Rollie EggMaster, Memasak Telur dengan Cara Baru

on 28 Ogos 2013

Siapa yang tidak suka telur? Bahan makanan yang disebut sebagai protein paling murah ini sudah sangat familiar di semua lidah manusia. Jika tidak ada makan yang disukai, maka telur langsung jadi pilihan setiap orang untuk lauk makan.
Telur juga termasuk bahan makanan yang paling mudah diolah, bahkan tanpa bumbu pun telur sudah bisa dimakan. Tapi jika Anda ingin sesuatu yang beda dari telur, boleh menjajal alat yang satu ini. Rollie EggMaster, alat untuk mengolah telur dengan cara yang innovative ini pasti banyak disukai anak-anak dan boleh menambah selera makan.
rollie egg 2rollie egg 3
Alat ini berbentuk seperti botol vertical, sehingga telur yang akan keluar dari alat ini bisa langsung jadi dadar gulung. Seperti halnya menggoreng telur biasanya, tidak ada tambahan bahan lain, kecuali Anda memang ini membuat telur dadar dengan kreasi lain, seperti tambahan daging atau sayuran. Tinggal mencampurnya kedalam Rollie EggMaster ini.
rollie egg 1
Telur Anda akan matang dengan sempurna dan tidak memerlukan waktu yang lama. Sangat membantu Anda untuk membuat sarapan.

Erti Detailnya Tattoo Yakuza

Kalian pasti sudah tahu kisah tentang Yakuza, maraknya berita yang beredar membuat warga Negara lain pun tahu tentang keberadaan mafia Jepun ini. Yakuza sendiri sangat mudah dikenali dengan tubuh yang dipenuhi dengan tattoo.
Sebenarnya tidak ada alasan khusus para anggota Yakuza ini menatto seluruh tubuhnya, padahal jika ditattoo dengan sangat detail seperti yang ada pada kebanyakan tattoo para Yakuza, sudah pasti rasa sakitnya akan luar biasa.
Ternyata, hal itulah yang menjadi salah satu alasannya. Rasa sakit yang teramat sangat, menjadi sebuah kebanggaan tersendiri bagi para Yakuza. Karena tattoo itu sendiri dibuat dengan tangan atau yang disebut Tebori. Dan waktu pengerjaannya secara bertahap, sekitar 2 kali dalam seminggu hingga boleh memakan waktu satu tahun untuk selesai.
Yakuza 3
Alasan lainnya adalah sebagai tanda bahwa orang dengan tattoo di sekujur tubuh itu adalah anggota Yakuza, sehingga orang-orang biasa di sekitarnya takut. Bahkan di penjara sekalipun.
Yakuza 1
Untuk hal-hal lainnya, tattoo hanya sebuah penghormatan bagi para pemimpin mereka dan menambah unsur keindahan. Kerana, meskipun dikenal kejam, Yakuza tetap menyukai keindahan seni tattoo yang terlihat dari detailnya gambar-gambar semacam naga, macan, dewa, atau sosok wanita di tubuh para Yakuza.

Suami Isteri Meninggal di Hari yang Sama, Cinta Sejatikah?

Sepasang suami isteri yang sudah menikah selama 66 tahun meninggal di hari yang sama, awal Ogos ini. Demikian dilansir NY Daily News.
Harold dan Ruth Knapke meninggal dunia di kamar mereka di pusat Versailles Health Care Center, Ohio, Amerika Serikat(AS), sembilan hari setelah mereka merayakan hari pernikahan.
Pria berusia 91 tahun ini mengalami masalah kesehatan yang mengkhuatirkan namun bertahan agar ia boleh hidup bersama sang isteri yang berusia 89 tahun. Harold meninggal dunia sepuluh jam sebelum sang istri.
Ruthie Schmitz jatuh cinta kepada Harold di kelas tiga SD. Hubungan terus berlanjut setelah Harold kembali dari Perang Dunia II dan mereka menikah pada 20 Ogos 1947. Pasangan ini meninggalkan enam anak, 15 cucu, dan lapan cicit.

Ibu Sanggup Pukuli Anak Perempuan Hingga Tewas Kerana Tak Mahu Cuci Piring

Seorang ibu asal Queensland, Australia, mengaku kepada polis jika ia memukuli anaknya dengan paip penyedot debu seminggu sebelum ia meninggal dunia. Demikian diberitakan Brisbane Times.
Perempuan berusia 28 tahun dan berkewarganegaraan Selandia Baru ini kini disidang di Pengdilan Tinggi di Cairns setelah mengaku bersalah melakukan kekerasan hingga menyebabkan seseorang tewas.
Penuntut Umum Roger Griffith mengatakan di depan sidang bahwa si perempuan mengaku memukuli anak perempuannya dengan paip dalam kurun dua pekan dan menyebabkan ia meninggal dunia. Anak perempuan yang malang itu ditemukan tak bernyawa di sebuah rumah di Cairns, November 2011.
Seluruh tubuhnya penuh dengan luka dan dokter menyatakan bahwa bocah itu meninggal karena kehilangan darah yang disebabkan pukulan benda tumpul.
Dalam sidang yang berlangsung, Selasa (27/8/2013), terungkap jika sang ibu memukuli sang anak dengan tiang karena menolak mencuci piring. Ia juga memukul si anak ketika ia bertanya ingin tinggal bersama sang ayah di New Zealand
Sementara, sang suami perempuan yang berkewarganegaraan Australia juga ikut disidang dan dinyatakan bersalah. Dalam persidangan si pria mengatakan ia berusaha menghentikan si ibu untuk menyakiti sang anak namun mengakui seharusnya ia melakukan hal yang lebih. “Saya seharusnya berusaha lebih baik,” kata pria berusia 24 tahun ini di depan polisi. Ia menambahkan, penyiksaan dilakukan sang ibu ketika ia sedang bekerja.

Guru Memperkosa Pelajar Perempuan di Atas Meja di Sekolah

Seorang guru memerkosa siswi perempuan kelas delapan di sebuah sekolah di Western Australia, dan mengalami pelecehan seksual dari sang guru bertahun-tahun kemudian. Demikian terungkap di dalam sidang pengadilan dan dikutip The West.
Guru bernama Alexander Ian McCook (70), disidang di pengadilan distrik, Selasa (27/8/2013), dengan tuduhan melakukan pelecehan seksual dan pemerkosaan dua pelajar perempuan antara tahun 1997-2002 ketika masih menjawat sebagai guru di wilayah Wheatbelt.
Dua siswi atau pelajar, yang tidak mengenal satu sama lain, mengaku McCook menyentuh mereka sebelum akhirnya memperkosa. Korban termuda baru berusia empat tahun ketika mengalami pelecehan seksual dari sang guru.
Jaksa Penuntut Umum Brett Tooker mengatakan McCook adalah guru di sekolah itu sejak tahun 1990 dan mulai melalui pelecehan seksual kepada satu dari siswanya. Si korban, yang kini berusia 24 tahun, mengatakan sang guru mulai menyentuh pakaiannya, lalu memasukkan tangannya ke dalam bajunya dan melepaskan pakaian dalamnya. Setelah itu, sang guru kemudian memperkosanya di atas meja belajar di sekolahnya. Korban kedua mengaku mengalami pelecehan seksual antara tahun 2000-2002.
“Dua perempuan ini datang dengan cerita yang mirip dan mereka tidak mengenal satu sama lain,” demikian kata Tooker di depan juri. Sidang yang diketahui Hakim John Staude diperkirakan berakhir tujuh hari ke depan.

Penampilan Vulgar Miley Cyrus Ini yang Bikin MTV Dihujani Kritik Pedas

Sejumlah pegawai di lembaga pengawasan televisyen siaran televisyen untuk keluarga, America’s Parents Television Council (PTC), mengeritik MTV kerana menampilkan penampilan vulgar Lady Gaga dan Miley Cyrus di Video Music Awards, pekan lalu.
Dilansir The West, para penonton sangat terkejut melihat mantan artis anak, Miley Cyrus, menggunakan pakaian minim dan mendekatkan bagian tubuhnya ke bagian intim penyanyi Robin Thicke. Sementara Lady Gaga, memperlihatkan bokongnya dalam acara pembukaan yang berlangsung di New York.
Dua penampilan itu membuat lembaga PTC kecewa berat. “Sekali lagi, MTV sukses memasarkan seksualitas ke anak-anak muda menggunakan mantan artis anak dan dengan membohongi publik jika acara ini boleh ditonton anak berusia 14 tahun,” demikian pernyataan pihak PTC yang diwakili direktur kebijakan publik, Dan Isett.
“MTV memasarkan material orang dewasa ke anak-anak dengan mengatakan acara ini sesuai untuk mereka dan membuat orangtua yakin tontonan ini aman,” katanya.
“Bagaimana mungkin gaya pentas mantan artis anak Miley Cyrus sesuainuntuk anak usia 14 tahun,” jelasnya, lagi dengan nada bertanya.

Reporter Cantik Telanjang Dada depan Wali Kota

KELOWNA - Walikota Kelowna, Kanada, mendapatkan kejutan dari seorang presenter yang sedang mewawancarainya. Presenter perempuan itu tiba-tiba melepaskan pakaian dan mempamerkan payudaranya di depan umum.
 
Walikota Walter Gray, terkejut ketika presenter perempuan, Lori Welbourne, memintanya untuk memegang mikrofon dan presenter cantik itu langsung melepaskan pakaiannya.
 
Welbourne, mengatakan bahwa ia mengutip sebuah kes dimana seorang perempuan di New York melepas bajunya di sebuah restoran hanya untuk diberitahu bahwa tindakannya melawan hukum.
 
Walikota Gray mengatakan bahawa jika seorang perempuan di Kelowna melakukan hal yang sama, seseorang mungkin akan menelepon polis berpikir itu adalah ilegal, meskipun peraturan terhadap perempuan mempamerkan payudara mereka telah dicabut di kota tersebut.

”Aksi presenter itu tidak melanggar hukum, tapi dia dia juga tidak boleh pergi ke jalanan kerana tindakannya dapat mengganggu orang lain,” ujar Gray, seperti dikutip Telegraph, Rabu (28/8/2013).
(ade)

2 lelaki capai kata sepakat kongsi isteri

Nairobi: Dua lelaki bermusuhan menandatangani satu perjanjian bertulis baru-baru ini untuk berkongsi seorang wanita yang sama-sama mereka cinta.
Perjanjian itu dibuat selepas wanita berkenaan enggan memilih seorang daripada mereka.

Kedua-dua lelaki itu baru-baru ini menyedari wanita terbabit menjalinkan hubungan sulit dengan kedua-dua mereka selama empat tahun. Bagaimanapun, masing-masing-masing enggan memutuskan hubungan dengan wanita berkenaan kerana tidak sanggup untuk berpisah dengannya.
Seorang daripada lelaki itu, Sylvester Mwendwa, ketika ditemui wartawan mengaku bersetuju berkongsi wanita itu dengan lelaki bernama Elijah Kirmani.

Menurutnya, mereka sama-sama mencintai wanita itu dan perjanjian berkenaan bertujuan untuk menjadi garis sempadan selain memastikan mereka tidak bergaduh.

“Wanita itu seperti pengadil. Dia akan menentukan sama ada dia akan tidur dengan saya atau Kirmani,” kata Mwendwa.
Kedua-dua lelaki itu akan membiayai kehidupan wanita itu dan anak yang akan dilahirkan pada masa depan.

“Kami akan membesarkan anak dilahirkannya seperti anak kami, tidak kiralah siapa bapanya sebenar,” katanya.
Di Kenya, poligami dibenarkan. Begitu juga dengan poliandri (wanita dua suami). Tetapi ia jarang berlaku. - Agensi
sumber : mymetro

Mata kena cungkil

Beijing: Seorang kanak-kanak dicungkil matanya selepas dilapor diculik oleh seorang penyeludup organ.
Anggota keluarga menemui kanak-kanak berkenaan berlumuran darah tiga hingga empat jam selepas dia hilang ketika bermain di luar rumah.

Mata mangsa ditemui berhampiran tetapi korneanya hilang, menunjukkan seorang penyeludup organ bertanggungjawab terhadap serangan ngeri itu.
Polis menawarkan hadiah 100,000 yuan (RM52,800) kepada mereka yang dapat memberi maklumat hingga suspek, yang dipercayai wanita, dapat ditangkap.

“Mukanya berlumuran darah ketika ditemui. Matanya dicungkil,” kata bapa mangsa kepada Televisyen Shanxi.

Rakaman televisyen itu menunjukkan bahagian mata mangsa yang berbalut dibawa keluar dari bilik pembedahan dan ditempatkan di sebuah katil hospital, meraung kesakitan sementara anggota keluarganya menangis di sisi katil.
Foto
MANGSA (kiri) terlantar di hospital dengan matanya berbalut.
Budak itu didiberi dadah menyebabkan dia tidak sedarkan diri sebelum penyerang mencungkil matanya, lapor stesen televisyen CCTV menerusi lamannya di Sina Weibo, versi Twitter China.

Budak itu bermain bersendirian di luar rumahnya apabila dia diculik petang kelmarin. Ibu bapanya menyedari dia hilang selepas memanggilnya untuk masuk ke rumah kira-kira jam 8 malam. Selepas dia tidak muncul, ibu bapanya melancarkan gerakan mencari dengan dibantu oleh sanak saudara lain dan akhirnya menemuinya di sebuah padang berhampiran, kira-kira tiga jam kemudian.
“Kami tidak menyedari matanya hilang apabila menemuinya. Kami menyangka dia jatuh dan cedera di muka,” kata bapa mangsa.

Kehilangan mata mangsa hanya diketahu apabila dia dirawat di hospital.

Perdagangan organ secara haram didorong oleh permintaan yang begitu banyak. Kira-kira 300,000 orang menunggu giliran untuk menjalani pembedahan pemindahan organ sedangkan hanya 10,000 pembedahan dilakukan setiap tahun. - Agensi
sumber : mymetro

Beli kereta guna wang kecil

ZHENGZHOU - Seorang jurujual di China terkejut apabila seorang ahli perniagaan membayar tunai kereta yang dibelinya dengan menggunakan sejumlah wang kecil, lapor akhbar Daily Mail semalam.
Lelaki itu yang dikenali sebagai Zhang membuat bayaran berjumlah £16,000 (RM82,575) menggunakan 10 buah kotak berisi wang kertas satu yuan (RM0.54) dan duit syiling.
Dia yang dikenali sebagai Zhang menghantar lebih 10 buah kotak kepingan wang kertas dan syiling.
Urusniaga berkenaan berlaku di sebuah pusat automotif di bandar ini, dalam wilayah Henan.
Kesemua wang itu kemudian dibawa ke sebuah bank yang mana dua orang kerani diperlukan untuk mengiranya.
Masa selama beberapa jam diperlukan untuk mengira sejumlah 13,000 yuan (RM7,071) wang kecil itu. - Agensi


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my 

Ladang spirulina atas bumbung hotel

BANGKOK - Di atas bumbung sebuah hotel di sini terdapat berpuluh-puluh tong berisi cecair hijau mengandungi alga yang merupakan inovasi baharu pertanian bandar.
Dikenali sebagai spirulina, alga boleh dimakan ini mampu membantu menyediakan sumber protein yang mapan sebagai alternatif kepada daging.
Sebanyak tiga kali seminggu, seorang lelaki Patsakorn Thaveeuchukorn menuai alga itu di dalam beberapa buah tong.
"Rumpai hijau ini membesar dengan pantas. Kebiasaannya ia membesar dua kali ganda dalam tempoh 24 jam," kata Patsakorn yang bekerja untuk syarikat EnerGaia.
Syarikat tersebut menanam alga di atas bumbung beberapa buah bangunan di ibu kota Thailand di sini.
"Dengan tahap protein yang tinggi dan khasiat yang banyak, spirulina amat bermanfaat kepada kesihatan," kata Patsakorn.
"Jika dibandingkan dengan daging, makanan itu mengambil masa enam bulan untuk membesar hingga satu kilogram tetapi alga ini mengambil masa hanya seminggu," kata Patsakorn. - AFP


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Derita berganda

Kajang: Seorang wanita yang berdepan kesukaran hidup kerana terpaksa menjaga suaminya yang menghidap penyakit angin ahmar dan anak lelaki yang koma akibat jangkitan kuman tibi, bertambah derita apabila wang dan barang kemas miliknya dicuri.
Kecurian itu berlaku di Hospital Kuala Lumpur (HKL) 13 Julai lalu ketika wanita berkenaan, Salmah Othman, 54, berada di hospital itu untuk menjaga anak lelakinya, Indra Shaharuddin, 30.
“Saya kerugian lebih RM20,000. Itulah saja harta yang saya ada dan amat menyedihkan kerana wang itu untuk menampung kos perubatan suami dan anak saya,” katanya sambil memberitahu laporan kejadian itu sudah dibuat Balai Polis Dang Wangi, di sini, pada hari sama.

Salmah berkata, dia kini ibarat jatuh ditimpa tangga kerana terpaksa menjaga suami dan anak lelakinya yang sakit kronik serta pada masa sama perlu mencari wang bagi menampung kos rawatan mereka.
Foto
SALMAH menjaga anaknya yang terlantar sakit.

Menurutnya, Indra, anak keempat daripada tujuh beradik, sudah empat bulan tidak sedarkan diri manakala suaminya, Shaharuddin Kasim, 58, diserang angin ahmar menyebabkannya lumpuh separuh badan sejak empat tahun lalu.
sumber : mymetro

Gadis 18 Tahun Koma Setelah Operasi Pembesaran Payudara

 Jangan mudah tergiur klinik bedah plastik yang menawarkan harga murah,. Seorang gadis bernama Linda Perez, 18 tahun, dari Miami mengalami koma setelah menjalani operasi pembesaran payudara, dilansir oleh Dailymail.co.uk. Keluarga Linda diberi tahu bahwa jantung anak mereka berhenti berdetak saat operasi di klinik kecantikan. Setelah dibawa ke rumah sakit untuk pertolongan, Linda tidak bangun dan dinyatakan koma.
Keadaan ini membuat keluarga Linda sangat sedih dan kecewa. "Dia adalah gadis yang enegik dan sehat, sekarang dia hanya boleh berbaring di tempat tidur, seperti sayuran. Ini menyedihkan," ujar Fernando Izquierdo, ayah Linda. "Mereka merusak kehidupan putri kami, dan ini tidak sebanding dengan rasa sakit yang kami rasakan," lanjutnya.

Klinik Coral Gables Cosmetic  dailymail.co.ukKlinik Coral Gables Cosmetic dailymail.co.uk
Keadaan ini membuat keluarga Linda menuntut The Coral Gables Cosmetic Center. Di klinik itulah Linda melakukan operasi pembesaran payudara. Keluarga merasa sangat kecewa, mereka mengizinkan Linda melakukan bedah plastik setelah 3 tahun mengamati kinerja klinik tersebut. Pihak klinik sendiri tidak memberi informasi apapun, keluarga tahu tentang jantung Linda yang berhenti berdetak dari rumah sakit.
Dokter Bedah Plastik Tidak Memiliki Sertifikat

Dr Jacob Freiman dan Dr Mario Alberto Diaz  dailymail.co.ukDr Jacob Freiman dan Dr Mario Alberto Diaz dailymail.co.uk
Keluarga Linda tampaknya terkejut sebuah investigasi yang dilakukan media lokal menemukan fakta mengerikan.
  • Dr Mario Alberto Diaz yang melakukan anestesi pada Linda pernah dipenjara pada tahun 2006. Penyebabnya, dia secara ilegal menjual 53.000 dosis pil penghilang rasa sakit di internet.
  • Lisensi medis Dr Mario Alberto Diaz juga ditahan selama 6 bulan.
  • Dokter yang melakukan operasi, Dr Jacob Freiman bukan dokter bedah plastik yang memiliki sertifikat.
  • Biaya operasi pembesaran payudara di klinik ini hanya setengah dari harga klinik lain.
  • Dalam websitenya, Coral Gables Cosmetic menawarkan jasa bedah plastik yang dilakukan ahli bedah plastik bersertifikat, nyatanya tidak.
Semoga saja Linda segera pulih dan kembali sehat. Jadikan peristiwa ini sebagai pelajaran agar Anda lebih berhati-hati saat memilih prosedur kecantikan dan kesehatan

Daphne Selfe, Supermodel Tertua di Dunia

Apakah benar kecantikan itu terhalang usia tua dan tanda penuaan di wajah?
Untuk seorang Daphne Selfe mungkin hal itu hanyalah ketakutan yang dianggap menghalangi kreativitas saja. Di usianya yang menginjak 85 tahun, Daphne masih tampil prima menjadi model Dolce & Gabbana.
Tentu saja penampilannya tak seperti dulu lagi. Sekarang, banyak garis kerutan di wajah dan kulitnya yang menua. Rambutnya pun berubah berwarna putih keabuan dan merata. Namun ada yang tak berubah dalam diri Daphne, semangatnya. Semangat Daphne sekarang masih seperti dulu. Kepiawaiannya membawakan koleksi Dolce & Gabbana juga tak berkurang. Ia masih tampil anggun dan luwes membawakan koleksi fashion kelas A itu.
Lantas mengapa tiba-tiba Daphne memutuskan kembali menjadi model di usia senjanya?
Daphne yang memulai karier di dunia model sejak tahun 1950-an ini memang bekerja untuk Dolce & Gabbana, ia juga sempat menjadi bintang produk Olay dan disewa oleh majalah Vogue. Jam terbangnya yang cukup tinggi menunjukkan pengalaman yang luar biasa banyak. Dan kali ini ia kembali membawakan koleksi musim dingin blouse hangat dibalut coat serta envelope clutch.
Munculnya Daphne ini seolah ingin membuktikan bahwa fashion tak lekang dimakan waktu. Kecantikan juga tak sebatas hanya kulit yang putih, kencang dan rambut panjang indah tergerai.
Lewat campaign ini, sekaligus Daphne ingin berpesan bahwa tubuh dan kulit boleh menua, tetapi kecantikan itu akan tetap terpancar lewat penampilan yang Anda jaga.
"Aku tak pernah melakukan perubahan apapun di wajahku. Tidak pula melakukan face-lift atau menyuntikkan racun pada kulitku. Aku tak ingin membuang-buang uangku dengan percuma. Lagipula, aku tak mampu membayarnya," ungkap Daphne seperti dikutip dari Yahoo Shine.
Bila di usia 80 tahunan saja Daphne masih punya semangat serta kepercayaan diri yang prima, mengapa Anda malah bergulat dalam pesimistis dan tak percaya diri?

Kate Moss dan Supermodel Tampil Seksi di Cover Majalah

Supermodel yang berjaya tahun 90-an, Kate Moss, Naomi Campbell, Linda Evangelista, Christy Turlington, Amber Valleta, Stephanie Seymour dan Daria Werbowy membuktikan eksistensi mereka di usia yang tak muda lagi. Ketujuh supermodel ini membintangi sampul depan majalah fashion, Interview yang berbeda. Seperti apa seksinya ke-7 model itu?





 


Foto Mesra Simon Cowell dengan Mantan Isteri Sahabat yang Dihamiliny

Simon Cowell kini telah berani menunjukkan kemesraan dengan Lauren Silverman, mantan istri sahabat yang dihamilinya. Dulu hubungan kedua sejoli itu terjalin secara diam-diam. Setelah Lauren cerai dari suaminya, mantan juri American Idol itu kini berani menunjukkan ke publik bahwa hubungan mereka telah resmi berpacaran. Ini dia foto-foto kemesraan Simon dan sosialita yang dihamilinya itu.


Niat Lamar Kekasih dengan Romantis, Lelaki Ini Malah Dipukul Gitar

Lamaran romantis di depan publik tidak selamanya akan berakhir bahagia. Untuk Anda, pria yang ingin lamar kekasihnya di pusat perbelanjaan, berdoalah agar tidak bernasib sama seperti lelaki asal Dubai berikut ini:






Ciptakan Isteri Sempurna, Doktor Lakukan Operasi Miss V Hingga Punggung

Seorang ahli bedah plastik di Amerika Syarikat menggunakan kemampuannya untuk menciptakan wanita impiannya. Wanita yang kini menjadi istrinya itu dengan sukarela menjalani berbagai operasi kecantikan mulai dari mengubah bentuk Miss V hingga punggung.

Dr David Matlock bertemu dengan istrinya Veronica pada 2007. Saat itu, wanita 38 tahun tersebut datang berkonsultasi padanya untuk melakukan operasi vaginoplasty iaitu mengubah bentuk Miss V atau vagina. Dia ingin melakukan operasi tersebut setelah melahirkan putrinya, Isabella yang kini berusia sembilan tahun.

Saat konsultasi itu Dr Matlock tidak hanya menyarankan Veronica melakukan operasi vaginoplasty. Sang dokter juga menyuruhnya melakukan serangkaian prosedur kecantikan yang disebutnya 'Wonder Woman Makeover'. Prosedur tersebut melibatkan tindakan sedut lemak di area dagu, lengan, paha dan juga operasi pengencangan punggung ala Brazil. 

Dr Matlock mengaku langsung jatuh cinta pada pandangan pertama begitu melihat Veronica, terlepas dari penampilannya yang kelebihan berat badan 18 kg. Dia pun langsung mengajak wanita itu untuk dating dan melamarnya.

"Aku tidak memperhatikan berat badannya. Aku hanya tahu apa yang ingin aku lakukan. Dia terbuka pada semua yang aku sarankan, bahkan mengenai pernikahan," kata Dr Matlock seperti dikutip Daily Mail.

Veronica yang sebelum dinikahi Dr Matlock sehari-harinya bekerja sebagai perawat menerima lamaran dokter bedah tersebut. Dia juga bersedia menjalani berbagai operasi yang disarankan dokter 49 tahun tersebut. Sebelumnya dia juga sudah pernah tiga kali melakukan operasi pembesaran payudara.

Setelah dinikahi Dr Matlock, berbagai operasi kecantikan dijalani Veronica. Dia melakukan operasi pengangkatan punggung mengubah bentuk vagina, suntik G-spot, sedut lemak di dagu, lengan, paha dan yang belum lama ini dilakukannya suntik botoks.

"Aku merasa seperti iklan berjalan untuknya," begitu kata Veronica setelah melakukan sederet operasi yang dilakukan suaminya.

Rupanya bukan hanya Veronica saja yang menjalani berbagai operasi kecantikan tersebut. Sang dokter pun melakukan hal yang sama. Dia menjalani prosedur yang dinamainya Vaser High Def Liposculpting. Prosedur tersebut memasang implan yang berasal dari lemak pasien. Lemak implan tersebut disuntikkan ke otot bisep, trisep dan calves untuk menciptakan tubuh berotot yang sempurna.

"Aku hanya ingin membentuk tubuhku, yang dengan diet dan olahraga tidak bisa kita dapatkan. Aku kini bisa membentuk otot bisep, tricep, apapun," katanya.

Dr Matlock dan Veronica sering mengikuti kompetisi binaraga. Diakui Veronica, suaminya memang terobsesi fitness dan kecantikan. Obsesi suaminya itu membuatnya selalu termotivasi untuk tampil 'sempurna'.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved