanggil dengan nama Gui menyatakan tak semua orang boleh menerima bentuk kek tersebut.
Seorang pembuat kek asal Singapura, Lin Yimin, mengeritik kek ini dengan mengatakan bentuk kek itu menghina tradisi leluhur dan tak seharusnya disebut kue bulan. Sementara, juru bicara dari pihak perusahaan menyatakan ide itu hanya sekadar humor yang mewakili tradisi China.
Dalam bahasa slang Kanton, pada perayaan yang berlangsung 15 Ogos mendatang atau Hari Pertengahan Musim Gugur nama panggilannya adalah pantat. Ide ini berasal dari Douglas Young, pendiri perusahaan dan kue bulan itu laris manis di Hongkong selama beberapa musim.

Lelaki kena 20 sebatan pukul bahu isteri

Riyadh: Sebuah mahkamah di Al Qateef di timur Arab Saudi semalam menjatuhkan hukuman 20 sebatan terhadap seorang lelaki kerana memukul bahu isterinya.
Kes itu difailkan sebulan lalu oleh mangsa yang turut menyerahkan laporan perubatan bagi menyokong dakwaannya.

Bagaimanapun, lelaki berkenaan yang berusia 30-an, menafikan dia bermaksud untuk menyakitkan isterinya. Menurutnya, dia hanya bergurau dengan isterinya, lapor akhbar. Walaupun wanita terbabit kemudian melaporkan kepada pihak berkuasa bahawa dia ingin menggugurkan kes itu kerana sudah berbaik semula dengan suaminya, tetapi pendakwa raya enggan berbuat demikian. Perbicaraan diteruskan dan hakim kemudian memutuskan wanita terbabit berhak menghadiri pelaksanaan hukuman sebatan itu. - Agensi
sumber : mymetro

Telan sotong hidup

Seoul: Amalan memakan ikan mentah yang lazim di timur Asia sudah diterima baik di seluruh dunia, tetapi memakan sotong hidup mungkin memerlukan masa untuk diterima ramai.
Tetapi ia bukan menjadi masalah kepada sebahagian pengunjung pesta makanan di Seoul.

Tanpa banyak masalah mereka menarik keluar sotong hidup dari bekas dan cuba memasukkan hidupan itu ke mulut masing-masing. Pada masa sama tentakel sotong itu melekap pada jari, bibir dan pipi menjadikan ia agak sukar untuk dimakan pengunjung pesta makanan itu.
Bagaimanapun, pada akhirnya pengunjung yang “kebuluran” itu mula mengunyah sotong hidup berkenaan walaupun tentakelnya jelas kelihatan bergerak-gerak.

Walaupun amalan berkenaan mungkin memerlukan masa lebih lama untuk diterima di negara lain, sebahagian penduduk Korea Selatan jelas gemar dengan apa yang dilakukan.

Bandar Donghae menganjurkan Pesta Sotong pada setiap Disember dan menarik kedatangan sehingga 70,000 pelawat dari seluruh dunia setiap tahun. Pengunjung boleh menangkap sotong itu dengan tangan serta menyertai acara yang diadakan bagi meraikan hidangan makanan tempatan. Antara pertandingan diadakan ialah “merawat sotong” serta “menyiang sotong mentah.” Pesta berkenaan diadakan ketika Mahkamah Agung Korea Selatan membebaskan seorang lelaki yang didakwa membunuh kekasihnya selepas wanita terbabit didakwa tercekik ketika makan sotong hidup.
Foto
PASANGAN suami isteri bersama-sama cuba makan sotong hidup.
Sebelum ini, lelaki berusia 32 tahun berkenaan dihukum penjara seumur hidup. - Agensi
sumber ; mymetro

Meninggal lepas berasmara

Muar: Seorang lelaki warga emas ditemui mati dipercayai akibat serangan jantung selepas mengadakan hubungan seks dengan seorang wanita yang baru dikenalinya di sebuah hotel bajet di Jalan Meriam di sini, semalam.
Lelaki berusia 66 tahun itu yang juga seorang pekebun dikatakan tidak sedarkan diri di bilik di hotel bajet terbabit pada kira-kira jam 10.20 pagi.

Sumber memberitahu, mangsa sebelum ini kerap mengunjungi hotel bajet itu untuk tujuan sama.
Katanya, sekitar jam 10 pagi, warga emas itu dilihat memasuki sebuah bilik di situ untuk bertemu seorang wanita.

“Bagaimanapun, kira-kira 20 minit kemudian, warga emas itu pengsan sebaik selesai mengadakan hubungan seks dengan wanita terbabit.

“Wanita terbabit yang panik segera memaklumkan majikannya yang kemudiannya menghubungi ambulans untuk bantuan kecemasan,” katanya.
Mangsa bagaimanapun disahkan sudah meninggal dunia ketika diperiksa kakitangan perubatan.

Difahamkan, lelaki itu yang berasal dari Kampung Baru Estet Kim Kee, Bukit Pasir, dekat sini, itu masih bujang dan tinggal sendirian.
Timbalan Ketua Polis Daerah Muar Superintendan Sahadan Jaafar ketika dihubungi mengesahkan pihaknya menerima laporan kejadian terbabit.

“Mangsa disahkan mati di hotel berkenaan dan mayatnya dibawa ke Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) Muar untuk bedah siasat.

“Siasatan awal di lokasi kejadian tidak menemui sebarang unsur jenayah. Kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut,” katanya.
sumber : mymetro

Ini dia TrendFesyen Baru...Mempercantik Kuku dengan Cincin

Seni mempercantik kuku semakin marak. Tak hanya di salon kecantikan. Wanita yang berjalan-jalan di pusat perbelanjaan pun boleh menjumpai orang-orang yang menawarkan jasa itu.

 

Cat kuku warna-warni memang tampak cantik. Belum lagi jika ditambah gambar atau aksesoris tertentu. Kini, mempercantik kuku tak hanya bolehdilakukan dengan cat berwarna-warni.

Meniru gaya penyanyi Beyonce dalam salah satu video klipnya, ‘cincin kuku' menjadi tren baru di dunia fesyen. Ini merupakan perpaduan konsep cincin dan nail art.

Jika ingin kuku lebih tampak berkilau, tinggal tambahkan perhiasan cincin ini. Bentuknya bermacam-macam. Ada yang melengkung tajam seperti cakar, melilit jari seperti ular, sampai kerucut seperti bentuk kuku biasa.

Sementara ini, cincin kuku baru tersedia dalam dua warna, emas dan perak. Para fashionista di dunia berusaha mengembangkannya dengan desain dan tampilan yang menarik. Sebagai tambahan kilau, ada yang sudah menyandingkan cantiknya berlian dengan cincin itu.

Mengutip laman Daily Mail, Lydia Faye Jones, seorang fashion blogger menuturkan cincin kuku itu akan makin terlihat mencolok saat digunakan secara berkelompok di beberapa jari.

Ia berpendapat, cincin model baru ini juga bisa menjadi cara asyik untuk menyembunyikan kondisi darurat, misalnya kuku yang patah.


Nail trend: The latest trend to take the fashion and beauty world by storm is nail ring- a cross between a false nail and a ring 

                                 Bling bling: The designs, which start at around 99p on eBay, can be snapped up plain or with more intricate designs like snakes

(Foto) Memakai Jilbab Tapi Menghina Agama

Kaum wanita memang lekat dengan namanya mode dan fashion. Namun, sejatinya banyak kaum wanita yang mengikuti trend dan ingin tampil menarik dengan tanpa berpikir panjang.

Seperti yang dilakukan oleh para wanita dibawah ini:

Jilbab Sexy

Jilbab Sexy

Jilbab Sexy

Jilbab Sexy

Dan inilah yang terparah kerana secara sengaja mempamerkan lekuk tubuh mereka:

Jilbab Sexy

Jilbab Sexy

Jilbab Sexy

Mereka memang ingin tampil menarik, namun mereka nampaknya tidak tahu bahwa mereka sedang melakukan penistaan terhadap simbol agama yang mereka anut. Sejatinya, memakai jilbab berarti menutup seluruh aurat.

Sungguh memprihatinkan. Semoga kedepannya mereka sadar dan mendapatkan hidayah.

Penampilan Terbaru Kim Kadarshian Pasca Melahirkan North

Setelah melahirkan, Kim melancarkan diet ketat agar tubuhnya kembali seperti semula. 

Ia digambarkan tampak sehat dan bergaya saat ia muncul di Beverly Hills pada hari Rabu.

Penampilannya digambarkan menggunakan ikat pinggang kecil dengan kemeja putih dan celana panjang yang longgar.

Pelatihnya, Tracy Anderson mengatakan bahwa Kim tidak kembali ke gym kerana menghabiskan waktu bersama putrinya.

Ia juga mengatakan Kim tidak peduli dengan pekerjaannya, yang ia pedulikan hanya putri semata wayangnya, North.

Tracy mengatakan Kim adalah ibu yang luar biasa dalam menjaga anaknya. Ia sudah melatih Kim sejak Kim hamil dan ia sangat yakin Kim memang seorang ibu yang sempurna.

Menurut laporan, Kim tengah bekerja keras melangsingkan tubuhnya kembali dengan mengikuti kegiatan gym dan diet ketat namub sehat.


Putri Kim, North

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved