Wanita Ini Perlukan Dua Hari Untuk Cuci Rambutnya

on 03 Ogos 2013

RESERVE - Seorang wanita bernama Aevin Dugas memiliki rambut afro terbesar di dunia. Dia memerlukan waktu dua hari untuk mencuci dan mengeringkan rambutnya.

Dugas telah memelihara rambut bergaya afronya ini sejak 12 tahun silam. Semakin hari rambutnya itu semakin besar dan dirinya pun dinobatkan menjadi pemilik rambut afro terbesar yang pernah tumbuh.

Seperti diberitakan Mirror, Jumaat (2/8/2013), wanita berusia 38 tahun ini sangat mengagumi rambut uniknya itu.

Namun, hal ini menyulitkannya saat ingin berkencan. Banyak laki-laki yang lari ketika melihat rambut afro miliknya yang saat ini sudah hampir menutupi wajahnya itu.

Anda seberani pelajar ini?



Daily Mail

Jika Rambut Seperti Ini Waspadalah, Anda Segera Terkena Sambaran Petir

Foto ini dibidik pada tahun 1975 namun kembali menjadi pembicaraan setelah muncul di blog Michael McQuilken yang menulis bahaya saat rambut terangkat dan berdiri seperti di dalam foto. Demikian dilansir Daily Mail.
Sesaat setelah foto diambil di Moro Rock, California, Amerika Serikat (AS) tidak berapa lama kemudian adik McQuilken bernama Sean terkena sambaran petir yang mengakibatkan tubuhnya terbakar dan satu orang lagi meninggal dunia.
Daily Mail
Tegangan elektrik di atmosfir itu terjadi kerana serangan sambaran listrik itu terangkat ke udara dan merupakan peringatan alam akan adanya serangan petir. Dua remaja yang saat itu masing-masing berusia 18 tahun dan 12 tahun tidak tahu itu.
Daily Mail
McQuilken, yang sekarang berusia 56 tahun, ketika itu mendaki ke Moro Rock di Sequoia National Park bersama dua saudaranya, Sean dan Jeff, serta saudara perempuannya Mary (25) bersama temannya, Margie.
Mereka menyadarai cuaca begitu buruk dan rambut mereka mendadak berdiri lalu menganggapnya lucu. Mary kemudian membidik kejadian itu.
Meski Sean selamat, mereka bertemu sepasang suami istri di mana sang istri berusaha menolong suaminya yang mengalami luka bakar di dekat jantung. Sayangnya, si pria ini,Lawrence Brady kemudian meninggal dunia.
Pria lain yang sedang berada di puncak juga terkena sambaran petir. Ia berhasil selamat namun kameranya hancur berkeping-keping. Menurut McQuilken, pakaian pria ini compang-camping. “Seluruh rambut di tubuhnya terbakar dan kabar yang saya dengar tidak pernah tumbuh lagi. Saat itu ia tak sadar dan tidak sadar selama enam bulan,” jelasnya.

Dadah dalam tuala wanita

Jakarta: Seorang wanita China ditahan di Lapangan Terbang Antarabangsa Soekarno-Hatta selepas pihak berkuasa menemui lebih 750 gram serbuk methamphetamine disembunyikan dalam tuala wanitanya.
Wanita yang dikenali sebagai LZ itu ditahan baru-baru ini selepas polis China memberi maklumat kepada pihak berkuasa Indonesia mengenai seorang wanita dari Hong Kong cuba menyeludup dadah ke negara terbabit. 
Pegawai kastam memberkas suspek selepas menyedari dia tiba di Indonesia dengan visa kerja sebanyak tiga kali tahun ini. 

Mereka kemudian memeriksanya dan menemui 757 gram serbuk meth disembunyikan dalam tiga tuala wanita, kata jurucakap agensi |narkotik Indonesia.

“Pada mulanya kami memeriksa bagasinya tetapi tidak menemui apa-apa.

“Selepas itu kami memeriksa pakaian serta tubuhnya dan kami menemui dadah berkenaan dalam tuala wanita yang digunakannya. 

“Suspek memberitahu kastam bahawa dia bekerja sebagai ‘penghibur’ di kelab malam di Jakarta Barat. 

“Kami kini cuba untuk membongkar ke mana atau kepada siapa dadah itu hendak diserahkan,” katanya. 

LZ menghadapi tuduhan melakukan pelbagai kesalahan dadah yang membawa hukuman mati. - Agensi
sumber : mymtro

Cipta gigi guna sel air kencing manusi

Beijing: Penyelidik di Institut Bioperubatan Dan Kesihatan Guangzhou berkata, mereka berjaya mencipta gigi menggunakan sel air kencing manusia.
Menurut saintis di situ, air kencing manusia mengandungi sel yang berpotensi dijadikan enamel, pulpa dan komponen lain bagi gigi sihat. Ketika penyelidik di institut itu bangga dengan pencapaian berkenaan, beberapa pihak lain masih curiga dengan kejayaan itu.

Menurut mereka, keputusan pencapaian itu masih terhad kerana membabitkan sel tikus dan kadar kejayaannya sekitar 30 peratus.
Struktur gigi yang terhasil itu pula hanya memiliki satu pertiga daripada kekerasan gigi manusia. Profesor Kolej Universiti London, Chris Mason berkata penggunaan air kencing manusia “mungkin satu daripada “sumber paling jijik” pernah ada. - Agensi
sumber : mymetro

Keranda dibiar reput ‘buka’ jalan ke syurga

Beijing: Ratusan ribu keranda kayu dibiarkan reput dalam gua di China kerana penduduk setempat percaya ia dapat membuka jalan kepada si mati berangkat ke ‘syurga.’
Tradisi aneh itu diamalkan penduduk Anshun di wilayah Guizhou, barat daya China sejak zaman purba.

Bagi setiap gua yang ada di lereng curam tanah tinggi di Anshun ada lebih 500 keranda disusun di situ secara berlapis-lapis.
Menurut penduduk setempat “gua keranda” itu menjadi kegunaan lima perkampungan berhampiran sejak sekian lama. Mereka adalah penduduk dari tengah China yang berpindah ke kawasan pergunungan di Guizhou beberapa abad lalu kerana lari dari perang.

Disebabkan berharap dapat kembali ke kampung satu hari nanti mereka tidak mengebumikan saudara-mara yang mati sebaliknya menyimpan mayat mereka di dalam gua supaya ia lebih hampir kepada ‘syurga.’ Sumber lain berkata, amalan itu dibuat kerana kampung di sekitarnya sering banjir dan penduduk mahu mengelak mayat serta keranda itu dirosakkan air. - Agensi
sumber : mymetro

Niat bunuh diri terbantut

Changchun (China): Cubaan seorang lelaki membunuh diri digagalkan isterinya sendiri apabila wanita terbabit sempat menyambar seluar dalamnya sebelum terlewat.
Menurut saksi Wang Li terkapai-kapai tergantung selama 20 minit sebelum polis dan anggota bomba tiba untuk menyelamatkannya. Ling cuba membunuh diri dengan melompat dari tingkap bilik tidurnya di tingkap atas bangunan enam tingkat di Changchun ibu negeri wilayah Jilin, utara China.

Keadaan menjadi sukar kerana pintu bilik tidur pasangan terbabit berkunci dari dalam dan menghalang anggota penyelamat bertindak lebih pantas.
Seorang saksi berkata mereka terdengar jeritan seorang lelaki dan terkejut apabila mendongak dan mendapati seorang lelaki tergantung dengan seluar dalamnya dipegang seorang wanita.

“Wanita terbabit kemudian merangkul kaki suaminya untuk mendapatkan cengkaman lebih kuat,” katanya. Beberapa orang cuba membantu dengan pergi ke rumah pasangan terbabit tetapi terhalang kerana pintunya berkunci.

Mereka juga gagal memecahkan pintu rumah itu. Detik dramatik itu berakhir selepas Wang, 45, ditarik ke dalam bangunan oleh pasukan penyelamat.
Foto
WANG dapat diselamatkan apabila isterinya sempat memaut seluar dalam lelaki terbabit.
Sumber berkata Wang cuba membunuh diri kerana tertekan akibat menganggur. - Agensi
sumber : mymetro

Seksa 54 tikaman

Sepang: Misteri kehilangan seorang lelaki warga Indonesia sejak 20 Julai lalu berakhir apabila mayatnya ditemui orang awam dalam keadaan menyayat hati dengan 54 tikaman dan torehan di muka, kepala dan seluruh badan empat hari kemudian.
Mangsa dikenali Rustam Sugi, 59, yang juga seorang kontraktor ditemui dalam keadaan lengkap berpakaian dan telentang di dalam semak samun bersama sebilah pisau di Kampung Jenderam Hilir pada 24 Julai lalu.

Ketua Polis Daerah Sepang, Superintendan Imran Abdul Rahman berkata, sebelum ini, mangsa dilaporkan hilang oleh adik iparnya pada 20 Julai lalu dipercayai diculik.
Beliau berkata, berpandukan laporan diterima, pihaknya turut menahan seorang suspek berumur 21 tahun di Sungai Merab, Bangi pada 21 Julai lalu berhubung penculikan mangsa itu.

“Siasatan awal mendapati, mangsa sudah 10 tahun menetap di Malaysia dan hasil bedah siasat mendapati, mangsa maut akibat tikaman di dada.

“Kematian mangsa juga dipercayai ada kaitan dengan motif dendam,” katanya pada sidang media di sini semalam.
Dalam kes berasingan, Imran berkata, pihaknya menahan seorang lelaki berusia 39 tahun di Taman Wang Permai, Kota Warisan pada 26 Julai lalu selepas didapati membawa sepucuk pistol bersama lapan butir peluru.

“Suspek ditahan ketika dalam keadaan mencurigakan sambil membawa sebuah beg plastik putih ditangan kanannya. Dua anggota polis yang sedang meronda kawasan berkenaan berjaya mengesan suspek sebelum mendekatinya.
“Sebaik didekati, suspek tiba-tiba bertindak ganas dan cuba meloloskan diri. Berlaku sedikit pergelutan di antara suspek dengan dua anggota polis berkenaan sebelum suspek akhirnya diberkas,” katanya.

Katanya, siasatan awal mendapati, suspek mempunyai lima rekod jenayah lampau termasuk berkaitan kes samun, dadah dan rusuhan.

Imran berkata, suspek juga dikehendaki kerana terbabit dalam kes samun di Serdang.

“Selain itu, ujian air kencing mendapati suspek turut positif ganja malah, pernah dipenjarakan pada tahun 1992 dan kali terakhir tahun 2010 kerana kesalahan dadah.

“Suspek ditahan reman hari ini (semalam) dan kes disiasat mengikut Seksyen 8 Akta Senjata Api (Penalti Lebih Berat) 1971 (Akta 37),” katanya.

Katanya, suspek juga akan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Serdang untuk tindakan lanjut mengenai pertuduhan samun.
sumber : mymetro

Kekasih bukan suami orang

Selepas menjalin hubungan cinta selama lapan tahun, penyanyi yang popular dengan single Jangan Tanya Aku Lagi, Farawahida akhirnya tampil membuat pengakuan dia bakal bernikah Disember ini.
Namun, pemilik nama sebenar Farawahida Razali, 28, ini enggan mendedahkan identiti sebenar jejaka yang bertakhta di hatinya selama ini.
“Maaflah, belum masanya saya mendedahkan identiti sebenar bakal suami itu kerana ada alasan tersendiri untuk berbuat demikian. Bukan saya sorok kekasih, sebaliknya saya tidak ingin menguar-uarkan cerita yang belum pasti kerana kalau tidak jadi saya pula yang malu nanti.

“Apa yang saya boleh katakan, dia berusia 29 tahun, seorang yang ringkas dan tidak terbabit dalam bidang seni. Paling penting, dia masih bujang dan bukan berstatus suami orang,” katanya.
Foto

Sebelum ini, Farawahida turut berkongsi kisah percintaannya bersama peminat menerusi laman sosial Facebook miliknya.
sumber : mymetro

Mangsa mercun paling senior

Kota Bharu: Padah mencuba menyalakan mercun bola yang ditemui di luar rumah, seorang bapa tunggal empat anak cedera di tangan kiri dan badan, malah mengalami masalah pendengaran apabila mercun itu tiba-tiba meletup ketika dinyalakan sebelum sempat dilempar dalam kejadian di Kampung Lubok Jong, Pasir Mas di sini, kelmarin.
Dalam kejadian pada jam 6 petang itu, mangsa, Abdul Rasid Abdullah, 55, dipercayai mangsa mercun tertua di negara ini dibawa ke Hospital Pasir Mas oleh jirannya sebelum dirujuk ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II), di sini, untuk rawatan lanjut dan kini dilaporkan stabil.
Menceritakan kembali kejadian itu, Abdul Rasid berkata, sebelum kejadian, dia sedang bersendirian di depan rumahnya dan ketika berjalan-jalan, dia ternampak sebiji mercun bola yang masih mempunyai sumbu.

Katanya, dia memberanikan diri dengan mengambil mercun itu dan memeriksanya sama ada masih boleh digunakan atau rosak.
Foto
HAFIZUDDIN (kiri) melawat Abdul Rasid yang dirawat di HRPZ II.

“Saya menyalakan mercun itu kerana mahu menguji sama ada masih elok atau rosak.
sumber : mymetro

Wanita Ini Temukan Mobilnya Yang Hilang Lewat Facebook

Jika mantan saja boleh ditemukan kembali lewat Facebook setelah sekian lama tak berkomunikasi, demikian pula mobil yang hilang dicuri.
Cerita unik ini dialami oleh Melissa Torrez, yang sempat mengejar sendiri penculik anaknya dan menyelamatkannya di tengah keriuhan lalu lintas Albuquerque, Meksiko, beberapa waktu lalu. Kisah hidup Mel memang penuh warna dan penuh kejutan.
Mobilnya dilaporkan dicuri pada 23 Juli. Mobil Chrysler 300 itu diparkir di sekitar taman. Tepat di saat Mel dan teman-temannya hendak menuju mobil untuk pulang, tiba-tiba tiga orang pria tak dikenal menodongnya dengan pistol. Merekapun diminta menyerahkan dompet, ponsel, serta kunci mobil.
Lucunya, si penodong malah meyakinkan semua orang di sana kalau keadaan akan baik-baik saja. Mel spontan menanggapi si pencuri, "bagaimana bisa semua baik-baik saja kalau kami ditodong senjata seperti ini?" Ingin menyelamatkan diri dan teman-temannya, akhirnya Mel menyodorkan kunci mobilnya. Tak lama kemudian si pencuri berhasil membawa kabur mobil Mel.
Tak mau menyerah pada keadaan begitu saja, Mel kemudian segera memposting foto mobilnya di Facebook. Ia men-tag semua orang yang dikenalnya di area Meksiko. Harapannya ada yang akan mengenali mobil itu dan segera membantunya melapor pada polisi setempat.
Dan benar saja, ribuan orang membantu meneruskan informasi tersebut pada semua orang yang dikenalnya. Alhasil, si pencuri berhasil dibekuk bersama mobil Chrysler 300 di sekitar area Santa Fe.
Enrique Venerio, pria yang berhasil membantu menemukan mobil tersebut mengatakan bahwa bensin di dalamnya sudah hampir habis, sehingga para pencuri tidak bisa kabur terlalu jauh.
Hmmm... makanya jangan macam-macam deh sama supermom Melissa Torrez ini. Wanita mungkin bukan mahkluk kuat yang punya superpower tetapi mereka juga tak pernah kehabisan akal dalam situasi terdesak. 

Robbie William Memerlukan Diet Ketat Kerana Badannya Yang Membengkak

Sepertinya Robbie William membutuhkan diet ketat. Lihat saja tubuhnya yang membengkak saat tour konsertnya saat ini.

Mungkin saja kita boleh amenyalahkan kareting yang tidak sehat karena isinya junk food, sehingga membuat Robbie menjadi gendut dan tidak gesit.

Memberikan pertunjukkan energik di Stadium San Siro di Milan, Itali, Robbie, 39 tahun, tidak boleh menutupi dagunya yang besar sambil menyanyikan lagu hits-nya.

Robbie tampak terlihat lebih besar dibandingkan saat menghadiri acara di Brit Awards Februari lalu..

Ia mengatakan sedang menjalani diet ketat dimana tidak memakan apapun itu yang mengandung gula. 



Hot Trends! Inilah Gaun-gaun Penuh Ilusi Yang Dipakai Selebritis Hollywood

Pakaian-pakaian glamour yang dipakai para artis ini memang begitu menawan. Ada yang terlihat makin cantik, namun tak jarang terlihat begitu aneh jika mereka pakai.

Artis-artis ini memakai gaun yang membuat rancu siapapun yang melihatnya. Sebagian mengatakan ini seni yang indah dan unik, sebagian lagi mengatakan itu aneh sekali.

Terlepas dari itu semua, mungkin gaun-gaun yang mereka pakai dapat menginspirasi anda.







Charlize Theron

Kristen Stewart

Berenice Marlohe


Jennifer Lopez

Rihanna

Kelly Rowland

Inilah kempen iklan baru yang sangat unik (foto)

Sebuah merek pakaian dalam wanita di Brasil membuat sebuah gebrakan yang tidak biasa, dimana kampanye politik dan perdamaian dunia dilukis di tempat yang tidak biasanya.

Beberapa orang mengatakan bahwa kempen ini penuh dengan kontroversi, kerana ada yang melakukan protes atas metode kempen tersebut.

Dalam isi dari kempen tersebut terdapat  beberapa ketua negara yang kontroversi dijadikan sebuah objek kempen yang sedikit fulgar ini, karena digambar di payudara seorang wanita.

Merek lingerie Brasil Hope memutuskan untuk membawa para pemimpin dunia yang paling tidak mungkin untuk bersama-sama dengan lukisan potret mereka pada payudara wanita.

Apakah metode ini akan berhasil merubah sebuah keadaan lebih baik atau hanya akan memberikan efek negatif bagi rakyat luas.


• merek lingerie Brasil Hope memutuskan untuk membawa para pemimpin dunia yang paling tidak mungkin untuk bersama-sama dengan lukisan potret mereka pada payudara wanita,  di sini George Bush dan Hugo Chavez benjolan kepala


• Pemimpin British konservatif, Margaret Thatcher dan Marxis Argentina, Che Guevara


• Presiden Ronald Reagan dan Kuba, Fidel Castro saling melirik marah

Rasanya apa yang abang ni buat dengan kura-kura ni?









Seksinya Tiffany ‘SNSD’ di Hari Ulang Tahunnya

Salah satu personil terfavorit di Girls Generations baru saja merayakan hari ulang tahunnya yang ke 24 atau yang ke 25 di Korea. Hwang Mi-young atau yang lebih dikenal dengan Tiffany ‘SNSD’ merayakan ulang tahunnya dengan menjadi model cover majalah CeCi.

Tiffany yang lahir di San Franscisco, California 1 Agustus 1989 mendapat kesempatan untuk pertama kalinya menjadi model cover majalah ini sendiri. Majalah CeCi juga mengatakan ini adalah sebuah persembahan untuk Tiffany di hari ulang tahunnya.
Tiffany ceci 3
Tiffany ceci 2
“Untuk merayakan ulang tahunnya yang ke-25, Tiffany akan menjadi bintang di cover majalah seorang diri untuk pertama kalinya sejak debut,” sebut salah satu perwakilan Majalah CeCi.
Tiffany tampil lebih dewasa di hari ulang tahunnya ini, dan cukup terlihat seksi untuk gadis pemilik mata indah ini.
Tiffany ceci 1

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved