Lelaki Ini Akan Terangsang Jika Mendengar Lagu James Bond

on 05 Ogos 2013

TORONTO, Lelaki ini mengalami keadaan langka yang menyebabkan dirinya akan mengalami sensasi orgasme jika mendengar lagu tema James Bond.

Lelaki 45 tahun asal Toronto yang tidak disebutkan namanya itu menderita keadaan langka yang disebut sinestesia, sebelumnya pada tahun 2007 dia juga menderita stroke. Ini kes kedua di dunia dimana seorang pesakit mengalami sinestesia setelah terkena stroke.

Dia mengatakan ketika dia mendengar seorang wanita bernyanyi disebuah upacara pembukaan di TV, itu akan memicu reaksi berlebihan dan menakutkan pada dirinya, dia juga mengaku akan orgasme jika mendengar lagu tema dalam film James Bond.

“Saya merasakan sensasi seperti masuk kedalam TV, melayang di atas kerumunan orang. Aku bisa merasakan panas dari orang-orang yang datang. Aku bisa merasakannya pada kulit saya.

Saya berpikir mungkin ini rasanya anda kehilangan pikiran anda, aku yakin aku akan menjadi gila,”katanya dikutip dari Mail Online Kamis (8/1).

Dr Luis Fornazarri, seorang ahli saraf yang mendiagnosa dirinya menderita sinestia mengatakan bahwa, Sinestesia adalah kondisi neurologis dimana indra seseorang yang terpisah secara sengaja atau otomatis berbaur menjadi satu, contohnya seseorang akan melihat sebuah warna ketika mendengar sesuatu atau saat sedang membaca.

Orang-orang terkenal terkenal yang juga diketahui menderita sinestesia adalah Marilyn Monroe, Mary J Blige, Kandinsky dan Hockney.

10 Nombor PIN ATM Paling Buruk dan Paling Banyak Digunakan

Ada sekitar 10.000 kombinasi angka dalam empat digit nombor PIN  ATM, namun hampir 11 peratus nombor PIN adalah 1234.

Dalam sebuah studi yang dilakukan oleh Data Genetics, dimana mereka mereka menganalisa kurang lebih 3,4 juta pasword, mereka menemukan nombor PIN yang paling banyak digunakan (pasword terburuk), daftarnya ada dibawah ini:

10 nomor PIN yang paling banyak digunakan (paling buruk)

1234
 1111
 0000
 1212
 7777
 1004
 2000
 4444
 2222
 6969

Penelitian ini menggunakan sumber dari data yang dirilis, terekspos, tabel kata sandi dan pelanggaran keamanan, kerana mereka tidak dapat mengakses langsung ke database nombor PIN kata Data Genetics dikutip dari huffingtonpost.com

Selain menemukan pasword terburuk, mereka juga menemukan pasword terbaik yang paling banyak di gunakan.

8068
 8093
 9629
 6835
 7637
 0738
 8398
 6793
 9480
 8957

Aksi Pamer Payudara Lindsay Lohan Dilancarkan

LOS ANGELES- Film terbaru Lindsay Lohan, The Canyon akhirnya resmi dirilis. Dalam film ini, Lindsay memerankan karakter bernama Tara. Artis 26 tahun itupun berani mempamerkan payudaranya ketika melakukan adegan seks. 

Selama syuting, Lindsay meminta para kru untuk membuka celana mereka agar bintang Mean Girls itu boleh lebih menjiwai adegan seks yang akan dilakoninya. Sutradara Bere Easton Ellis pun memuji akting Lindsay meski artis kontroversial itu sedikit bossy. 

“Aku tidak tahu ke mana arah Lindsay. Yang aku tahu dia sangat cerdas, dia sangat kacau untuk ukuran usia 20-an, tapi sangat memahami tentang film dan komposisi dan pencahayaan,” puji Bret seperti dikutip Mirror, Sabtu (3/8/2013). 

Tampil telanjang di depan kamera memang bukan hal yang baru bagi Lindsay. Sebelumnya, dia juga pernah tampil polos di majalah Playboy. Film The Canyons merupakan film yang menandakan kembalinya Lindsay ke industri film setelah rentetan kEs hukum menjeratnya.

Dioperasi Plastik, Wanita Ini Mirip Jessica "SNSD"

Shim Yura  sebelum operasi plastik (kiri) dan setelah operasi

SEOUL - Gadis bernama Shim Yura tampil di episode terbaru Let Me In 3 yang tayang di salah satu tv show di Korea Selatan. Gadis yang sering di-bully kerana punya wajahnya dianggap jelek itu telah bertransformasi secara mengagumkan kerana kini secantik selebritis melalui operasi plastik.

Shim Yura sebelumnya sering mendapatkan bullying saat tinggal di Amerika Syarikat. Dia adalah wanita cerdas yang mendapatkan surat penerimaan dari Harvard, Princeton, dan Columbia. 

Yuri sendiri mengambil jurusan pemasaran. Meskipun cerdas, namun ia merasa menderita kerana punya wajah yang jelek. Shim Yura adalah  seorang imigran di AS. Sepanjang tinggal di Negeri Uncle Sam, dia sering mendapatkan diskriminasi dengan mendapat julukan "Ugly Korea".

Teman-temannya akan bertanya, apakah semua warga Korea sejelek dirinya? Dagu menonjol dan postur tubuh bungkuk. Walau sudah lulus, ia sulit mencari pekerjaan kerana perusahaan mempertimbangkan setelah melihat fotonya. Seperti dilansir Soompi.

Para dokter di acara itu merasa simpati mendengar kisah hidup Yura, sehingga menjadikan Yura sebagai projek mereka berikutnya. Ketika Yura melangkah kembali ke studio setelah dilakukan make over, penonton terdiam. Dia dibandingkan dengan Jessica "SNSD", dengan rambut panjang untuk mencocokkannya.

Dari yang terbuang di lingkungan sosial, dia berubah jadi seorang yang baru. Penonton pun menyaksikan Yura yang telah bertransformasi juga dalam hal bersikap, yang awalnya sedih menjadi seorang ceria.

Kecelakaan Tragis, Kulit Wajah Korban Sampai Terkelupas

Terlihat bus yang menjadi lawan dari tabrakan ini juga mengalami kerusakan yang cukup parah pada bagian depan sebelah kiri. Mobil korban sangat parah, hancur berkeping-keping bahkan atap dari mobil tersebut sampai terlepas. Mesin hancur bagian depan sebelah kiri.

Lebih ngeri lagi apabila kita melihat keadaan tubuh korban, tubuhnya benar-benar remuk. Lihat saja salah satu korban kepalanya hancur dan kulitnya sampai terkelupas. Korban terdiri dari tiga orang dengan luka yang dialami sama-sama sangat mengerikan.

Ada pelajaran yang dapat di petik dari setiap kejadian, memandu laju sering menjadi penyebab terjadinya kecelakaan maut. Sebuah teori mengatakan "saat anda memandu dengan kecepatan 120 km/jam dan pada saat yang sama 5 meter didepan mobil anda tiba-tiba terdapat sebuah benda menuju ke arah anda berarti saat itu anda telah melanggarnya"  Kesimpulannya memandu laju tidak selalu dapat membuat kita sampai tujuan.







Detik-Detik Kehancuran Dalam Bus Saat Terjadi Kecelakaan (Real Video)

Anda pernah mengalami sebuah kecelakaan saat menjadi penumpang bus atau angkutan umum? Jika iya.. Mungkin peristiwanya seperti yang terjadi dalam video ini. Suasana gaduh yang terjadi disebabkan karena terkejut dan usaha untuk menyelamatkan diri para penumpangnya. Peristiwa ini terjadi di China pada hari Jum'at kemarin,tanggal 2 Ogos 2013 dan sempat terakam oleh CCTV yang dipasang didalam ruangan Bus tersebut.



Seorang Datuk Bunuh Diri Kerana Keluarganya Kecanduan Smartphone

Seorang Datuk Bunuh Diri Kerana Keluarganya Kecanduan Smartphone - Xu Desheng, datuk berusia 53 tahun ini ditemukan tewas di dalam mobil trucknya setelah menenggak obat pembasmi hama dan membiarkan kendaraanya dipenuhi asap.

Ternyata, alasan dibalik usaha bunuh diri disebabkan oleh rasa takut kehilangan keluarganya yang sudah ketergantungan dengan teknologi.

Seperti dilansir Gawker, Khamis (1/8), dalam surat yang ditinggalkan, Xu menjelaskan bahwa ia sangat menyayangi cucu-cucunya namun tak mampu memperoleh perhatian mereka akibat kecanduan bermain smartphone.

Lelaki asal kota Changhua ini merasa keluarganya terlalu sibuk mengutak-atik perangkat masing-masing, sampai-sampai harus menggunakan komputer untuk berinteraksi.

Mencoba menyeimbangi, Xu bahkan sampai mempelajari sendiri cara menggunakan aplikasi video chat di telepon genggamnya namun sulit baginya untuk memahami dan menggunakannya.

Dalam suratnya tertulis, “Saya tak becus melakukan apa pun sekarang, mahu itu komputer atau pun telepon seluler. Saya sangat jarang membeli barang baru dan tak banyak yang dapat saya lakukan. Hidup seperti ini lebih menakutkan daripada mati. Kerana itu, saya memutuskan mengakhiri hidup saya.”

Perisitiwa ini dapat menjadi renungan bagi para pecinta teknologi, jangan sampai perangkat kesayangan mengorbankan orang kesayangan Anda.

Panjangnya Meja Untuk Berbuka Puasa Di Arab

Bulan penuh berkah yaitu ramadhan selalu disambut antusias.  Salah satu cara unik untuk menyambut bulan ramadhan adalah berbagi rezeki. tahu ga ladies kalau di Sharjah, Uni Emirat Arab disiapkan meja untuk buka puasa bersama terpanjang di dunia. 
Panjang meja untuk berbuka ini mencapai 1,003 km dan sanggup menampung 2 ribu orang duduk berseberangan. Jadi bagi yang berbuka puasa akan saling berhadapan. Lokasi cantik juga menjadi alasan dipilihnya lokasi berbuka outdoor ini. Meja ini dilokasikan di dekat Masjid Noor Al Al-Buhaira Corniche. Untuk Panjang dari meja ini adalah gabungan dari 410 meja dengan jumlah 1.600 kaki meja. 
Knapa meja ini dibuat seperti itu merupakan rangkaian dari bagian acara"Joy of Giving". Festival Ramdhan yang selalu diadakan di Sharjah ini sendiri menggelar berbagai kegiatan. Untuk tahun 2013, festival ini membuat acara yang sekaligus juga bertemakan sosial, agama, budaya dan olahraga. Pemilihan tema sekaligus untuk merayakan nilai-nilai, prinsip, kebiasaan serta tradisi masyarakat setempat. Festival ini semakin membuat Sharjah yang memang diklaim sebagai tujuan wisata keluarga paling terkenal di semenanjung Arab semakin terkenal.
Uniknya, meja di Sharjah ini diakui World Record Academy sebagai yang terpanjang di dunia, terlepas dari tujuan pengadaan dari meja tersebut. Bahkan rekor meja di festival ini mengalahkan rekor untuk meja sepanjang 300 meter yang dulunya dipegang oleh Dubai. Kira kira menu berbuka di meja ini apa ya? bayangkan kalau menu berbuka sepuasnya sepanjang 1,003 km, pasti kita akan benar-benar memulai santap berbuka pada jam 7 malam.

Pasangan Suami Isteri Inggris Siksa Anaknya Sendiri Hingga Tewas

LONDON – Pasangan suami-isteri asal Inggris, Marius Krezolek dan Magdalena Luczak, diganjar hukuman seumur hidup. Keduanya terbukti bersalah menyiksa anak laki-lakinya sendiri hingga tewas.
 
Daniel Pelka baru berumur empat tahun ketika terbunuh secara mengenaskan pada March, Luczak merupakan ibu kandung Pelka, sedangkan Krezolek berstatus sebagai ayah tirinya.
 
“Kalian melakukan aksi yang sangat brutal dan sadis,” ujar hakim dalam putusannya, seperti dikutip Independent, Sabtu (3/8/2013).
 
“Kalian gagal menjalankan tugas utama sebagai orangtua untuk anak yang memerlukan kasih sayang Anda,” lanjutnya.
 
Kisah tragis Pelka mengejutkan warga Inggris. Mereka bertanya-tanya kenapa tidak ada pihak yang menyelamatkan anak kecil tersebut.
 
Pihak sekolah sebenarnya sempat curiga ketika melihat Pelka menjadi semakin kurus. Anak itu juga kedapatan mengais makanan dari tong sampah. Namun, Luczak berdalih putranya mengidap kelainan untuk menutupi perbuatannya.
 
Hasil otopsi menunjukkan, Pelka tewas setelah menerima pukulan keras di bahagian kepala. Petugas juga menemukan anak itu mengalami cedera di beberapa tulangnya.

‘Suami mati bukan sebab kerana karaoke’

Bangkok: Bekas isteri kepada pelancong Amerika Syarikat yang ditikam mati minggu lalu menolak dakwaan polis Krabi bahawa serangan terhadap bekas suaminya berpunca daripada pertengkaran mengenai permintaan karaoke.
Ahli perniagaan dari Texas, Bobby Ray Carter Jr, 51, meninggal di hospital selepas dia ditikam dengan batang besi ketika pergaduhan di luar bar tepi pantai di Ao Nang awal Rabu lalu.

Carter berada di Thailand bersama anak lelakinya hasil daripada perkahwinan pertamanya, Adam Carter, 27, dan isteri barunya, Kelly. Polis Khamis lalu berkata, berdasarkan hasil siasatan awal, Carter mabuk dan mula menyanyi dengan kugiran di bar itu serta enggan meninggalkan pentas ketika pelanggan lain mahu menyanyi.
Ketua Polis Krabi, Taksin Pochakorn berkata, saksi melihat Carter berang apabila kugiran itu memainkan lagu Hotel California dan bukannya lagu yang dimintanya. - Agensi
sumber : mymetro

Anjing bawa jodoh

London: Semuanya bermula gara-gara sepasang anjing milik dua individu cacat penglihatan, Venice dan Rodd.
Kedua-dua anjing itu dibawa pemilik mereka menghadiri latihan selama dua minggu dan akhirnya haiwan berkenaan menjadi rapat.

Keadaan itu kemudian mendorong pemilik Venice, Claire Johnson, 50, berkenalan dengan tuan Rodd, Mark Gaffey, 52.
Dalam tempoh dua minggu menghadiri kursus berkenaan, bukan saja Venice dan Rodd menemui pasangan, sebaliknya Claire dan Gaffey saling berkenan dan mula bercinta.

Sebelas bulan kemudian, pasangan Claire dan Gaffey akhirnya memutuskan untuk berumah tangga.

Media semalam melaporkan, Gaffey mengesyaki Venice dan Rodd mengetahui sesuatu yang tidak mereka sangka. “Venice dan Rodd sentiasa bermain bersama-sama dan jurulatih kami memberitahu, anjing peliharaan kami sedang bercinta,” katanya ketika ditemui.
Foto
GAFFEY dan Claire bersama anjing mereka.
Dalam keadaan begitu, kata Gaffey, dia juga terdorong untuk mengenali Claire dengan lebih dekat.

Sementara itu Claire berkata ketika dia tidak akan melupakan detik ditunangkan dengan Gaffey, peristiwa yang menemukan mereka berdua juga akan kekal dalam ingatannya.
“Kami tidak akan bersama tanpa Venice dan Rodd,” katanya. Di rumah, kata Claire, mereka berkongsi kegembiraan dengan anjing masing-masing.

“Venice dan Rodd berkongsi katil, sama seperti saya dan Gaffey.
sumber : mymetro

“Apabila kami dikahwinkan nanti, Venice dan Rodd akan mengiringi kami untuk disahkan sebagai suami isteri,” katanya dalam temu bual. - Agensi

Wanita hamil cedera terbabas jalan berminyak

Port Dickson: Seorang wanita mengandung lima bulan cedera apabila motosikal dinaiki bersama suami terbabas di Kilometer 21.5, Jalan Pantai, Pasir Panjang dekat sini, akibat jalan licin dan berminyak selepas berlaku tumpahan buah sawit lerai di laluan berkenaan, kelmarin.
Dalam kejadian jam 7 malam itu, mangsa, Nofazira Zahar, 20, dikejarkan ke Hospital Port Dickson (HPD) bagi mendapatkan rawatan, manakala suami lingkungan 20-an tidak cedera.

Difahamkan, kejadian berlaku apabila pintu belakang lori 10 tan membawa muatan sawit lerai dari Ladang Sengkang menuju Kilang Kelapa Sawit Sua Betong terbuka menyebabkan sebahagian muatan itu bertaburan di atas jalan lebih tiga kilometer.
Selain pasangan suami isteri berkenaan, enam kenderaan lain membabitkan tiga kereta dan tiga motosikal turut mengalami kerosakan selepas terbabas ketika melalui jalan berkenaan.

Menurut pemandu kereta, Mohd Nafis Berhan, 48, ketika sampai di tempat kejadian, kereta Toyota Avanza dipandunya tidak dapat dikawal kerana jalan licin.

“Selepas selekoh, saya yang dalam perjalanan mahu ke Masjid Telok Pelandok tidak dapat mengawal kereta hingga memasuki lorong kanan jalan dan apabila memaut stereng ke kiri, kereta saya terus meluncur ke dalam longkang.
“Keadaan waktu itu gelap dan saya tidak perasan biji sawit bertaburan di atas jalan menyebabkan ia licin. Pada masa sama, beberapa kenderaan lain juga terbabas termasuk motosikal dan membahayakan pengguna jalan raya yang lain,” katanya yang juga imam di Masjid Pelandok.

Sementara itu, Pengurus Ladang Kelapa Sawit Sengkang, Yue Kim Ling, 44, berkata, sebaik dimaklumkan pekerja mengenai kejadian itu, dia bergegas ke tempat kejadian.
“Saya terus memaklumkan kepada polis dan bomba bagi membantu membersihkan jalan kerana ia berminyak dan membahayakan pengguna jalan raya,” katanya.
sumber : mymetro

Berang isteri tak tolong kahwin

Kuala Lumpur: Dia bukan sekadar menendang dan memijak isterinya selama lebih 20 minit, malah mengugut untuk menyihir dan membunuh wanita itu dalam kejadian di rumah mereka di Sungai Besi, di sini, kelmarin.
Itu amukan seorang lelaki berusia lewat 30-an yang berang apabila isterinya berusia 37 tahun enggan menyerahkan wang RM5,000 kepadanya yang mahu dijadikan belanja perkahwinan dengan wanita lain dalam kejadian jam 6 pagi.

Tidak cukup dengan itu, anak mereka berusia lapan tahun turut dipukul lelaki terbabit kerana kemahuannya tidak dipenuhi.
Tidak tahan dengan tindakan kejam suaminya itu, mangsa membuat laporan di Balai Polis Sungai Besi, di sini, untuk siasatan dan tindakan lanjut.

Menurut sumber, lelaki terbabit yang juga penjawat awam dilapor merancang untuk melangsungkan perkahwinannya dengan seorang wanita selepas Aidilfitri ini namun dia tidak mempunyai wang cukup sebelum meminta daripada isterinya.

Menceritakan semula kejadian berkenaan, sumber itu berkata, selepas selesai bersahur jam 6 pagi, suspek meminta wang daripada isterinya.
“Wanita itu memberitahu suspek dia tiada wang apatah lagi RM5,000 seperti diminta,” katanya.

Sumber itu berkata, suspek kemudian memaki hamun isterinya itu sebelum mendakwa mangsa menyusahkannya kerana menyebabkannya tidak dapat berkahwin lagi.
“Ketika dimaki hamun, mangsa mendiamkan diri namun suspek gagal mengawal kemarahannya sebelum memukul wanita berkenaan.

“Mangsa bukan sekadar ditumbuk, dia juga disepak dan dipijak. Perbuatan itu dilakukannya lebih 20 minit,” katanya.

Katanya, suspek yang gagal mengawal diri turut memukul anak mereka berusia lapan tahun.

Menurutnya, suspek mengugut untuk membunuh isterinya itu sekiranya dia gagal menyediakan wang berkenaan.

“Suspek juga mendakwa akan menggunakan cara halus ataupun menyihir isterinya itu jika dia gagal berkahwin dengan kekasihnya itu,” katanya memberitahu lelaki itu hanya berhenti memukul mangsa apabila abang kandung wanita terbabit datang ke rumah.

Katanya, suspek meninggalkan rumahnya sebelum mangsa membuat laporan polis.

Dalam laporannya, mangsa mendakwa, kejadian itu bukan pertama kali berlaku sebaliknya dia dan anaknya sering dipukul suaminya itu.

Katanya, dia tidak membuat laporan polis sebelum ini kerana terlalu menyayangi lelaki itu selain mahu memberikan peluang kepada suaminya untuk berubah.

Difahamkan, mangsa cedera di seluruh badan dan kepala dan dirawat sebagai pesakit luar di sebuah hospital berhampiran.

Sementara itu, Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (Operasi dan Risikan) Kuala Lumpur Asisten Komisioner Khairi Arasa mengesahkan menerima laporan kejadian berkenaan.
sumber : mymetro

Rosnah Mohd Nor meninggal dunia

Kuala Lumpur: Pelakon popular era 80-an, Rosnah Mohd Nor, 54, meninggal dunia di Hospital Kuala Lumpur (HKL), di sini, semalam.
Jurucakap HKL berkata, Rosnah disahkan meninggal dunia kira-kira jam 2.55 petang di wad Ongkologi HKL kerana menderita pelbagai penyakit termasuk kanser.

Difahamkan, jenazah akan dimandikan di HKL sebelum dikebumikan di tanah perkuburan di sekitar USJ, Subang Jaya.
Pada 28 Februari lalu, Harian Metro melaporkan, Rosnah dimasukkan ke HKL sejak 18 Februari lalu selepas tulang pada bahagian paha kanannya patah akibat komplikasi pelbagai penyakit, termasuk kanser.

Rosnah sebelum ini berhadapan pelbagai penyakit sejak beberapa tahun lalu dan pada 2010 menjalani pembedahan berikutan barah yang dihidapnya.
sumber : mymetro

(Foto) Ini Mobil Atau Hotel Bintang 5

Ini mobil atau hotel bintang 5? Itulah fikiran yang pasti terlontar setelah kita melihatnya kala pertama kalinya.

Mobil ala hotel bintang 5

Apabila dilihat dari luar, mobil ini memang terlihat seperti van untuk ambulan atau mobil jenazah. Namun apabila Anda melihat ke dalam maka Anda baru akan tahu bahwa ini bukanlah sembarang mobil.

Mobil ala hotel bintang 5

Mobil van Mercedes-Benz B6 Sprinter ini interiornya dimodifikasi bagaikan interior kamar hotel bintang 5 oleh Lexani Motorcars yang berbasis di California, Amerika Serikat.

mobil ala hotel bintang 5

Lexani memuat berbagai fasilitas kelas atas yang ada di hotel bintang 5. Mulai dari dapur, toilet keramik, lantai marmer, di mana interiornya dilapisi suede Alcantara dan kulit kualitas terbaik. Ada perangkat TV 3 dimensi.

mobil ala hotel bintang 5

Benar-benar sebuah hotel bintang 5 mini yang bergerak. Berminat

Lukisan Terpanjang Di Dunia Berukuran 601,255 Meter!

Mantan seniman MediaCorp, Edmund Chen, saat ini merupakan pemegang rekor untuk gambar terpanjang di dunia.

Betapa tidak, dia seorang diri menyelesaikan gambar yang panjangnya mencapai 601,255 meter pada acara mitra ITE College East, melebihi rekor sebelumnya yang pernah dibukukan di Guinness World

Nah kali ini, Edmund memilih untuk mengakhiri gambarnya dengan melukis koi emas, yang merupakan simbol persatuan, tekad dan kebutuhan untuk berenang melawan peluang untuk berhasil.

"Ini (simbol koi emas) merupakan tonggak hidupnya, di samping pernikahan dan ayahnya," kata Edmund, sebagaimana dilansir World Record Academy (1/7).

Dalam upaya memecahkan rekor dunia ini, Edmund merasa sangat kewalahan dan sulit untuk menjelaskan semua emosi yang dirasakannya sekarang. Tetapi baginya, mimpinya yang kuat membuat hidupnya menjadi penuh warna.

"Dan, jika Anda memiliki cita-cita, Anda akan merasa termotivasi. saya harap semua orang dapat hidup sehat dan bahagia, dan kami dapat terus maju," tandas Edmund.

Berikut Video keunikan gambar yang dibuat oleh Edmund Chen!
Records, 411 meter, yang dipegang oleh seorang seniman asal Mexico.

[Az/ worldrecordacademy.com]

Seperti Ini Anak Alay Amerika Latin (Foto)

Fenomena alay menjadi salah satu topik yang rami dibicarakan di Indonesia. Istilah ini sering digunakan untuk menggolongkan kumpulan anak-anak yang tidak terawat dan berdandan asal, tapi malahtersa hebat

Semakin sering istilah alay ini dipergunakan semakin banyak anak-anak yang berperilaku mencirikan bahwa dirinya alay. Banyak anak-anak remaja sekarang ini suka berdandan dengan sepatu warna-warni, aksesoris yang terlalu heboh mulai dari kalung, anting, sampai dengan kacamata.

Anak-anak alay ini juga dapat dilihat dari perkataan dan cara mereka berbicara. Mereka lebih cenderung menggunakan bahasa dengan istilah aneh-aneh, yang kadang orang lain pun tidak mengerti. Mereka pikir itu adalah bahasa gaul, tapi sayangnya bukan. Itu adalah bahasa alay.

  




Mungkin mereka mengira diri mereka dalah Justin Bieber sehingga mereka berpenampilan ala superstar yang malah membuat mereka berpenampilan aneh.

Awek ni hilang akal ke ape?


Kejadian ini memang pelik


Penampakan ngeri didalam sebuah bas


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved