Foto-foto Mengharukan Warga Syria Saat Bertemu Anaknya yang Dikira Tewas

on 29 Ogos 2013

Sejumlah foto-foto yang diambil dari video di YouTube menunjukkan seorang ayah yang menangis kerana bertemu anaknya yang disangkanya telah tewas akibat serangan gas kimia pada minggu ini.
Foto-foto yang dipublikasikan di Daily Mail diambil dari video berdurasi tujuh minit di wilayah barat daya kota Zamalka, Syiria dan diposting oleh seorang aktivis Syiria Isnin lalu.

Baju ARTIS AWEK KOREA yang lagi BOOMING,MACAM TAK PAKAI SELUAR

Choi Yeo Jin artis k-pop, fesyen terbarunya…seperti tidak memaki seluar! Acara ini berlangsung di Grand Ambassador Seoul Hotel. 


dengan make up cantik lah.....!!



Dianggap Menyesatkan, Iklan Produk Terbaru Nivea Tidak Boleh Tayang

 Dramatisasi dalam sebuah iklan produk untuk meningkatkan penjualan sudah menjadi hal yang lumrah dalam dunia periklanan. Tapi jika terlalu berlebihan, iklan tersebut boleh dilarang tayang.

Seperti yang terjadi pada iklan produk Nivea Vital di Inggris, yang ditarik dari peredaran oleh Advertising Standards Authority (ASA). Dikutip dari Daily Mail, ASA menilai, iklan cetak dari produk Nivea Vital anti-age cream telah menyesatkan dan melebih-lebihkan efek dari penggunaan krim.

Iklan tersebut menampilkan model wanita berusia 60-an tahun, dengan tampilan wajah yang tampak awet muda. Dengan hanya sedikit kerutan di sudut mata dan garis ekspresi, serta dahi yang tampak kencang membuat model ini terlihat 20 tahun lebih muda dari usia sebenarnya.

Namun jelas terlihat kalau foto tersebut sudah di-retouch secara menyeluruh dan beberapa bagian telah 'dipercantik' sehingga kurang menggambarkan wajah wanita yang sebenarnya. Model tersebut adalah Cindy Joseph, model Amerika yang dikenal dengan sebutan 'champion of older women' karena baru mulai modelling saat umurnya sudah 49 tahun.

Dalam iklannya, Nivea mengklaim kalau produk tersebut bisa 'mengurangi tanda-tanda utama penuaan pada kulit' dan 'secara nyata mengurangi kerutan, meningkatkan kekencangan kulit dan membantu mencegah timbulnya noda hitam karena penuaan'. Sementara pada kemasan produknya Nivea menuliskan, "Mengurangi semua tanda-tanda penuaan pada kulit dewasa dan memberi perawatan ekstra yang diperlukan untuk kulit dewasa."

Namun berdasarkan investigasi ASA setelah menerima beberapa komplain terhadap produk tersebut, mereka menemukan bahwa wajah model dalam gambar tersebut merupakan 'produk' rekayasa komputer. Bukan semata-mata kerana pemakaian krim. 

ASA mengatakan dalam sebuah pernyataan tertulis bahwa Beiersdrof of Germany, perusahaan yang memayungi brand Nivea gagal memberikan bukti yang boleh mendukung klaim dari efek penggunaan krim pelembab seperti yang dijanjikan dalam iklan.

"Kami menyadari bahwa gambar model wanita usia matang, yang jadi objek utama dalam foto telah di-retouch berlebihan dan mengubah total penampilannya. Garis-garis halus dan kerutan di wajahnya, terutama sekitar mata dan mulut sudah dikurangi secara dramatis dan beberapa noda penuaan dihilangkan," ujar ASA.

Pihak Nivea sudah menanggapi pencabutan iklan tersebut dan mengatakan, "Kami menyesali bahwa gambar tersebut dianggap menyesatkan, dan kami tidak pernah bermaksud untuk itu."

Ini bukan pertamakalinya Nivea mengalami pencabutan iklan. Kes sebelumnya pada 2010, ASA juga mencabut tayangan video iklan untuk Nivea Visage Anti-wrinkle Q10 Plus. Mereka dianggap telah menyesatkan konsumen kerana memberikan informasi yang salah bahwa 37 peratus wanita yang memakai krim tersebut merasa lebih cantik dari saat mereka berusia 10 tahun lebih muda.

Jessica Simpson Pamerkan Anak Kedua, Ini Dia Fotonya

Dua bulan setelah melahirkan, penyanyi Jessica Simpson mempamerkan anak keduanya yang berjenis kelamin laki-laki. Dia dan sang bayi serta anak pertamanya, tampil bersama di sampul majalah Us Weekly.

Dalam foto pertama sang bayi untuk publik itu, Jessica tampak menggendongnya di tangan kiri. Sementara tangan kanannya memeluk putri pertamanya Maxwell yang kini sudah berusia 15 bulan.

Anak kedua Jessica yang bernama Ace Knute Johnson itu tampak membuka matanya saat menjalani pemotretan. Sedangkan Maxwell terlihat tersenyum sama seperti sang ibu. Ketiga orang ini kompak mengenakan busana serba putih saat menjalani pemotretan yang dilakukan di rumah mereka di Hidden Hills, California belum lama ini.

Dalam wawancara dengan Us Weekly, Jessica menceritakan bagaimana susahnya dia harus merawat dua anak yang usianya tidak terpaut jauh. "Dengan dua anak, kami selalu sibu, tapi setiap hari adalah petualangan baru," ujar penyanyi 33 tahun itu yang melahirkan anak keduanya melalui operasi caesar 30 Juni lalu.

Meskipun kerepotan, Jessica sangat menikmati mengurus dua anaknya. Menurutnya hal itu sangat menyenangkan. "Aku menemukan kedamaiaan dengan menjadi ibu," ucapnya lagi.

Setelah memiliki dua anak, tunangan Eric Johnson ini tidak berencana menambah momongan lagi dalam waktu dekat. Apalagi ketika hamil Ace, usia Maxwell saat itu baru enam bulan. 

"Hamil itu sulit. Sangat sulit mempunyai dua anak yang usianya berdekatan. Dalam hatiku aku merasa dua sudah cukup. Tapi ternyata 'kecelakaan' bisa terjadi," katanya.

Tampilan 'Liar' di MTV Video Music Awards 2013

Para selebriti mengeksplorasi selera fashion mereka dengan total. Ini hasilnya. Mana yang bagus dan buruk menurut Anda?

 
Selena Gomez tampak lebih dewasa juga seksi dengan gaun keluaran rumah mode Versace yang dipilihnya.

Chanel Iman 
Supermodel Iman dengan gaun seksinya

Ashanti 
Ashanti memilih gaun hijau muda berpotongan seksi.

Katy Perry 
Auuuuum, Katy Perry pilih gaun bermotif kulit macan.

Allison Williams 
Allison Williams adalah salah satu seleb yang memilih tampilan aman. Gaun manis dari renda berwarna putih berhasil membuatnya terlihat cantik.

Rihanna 
Rihanna malah tampil kelewat santai dengan kaus dan jeans biasa.

Jennifer Hudson 
Jennifer Hudson terlihat Anggung dengan gaun strapless pilihannya.

Lady Gaga
Lady Gaga dengan gaun hitam

Lady Gaga 
Salah satu kostum Lady Gaga untuk manggung.

Miley Cyrus
Miley Cyrus cukup berani dengan busana pilihannya. Tapi bukan berarti bagus.

Miley Cyrus
Kostum panggung Miley yang serupa dengan busana renang.

-
Gaya Miley Cyrus saat manggung.

Taylor Swift 
Taylor Swift tampil seksi dengan gaun hilam pas badan.

Ciara Harris
Ciara memilih gaun transparant yang seksi.

Naya Rivera
Naya Rivera pilih gaun hitam yang aman.

Ariana Grande
Ariana Grande tampak manis dengan gaun mini motif bunga.

Rita Ora 
Rita Ora

Iggy Azalea 
Iggy Azalea

Coco Rocha 
Model Coco Rocha pilih penampilan edgy ala rocker

Lil Kim 
Pakaian ketat ala L'il Kim membuatnya tampak seperti Catwoman dengan versi yang lain.

Awek kung fu yang cukup seksi

Tidak berlebihan jika Zoe Zhang, 26, dijuluki si kungfu seksi. Ia menjadi lawan main bintang laga Jackie Chan dalam film terbarunta CZ12.


Dia bukan semata-mata sebagai seorang aktris yang hanya mengandalkan kecantikan dan kemolekan tubuh, tetapi dia memang ahli bela diri.


Awek yang memiliki tinggi 177cm ini adalah salah satu tim nasional taekwondo China selama lebih dari satu dekad. Dia memenangkan kejuaraan taekwondo nasional di tingkat 55kg perempuan pada tahun 2004.


Jackie memilih Zoe Zhang untuk menemaninya dalam film terbarunya, adalah untuk memamerkan kakinya yang panjang, selain sebagai lawan main yang tangguh

Ini foto tatto anak bos yakuza,baru anak belum bapaknya

 

Shoko Tendo yang kini berusia 45 tahun ini mulai menato tubuhnya sejak dia berusia 21 tahun. Meskipun di negaranya banyak tempat yang tidak diizinkan untuk dinikmati oleh orang bertato,Shoko Tendo tetap enggan untuk menghapus tato yang menghiasi sekujur tubuhnya.

Shoko Tendo menunjukkan tato yang menghiasi sekujur tubuh indahnya sambil memegang sebuah buku yang ditulisnya dengan judul 'Yakuza Moon'

Mata kena cungkil

Beijing: Seorang kanak-kanak dicungkil matanya selepas dilapor diculik oleh seorang penyeludup organ.
Anggota keluarga menemui kanak-kanak berkenaan berlumuran darah tiga hingga empat jam selepas dia hilang ketika bermain di luar rumah.

Mata mangsa ditemui berhampiran tetapi korneanya hilang, menunjukkan seorang penyeludup organ bertanggungjawab terhadap serangan ngeri itu.
Polis menawarkan hadiah 100,000 yuan (RM52,800) kepada mereka yang dapat memberi maklumat hingga suspek, yang dipercayai wanita, dapat ditangkap.

“Mukanya berlumuran darah ketika ditemui. Matanya dicungkil,” kata bapa mangsa kepada Televisyen Shanxi.

Rakaman televisyen itu menunjukkan bahagian mata mangsa yang berbalut dibawa keluar dari bilik pembedahan dan ditempatkan di sebuah katil hospital, meraung kesakitan sementara anggota keluarganya menangis di sisi katil.
Foto
MANGSA (kiri) terlantar di hospital dengan matanya berbalut.
Budak itu didiberi dadah menyebabkan dia tidak sedarkan diri sebelum penyerang mencungkil matanya, lapor stesen televisyen CCTV menerusi lamannya di Sina Weibo, versi Twitter China.

Budak itu bermain bersendirian di luar rumahnya apabila dia diculik petang kelmarin. Ibu bapanya menyedari dia hilang selepas memanggilnya untuk masuk ke rumah kira-kira jam 8 malam. Selepas dia tidak muncul, ibu bapanya melancarkan gerakan mencari dengan dibantu oleh sanak saudara lain dan akhirnya menemuinya di sebuah padang berhampiran, kira-kira tiga jam kemudian.
“Kami tidak menyedari matanya hilang apabila menemuinya. Kami menyangka dia jatuh dan cedera di muka,” kata bapa mangsa.

Kehilangan mata mangsa hanya diketahu apabila dia dirawat di hospital.

Perdagangan organ secara haram didorong oleh permintaan yang begitu banyak. Kira-kira 300,000 orang menunggu giliran untuk menjalani pembedahan pemindahan organ sedangkan hanya 10,000 pembedahan dilakukan setiap tahun. - Agensi
sumber : mymetro

Bekas kadet tentera Australia bersalah siar aksi seks secara langsung

Sydney: Dua bekas kadet tentera Australia semalam didapati bersalah dalam skandal seks yang dipaparkan secara langsung melalui Skype dan mencetuskan semula isu seksisme dan penderaan dalam pasukan pertahanan.
Daniel McDonald, 21, dan Dylan Deblaquiere, 20, didapati bersalah oleh juri di Canberra kerana menyalahgunakan Skype di Akademi Angkatan Pertahanan Australia (ADFA) pada 2011. McDonald juga didapati bersalah melakukan pencabulan apabila dia menyiarkan secara langsung aksi seksnya dengan seorang kadet wanita melalui Skype secara rahsia. Aksi itu ditonton Deblaquiere dan empat kadet lain di sebuah bilik berasingan.

Mangsa yang kini berusia 20 tahun dan tidak didedahkan identitinya itu atas sebab perundangan tidak menyedari perbuatannya dirakam. Mengalami trauma, dia merujuk kepada pihak media dan menggesa kerajaan mengarahkan kajian semula terhadap budaya seks di ADFA.
Canberra secara rasmi meminta maaf kepada mangsa penderaan dalam tentera November tahun lalu selepas lebih 1,000 orang tampil dalam satu daripada inkuiri mengenai penderaan seksual dan penderaan lain bermula dari 1950-an hingga kini.

Inkuiri itu melaporkan upacara kekejaman dan gambaran budaya merahsiakan atau melindungi, gagal menghukum pesalah dan bersengketa dengan mangsa yang membuat aduan.

Dalam inkuiri berasingan terhadap layanan kepada wanita di ADFA, kolej ketenteraan utama di Australia, mendapati gangguan seksual secara meluas berlaku dan budaya “bertolak ansur” pada wanita hanya mengikut jawatan dan bukan atas dasar persamaan hak. - Reuters
sumber : mymetro

Gurun paling kering kini bersalji

Santiago: Ia dikenali sebagai tempat paling kering di dunia apabila stesen kaji cuaca tidak merekodkan wujud taburan hujan di situ.
Bagaimanapun beberapa hari lalu pengunjung Gurun Atacama di Chile pasti terkejut apabila mendapati ada salji di situ.

Penduduk San Pedro de Atacama yang terletak kira-kira 750 batu dari ibu negara Chile berkata, salji itu adalah yang paling banyak dilihat sejak tiga dekad lalu.
Kini terdapat kebimbangan bahawa pencairan ais dan hujan akan menyebabkan beberapa sungai melimpah sebagaimana yang pernah berlaku sebelum ini.

Pejabat pelancongan kebangsaan berkata, jalan menuju ke bandar raya ditutup sementara kerana keadaan cuaca yang tidak menentu itu.

Pihak berkuasa menjangkakan lebih banyak hujan dalam beberapa akan datang, tetapi tiada arahan pemindahan dibuat.
Foto
SALJI yang menyelubungi gurun Atacama, Chile sejak beberapa hari lalu.
Gurun Atacama yang merentangi dari Chile hingga ke Peru keseluruhannya terbentuk daripada tasik garam, pasir dan lahar falsik serta menerima taburan hujan purata hanya 15 milimeter setahun.

Beberapa kawasan mendapat kurang daripada satu milimeter dan beberapa stesen kaji cuaca melaporkan ada lokasi yang tidak mendapat hujan langsung.
Pada malam hari suhunya boleh merudum hingga serendah -25 darjah Celsius di zon Ollague, manakala pada siang hari suhunya antara 25 hingga 30 darjah Celcius.

Gurun itu menjadi lokasi teleskop terbesar dunia, Atacama Large Millimeter/submillimeter Array. - Agensi
sumber : mymetro

Video Lelaki yang Dilempar Gitar Saat Lamar Kekasih Ternyata Promosi Coklat

Sebelum ini sebuah video yang bercerita tentang lamaran gagal paling menyedihkan jadi perbincangan ramai di internet. Dalam video yang diiup load di Youtube itu, dikisahkan seorang lelaki yang berdarah India ditolak dan dipukul ukulele oleh kekasihnya kerana tak mahu dilamar di depan umum. 

Latarnya sendiri adalah sebuah mall di Dubai. Sang Romeo melamar kekasihnya yang baru ia temui 3 bulan lalu, lengkap dengan iringan musik dan microphone di tengah mal. Tapi bukannya mendapat jawaban 'Iya', si pria justru dipukul dengan ukulele milik salah satu musisi di belakangnya.

Sejak diup load, video ini telah ditonton ribuan orang dan mengundang ratusan komen. Kebanyakan komen jadi mengasihani si lelaki yang ditolak cintanya.

Namun sebenarnya, klip lucu itu sebenarnya adalah bagian dari kempen coklat Cadbury 'Not So Sweet'. Coklat yang ditujukan bagi orang dewasa yang tak terlalu suka coklat manis.

Seperti yang dilaporkan Daily Mail, hal ini terungkap setelah ada kereta anak-anak mengelilingi dua 'artis' itu. Di kereta itu terpampang logo coklat terbaru Cadbury Bournville dan slogan 'Not So Sweet' di kedua sisinya.

Kempen 'Not So Sweet' Cadbury difokuskan pada promosi di media sosial, termasuk kampanye Twitter yang dinamakan Tape Tweet. Hal ini mendorong para pengguna Twitter untuk tweet segala situasi yang terlalu 'manis'. Kemudian, perusahaan akan mengubahnya menjadi sebuah video pendek seperti yang satu ini.

Inilah Bukti Lady Gaga Pecinta Berat Animasi Hello Kitty

Lady Gaga memang sangat menyukai Hello Kitty.

Ia sering sekali memberikan tambahan ornamen-ornamen Hello Kitty dalam fashionnya. Bahkan dandanan rambutnya dibuat seperti Hello Kitty.

Kali ini, bukan rambut polos lurus yang dibentuk seperti Hello Kitty, namun ia merombak rambutnya menjadi keriting ikal dan dibuat model kepala Hello Kitty.

Gaga kembali ke New York dan mengunjungi sebuah toko bernama Sea Shell di Marylebone pada selasa malam.

Bagaimana tidak mencolok? Dengan dandanan rambut yang begitu heboh dipadukan memakai atasan bra berwarna pink membuat siapapun akan menoleh jika berpapasan dengan pelantun Telephone tersebut.


Aneh, PM New Zealand Bangga Putrinya Berani Foto Bogel

Jika kebanyakan lelaki akan marah besar pada putrinya jika tertangkap foto bogel, berbeda halnya dengan Perdana Menteri New Zealand, John Key. Ia mengatakan, dirinya justru sangat bangga dengan foto telanjang putrinya yang bernama Stephanie.

Stephanie saat ini diketahui sedang belajar di Paris College of Art.Dan ia harus memotret dirinya sendiri agar mendapatkan nilai di pagelaran foto di Paris Design Week bulan depan.
Seperti ditulis News, Selasa (27/8/2013) foto Stephani tampak serasi dengan warna pada beberapa fotonya. Pada beberapa foto, bahagian payudara dan miss V nya ditutupi burger, sushi dan gurita. 
"Foto-foto itu adalah bagian dari kurikulum, dan kami sangat bangga dengan pekerjaan yang ia lakukan," kata Key.

Isteri Pasang Iklan Jual Motor Suami yang Hamili Wanita Lain

Perselingkuhan bukanlah suatu hal yang mudah dilupakan dan dimaafkan. Itulah yang dirasakan wanita asal Indiana, AS ini. Begitu sebalnya pada sang suami yang ketahuan selingkuh, dia langsung memasang iklan untuk menjual motor kesayangan suaminya itu.

Seperti dikutip Daily Mail, iklan lucu sekaligus miris ini ditampilkan di sebuah koran khusus otomotif terbitan Indana, Indiana Auto & RV. Seorang pengguna Instagram dengan nama akun Darth Baal menampilkan foto iklan tersebut dua minggu lalu.

Dalam iklan tersebut, sang wanita yang dikhianati suaminya itu mulai mempromosikan sebuah motor Harley Davidson keluaran tahun 2002. Dia tidak menuliskan kalau motor tersebut adalah milik sang suami.

Sang pengiklan awalnya hanya menyebutkan kalau motor dalam kondisi baik dan cukup cepat. Dia juga menuliskan sudah seberapa jauh jarak yang ditempuh motor selama dipakai yaitu 12.600 mil.

Baru pada baris ketiga iklan diketahui kalau motor tersebut adalah milik lelaki yang ketahuan selingkuh dari istrinya setelah selingkuhannya hamil. "Girlfriend pregnant, wife knows, must sell, lawyer wants money," begitu bunyi dereta kalimat dalam iklan trebut.

Motor Harley Davidson itu dijual dengan harga US$ 7.800 Sang istri inin segera menjual motor tersebut kerana memerlukan wang untuk membayar peguam.

Agnes Monica Seksi Bergaya Tomb Raider,bikin giler

Khabar terbaru perjalanan go international Agnes Monica kembali terlihat di akaun Instagram. Kali ini Agnes tampil bak Lara Croft di film 'Tomb Rider'.

Agnes tampak percaya diri mempamerkan perutnya yang seksi. Ia terlihat mengenakan bra hitam dengan paduan blue jeans pendek.

Foto tersebut diup load oleh akun bernama Andi. Tak hanya gaya busana, Agnes juga semakin mirip dengan Lara Croft dengan gaya rambut dikepang.

Khabarnya gaya tersebut akan dipakai Agnes untuk pembuatan video klip single terbarunya. Dalam caption foto di Instagram itu, single terbaru Agnes berjudul 'Coke Bottle'.

Sebelumnya, Agnes juga pernah mengup load foto dirinya bergaya rambut blonde. Gaya itu juga khabarnya untuk keperluan video klip.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved