‘Curi’ basikal daripada pencuri

on 02 September 2013

Vancouver: Seorang wanita tempatan Kayla Smith mempunyai cara tersendiri menghadapi pencuri basikalnya.
Kayla kehilangan basikalnya yang berharga $1,000 (RM3,118) ketika diparkir dekat Kampung Olimpik minggu lalu.

Sejak itu dia mengaku sangat kecewa dan mula bner putus asa. “Saya tertanya-tanya pada diri sendiri, mengapa ada orang melakukan ini pada saya?,” katanya.
Apabila seorang kawan Kayla ternampak iklan yang menawarkan basikal sama seperti milik Kayla dengan harga $300 (RM935), dia mulai berang.

“Saya sangat marah dan berdoa agar si pencuri itu dilenyek oleh trak,” katanya.

Dia kemudian merancang untuk bertemu dengan penjual basikal itu di tempat letak kenderaan restoran McDonald’s. Apabila mereka bertemu, dia memberitahu penjual itu dia perlu menguji basikal itu terlebih dulu. Lelaki berkenaan pada mulanya teragak-agak tetapi dia akhirnya bersetuju membenarkan Kayla menguji basikal itu.
Kayla lalu naik ke atas basikal itu dan menunggangnya pulang ke rumah.

“Saya sangat gembira, rasanya seperti pemain bola NFL yang meraih kemenangan,” katanya.
Bagaimanapun, perbuatannya itu tidak disenangi polis dan mereka memberi peringatan agar orang lain tidak mencontohi tindakan Kayla. Seorang pegawai polis yang enggan dikenali berkata, perbuatan Kayla bertemu dengan si pencuri mendedahkan dirinya kepada bahaya. “Anda tidak tahu siapa yang akan anda temui. Berapa ramai yang ada di sana dan mungkin si pencuri itu boleh melakukan apa saja jika terdesak,” katanya. - AP
sumber : mymetro

Terkejut lihat anak lemah tiba-tiba

Sungai Petani: “Saya terkejut apabila melihat Wan secara tiba-tiba menjadi lemah dan tidak bermaya selepas meneguk air oren yang dibancuh rakannya,” kata Abdul Rahman Mustafa, 62, bapa kepada Mohd Ridzuan, 29, yang masih koma selepas meminum air oren dipercayai mengandungi bahan berbahaya.
Abdul Rahman berkata, sebelum itu, dia melihat seorang daripada pekerja membawa satu bekas lalu membancuh air oren yang diambil di atas meja di bahagian tepi gerai bersama dengan ketulan ais. 
Katanya, pekerja terbabit kemudian membawa kepada rakannya di tempat membakar lemang sebelum empat daripada mereka yang sedang berehat mengambil air oren itu dan meminumnya, namun dua lagi pekerja tidak sempat kerana sudah habis. 

“Tidak lama kemudian saya diberitahu, Rosli mahu pulang ke rumah kerana tidak sedap badan sebelum mendengar bunyi bising apabila beberapa pekerja dan majikan menerpa ke arah anak saya serta dua lagi rakannya di tempat bakar lemang.

“Ketika mendapatkan Mohd Ridzuan, Jefri dan Puzi, mereka memberitahu kepala masing-masing pening manakala badan tidak mampu bergerak dan mula muntah. Justeru, mereka terus dihantar ke Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH) untuk rawatan termasuk Rosli yang sudah tidak bermaya,” katanya.

Katanya, dia dan pekerja lain berasa hairan dan terkejut dengan kejadian itu berikutan pati oren berkenaan daripada botol sama diminum mereka pada malam sebelum kejadian, tetapi tiada apa-apa berlaku. 

“Nasib baik bekas air oren yang dibancuh itu kecil, jika tidak lebih ramai pekerja yang mengalami nasib sama seperti anak saya dan tiga yang lain. Tetapi, apa salah mereka sehingga ada orang sanggup berbuat demikian,” katanya.
sumber : mymetro

Kristen Stewart Kembali Tampil Topless di Iklan Balenciaga

Setelah melakoni adegan topless di film On The Road tahun lalu, kini mantan Robert Pattinson itu kembali tampil tanpa atasan di iklan parfum terbaru Balenciaga. Kristen tampak seksi seductive menatap ke kamera.

Seperti yang dilansir dari Daily Mail, wanita 23 tahun itu menunjukkan keindahan punggungnya sambil menatap tajam ke kamera. Tampak sideboob Kristen sedikit mengintip dari balik tangannya. Kristen memberikan pose yang maksimal untuk parfum Florabotanica dari brand asal Spanyol itu.

Iklan parfum tersebut dibuat dalam warna hitam-putih untuk memperkuat image seksi. Kristen hanya berpose membelakangi kamera dengan rambut diikat rapi. Bunga warna-warni menjalar dari punggung hingga bahu menambah keseksian bintang 'Twilight' itu.

Wajah Kristen semakin cantik dengan riasan make-up smoky eye dan shiny lip gloss. Pemilik nama asli Kristen Jaymes Stewart itu memang telah menjadi brand ambassador parfum Balenciaga sejak awal 2012. 

Kristen juga pernah mengatakan kepada Women's Wear Daily bahwa ia merasa beruntung menjadi bagian dari iklan Florabotanica. "Ini merupakan parfum dengan wewangian yang natural," tuturnya.

Wanita Ini Boleh Menikah Dan Sembuh Dalam Waktu Singkat Setelah Divonis Mati

Sejak masa kanak-kanak, Kristie Mills menderita cystic fibrosis, sebuah penyakit paru-paru kronis yang berakibat fatal. Dan setelah divonis mati, wanita berusia 21 tahun ini pun mengungkapkan permintaan terakhirnya untuk menikah dengan kekasihnya, Stuart Tancock, yang dikenalnya selama dua tahun, pada musim panas ini. Kisah mengharukan Kristie inipun ditayangkan dalam acara “Breathless Bride: Dying to Live”, yang tayang di TLC beberapa malam lalu. Pihak TLC juga melakukan wawancara terhadap Kristie melalui via email.

Pernikahan Kristie pun berlangsung dengan sederhana, tempat pernikahannya pun dipilih ditempat yang dapat dibatalkan sewaktu-waktu, jika Kristie merasa sangat sakit. Kristie sendiri sudah diperkirakan akan meninggal dalam beberapa hari jika tidak menerima donor organ paru-paru tepat waktu.

"Aku rasa mereka mewujudkan permintaan terakhirku," tulis Kristie dalam email. Malam itu dia kembali ke rumah sakit. "Para perawat mengatakan aku akan meninggal."

Delapan hari setelah menikah, keajaiban pun muncul. Akhirnya Kristie mendapatkan donor yang cocok. Namun perjuangan Kristie tak berhenti sampai disitu, setelah melalui proses operasi transplantasi, Kristie merasakan sakit yang luar biasa saat menjalani masa-masa pemulihan.

"Aku tidak pernah membayangkan rasanya akan sesakit itu. Aku bahkan berhalusinasi dan merasa sangat tersiksa setelah menjalani transplantasi."

Kini Kristie tinggal bersama suaminya di Devon. Kristie menuliskan pengalamannya di blog, membantu mencarikan donor baru, dan meningkatkan kesadaran tentang penyakit cystic fibrosis dengan ceritanya tersebut. Seperti pasangan lainnya, pasangan ini juga menghabiskan waktu bersamanya dengan memasak bersama, pergi nonton ke bioskop, bahkan panjat tebing.

Kini Kristie sudah jauh lebih pulih. Meski demikian, Kristie mencoba menerima takdir dengan berfikir realistis, dengan tak mungkin memiliki anak dapat menurunkan penyakit cystic fibrosis ke anaknya.
(Daily Mail)

4 Cara Agar Paha Dan Betis Menjadi Ramping

Memiliki betis dan paha yang ramping adalah sesuatu yang menjadi impian bagi sebagian besar wanita. Jika paha dan betis kita terbilang besar, biasanya orang cenderung menjadi kurang percaya diri apalagi jika menggunakan pakaian yang mini seperti skirt pendek atau celana pendek.

Kalau  ingin mengecilkan paha dan betis agar menjadi lebih percaya diri, tidak ada salahnya kalau mencoba berbagai cara berikut ini. Cara-cara di bawah ini akan membantu  agar  paha dan betis menjadi lebih ramping.

1. Tambah serat dalam makanan
Serat dalam makanan dapat kita jumpai di dalam menu sayur dan juga buah. Setelah mengurangi asupan lemak, yang perlu dilakukan adalah menambah menu sayur dan buah. Selain mengandung serat, dua makanan ini juga mengandung vitamin yang kita butuhkan.

2. Fitness atau senam
Mengikuti fitness atau senam bisa menjadi salah satu cara yang baik untuk mengecilkan paha dan betis. Gerakan yang cukup mudah dengan bimbingan dari para instruktur bisa membuat proses perampingan jadi lebih cepat dan efektif.

3. Olahraga
Jika kamu tidak sempat datang ke tempat fitnes atau senam, hal yang bisa dilakukan adalah olahraga sendiri selama 15 atau 20 menit. Gerakan yang paling efektif adalah dengan berlari atau jogging. Tidak perlu keluar rumah karena lari ditempat sebenarnya cukup efektif. Lakukan olahraga seperti ini dua kali sehari pada waktu sore dan pagi hari.


4. Hindari makanan berminyak dan berlemak
Hal pertama yang harus dilakukan adalah mengurangi asupan lemak dan juga minyak dalam menu sehari-hari. Sehingga lemak tidak akan menumpuk di paha, jika kamu ingin mengecilkan perut, dalam hal makanan pantangan lemak dan minyak juga akan ada. Mengecilkan paha dan betis sekalian perut tidak ada masalah kan?

Cara-cara di atas tergolong mudah sehingga kamu tidak perlu lagi pusing. Hampir semua kegiatan di atas boleh dilakukan di rumah termasuk memilih makanan yang sehat dan tidak berlema. Mahu cuba cara ini di rumah?

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved