Bangunan 47 tingkat tiada lif

on 11 Ogos 2013

Madrid: Sebuah bangunan setinggi 200 meter, InTempo, yang dibina di Benidorm, dianggap sebagai ‘wawasan masa depan’ dan menjadi simbol pemulihan Sepanyol daripada krisis kewangan.
Bangunan kediaman 47 tingkat itu juga dianggap sebagai menara apartmen paling tinggi di Eropah.
Tetapi, dengan hanya beberapa bulan sebelum ia dapat disiapkan, kontraktor menyedari mereka berdepan dengan masalah. Mereka terlupa membina lif.

Bangunan itu mulanya direka untuk ketinggian 20 tingkat saja. Bagaimanapun, pemajunya yang bercita-cita tinggi mengambil keputusan menggandakan ketinggiannya pertengahan jalan.
Foto

Lif yang ada hanya untuk 20 tingkat pertama sementara hanya terdapat tangga untuk menaiki tingkat lebih atas.

Menurut laporan akhbar tempatan, El Pais, tidak ada ruang lagi untuk menempatkan satu lagi lif.

Ia antara beberapa masalah yang dihadapi projek itu.

Menurut laporan itu, pekerja binaan yang tidak dibayar gaji selama empat bulan pada 2010 sebelum projek itu dihentikan, terpaksa naik dan turun tangga selama beberapa bulan kerana ketiadaan lif perkhidmatan. 

Lif yang dipasang sehingga 23 tingkat pertama pula runtuh pada Julai 2011. - Agensi
sumber : mymetro

Potong zakar selepas gaduh

Suzhou: Seorang lelaki dimasukkan ke sebuah hospital di sini baru-baru ini tanpa satu buah zakarnya
Akhbar Morning Express melaporkan, lelaki itu memotong sendiri buah zakarnya selepas bergaduh dengan isterinya.

Menurut akhbar itu, lelaki berkenaan, Tang, 38, berasal dari utara China tetapi bekerja sebagai juruelektrik di Suzhou.
Pendapatan sebanyak 2,000 yuan (|RM1,063) sebulan tidak cukup untuk dia menyara isteri dan dua anak. Kerana terlalu bosan hidup di rumah sewa, si isteri dilapor mengancam akan mengadakan seks dengan suaminya setahun sekali saja kecuali dia membelikannya sebuah rumah.

Pada 2 Ogos lalu, selepas satu pertengkaran, Tan mengambil pisau cukur dan memotong satu daripada buah zakarnya.

Sumber hospital berkata lelaki itu kini stabil. Ia bagaimanapun tidak menjelaskan mengenai kemampuan Tang untuk melakukan seks pada masa depan. - Agen
sumber : mymetro

Bunuh, cincang mayat lelaki gagal bayar hutang

Xian: Seorang wanita berusia 48 tahun yang hanya dikenali dengan nama keluarganya Kwak ditangkap semalam atas tuduhan membunuh dan mencincang mayat seorang lelaki di sebuah hotel di sini.
Polis menemui anggota tubuh lelaki berkenaan bersepah di bilik hotel terbabit minggu lalu. Rakaman kamera litar tertutup menunjukkan lelaki itu memasuki hotel itu bersama-sama Kwak tetapi wanita itu keluar bersendirian keesokannya. Kwak dipercayai membunuh mangsa dan mencincang mayatnya serta merancang untuk membuang mayat yang dikerat itu ke dalam tandas.

Kwak yang dilapor mengaku melakukan pembunuhan itu mendakwa mangsa berhutang sebanyak 2.5 juta yuan (RM1.33 juta) kepadanya. Lelaki itu gagal membayar semula wang berkenaan walaupun didesak berulang kali. Kerana terlalu marah, Kwak membunuhnya dan cuba melupuskan mayat itu.
Wanita itu kemudian mencuri 300,000 yuan (RM160,000) milik mangsa dan membeli tiket penerbangan kelas pertama untuk ke Shanghai, tempat dia ditangkap.
sumber : mymetro

Suami belasah isteri beraya dengan rakan

Kuching: Ketika sebahagian besar umat Islam bergembira menyambut Aidilfitri, seorang wanita menjadi mangsa belasahan suami yang cemburu buta dan berang selepas dia keluar beraya bersama rakan, kelmarin.
Dalam kejadian jam 9 malam, wanita berusia 20-an itu dikatakan dipukul suaminya di rumah mereka di Petra Jaya, di sini, sehingga cedera di kepala dan badan.

Sumber berkata, kejadian berpunca daripada tindakan wanita itu keluar berhari raya bersama beberapa rakan perempuannya dipercayai tanpa pengetahuan suaminya yang berusia lingkungan 20-an.
Katanya, mangsa mendakwa dipukul menggunakan topi keledar di kepala oleh suaminya, selain ditampar di muka dan ditendang di pinggang sebaik tiba di rumah.

“Walaupun mangsa menjelaskan dia keluar dengan rakan perempuannya, suaminya tidak menghiraukan penjelasan itu dan terus memukulnya tanpa belas kasihan.

“Mangsa juga mendakwa suaminya mencederakan tangan sendiri dengan sebilah pisau dan memberitahu keluarga bahawa dia dicederakan isterinya dengan parang,” katanya.
Katanya, mangsa turut mendakwa kejadian seumpama itu bukan yang pertama kerana pernah berlaku beberapa kali sebelum ini hanya disebabkan perkara kecil dan remeh.

“Mangsa yang tidak tahan sikap panas baran dan cemburu buta suaminya membuat laporan di Balai Polis Gita untuk tindakan lanjut,” katanya.
Jurucakap polis menerima laporan mangsa dan berkata, siasatan dijalankan termasuk mendapatkan keterangan daripada suami wanita terbabit.
sumber : mymetro

Busana Sebelum melahirkan Kate Midleton Terbaik

Gaya berbusana Duchess of Cambridge, Inggris, Kate Middleton menjelang kelahiran putra pertamanya kembali mendapat sorotan. Usai melahirkan putra mahkota kembali masuk dalam daftar tokoh berbusana terbaik versi Vanity Fair untuk keempat kali berturut-turut sejak 2008.

Daftar tahun ini memang tidak disusun dalam bentuk peringkat, namun lebih pada daftar para tokoh yang paling memberikan pengaruh pada dunia mode. Seperti nama ibu negara baru China Peng Liyuan, aktris Amerika Serikat Kerry Washington, penyanyi Justin Timberlake dan Beyonce, serta gitaris Rolling Stone Keith Richards.
Ketika diminta untuk menyebutkan ikon (mode) favoritnya, Richards mengatakan kepada majalah itu, “Mengapa saya harus (memiliki ikon mode)… saya adalah salah satunya!”
Tidak hanya dikalangan aktris atau seniman saja, majalah ini juga memuji gaya busana pemain basket Miami Heat LeBron James, pemain hoki New York Rangers Henrik Lundqvist, dan pemain belakang New England Patriots Tom Brady, yang istrinya, supermodel Gisele Bundchen, juga masuk dalam daftar itu.
“Tiga atlet itu menyebut ikon gaya mereka adalah” James Bond 007 dan Bruce Wayne, Frank Sinatra serta Steve Jobs,” kata Vanity Fair dalam sebuah pernyataan.
Aktris Charlize Theron dan Brooke Shields merupakan dua di antara sejumlah bintang Hollywood yang masuk dalam daftar itu, bersama dengan mantan anggota Spice Girl dan perancang busana Victoria Beckham, Putri Spanyol Letizia of Asturias, dan Putri Swedia Madeleine, yang mengenakan busana sutra organdi warna broken white karya Valentino dan gaun brokat Chantilly dalam pernikahannya di Stockholm pada 2013.
Majalah itu juga memasukan Ronan Farrow ke dalam daftar. Penulis dan pengacara hak asasi manusia yang merupakan putra dari sutradara Woody Allen dan aktris Mia Farrow, itu mengatakan ikon gayanya adalah seorang penulis besar Mark Twain.
“Mark Twain, yang mengetahui cara mengenakan setelan tiga potong,” katanya.

Water Park Terbesar Dan Terliar Di Dunia

Ingin mencoba water park yang membuat jantung anda copot??? Mungkin anda perlu ke  water park di bawah ini dan bersiaplah untuk berteriak sekencang-kencangnya.
Chimelong Water Park (China)

Water park di Cina ini memiliki luas 1 juta meter persegi, didalamnya terdapat wahana air terbesar dan tercepat di dunia, tapi yang paling terkenal adalah ‘The Bohemoth Bowl”
Wet n’ Wild (Florida)
Wet n’ Wild (Florida)
Salah satu wahana air di Orlando ini merupakan tempat yang cocok untuk mengalahkan panasnya Florida. Salah satu wahana yang terkenal adalah ‘The Brain Wash”, wahana air ini memiliki ketinggian 53 kaki.
Schlitterbahn (Texas)
Schlitterbahn (Texas)
Wahana air terbesar di Texas ini  bernama Schlitterbahn yang artinya jalan yang licin. Wahana ini sangat luas mencangkup wilayah South Padre, New Braunfels, dan Galveston.
Noah’s Ark WaterPark (Wisconsin)
Sandcastle Waterpark (United Kingdom)
Salah satu water park terbesar di Amerika adalah Noah Ark, yeng memiliki luas 70 are dan memiliki lebih dari 60 seluncuran air, salah satunya yang terkenal adalah “Sting ray”.
Sandcastle Waterpark (United Kingdom)
sand
Inggris merupakan Negara yang memiliki banyak istana Wahana air dalam ruangan, Sandcastle,  merupakan wahana terbesar di Inggris.
Water Country (Virginia)
Water Country (Virginia)
Wahana air ini bertemakan era tahun 1950-an, yang mengingatkan kita pada era Beach Boys.
Wet n’ Wild Emerald Pointe (North Carolina)
Wet n’ Wild Emerald Pointe (North Carolina)
Para pencari tantangan  harus mencoba bermain di wahana “The Edge” yang ada di Carolina Utara. Anda pasti tidak akan kecewa.
Aqualand (France)
Aqualand (France)
Anda dapat mencoba wahana “The Black Hole” untuk mendapatkan pengalaman terhisap dalam lubang hitam.
World Water Park (Canada)
World Water Park (Canada)
Jika anda sedang berlibur ke Kanada, jangan lupa untuk berbelanja di Edmonton Mall. Jika anda lelah berbelanja, anda dapat menikmati segarnya air di water park yang ada didalamnya.
Wet n’ Wild Water World (Australia)
wet
tidak seperti water world yang lain, water world ini buka sepanjang tahun dan anda dapat menikmati wahana-wahana yangseru dan menegangkan.
Adaland (Turkey)
turkey
Wahana air ini sangat cocok dengan selera orang Turki. Ada lebih dari 20 wahana air yang dapat anda coba
Aquaventure Water Park (Bahamas)
bahamas
Pengunjung di Atlantis Resort di Bahamas ini dapat menikmati indahnya wahana air yang ada di sana, salah satunya “Leap of Faith,” yang merupakan replika dari Candi Mayan Temple dan sebuah saluran transparan sehingga anda dapat melihat hiu yang ada di sana.

Tragis Mulut Orang Ini Digigit Yu

Pemandu Diving Dave Marcel telah mengajarkan diving kepada pelancung selama selama bertahun-tahun - yang memungkinkan mereka untuk berinteraksi dengan terumbu karang dan satwa liar termasuk dengan ikan yu seberat 300 pon.

Yu ini biasanya tidak agresif, dan suka untuk dikasihi.

Marcel akan membuktikan bahawa yu itu tidak menyakiti mereka dengan mencium yu, dan memungkinkan wisatawan untuk melakukan hal yang sama.

Tetapi salah satu hiu tiba- tiba mengigit dia.

Gigitan hiu tertangkap kamera dan ditayangkan di Discovery Channel sebagai bagian dari 'Shark Week'.

Kesalahan utama Marcel hari itu ialah membalik hiu tersebut sebelum melakukan ciuman - sesuatu yang belum pernah dilakukan sebelumnya.

Beruntung bagi Marcel, gigitan tidak meninggalkan cacat di wajahnya. Tapi masih diperlukan 285 jahitan. Dia membandingkan gigitan hiu yang menyakitkan itu dengan untuk petasan di mulutnya.

Berikut Foto Peristiwa Kejadiannya:






Berikut Videonya:


 ( Daily Mail /Originally From Az )

Tragis Dua Wanita Cantik Menderita Luka Bakar Mengerikan


Dua remaja Inggris menderita luka bakar mengerikan ketika cairan kimia dilemparkan wajah mereka sebanyak tiga kali ketika mereka tinggal di sebuah kepulauan bernama Zanzibar.

Pekerja sukarela Katie Gee dan Kirstie Trup, keduanya berumur 18 tahun, menjadi sasaran saat mereka berjalan ke sebuah restoran di Zanzibar.

Tadi malam Ayah Gee yang bernama Jeremy mengatakan keluarganya sangat sedih setelah melihat foto-foto luka-lukanya.

"Foto-foto yang saya lihat benar-benar mengerikan," katanya. 'Tingkat luka bakar berada di luar imajinasi. "

Ayah Trup yang bernama Marc, 51 tahun, ​​seorang ahli bedah gigi dan pengembang properti, mengatakan seorang pejalan kaki datang membantu gadis-gadis tersebut 'setelah serangan itu dan menghubungi dia.

Cairan kimia dilempar ke wajah, dada, kaki dan punggung dan mereka juga menderita luka bakar di kedua tangan kemudian mereka berusaha keras untuk membersihkan cairan kimia tersebut. Hal ini belum diketahui apakah kedua wanita ini akan menderita cacat permanen.

Foto Sebelum Wajahnya Terkena Cairan Kimia:





Foto Saat Peristiwa Terjadi :






( Daily Mail / Originally From Az )

Parah Wanita Memperlihatkan Tubuhnya Ke Anak Di Bawah Umur


Seorang wanita yang menjadi sorotan sedang diburu oleh polis setelah dia mengekspos dirinya ke mobil yang penuh anak-anak di luar supermarket.

Wanita itu tampaknya mendekati ibu dari anak-anak tersebut yang duduk di mobilnya dan kemudian beadu argumen di parkir mobil supermarket Asda di Cape Hill, Smethwick.

Dia kemudian membuka zip jaket hitamnya yang tiga perempat panjangnya kemudian memperlihatkan tubuhnya yang telanjang kepada ibu dengan empat anak tersebut yang berusia 13, 12, 10, dan 4 tahun.

Korban yang berusia 33 tahun berhasil mengambil dua gambar yang jelas dari wanita tersebut dan sekarang polis sedang melacak pelaku.

Sarjan James Proffitt, dari West Midlands Polis, Ini adalah pertama kalinya ia mendengar tentang 'seorang wanita yang mengekspos tubuhnya' kejahatan tersebut merupakan pelanggaran seksual yang serius, yang telah membuat ibu dari anak-anak tersebut shock.

Berikut Wajah Pelaku dan Tempat Kejadian Peristiwa:



( Daily Mail/ Originally From Az )

Parah Pasangan Melakukan Hubungan Seks Di Pesawat

Sepasang suami isteri menghadapi penjara setelah melakukan hal cabul, tidak senonoh, dan tindakan seks di pesawat ke Las Vegas dalam perjalanan keluarga.

Jessica Stroble, 33 tahun, dan Christopher Martin ditangkap saat mereka turun dari Allegiant Airlines dari Medford, Oregon, setelah salah satu penumpang mengeluh kepada staf: 'Ini bukan pendidikan seks.'

Para penumpang, termasuk anak-anak, melihat dengan penuh kengerian saat kecantikan pekerja salon ini menjadi semakin intim dengan pasangannya iaitu Martin.

Mereka melakukan istirahat ketika minuman di pertengahan penerbangan dan layanan makanan datang, tetapi mereka melanjutkan kembali tindakan yang cabul tersebut tak lama setelah itu.

Menurut penumpang yang melihat, Martin tampaknya 'dalam dunianya sendiri bersama hawa nafsunya'

Stroble dan Martin ditahan selama 90 hari di penjara dan mendapatkan denda.

Berikut Foto Yang Lainnya:





( daily mail / Originally from Az )

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved