Ini namanya sayang awek atau takutkan awek?

on 12 September 2013


Setelah Terserang Tumor Otak, Awek Cun Ini Memilih Jadi Putri Duyung

Cambridge, Pada 2010 lalu, Mairead Kelly (25), didiagnosa terkena tumor otak, tepatnya tumor kelenjar hipofisis. Penyakit itu membuatnya selalu kelelahan, rambut gugur dan tubuhnya mudah memar. Setelah menjalani dua operasi, Kelly pulih sepenuhnya. Kini dia memilih menjadi seorang putri duyung.

Ya, Kelly senang berenang dengan pakaian ala putri duyung di dongeng-dongeng. Dia bahkan kerap diminta tampil di pesta dan berbagai acara. Tak hanya itu, Kelly juga melakukan sejumlah perjalanan lintas negara dalam kapasitasnya 'sebagai' putri duyung.

Sebenarnya Kelly telah menjalani pendidikan sebagai akuntan selama tiga tahun terakhir. Namun hal itu tidak berhasil membuatnya memilih pekerjaan sebagai seorang akuntan yang sibuk di kantor. Mejadi putri duyung profesional lebih menarik bagi Kelly.

Setelah menjalani operasi, sebenarnya Kelly merasa khuatir jika harus berlama-lama di dalam air. Dia yakin operasi itu membuat hidung dan sinusnya tidak lagi seperti dulu.

"Saya tidak yakin bagaimana hal itu akan bereaksi terhadap tekanan bawah air, tapi ternyata saya tidak ada masalah," ucap Kelly, seperti dikutip dari Daily Mail, Khamis (12/9/2013).

Kelly didiagnosis mengalami tumor jinak yang jarang dari kelenjar pituitary. Kondisi ini dikenal sebagai thyrotropinoma. Penyakit itu diketahui dideritanya pada tahun 2010, saat Kelly menyelesaikan pendidikannya di universitas.

Kemudian dia menjalani operasi pada 2011 untuk mengangkat tumor. Operasi kedua pada Januari lalu harus dijalani Kelly saat tumor itu tumbuh kembali. Untunglah setelah operasi tersebut, kini Kelly sudah pulih.

"Saya punya banyak masalah kesehatan ketika masih di universitas. Saya benar-benar lelah, rambut saya rontok dan saya mudah sekali memar," terangnya.

Berenang, sambung Kelly, adalah satu-satunya bentuk latihan yang boleh dia lakukan. Olahraga air itu menurutnya cukup membantu dalam pemulihannya. "Saya merasa lebih kuat. Saya suka berenang," kata Kelly sembari menambahkan bahwa ketenangan dan kedamaian di perolehnya saat berada di air.

Kelly bersama kedua temannya, Frankie Dubery dan Demelza Hillier, membentuk kelompok putri duyung yang diberi nama Merlesque. Mereka berlatih hingga 10 jam dalam sepekan di sebuah danau untuk berenang dan bernyanyi. Penampilan mereka benar-benar sangat memukau orang yang menontonnya.

Saat tampil, ketiganya mengenakan kostum ekor putri duyung yang terbuat dari silikon bersisik . Nah dalam penampilannya, Kelly dikenal sebagai putri duyung Ondine.

Apakah tidak menyesal telah susah-susah belajar akuntansi tetapi malah memilih karir sebagai putri duyung? "Orang mungkin menganggap akuntansi sebagai karir yang lebih berharga untuk dijalani setelah lulus, tapi saya merasa bahwa karir saya yang sekarang sangat berharga," kata Kelly.

"Sebagian besar orang tidak langsung menggunakan pendidikan mereka dalam kehidupan profesional masa depannya. Tapi mereka menggunakan keahlian yang dikembangkannya untuk melengkapi pendidikannya," tambahnya.

Agak berapa kesalahan yang dilakukan awek ini?


sumber gambar : stomp.com.sg

Wanita Ini Menggunakan Payudara Besarnya Untuk Mengurut

Mengurut pada umumnya menggunakan tangan namun apa jadinya jika  menggunakan payudara wanita? Sedikit aneh memang namun layanan urut menggunakan payudara benar benar ada di Amerika Syarikat. Wanita bernama Kristy Love awalnya malu memiliki payudara  yang sangat besar bahkan ia pernah menganggap jika payudara besarnya ini sebuah kutukan, namun hal ini berbalik 100% sebab dengan menggunakan payudaranya yang sangat besar ia boleh menghasiakn wang.

 Kristy Love pernah masuk sekolah urutamun keluar dari skolah tersebut tidak ada satu spa atau tempat urut yang mahu menerima ia bekerja alasanya kerana ia memiliki payudara yang cukup besar sekali dan tubuh yang sedikit gemuk. “Ketika saya menyelesaikan sekolah pijat, tidak ada yang mau mempekerjakan saya,” kata Kristy, yang populer dengan sebutan BBW Kristy Love, seperti dikutip dari Mirror, Rabu (11/9/2013). Kristy Love sempat sedih namun ia tidak pernah menyerah untuk usahanya sampai ia memberanikan diri untuk membuka tempat pijat di rumahnya.

 Ada sebuah kejadian menarik ketika ia menerima satu pesakit  urutnya sang pesakit memintanya untuk mengurut dengan payudaranya, awalnya Kristy Love menolak dan marah namun ia menyadari jika kelbihan pada dirinya hanya ada pada payudara besarnya. Setelah kejadian itu Kristy Love berpikir untuk mebuka jasa pijat dengan menggunakan payudara ia pun memulinya dengan memasang iklan layanan urut payudara’ di koran lokal. Sejak itu, teleponnya selalu berdering. Kliennya terus bertambah. Kristy pun kini makin percaya diri.

 Apalagi semua klien memberikan testimoni positif untuknya. Namun bukan tanpa kendala yang dihadapi Kristy Love tentang usaha urut payudara ini, ternyata keluarga Kristy Love Menentang apa  yang dilakukanya. “Mereka benar-benar menentangnya. Jelas itu bertentangan kode moral mereka,” kata Kristy. Namun apapun Kristy tetaplah Kristy, seseorang yang menikmati dunianya. Kristy masih akan terus memberikan urut  unik itu, sampai dia tak lagi mampu melakukannya.

Sumber  

Wanita ini adalah Instruktur Tentera PALING CANTIK di China.

Baru-baru ini, seorang awek paling cantik menjadi instruktur militer di China, hits di Internet.  Dan mahasiswa pria china pada semangat rela menerima pelatihan militer darinya.

Melihat fotonya, banyak netizens berkata, "mengatakan bukankah bahwa pelatihan militer membuat orang kecoklatan?" Beberapa netizens mengatakan mereka bersedia menerima pelatihan militer jika mereka memiliki seorang instruktur pelatih militer yang cantik.

Beberapa netizens bahkan mengatakan bahwa memiliki seorang instruktur perempuan yang cantik, kita tidak takut apapun jenis pelatihan militer-nya.

Zhang Yihan, itulah nama si instruktur militer yang cantik di China, dia juga masih berstatus seorang mahasiswa senior di College of Art Design in Dalian Polytechnic University (DPU), China. Di Universitas ini memiliki tradisi bahwa mahasiswa senior mengambil alih instruktur pelatihan militer.

Instruktur Mahasiswa ini telah menjalani pelatihan keras di liburan musim panas. Jika dia di kampus Anda, maukah kamu kembali ke kampus untuk menerima pelatihan militer lagi?


Wanita baru kahwin dituduh bunuh suami

Los Angeles: Seorang wanita yang baru berkahwin dituduh membunuh selepas dia didakwa menolak suaminya dari sebuah tebing seminggu selepas melangsungkan perkahwinan mereka.
Jordan Linn Graham dihadapkan di mahkamah di Montana kelmarin dengan tuduhan membunuh suaminya Cody Lee Johnson pada Julai lalu di Taman Negara Clacier tanpa niat.

Jordan, 22, mulanya melaporkan kepada pihak polis, suaminya yang berusia 25 tahun itu hilang selepas memberitahunya dia keluar bersiar-siar dengan seorang rakan.
Bagaimanapun, dia kemudian mengaku berbohong dan memberitahu polis bahawa mereka bertengkar sebelum dia menolak suaminya jatuh dari tebing tinggi. - AFP
sumber : mymetro

Kepala budak diacu pistol

London: Imej mengejutkan yang menunjukkan seorang wanita mengacu pistol ke kepala seorang kanak-kanak mencetuskan kebimbangan terhadap keselamatan mangsa.
Foto itu dikongsi di laman media sosial ratusan kali sejak ia mula dimuat turun baru-baru ini. Pengguna laman web terdesak untuk mengenal pasti wanita dan kanak-kanak itu bagi memaklumkan kepada pihak berkuasa. Bagaimanapun, usaha mereka terhalang ekoran kurangnya maklumat mengenai asal usul gambar itu.

Foto terbabit menunjukkan seorang wanita muda tersenyum sambil mengacu pistol antara dua mata kanak-kanak yang berusia sekitar dua tahun.
Tiada maklumat mengenai bila dan di mana gambar itu diambil, tetapi kelihatannya berasal dari laman Facebook warga Argentina sebulan lalu.

Kemungkinan kedua-duanya adalah penduduk Amerika Latin. Imej itu mencetuskan panik hingga mendorong penulis blog berkempen menentang penderaan domestik.

Seorang bekas mangsa penderaan berkongsi foto itu mengatakan: “Jika ada sesiapa yang boleh membantu kami mencari kanak-kanak itu, tolonglah buat sesuatu. “Seorang bayi boleh mengalami trauma seperti mangsa penderaan yang lain - dan ini adalah satu bentuk penderaan.” Ramai pengguna Facebook menyuarakan kemarahan terhadap foto itu dengan sesetengahnya menyifatkannya “benar-benar jahat.” Tidak diketahui sama ada pistol dalam gambar itu senjata betul atau pistol mainan. - AFP
Foto
FOTO yang dikongsi di Facebook ini mengejutkan ramai pengguna laman sosial.
sumber : mymetro

Main-main bawa maut

Parit Buntar: “Saya meluru ke belakang kereta dan sebak apabila melihat anak saya dalam keadaan melutut sambil memegang selipar manakala kepalanya terhimpit di dinding rumah.
“Apabila kereta digerakkan ke depan, tubuhnya jatuh dan kepalanya berdarah. Selepas diperiksa, saya dapati dia sudah tidak bernyawa.” 
Demikian kata Mohd Ali Hussin, 53, ketika menceritakan tragedi kematian anak bongsunya selepas seorang lagi anaknya yang baru berusia empat tahun cuba memandu kereta miliknya.

Kejadian berlaku di rumah keluarga berkenaan di Taman Kerian, di sini, jam 12.30 tengah hari semalam dan mangsa, Mohd Adam, berusia dua tahun maut di tempat kejadian.
Foto
KESAN percikan darah jelas kelihatan pada dinding rumah.

Mohd Ali berkata, sebelum kejadian, anak keempatnya, Aiman Yasin, dipercayai mengambil kunci kereta miliknya tanpa disedari ahli keluarga lain.
sumber : mymetro

Mahukah Anda Makan Lobster yang Memiliki Kelainan Genetik Ini?

Seekor lobster yang memiliki kelainan genetik akhirnya selamat dari meja makan kerana keunikannya. Dilansir Upi.com, kapten kapal Peter Brown dan nelayan Richard Figueiredo, pemilik kapal Rachel Leah, dan bintang acara Lobster Wars di Discovery Channel menemukan lobster bersepit enam.
Lobster yang ditemukan di lepas pantai Hyannis, Maine, Amerika Serikat (AS), dinamai Lola. Ia memiliki lima capit di bagian depan dan satu di bagian normal. Brown dan Figueiredo kini mendonasikan lobster itu ke Maine State Aquarium di Boothbay Harbor dan dikenal memiliki koleksi lobster aneh.
“Kadang-kadang ketika terjadi gangguan genetika, maka akan tumbuh capit yang lucu,” jelas David Libby, ilmuwan kehidupan bawah laut di akuarium itu dan mengatakan Lola memiliki bentuk yang aneh. “Saya tidak pernah melihat hal seperti ini sebelumnya,” ujarnya.

Ngeri! Lelaki Ini Menderita Penyakit Aneh Akibat Jilatan Serigala

Haiwan seperti serigala bagi kita mungkin agak asing kerana haiwan ini tidak mudah ditemui seperti anjing dan kucing. Selain itu, serigala juga turut dikaitkan dengan serigala jadian yang akan muncul pada waktu malam bulan purnama. Biarpun begitu cerita hanyalah khayalan di film ataupun di majalah, dan serigala juga boleh dianggap merbahaya. Seorang lelaki yang dikatakan menghidap penyakit misteri selepas diterkam "dijilat"  oleh seekor serigala. Mengapa boleh jadi begitu?,
wolf2
Di Guizhou China, seorang lelaki berusia 64 tahun kelihatan mempunyai gigi seperti tumbuh diluar bibirnya malah bagian bibir atasnya juga kelihatan hilang. Berdasarkan kisahnya, lelaki tersebut pernah mendaki gunung ketika berusia 11 tahun dan diterkam "dijilat" dengan seekor serigala. Serigala tersebut tidak menjadikannya makanan tetapi hanya menjilat bibirnya.
wolf
Atas insiden itu, dia dipercayai terjangkit penyakit dan terpaksa mendapatkan perawatan. Kesannya adalah seperti mana yang berlaku padanya hari ini. Keadaan mulutnya yang sebegitu menakutkan membuat kehidupan kesehariannya seperti untuk makan atau bercakap dengan orang ramai menjadi terganggu.

Salah Pilih Gaun, Underwear Awek Ini Terekspos

Aktris muda yang namanya mencuat lewat film Alice in Wonderland garapan sutradara Tim Burton ini jarang tampil seksi di muka publik. Baru-baru ini, ia tampil menyita atensi di sebuah premier film lantaran gaun yang dikenakannya terlalu tipis dan menerawang.


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved