2 Wanita Cuba Diet Ekstrem Jahit Lidah dengan Koyo Plastik, Ini Hasilnya

on 14 Ogos 2013

 Menjahit lidah dengan koyo plastik menjadi metode penurunan berat badan yang marak dibicarakan saat ini. Koyo yang telah dijahitkan di lidah, dipercaya bisa membantu mempercepat pelangsingan tubuh kerana membuat orang tidak boleh makan dengan normal. Hanya mampu  makanan dalam bentuk cair.

Untuk membuktikan efektivitinya, dua wanita pun mencoba 'koyo ajaib' ciptaan ahli bedah plastik dr Nikolas Chugay itu. Mereka adalah Marlene Beltran dan Lysander Lanuza yang mengaku tidak boleh mengawall hasrat makan mereka.

Apakah berhasil? Keduanya menyatakan puas dengan hasilnya. Lysander berhasil menurunkan beratnya hingga 10 kg sementara Marlene 8 kg hanya dalam waktu 30 hari. No pain, no gain tentunya. Penurunan berat badan drastis mereka harus dibayar dengan rasa sakit dan tidak nyaman.

Metode yang dikembangkan Nikolas ini mengharuskan lidah dijahit sebanyak enam jahitan untuk menempelkan koyo plastik tersebut. Alhasil, mengunyah makanan padat jadi sangat menyakitkan sehingga pemakainya harus mengonsumsi makanan dalam bentuk cairan. Kalorinya pun dibatasi, hanya 800 kalori per hari. Diet ini diciptakan sendiri oleh ahli bedah plastik  di Beverly Hills itu.

Lysander pun mengakui lidahnya terasa sakit saat makan apapun, bahkan makanan yang berukuran kecil sekalipun. "Rasanya sakit. Dan ternyata ini berhasil. Aku tidak boleh makan!" seru wanita berusia 27 tahun ini, seperti dikutip dari Daily Mail.

Hal yang sama juga dialami Marlene yang sebelum memakai koyo plastik, berat badannya 76 kg. Ia berhasil menolak godaan makanan siap saji favoritnya. Tapi di sisi lain ia juga kesal setiap kali keluarganya makan malam, dia harus 'meminum' makanannya di ruangan lain.

Dr Nikolas mengklaim pasien-pasiennya bisa menurunkan berat badan rata-rata 8 kg dalam sebulan. Hasilnya bisa bertahan hingga delapan bulan setelah koyo dilepas. Pemasangan koyo memang disarankan maksimal hanya 30 hari. Ia juga menyatakan sejauh ini belum ada keluhan dan efek samping yang ditimbulkan prosedur kontroversial itu hanya sedikit. 

Namun pakar penurunan berat badan Dr Robert Huizenga mengatakan tidak yakin dengan efektivitas koyo tersebut, terutama untuk hasil jangka panjang. Menurutnya, menahan makan karena takut lidahnya terasa sakit adalah pendekatan yang primitif.

"Sama saja dengan menyewa orang untuk menodongkan pistol ke kepala Anda dan mengancam dia akan menembakkannya setiap kali Anda makan," ujar Dr Robert.

Dia menambahkan, "Memasang koyo di lidah dan setiap Anda makan makanan padat, akan terasa sangat sakit. Siapa yang tahu konsekuensi apa yang akan didapat dalam jangka panjang."

Lelaki ni bodoh ke atau terlampau sayang aweknya?

Setiap lelaki mempunyai perasaan cinta terhadap wanita tapi perasaan itukadang-kadang mengaburi fikiran kebiasaan mereka,sehingga sanggup melakukan apa sahaja untuk buah hatinya contoh seperti gambar diatas.Adakah ini sesuatu tindakkan yang bodoh atau binggai?

Mantan Ratu Kecantikan Berbikini Buktikan Wanita Tetap Cantik Usia 50-an

Setelah menginjak usia 50 tahun, wanita semakin kehilangan kepercayaan dirinya dan merasa tidak secantik dulu. Menyadari keadaan tersebut, tiga mantan ratu kecantikan Inggris berpose dengan memakai bikini untuk membuktikan kalau wanita sebenarnya masih tetap cantik di usia tua. Inilah penampilan mereka.


Wajah Wanita Ini Rosak Kerana Malas Bersihkan Wajah Sebelum Tidur

Siapa yang suka malas membersihkan wajah sebelum tidur? Banyak sekali alasan wanita yang malas membersihkan wajah dari sisa makeup sebelum tidur, ada yang tidak sempat, terlalu capek, ketiduran dan sebagainya. Cuba ambil pelajaran wanita ini, Anda pasti lebih rajin membersihkan wajah sebelum tidur.
Nama wanita dalam foto di atas adalah Anna Pursglove (40 tahun), salah seorang penulis untuk Dailymail. Dilansir dari situs totalbeauty.com, selama satu bulan, Anna tidak membersihkan wajahnya sebelum tidur. Wanita ini sengaja tidak menghapus makeup dan riasan wajah sebelum tidur untuk melihat perbedaan apa yang terjadi pada kulitnya.
Tampak Lebih Tua Sepuluh Tahun
Setelah satu bulan berlalu, tampak perubahan mengerikan pada wajahnya. Dalam foto di atas dapat Anda lihat kulit Anna menjadi kemerahan akibat iritasi dan jerawat-jerawat kecil, pori-pori membesar dan tampak kusam. Hasil foto 3D Cosmetic yang dapat melihat masalah kulit lebih dalam menemukan fakta yang lebih mengerikan. Kulit Anna mengalami pigmentasi, pembuluh darah rusak, pembesaran pori-pori dan bertambahnya kerutan.
Bayangkan, perubahan ini terjadi hanya dalam sebulan. Bagaimana jadinya jika Anda sering lupa membersihkan wajah sebelum tidur selama berbulan-bulan. "Terus memakai makeup dapat merusak kulit Anda dalam jangka waktu panjang," ujar salah seorang dokter yang menangani kulit Anna. Sisa kosmetik pada kulit bercampur dengan polusi, kotoran dan radikal bebas yang dapat merusak elastisitas kulit.
Selalu Bersihkan Wajah Sebelum Tidur

Wah.. TunangJohn Legend Tak Suka Pakai Underwear

LOS ANGELES – Tunangan John Legend, Chrissy Teigen mengaku tidak senang menggunakan pakaian dalam.

Hal tersebut diakui Chrissy yang juga seorang model ini dalam sebuah wawancara. Dia mengungkapkan, tidak pernah mengenakan pakaian dalam, meski sedang menggunakan mini dress di tempat terbuka.

“Saya tidak menggunakannya (pakaian dalam), saya tidak suka,” ujar Chrissy, dikutip Contactmusic, Selasa (13/8/2013).

Chrissy mengatakan, biasanya dia hanya menggunakan celana dalam saat sedang datang bulan saja.

Orang Kaya ini Parking Mobil di TENGAH Jalan

Kejadian cukup aneh terjadi di Chongqing, China. Salah satu orang kaya di sana dengan sengaja memakingkan mobil sport Maserati GranTurismo di tengah jalan.



Mobil asal Itali tersebut terlihat jelas berhenti di tengah jalan sementara mobil lainnya parkir di pinggir jalan. Warga yang melihat mobil itu langsung melaporkan kejadian ini pada pihak polis. Salah satu petugas datang dan langsung menulis surat saman untuk mobil warna putih tersebut. 

Tak beberapa lama kemudian, datang seorang wanita bernama Xu yang mengaku pemilik mobil itu. Dia datang sembari hairan ketika melihat mobilnya mendapat saman petugas polis setempat. Xu mempertanyakan alasan polis menyaman mobilnya. 

Petugas polii mencoba memberitahu kesalahan wanita tersebut. Polisimenjelaskan jika Xu salah parking mobil. Polis mencoba menjelaskan perbedaan antara garis-garis putih dan kuning di jalanan.

Belakangan diketahui, Xu ternyata tidak sadar jika dia memarkirkan mobilnya di tempat yang salah. Xu selama ini merasa sudah memposisikan mobilnya dengan benar di tengah garis kuning tidak putus-putus. Namun ternyata dia tidak tahu maksud garis putih dan kuning.

Singkat cerita, Xu dibiarkan pergi oleh polis setempat dan hanya diberikan peringatan agar parking mobil di tempat yang sudah disediakan.

(ikh/ddn)




Michael Owen Punya Jersey Setengah Barca-Setengah Madrid

Yap, jersey unik ini didapat Michael Owen saat dirinya ikut dalam laga futsal eksebisi yang mengundang para mantan pemain Real Madrid dan Barcelona. Owen sendiri sempat bermain di Sepanyol bersama Real Madrid sebelum mengakhiri karier sepak bolanya di tanah Inggris.
Owen 2
Pertandingan tersebut berlangsung di Al Rourdan, Kuwait dan Real Madrid menang 9-5 atas Barcelona. Owen berada di tim Madrid bersama Figo, Morientes, Hierro, dan Illgner. Sedangkan tim Barcelona diisi oleh Kluivert, Zambrotta, Mendieta, Belletti, dan Victor Baia.
Setelah pertandingan, Owen langsung memamerkan jersey tersebut melalui akun twitternya, (@themichaelowen) sambil berkicau akan membagikannya minggu depan.
“Mendapatkan ini (jersey)saat pertandingan El Clasico di Kuwait pekan lalu. Saya akan membingkainya dan membagikannya minggu  depan lewat twitter,” kata mantan striker Liverpool ini.
Jersey Barca-Madrid ini juga sudah ditandatangani oleh semua pemain yang bermain dalam pertandingan tersebut.

Bayi terbakar sendiri 4 kali

New Delhi: Seorang bayi lelaki berusia tiga bulan dilaporkan kian pulih selepas badannya didakwa terbakar tiba-tiba empat kali.
Rahul dimasukkan ke unit rawatan rapi hospital di Chennai minggu lalu akibat melecur teruk pada seluruh badannya. 
Doktor di hospital itu berkata, Rahul mengalami “pembakaran spontan.” 

Kakitangan perubatan mendakwa buat kali keempat dalam hidupnya, tubuh Rahul terbakar tanpa sebab seperti cucuhan atau percikan luaran.
Foto
RAHUL ditemani ibunya dirawat di sebuah hospital di Chennai, India, semalam.

Kata doktor, kejadian itu mungkin berpunca daripada pembuangan gas pada kulitnya dan menyebabkan dada dan kepala bayi terbabit terbakar.

Ketua pediatrik hospital tempat Rahul dirawat, R Narayana Babu berkata, keadaan bayi berkenaan stabil dan masih dirawat akibat melecur. 

“Rahul dibantu dengan sistem pernafasan di unit rawatan rapi,” katanya. 

Dia memberitahu rancangan IBN Live bahawa Rahul masih di bawah pemerhatian dan akan keluar hospital selepas dua minggu bergantung pada keadaannya. 

Rahul berasal dari Villupuram kira-kira 100 kilometer dari Chennai mengalami kejadian pertama ketika berusia sembilan hari. 

Ibunya Rajeswari berkata, orang ramai menyangka dia yang sengaja membakar anak lelakinya itu. 

“Penduduk kampung memulau kami dan keadaan Rahul menyebabkan kami sekeluarga kehilangan segala-galanya,” katanya ketika ditemui. 

Rajeswari mendakwa Rahul sudah mengalami empat episod terbakar dengan insiden terakhir berlaku bulan lalu. 

Bagaimanapun, doktor di Hospital Kolej Perubatan Kilpauk di Chennai yang merawat Rahul berkata, mereka hanya bergantung kepada keterangan ibunya kerana bayi itu tidak mempunyai rekod perubatan. 

Profesor Jabatan Pediatrik di Hospital Kolej Perubatan Kilpauk R Jayachandran berkata Rahul perlu dipantau dengan rapi. 

“Kami akan menyiasat sama ada penyakitnya itu berpunca daripada genetik dan akan menjalankan ujian bagi mengetahui jenis gas yang dikeluarkan bayi itu,” katanya. - Agensi
sumber : mymetro

‘Struktur haram aneh’ diarah roboh

Beijing: Kemegahan yang dirasai seorang pemilik syarikat perubatan membina vila mewah di atas blok pangsapuri di China nampaknya tidak dapat bertahan lama.
Selepas menghabiskan masa enam tahun membina “struktur haram paling aneh” itu pihak berkuasa China kini memberi tempoh 15 hari kepada ahli perniagaan terbabit untuk merobohkan bangunan berkenaan. 
Kompleks kediaman terdiri daripada beberapa bilik dan dihiasi batu-batan, pokok dan belukar di atas bangunan pangsapuri 26 tingkat itu kelihatan seperti kediaman di tanah tinggi pinggir laut. 

Ia juga menjadi simbol terkini pengingkaran undang-undang di kalangan golongan kaya, selain bukti berleluasanya pembinaan tambahan haram di Beijing.
Foto
BINAAN vila persendirian secara haram di atas bumbung bangunan pangsapuri 26 tingkat di Beijing, China.

Penduduk setempat berkata mereka sudah membuat aduan selama beberapa tahun lalu kerana rumah agam berkeluasan 800 meter persegi itu yang tidak mendapat kelulusan daripada kerajaan tempatan.

Ia juga merosakkan struktur bangunan serta sistem paip pangsapuri berkenaan. 

Proses ubah suai vila itu dikatakan berlangsung selama bertahun-tahun dan pemiliknya pula sangat sombong kerana tidak menghiraukan aduan orang ramai. - AP
sumber : mymetro

Mahu minum air mangkuk tandas?

New York: Dahaga mungkin bukan lagi masalah kepada sesiapa dengan penciptaan sejenis penyedut minuman mudah alih yang membolehkan seseorang minum daripada sumber apa saja, termasuk dari mangkuk tandas.
Dikenali sebagai LifeStraw alat sepanjang 22 sentimeter itu kini boleh dibeli secara dalam talian melalui Firefox asalnya direka pengilang Denmark pada 2005 dan menjadi penyelesaian kepada masalah air minuman yang tidak selamat di dunia ketiga.
Pada tahun itu, ia dinamakan sebagai Penciptaan Terbaik 2005 oleh majalah Time dan Penciptaan Terbaik Abad ini oleh Gizmag. Pada 2006, ia diiktiraf oleh New York Times sebagai “pembersih air yang dapat menyelamatkan nyawa”. Majalah Forbes menggelarnya sebagai “satu daripada 10 benda yang akan mengubah cara kehidupan kita.”

Kuasa paip pembersihan penyedut berkenaan mampu menyingkirkan sebanyak 99.9999 peratus bakteria dalam air, selain parasit lain termasuk e-coli, kampilobakter, jangkitan kolera, pseudomonas aeruginosa, shigella dan salmonella yang menyebabkan demam kepialu.
Foto
ALAT penapis air berbentuk penyedut minuman LifeStraw dapat menyingkirkan 99.9999 peratus bakteria dan parasit dalam air.

Ia juga boleh digunakan untuk menapis sehingga 1,000 liter air. - Agensi
sumber : mymetro

Dicekup leka main ‘mesin monyet’

Seremban: Gara-gara asyik bermain ‘mesin monyet’, lima kaki judi yang leka bertaruh sehingga tidak menyedari kehadiran polis, diberkas dalam Ops Mesin Judi, di Wisma Puncak Emas, Jalan Yam Tuan di sini, semalam.
Dalam operasi antara jam 8 hingga 10 malam yang disertai lebih 10 anggota dari Bahagian Perjudian, Kongsi Gelap dan Maksiat (D7) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Negeri Sembilan, empat lelaki dan seorang perempuan ditahan berhubung aktiviti itu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri Asisten Komisioner Hamdan Majid berkata, pihaknya turut merampas 25 mesin yang digunakan untuk aktiviti perjudian dan wang tunai RM2,806.
Katanya, premis terbabit sebelum ini pernah diserbu pihak berkuasa namun kedegilan pemilik menghentikan aktiviti terbabit menyebabkan pihaknya terpaksa mengambil tindakan tegas.

“Dalam operasi ini, kami (polis) menahan lima kaki judi berusia antara 20 hingga 40 tahun yang tidak serik-serik bertaruh mesin monyet,” katanya.

Beliau berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 4B(A) Akta Rumah Judi Terbuka 1953 (Pindaan 2001).
Jika sabit kesalahan, pemilik boleh dihukum penjara sehingga lima tahun dan denda RM100,000 bagi setiap mesin judi yang dirampas.
sumber : mymetro

Mengemis, Perempuan Ini Mengaku Tak Perlu Makan Tapi Dada Besar

Seorang perempuan asal Florida, Amerika Syarikat (AS), Christina Andrews,rela mengemis dan mengatakan dirinya tak perlu makan atau tempat berlindung. Hal yang ia perlukan adalah dada besar. Demikian dilansir Upi.com.
Andrews mengatakan dirinya mengumpulkan wang dengan berdiri di sisi jalan Pensacola dengan sebuah papan yang bertuliskan dirinya ingin agar orang mendonasikan uang untuk membesarkan dadanya.
“Saya hanya ingin dada besar kerana saya tidak suka yang miliki saya sekarang. Saya kira ini merupakan cara terbaik melakukannya. Orang menulis bahawa mereka tak punya rumah, saya tidak. Saya hanya berusaha jujur,” jelasnya.

Lady Gaga Keluar Rumah Dengan Trend ArtPop Wajah Penuh Cat Warna-warni

Sampul album untuk ARTPOP adalah rekor baru dan ini cukup menghantui fansnya.

Tapi Lady Gaga pasti akan memberikan penonton sebuah ketakutan yang agak besar jika dia telah bertemu mereka di jalan-jalan Los Angeles pada hari Senin.

Sekali lagi penyanyi itu keluar untuk memberikan kejutan saat ia melangkah keluar mengenakan cat wajah hampir identik dengan apa yang dia kenakan di sampul album barunya.

Dengan latar belakang putih memercik dengan beberapa warna yang berbeda, Gaga wajahnya terlihat seram seperti hantu dengan bantuan make-up.

Tampilan selanjutnya ditekankan oleh rambut cokelat Gaga sangat gelap dan Gothic pakaian hitam-hitam yang terdiri dari rok lipit hitam, pencocokan blus, blazer dan boots tinggi.



Inilah cover album terbaru Lady Gaga :

Iklan Bra Ini Buka-bukaan Dan Tidak Disensor (Video)

Bagian marketing sebuah perusahaan biasanya ditempati oleh orang-orang yang selalu kreatif. Ide mereka selalu tiada habisnya walau selalu dikejar tenggat dan target. Mereka selalu mempunyai cara untuk membuat jualannya menarik dan selalu diingat oleh calon konsumen. Salah satunya adalah iklan bra yang satu ini.

Bra adalah salah satu produk yang jarang dipublikasikan di televisyen kerana terkait dengan etika penyiaran. Kalaupun ditayangkan, maka iklan tersebut akan ditayangkan pada jam-jam tertentu.

Wacoal, salah satu produsen bra dan pakaian dalam wanita papan atas membuat sebuah iklan terbuka dan tanpa sensor. Pihaknya berani membuat iklan yang sangat kontroversi dan buka-bukaan demi memperkenalkan produknya pada masyarakat.

Inilah iklan bra Wacoal yang tayang di Thailand yang terkenal dengan banyak pondan cantik dan sexy-nya.


Iklan yang dimaksud adalah untuk mempromosikan salah satu lini produk Wacoal yang terbaru yang dinamakan "Mood".

Sebelum buru-buru menjudge sebuah iklan, ada baiknya kita melihat secara menyeluruh.
(youtube, Wacoal Thailand)

Awek Korea Ini Kecanduan Pakai Bikini

Kalian kecanduan rokok, narkoba, atau kecanduan main game? Itu sih biasa. Di Korea Selatan ada perempuan yang kecanduan memakai bikini. Saking candunya, gadis bernama Yeonyun ini mengenakan bikini setiap hari selama Ia masih di dalam rumah. Padahal di rumahnya masih ada nenek dan Ayahnya.

Korea Bikini 3
Lebih parahnya lagi, Yeonyun tidak malu untuk mencUba langsung bikini yang akan dibelinya di toko. Kendati banyak mata lelaki yang tidak berhenti memandangi tubuh moleknya. Hingga saat ini koleksi bikini Yeonyun sudah ada tujuh. Tujuh rak almari!
Korea Bikini 2
Kelakuan yang tidak boleh dikatakan hobi ini sebenarnya sudah menggangu anggota keluarganya. Ibu Yeonyun bahkan sudah tidak mahu lagi untuk pergi berenang, kerana sering melihat putrinya menjadikan rumah dan toko bikin sebagai acara catwalk.
Korea Bikini 4
Sekarang, saudara Yeonyun juga tampaknya jengkel dengan obsesi saudara perempuannya. Yeonyun memang mengatakan bahwa hal tersebut dilakukan karena obsesinya menjadi model. Dan untuk saat ini akibat kecanduannya tersebut, karir Yeonyun baru sampai diundang di program TV lokal saja.

Kalau berpakaian macamni kena raba siapa yang harus dipersalahkan?


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved