Cara Unik Para Pranksters Membuat Patung Seperti Terlihat Hidup

on 12 Ogos 2013

Kita mungkin berfikir patung adalah sebuah benda mati yang tidak dapat bergerak, tapi para pranksters (sebutan untuk net citizens yang suka mengolok-olok/menciptakan sesuatu yang aneh) mempunyai berbagai cara nakal untuk membuat sebuah patung tampak hidup.
Berpose dengan berbagai patung, para pranksters ini memposting foto-foto lucu mereka di internet, salah foto menunjukan seorang wanita dengan mantel merah muda yang berpose dengan patung beruang yang seolah-olah telah menculik dirinya.
Ada juga foto Benjamin Franklin yang seperti hidup kembali ke era modern dengan memegang iPhone, dan yang paling lucu adalah seorang pria yang berpose dengan sebuah patung cupid yang terlihat ingin memukul dirinya.(rm)

Tak henti susu anak 5 tahun

London: Seorang ibu Samantha Williams percaya bahawa menyusukan anak ialah cara terbaik untuk memastikan mereka membesar secara sihat.
Justeru dia menyusukan sehingga kini kekal dengan amalan itu dan memberikan ketiga-tiga anaknya - termasuk yang sudah berusia lima tahun - mendapat susu badannya.
Media semalam melaporkan Samantha, 42, biasanya menyusukan dua anaknya serentak dan seorang lagi terpaksa menunggu giliran. 

Kata Samantha, dia akan menggilirkan Trevor, 5, atau anak perempuannya, Claire, 3, untuk menyusu bersama-sama dengan adik mereka, Ethan yang baru berusia tujuh bulan.

Samantha mendedahkan teknik penyusuannya itu berikutan berita melaporkan bahawa Duchess of Cambridge, Kate Middleton menyusukan bayinya, Putera George yang dilahirkan baru-baru ini.

“Ia lebih kepada mempromosi penyusuan badan berbanding perkara lain yang dikatakan doktor atau pakar ibu bapa di seluruh negara,” katanya. 

Samantha tetap dengan amalan itu walaupun ditegur berkali-kali. 

Rakan dan keluarga mengkritiknya kerana mendakwa kanak-kanak yang sudah lebih usia patut berhenti menyusu badan beberapa tahun lalu, manakala pelayan di restoran turut tidak senang dengan perbuatan itu. 

“Saya tidak menutup tubuh dengan kain. Saya secara terang-terangan menyusukan mereka. Saya bukan mahu menunjuk-nunjuk tetapi saya hanya percaya ia perbuatan semula jadi,” katanya. - Agensi
sumber : mymetro

Nafsu besar cikgu renta

Nanchang: Dua guru besar dan seorang penolong guru besar dipecat daripada jawatan mereka ekoran pendedahan skandal pencabulan kanak-kanak membabitkan seorang guru sementara dan tujuh muridnya di Jiangxi, timur China, kata pegawai kerajaan semalam.
Jurucakap kerajaan tempatan Ruichang berkata, guru besar terbabit dan penolongnya bertugas di sebuah sekolah rendah di Jiuyuan. 
Katanya, turut dipecat, seorang guru besar sekolah rendah daerah Shangyuan. 
Sekolah rendah Shangyuan terletak di bawah pengurusan sekolah rendah Jiuyuan. 
Ketiga-tiganya hanya dikenali sebagai Wan, Xiao dan Wen.

Sumber itu berkata, antara September 2012 dan Mei lalu, Tao Biaogong, 62, dikatakan mencabul beberapa kali tujuh kanak-kanak perempuan berusia antara lapan dan sembilan tahun dalam bilik darjah atau bilik rehat Tao.

“Enam daripada murid terbabit dijangkiti penyakit kelamin dan kini dirawat di hospital,” katanya. 

Tao ialah guru yang mempunyai lesen mengajar tetapi dipecat ekoran melanggar polisi perancangan keluarga. Tahun lalu, dia mula mengajar sementara di sekolah berkenaan. 

Tao sudah ditahan polis dan kini masih disiasat. 

Beberapa siri kes pencabulan di sekolah, kebanyakan di sekolah rendah dan menengah terbongkar di seluruh negara tahun ini, mencetuskan kebimbangan mengenai keselamatan pelajar dan mendorong pengurusan lebih tegas terhadap kakitangan pendidikan. - Agensi
sumber : mymetro

Tangisan berdarah

Alor Gajah: “Dalam sekelip mata, darah meleleh keluar dari mata kiri cucu saya yang menangis sambil menggelupur kesakitan,” kata S Premmah, 52, datuk kepada seorang kanak-kanak perempuan berusia dua tahun yang berkemungkinan buta mata kiri akibat terkena serpihan mercun bola di Taman Sebang Gemilang, Padang Sebang di sini, Jumaat lalu.
Difahamkan, dalam kejadian jam 9.30 malam itu, mangsa Y Harini Nair yang juga anak sulung daripada dua beradik mengikut datuknya itu ke kedai runcit di taman berkenaan. 
Premmah berkata, mereka ketika itu menuju ke kedai berhampiran dengan menaiki motosikal sebelum berhenti dan berborak dengan rakannya di kedai berkenaan. 

“Ketika kejadian, saya dan cucu yang duduk atas motosikal menyedari sekumpulan lelaki sedang bermain mercun dalam jarak 10 meter.
Foto
TURKA Dewi mendukung anak sulungnya yang parah terkena serpihan mercun.

“Tidak lama kemudian, berlaku letupan kuat daripada mercun bola yang dibakar kumpulan lelaki terbabit dan saya terkejut melihat cucu meronta dengan darah memancut daripada mata. Saya juga berasa percikan panas terkena tengkuk,” katanya.
sumber : mymetro

Pekerja hotel ugut perkosa

Subang Jaya: Seorang wanita yang menginap di sebuah hotel di sini, menempuh detik mencemaskan apabila seorang pekerja hotel mengugut memecah pintu bilik dan memperkosanya.
Mangsa berusia 40 tahun yang ketakutan menghubungi polis meminta bantuan dan tindakannya membuahkan hasil apabila polis menahan suspek berusia 24 tahun, kelmarin.

Timbalan Ketua Polis Daerah Subang Jaya Superintendan Tan Ah Chua berkata, mangsa yang juga pengarah sebuah syarikat dari Johor mendaftar masuk ke hotel berkenaan pada jam 1.30 tengah hari kelmarin.
Menurutnya, sebaik mendaftar, mangsa menyimpan barangannya dalam bilik hotel sebelum keluar semula untuk menghadiri mesyuarat di Petaling Jaya.

“Bagaimanapun, ketika tiba di tempat mesyuarat dia dihubungi pekerja kaunter terbabit namun pada mulanya mangsa tidak mengendahkan panggilan telefon berkenaan.

“Suspek berterusan menghubungi mangsa namun wanita terbabit tidak menjawab panggilan itu,” katanya.
Tan berkata, mangsa balik semula ke hotelnya selepas selesai kerja dan ketika dalam bilik lelaki terbabit sekali lagi menghubunginya.

“Suspek mengajak mangsa melakukan hubungan seks menyebabkan dia yang terkejut mematikan talian telefon.
“Suspek menghubungi berulang kali namun tidak dijawab mangsa menyebabkan dia berang dan menghantar SMS ugutan mahu memecahkan pintu bilik dan merogol wanita terbabit jika enggan membuka pintu,” katanya.

Beliau berkata, bimbang keselamatan dirinya, mangsa menghubungi polis meminta bantuan dan anggota unit peronda polis (MPV) yang tiba tidak lama kemudian menahan suspek.

“Suspek direman sehingga Rabu ini dan siasatan lanjut dijalankan,” katanya.
sumber : mymetro

Lelaki mati jatuh tingkat 10 hotel

Kuala Lumpur: Seorang lelaki terbunuh selepas terjatuh dari tingkat 10 sebuah hotel di Jalan Pahang, di sini, semalam.
Ketua Polis Daerah Dang Wangi Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad berkata, lelaki itu dipercayai terjatuh pada jam 10.20 pagi sebelum ditemui orang awam yang menghubungi ambulans.

Bagaimanapun, katanya, mangsa disahkan meninggal dunia oleh anggota pasukan perubatan yang tiba setengah jam kemudian.
“Siasatan awal tidak menolak kemungkinan lelaki berusia 36 tahun itu cuba memecah masuk sebuah bilik di hotel berkenaan sebelum tergelincir dan terjatuh,” katanya.

Katanya, siasatan lanjut mendapati suspek yang beralamat di Jalan Genting Klang itu tiada rekod jenayah lampau.

Beliau berkata, pemeriksaan pada mayat mangsa menemui sebuah beg galas yang mengandungi dokumen pengenalan diri.
Selain itu, pemeriksaan lanjut di lokasi kejadian pula menemui sebuah motosikal Yamaha LC disyaki milik lelaki berkenaan yang ditinggalkan di tepi jalan berhampiran hotel berkenaan.
sumber : mymetro

Aneh! 'Face-Kini' Tren Baju Renang Dari China

Memiliki kulit putih dan mulus ternyata adalah standar kecantikan di negeri China. Bagi wanita di sana, kulit putih dan sehat adalah dambaan semua wanita dan juga sekaligus sebagai ciri kecantikan yang disukai para pria. Untuk menjaga agar kulit mereka tetap putih dan tidak bernoda, mereka melakukan banyak hal, mulai dari krim pemutih hingga sunblock.
Satu cara mencegah kulit menjadi hitam yang dilakukan oleh warga China ini cukup membuat takjub. Karena kebanyakan warga China menyukai pantai sebagai salah satu tujuan wisata, mereka mulai memikirkan cara untuk melindungi wajah dari sengatan matahari. Hingga akhirnya muncul tren unik memakai topeng unik di kalangan masyarakat China. Topeng unik ini dipakai sebagai pelindung ketika ingin menghabiskan liburannya di pantai.
(c) dailymail(c) dailymail
Di provinsi Shandong, para penduduknya lebih suka memakai topeng daripada mengoleskan krim sunblock untuk menghindari panasnya matahari. Topeng yang terlihat seperti penutup wajah ninja ini diberi nama "Face-Kini" . Bahan topeng ini juga sangat elastis dan nyaman di kulit. Bukannya merasa aneh, para penduduk China malah menyukai tren satu ini, walaupun wajah mereka tidak terlihat di balik topeng Face-Kini. Bahkan, topeng tertutup berwarna-warni ini menjadi tren fashion liburan pantai di salah satu daerah di China sana.
(c) dailymail(c) dailymail
Uniknya lagi, para pemakai topeng ini juga menjadikan tren ini sebagai bagian dari mode. Mereka sengaja membeli bawahan untuk baju renang yang motif dan warnanya memiliki kesamaan. Walau sudah ada dari lama, tapi produk ini baru saja benar-benar populer. Untuk harganya, dikisaran 15 sampai 25 Yuan

Dompet Yang Hilang 24 Tahun Akhirnya Kembali Pada Pemiliknya

Pernah kehilangan dompet dan tidak menemukannya kembali? Pasti menjengkelkan bukan? Kadang dompet yang sudah lama hilang dibiarkan atau direlakan begitu saja, bahkan mungkin Anda sudah melupakan dompet tersebut. Hal yang sama terjadi pada pria ini, dia bahkan sudah lupa pada dompetnya yang hilang saat remaja. Ajaibnya, dompet itu kembali setelah hilang hampir seperempat abad.
Nam pria ini adalah Burton Maugans (44 tahun), dia berasal dari Georgia, Amerika SYArikat. Ada yang bilang, jodoh tidak akan lari ke mana, hal yang sama berlaku untuk dompet milik Burton. Lelaki ini kehilangan dompet saat masih berusia 19 tahun ketika sedang asyik main ski air di pantai Holden, Carolina Utara. Siapa sangka, setelah hilang selama 24 tahun, dompet itu kembali padanya, dilansir dari dailymail.co.uk.
Dompet yang kembali (c) dailymailDompet yang kembali (c) dailymail
Seminggu yang lalu, ada seorang pria yang menghubunginya melalui telepon, "Nama saya Jim Parker dan Anda tidak mengenal saya, tetapi saya tahu Anda, tanggal ulang tahun, tinggi dan berat badan, dan alamat Anda," ujar sang penelepon. Walaupun aneh, sang penelepon mengatakan bahawa dia menemukan dompet milik Burton.
Merasa tidak kehilangan dompet dalam beberapa waktu terakhir, pria ini teringat pada dompetnya yang hilang ketika dirinya masih berusia 20 tahun. Akhirnya dompet itu kembali padanya dalam keadaan yang sangat kotor, usang dan tidak ada lagi isinya selain beberapa kad tanda pengenal.
Kartu ATM yang sudah usang (c) dailymailKartu ATM yang sudah usang (c) dailymail
Dompet yang sudah dilupakan ini seolah menjadi mesin waktu yang membuat Burton bernostalgia. Setelah dicuci bersih, dia menemukan kartu pelajar saat masih SMA, kartu mahasiswa, SIM pertamanya, kartu perpustakaan dan semuanya dengan wajah yang masih remaja.
"Ini adalah satu-satunya dompet yang pernah hilang selama saya hidup, dan saya sudah berasumsi dia hilang selamanya," ujar Burton. Nyatanya, dompet ini kembali dan ditemukan oleh Jim Parker (orang yang meneleponnya) ketika berjalan-jalan di pantai Holden.

Seram Ditemukan Ikan Pengigit Testis Manusia

Lelaki Sweden memperingatkan terhadap setiap orang yang cenderungan berenang telanjang setelah ditemukan ikan spesies baru di perairan mereka yang dapat menggigit testis.

Seekor ikan bernama Pacu berukuran 21cm, seekor keluarga dari spesies piranha, ditemukan oleh nelayan di Oresund Sound di lepas pantai selatan negara itu pekan lalu.

Dikenal di Papua Nugini sebagai 'Pemotong Bola', Pacu tersebut dilaporkan telah bertanggung jawab atas kematian dua nelayan di negara Pasifik tersebut, yang telah meninggal karena kehabisan darah setelah ikan tersebut mengigigt testis mereka.

Seekor ikan air tawar ini dapat tumbuh hingga 90cm panjang dan berat sampai 25kg.

Ditemukan di sungai-sungai dari cekungan Amazon, mereka telah mempunyai gigi yang sangat mirip dengan manusia dan sempurna untuk mengunyah.

Makanan mereka terutama kacang-kacangan, daun, vegetasi air dan siput - tetapi pada kesempatan lain mereka telah dikenal untuk menikmati rasa daging manusia.


( Daily Mail / Originally From Az )

Pramugari Dipecat Akibat Facebook

Para pegawai kini harus berhati-hati kalau menggunakan Facebook. Sebab Facebook kini boleh jadi alat bukti untuk mengetahui apakah seorang karyawan benar-benar sakit atau membolos saat tidak masuk kerja. Hal ini sudah dilakukan sebuah syarikat penerbangan di New Zealand.

Air New Zealand mengharuskan pramugarinya menyerahkan salinan halaman Facebook dan juga catatan akaun bank. Kedua hal tersebut harus diserahkan untuk membuktikan apakah benar sang pramugari tidak masuk kerana cuti sakit seperti yang dikatakannya.

Perlakuan di atas dialami pramugari Air New Zealand bernama Gina Kensington. Kensington kini sudah dikeluarkan setelah mengambil cuti sakit saat harus menjaga saudari kandungnya pada March 2013 lalu.

Kensington membawa kasus pemecatannya ini ke Employment Relations Authority. Ia merasa permintaan perusahaan menyerahkan salinan halaman aktivitas di Facebook dan catatan akaun bank tidak harus dilakukannya. Dia merasa dua hal tersebut adalah bagian dari privasi.

Namun ternyata pihak ERA setuju dengan permintaan Air New Zealand. Menurut mereka data tersebut boleh menjadi hal relevan untuk membuktikan apakah memang Kensington menjalani cuti sakit atau tidak.

Sebelumnya seorang lelaki bernama Bruce Taipa juga pernah mengalami kasus serupa. Dia dipecat karena mengaku sakit namun ternyata di halaman Facebooknya ada foto dia tengah ikut karnaval naik kano di Rotorua, New Zealand.
(AAP, Daily telegraph

Penampilan Sexy Wanita Vietnam Saat Naik Motor (Foto)

Vietnam. negara yang boleh dikatakan belum lama lepas dari keruntuhan akibat perang saudara hingga dekade 1970-an, kini telah tumbuh dengan pesat. Negara komunis ini bahkan menggalakkan pembangunan di segala bidang, khususnya infrastruktur.

Negara yang dahulu kita anggap terbelakang ini, sekarang sudah tidak boleh lagi dikaatakan demikian. Bahkan mereka mulai menyalip kita dalam pertumbuhan ekonomi. Kemajuan tersebut kini bisa dilihat dari jalanan di Vietnam, khususnya dua kota besar: Hanoi dan Ho Chi Minh City.

Salah satu wujud modernitas Vietnam adalah penampilan para wanitanya yang teramat sexy dan kebarat-baratan.
Sexy Vietnamese Woman

Sexy Vietnamese Woman

Sexy Vietnamese Woman

Sexy Vietnamese Woman

Laki-laki manapun akan terkesiap dan melongo kala mengunjungi jalanan Vietnam. Baju ketat, rok mini, dan sepatu hak tinggi kini bukan lagi hal aneh bagi wanita Vietnam. Tampil sexy dan menarik setiap hari adalah hal wajib bagi para wanita Vietnam.

Dan mereka mudah ditemui di jalanan kala mengendarai  motor.
(Congdongvip)

Gadis Cantik Ini Berhungan Seks Dengan Anjingnya Selama Lebih 7 Tahun

Zaman nampaknya sudah semakin gila. Siapa sangka, gadis cantik bernama Brittany Angelique mempunyai perilaku seks menyimpang. Ya, wanita cantik ini mengaku bahwa ia selama lebih 7 tahun berhubungan seks dengan anjing.

Brittany sejak umur 13 tahun sudah melakukan hubungan seks dengan anjing peliharaannya. Akibat perilakunya yang menyimpang ia ditangkap polisi atas laporan pacarnya sendiri yang mengetahui ternyata Brittany suka melakukan hubungan seks dengan hewan. Sang kekasih sengaja melaporkan Brittany karena takut kebiasaan menyimpang Brittany bisa membuat dirinya terkena getah.

Brittany Angelique

Kekasih Brittany mengatakan kepada polis bahawa Britanny pernah seks vaginal dan oral dengan anjing. Ia tidak tahu jenis anjing yang diajak berhubungan seks dengan Brittany, namun ia mengatakan bahwa anjing tersebut berukuran sedang.

Belum lama ini, Pemerintah Kerajaan Sweden telah mengeluarkan peraturan yang melarang waranya berhubungan seks dengan binatang. Hubungan seks menyimpang yang dilakukan dengan binatang ini disebut juga Zoophilia.
(QNM)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved